Fondul de rulment

     Se constituie pe baza hotărârii adunării generale a asociaţiei de proprietari. Necesitatea constituirii acestuia este determinată de modul de întocmire a listei lunare de plată, termenul de plată a cotelor de contribuţie şi sistemul de penalizări al asociaţiei de proprietari şi al furnizorilor de servicii.  Fondul de rulment se calculează pentru fiecare proprietar în funcţie de numărul de persoane înregistrate în cartea de imobil şi de cota-parte de proprietate indiviză din proprietatea comună, după natura serviciului facturat (modul de repartizare a consumurilor aferente facturilor).
     Valoarea fondului de rulment trebuie să fie egală cu suma corespunzătoare acoperirii cheltuielilor lunare, la nivelul lunii cu cheltuielile cele mai mari, dintr-un an calendaristic.

     Dacă este cazul, în condiţii de instabilitate economică, fondul de rulment se actualizează periodic prin depunerea de către fiecare proprietar a unei sume reprezentând diferenţa dintre valoarea existentă şi cea necesară acoperirii cheltuielilor lunare ale asociaţiei de proprietari, corespunzătoare fiecărui proprietar.

Fiecare proprietar va beneficia de propriul fond de rulment pentru acoperirea cheltuielilor curente.

Fondul de rulment constituit se utilizează numai pentru plata facturilor curente, aferente consumurilor lunii anterioare. După plată facturilor curente fondul de rulment se Reîntregeşte lunar prin încasarea cotelor de contribuţie afişate pe lista de plată a lunii în curs, având ca referinţă de calcul aceste facturi curente, corespunzătoare consumurilor lunii anterioare.

În perioadele în care valoarea fondului de rulment este mai mare decât volumul cheltuielilor, diferenţa devine depozit bancar purtător de dobândă. Fondul de rulment se încasează distinct faţă de cota de contribuţie lunară.

Fondul de rulment se restituie în întregime respectivului proprietar, în momentul pierderii calităţii de membru al asociaţiei de proprietari, urmând ca viitorul proprietar, membru al asociaţiei, să achite fondul de rulment, corespunzător cheltuielilor aferente lui.
Sursa : locatar.ro

5 comentarii:

Anonim spunea...

Salut!

Urmeaza sa cumpar un apartament si proprietarul mi-a cerut sa-i dau eu banii pt fondul de rulment care s-a adunat in contul lui.

E corect? Asa se procedeaza? Sau asociatia de locatari trebuie sa-i restituie banii, urmand ca eu sa incep cotizatia la fondul de rulment ca nou proprietar?

Si daca achit eu fondul cumulat, acesta intra in continuare in contul meu?

Sunt cam nelamuratita... Multumesc anticipat!

Diana

Florentin Sorescu spunea...

In momentul schimbarii domiciliului sau a dreptului de proprietate fondul de rulment se restituie, pe baza de cerere, în intregime respectivului proprietar daca prin actele de transmitere a dreptului de proprietate sau a folosintei locuintei nu se stipuleaza altfel, urmând ca viitorul proprietar, membru sau nu al asociatiei, sa achite fondul de rulment corespunzator cheltuielilor aferente lui

Anonim spunea...

Fondul de rulment se mai restituie si in cazul in care de exemplu va montati termocentrala termica proprie in apartament si chletuielile comune se diminueaza cu mult fata de cand nu ai avut termocentrala . Se va lua in considerare ca nu mai platesti la comun ca si inainte ,deci trebuie sa lasi o suma la fondul de rulment cat sa-ti acopere cheltuielile dintr-o luna de iarna cand platesti mai mult Diferenta de bani adunati se restituie la proprietar.

Anonim spunea...

Fondul de rulment se restituie in totalitate? Adica se calculeaza cat s-a perceput de-a lungul anilor si se restituie?
Ulterior, noul proprietar e obligat sa plateasca ca fond de rulment o suma mai mare?

Florentin Sorescu spunea...

noul proprietar nu va plati o suma mai mare ,ci suma calculata pentru fiecare proprietar în funcţie de numărul de persoane înregistrate în cartea de imobil şi de cota-parte de proprietate indiviză din proprietatea comună, după natura serviciului facturat (modul de repartizare a consumurilor aferente facturilor)