Etapele constituirii asociatiei de proprietari

ETAPELE CONSTITUIRII UNEI ASOCIAŢII DE PROPRIETARI
1. Întrunirea proprietarilor pentru stabilirea acţiunilor necesare constituirii asociaţiei de proprietari;
2. Înscrierea proprietăţii în registrele de carte funciară sau, acolo unde acestea nu sunt constituite, în registrele de transcripţiuni imobiliare, la birourile de publicitate imobiliară ale judecătoriilor;
3. Organizarea şi desfăşurarea adunării generale de constituire a asociaţiei de proprietari;
4. Legalizarea statutului şi a acordului de asociere şi depunerea actelor de înregistrare a asociaţiei de proprietari la judecătorie,în vederea obţinerii sentinţei judecătoreşti de înfiinţare;
5. Comandarea ştampilelor;
6. Deschiderea contului la o societate bancară;
7. Înregistrarea la administraţia financiară;
8. Încheierea contractelor cu furnizorii de utilităţi edilitar-gospodăreşti (apă-canal, termoficare, gaz, electricitate, salubritate etc.);
9. Preluarea patrimoniului de către asociaţia de proprietari de la asociaţia de locatari.

Sectorul,cel mai inalt nivel al negocierii contractului colectiv


        Legea dialogului social nr. 62/2011, publicată în Monitorul Oficial nr. 322 din 10 mai 2011, prevede negocierea şi încheierea contractelor colective de muncă pe 3 nivele:
– unitate;
– grup de unităţi;
– sectoare de activitate.
         Prin eliminarea nivelului naţional de negociere colectivă şi a celui de ramură, sectorul de activitate a devenit cel mai înalt nivel al negocierii colective.
  

Declaratia 311

ANAF vrea să introducă declaraţia 311.Proiectul propune declararea taxei pe valoarea adăugată de către contribuabilii cărora le-a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA, de către ANAF, în baza OUG nr. 125/2011  dar care, în perioada în care nu au avut cod valid de TVA, au efectuat operaţiuni pentru care sunt obligate la plată taxei pe valoarea adăugată.De fapt obligativitatea acestei declaraţii este prevăzută în OUG menţionată mai sus .

Cheltuielile si evidenta lor in contab in partida simpla .

Evidenta contabila in partida simpla a cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, in functie de natura lor, astfel:
Up date :03.07.2012 :de la 1 iulie 2012
Cheltuieli deductibile limitat
-cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu functii de conducere si de administrare ale persoanei juridice sunt deductibile 50 % pentru cel mult un singur autoturism aferent fiecarei persoane cu astfel de atributii
- cheltuieli deductibile 50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, cu o masa totala maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului.Aceasta prevedere s-a extins si asupra venitului net anual din activitati independente, determinat pe baza contabilitatii in partida simpla(sistem real de impozitare in cazul PFA)
 a) cheltuielile efectuate in interesul direct al activitatii, cum sunt:
- cheltuielile cu achizitionarea de materii prime, materiale consumabile, obi ecte de inventar si marfuri;
- cheltuielile cu lucrari executate si servicii prestate de terti;
- cheltuielile efectuate de contribuabil pentru executarea de lucrari si prestarea de servicii pentru terti;
- chiria pentru spatiul in care se desf asoara activitatea, pentru utilaje si pentru alte instalatii 
inchiriate, utilizate in desfasurarea activitatii, in baza unui contract de inchiriere;
- dobanzile aferente creditelor bancare;

Despre UMF Tg Mures

Îmi repugnă ideea de segregare.Indiferent pe ce criterii. UDMR a rămas încremenită în proiectul ei vechi pentru a cărui realizare s-a înfiinţat în 1990.Acum sunt şi disperaţi să nu piardă sprijinul maghiarilor,din cauza coabitării cu PDL şi a aprobarii politicii guvernuluii.Aş vrea să ieşim la vot cu toţii, să-i aruncăm sub pragul electoral . Şi poate ar trebui să ne arătăm indignarea şi faţă de aceste cozi de topor dispuse să încheie orice înţelegere,ca să termine de furat....
 UDMR vine cu motivaţia că hotărârea de guvern supusă dezbaterii publice va grăbi aplicarea prevederilor Legii Educaţiei Naţionale.Lege adoptată ,evident,prin asumarea răspunderii şi ocolirea Parlamentului.
Repulsia mea nu vine din naţionalism sau din xenofobie ,ci din cauza ‘’dictaturii’’unei minorităţi asupra puterii politice România ,pe baza procentului  pe care-l au ..De 20 de ani .

PS.Într-o Europă unită,noi alegem separatismul.Anacronic,nu ?

Cont 609 ''Reduceri comerciale primite”

        Este un cont de pasiv,deşi este în clasa 6 a cheltuielilor care sunt de activ  (de regulă conturile, care au ultima cifră 9 ex:409,419,709, funcţionează invers celor care fac parte din aceeaşi clasă ). El se foloseşte pentru evidenţierea reducerilor comerciale  acordate de către furnizor şi înscrise pe factură , note credite, etc distinct şi care sunt primite  primite ulterior livrărilor comerciale, indiferent de perioadă la care se referă.
     


OUG 2/2012 pentru modificarea legii 31/1990

Ordonanta de urgenta 2 din 28 februarie 2012 (OUG 2/2012)
Avand in vedere angajamentul Guvernului de a continua reformele economice si financiare in scopul mentinerii stabilitatii economiei romanesti,dat fiind faptul ca in contextul crizei financiare globale actuale se impune adoptarea unor masuri rapide pentru eficientizarea activitatii operatorilor economici si, implicit, pentru relansarea cresterii economice,avand in vedere faptul ca simplificarea sarcinilor administrative impuse societatilor comerciale este o masura ce are ca efect imediat reducerea costurilor si imbunatatirea activitatii acestor operatori economici,   tinand seama ca Directiva 2009/109/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 16 septembrie 2009 de modificare a directivelor 77/91/CEE, 78/855/CEE si 82/891/CEE ale Consiliului si a Directivei 2005/56/CE in ceea ce priveste obligatiile de raportare si intocmire a documentatiei necesare in cazul fuziunilor si divizarilor reduce formalitatile aplicabile operatiunilor de fuziune si divizare si simplifica cerintele de publicitate,    dat fiind faptul ca prin simplificarea aspectelor procedurale ale fuziunii si divizarii se raspunde nevoii de fluentizare a operatiunilor de restructurare a capitalului social si de micsorare a costurilor de sustinere a unei afaceri,   date fiind consecintele negative ale neadoptarii in regim de urgenta a actului normativ, generate, in primul rand, de obstacolele existente in actualul mecanism de reorganizare a societatilor comerciale, consecinte negative ce sunt amplificate in conditiile actuale in care de promptitudinea solutiilor aplicate depinde viabilitatea unui operator economic,   avand totodata in atentie faptul ca a fost declansata etapa precontencioasa a procedurii de incalcare a obligatiilor de stat membru, ca urmare a necomunicarii masurilor de transpunere a Directivei 2009/109/CE (procedura de infringement),   tinand cont de consecintele necomunicarii masurilor de transpunere, prevazute in art. 258 si 260 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene (TFUE),    observand ca, potrivit art. 258 din TFUE, in cazul in care considera ca un stat membru a incalcat oricare dintre obligatiile care ii revin in temeiul tratatelor, Comisia Europeana emite un aviz motivat cu privire la acest aspect, iar, daca statul membru nu se conformeaza acestui aviz in termenul stabilit de Comisie, aceasta poate sesiza Curtea de Justitie a Uniunii Europene,avand in vedere faptul ca Guvernului Romaniei i-a fost transmisa de catre Comisia Europeana, la data de 18 iulie 2011, scrisoarea de punere in intarziere pentru necomunicarea masurilor de transpunere a Directivei 2009/109/CE, iar la data de 26 ianuarie 2012 Comisia Europeana a emis un aviz motivat in care a fost acordat autoritatilor romane un termen de doua luni pentru transpunerea directivei si pentru comunicarea masurilor de implementare,   dat fiind faptul ca, potrivit jurisprudentei constante a Curtii de Justitie, momentul luarii masurilor de transpunere este un important element de evaluare a sanctiunilor aplicabile, in cazul persistentei incalcarii dupa incheierea perioadei acordate de Comisie prin intermediul avizului motivat putand fi atrasa raspunderea pecuniara a statului membru respectiv, tinand cont de necesitatea evitarii riscului de avansare a procedurii de infringement si de impunere a unor sanctiuni pecuniare de catre Curtea de Justitie a Uniunii Europene pentru nerespectarea obligatiilor de stat membru al Uniunii Europene,in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

   Articol unic. -
    Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
   

Obligatii fiscale cu termen martie 2012

1) Declaratia privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA (Formular 096)
Se depune pana in data de 10 martie de catre persoanele impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care nu au depasit plafonul de scutire si care doresc sa fie scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA.
Formularul 096 link
 
2) Declaratia anuala de venit pentru asociatiile fara personalitate juridica (Formular 204) Se depune pana in data de 15 martie de catre asociatiile fara personalitate juridica, prin  asociatul desemnat.
Formularul 204 link

O blonda la cazino

blondă atractivă din Irlanda, ajunge la un Cazinou.
Părea un pic baută
și a pariat 20.000 Euro pe o singură mână de zaruri.
În același timp spuse:
-Sper să nu vă deranjez, dar simt că am mai mult noroc dacă sunt complet dezbracată.
A
șa, își scoase toate hainele, aruncă zarul și strigă:
-Haide! Haide! Că mami are nevoie de hainuțe noi!
Când zarul s-a oprit, începu să sară și să strige:
-Da! Da! Am câștigat!!!
A îmbrățișat angajații, pe fiecare din jucatorii de lângă ea, încasează banii, își ia hainele și pleacă repede.
Toți au rămas cu gurile căscate.
Într-un final, unul din angajați întreabă:
-Ce număr a ieșit?
Celălalt răspunde :
-Nu știu, m-am gândit c-ai văzut tu!

MORALA…
Nu toți irlandezii sunt bețivi...

Nu toate blondele sunt proaste...
Dar bărba
ții... sunt toți la fel!

Facturarea si elementele obligatorii ale unei facturi

Codul fiscal prevede :
ART. 155 Facturarea
(1) Persoana impozabilă care efectuează o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decât o livrare/prestare fără drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) şi (2), trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naştere faptul generator al taxei, cu excepţia cazului în care factura a fost deja emisă. De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepţia cazului în care factura a fost deja