Politia rutiera a elaborat un nou document

Conceptia de atitudine si actiune a politiei rutiere. El prevede ,pe scurt, urmatoarele :
- agentii trebuie sa " aplice in mod unitar prevederile legii, stabilind masuri identice pentru fapte de acelasi gen si comise in acelasi context”.Nu au un plan de constatari. Activitatea politistului rutier se desfasoara in mod planificat, potrivit unui plan de activitate zilnic si a variantelor de patrulare stabilite, si nu in mod aleatoriu.
-obligatiile politistilor rutieri in cazul opririi autovehiculelor pentru efectuarea unui control
         -agentul va saluta si se va prezenta dupa formula: “Buna (dimineata, ziua, seara), sunt (gradul profesional, numele si unitatea de politie din care face parte)”, apoi va solicita pe un ton politicos, dar ferm, sa i se inmaneze documentele pentru control.
        -politistul rutier e obligat sa comunice soferului motivul opririi, abaterea comisa si sanctiunea prevazuta de lege, dupa care va intocmi documentele de constatare si va solicita conducatorului  auto  sa ramana in autovehicul.“Daca acesta manifesta intentia de a cobori cu scopul de a veni la autovehiculul politiei, politistul va insista ferm sa ramana in autovehicul pana la terminarea procedurii de completare a documentelor de constatare”.
          -la sfirsitul controlului, agentul de circulatie trebuie sa restituie conducatorului auto documentele, mai putin cele retinute odata cu constatarea abaterii, dar si sa-i explice soferului modul de solutionare, dreptul de a adauga mentiuni in procesul-verbal de contraventie, precum si termenul de folosire a cailor de atac impotriva documentelor intocmite.
        -cind se constata ca starea psiho-fizica a celui de la volan nu ii mai permite conducerea in conditii de siguranta, politistul rutier trebuie sa intrerupa deplasarea pana la incetarea cauzei ce a generat-o. Exceptie face cazul cand autovehiculul poate fi condus de o alta persoana din  vehicul care poseda permis de conducere valabil pentru categoria respectiva ce se afla intr-o stare generala corespunzatoare”
-modalitatea de oprire a autovehiculelor           -agentul trebuie sa aleaga un loc adecvat,in afara partii carosabile, in parcari ori alte spatii in care nu se stanjeneste circulatia,evitandu-se, pe cat posibil, oprirea in locuri unde aceasta manevra este interzisa prin lege.Pe timpul noptii aceste locuri trebuiesc sa fie de regula, iluminate.
- politistul va efectua semnalul de oprire regulamentar cu bratul, pe timp de zi, iar pe timp de noapte, cu bastonul reflectorizant sau a unui dispozitiv cu lumina de culoare rosie. In ambele cazuri, poate folosi fluierul.
-la  oprirea pe autostrazi, agentii rutieri trebuie sa efectueze semnalul de oprire exclusiv din autovehiculul politiei, iar soferul este invitat sa urmeze masina politiei pana in prima parcare, unde se trece la executarea controlului propriu zis.
-la  oprirea pe celelalte categorii de drumuri, in cazul in care vehiculul ce trebuie oprit circula in aceeasi directie, echipajul trebuie sa puna in functiune semnalele luminoase de culoare rosie si albastra si pe cele sonore, dupa care, de regula, va circula in spatele autovehiculului vizat pana cand conducatorul acestuia se conformeaza semnalelor si opreste.
      “Oprirea se poate face si prin punerea in functiune a dispozitivului cu mesaje variabile, care va fi setat pe pozitia <<Stop, Politia>>, sau cu bratul”.

Atunci cand autovehiculul ce urmeaza a fi oprit circula din sens opus, semnalul de oprire se va executa din vehiculul Politiei, pe fereastra din stanga, prin balansarea in plan vertical a bratului ori a bastonului reflectorizant.
Dupa oprirea autovehiculului, unul dintre politisti va desfasura procedura de constatare, in timp ce partenerul sau il va supraveghea pe conducatorul autovehiculului oprit si pe restul ocupantilor, fiind pregatit sa intervina la nevoie in sprijinul colegului”, se mai specifica in document.
 sursa: avocatnet.ro










Niciun comentariu: