Cont 267 ,,Creante imobilizate "

Acesta este un cont de activ care functioneaza conform regulior specifice :intrarile se inregistreaza in debit si iesirile in credit .prezinta sold debitor .
Cu ajutorul acestui cont se ţine evidenta creantelor imobilizate sub forma imprumuturilor acordate pe termen lung altor entitati, a altor creante imobilizate, cum sunt depozite, garantii si cautiuni depuse de entitate la terti, precum si a obligaţiunilor achizitionate cu ocazia emisiunilor de obligatiuni efectuate de terti, care urmează a fi detinute pe o perioadă mai mare de un an.

Noile tarife pentru serviciile prestate de inspectia muncii.

In Monitorul Oficial nr. 491 Ordinul 1.681 din 30 iulie 2013 a fost publicat Ordinul 1.681 din 30 iulie 2013 privind aprobarea Normativului cu tarifele pentru plata prestarilor de servicii efectuate in domeniile de activitate ale Inspectiei Muncii.Ordinul 1.681 stabileste se va percepe un tarif de 50 lei pentru eliberarea de certificate, adeverinte sau duplicate de adeverinte din arhivele inspectoratelor teritoriale de munca, in prezent taxa fiind cu 10 lei mai mare.
Eliberarea de certificate cu informatii extrase din baza de date a Inspectiei Muncii cu registrele salariatilor transmise de angajatori costa 15 lei de persoana, comparativ cu 10 lei in normativul anterior.

Cine face cărțile.Învierea omului în șlapi

Au crezut că-l scot la pensie și-l trimit, cu un coif de ziar pe cap, să lanseze bărcuțe pe Lacul Floreasca. Au fost la un colț să le iasă. Dar au făcut greșeala fatală. L-au lăsat să-și revină din pumni. Să se odihnească. Să beneficieze de timpul necesar uitării și de avantajul nesperat al coabitării. S-a sculat de jos. S-a șters de praf. Azi dă cu ei de toți pereții. Face, din nou, cărțile. Contează…ciutacu.ro

Programul Prima Casă......

Programul Prima Casă, cea mai de succes măsură anticriză, a fost ciuntit pe neaşteptate de Guvern prin întreruperea susţinerii creditelor în euro. Măsura spulberă astfel visul a mii de tineri de a accede la achiziţia unei locuinţe cu costuri şi avans reduse,
Aproape 100.000 de familii au reuşit să-şi achiziţioneze o locuinţă graţie programului Prima Casă, 97% dintre clienţi alegând varianta creditului în euro, substanţial mai ieftin decât împrumutul similar în lei. Nu există vreo măsură a Guvernului care să fi avut în această perioadă vreun impact pozitiv mai mare asupra economiei şi activităţii bancare.
Când totul părea că va continua „veşnic“, atâta timp cât exista interes din toate părţile, Guvernul a lovit pe nepusă masă cu întreruperea susţinerii creditelor ipotecare în euro prin Prima Casă. Adică exact în segmentul care avea o pondere covârşitoare în cadrul programului şi în totalul creditării ipotecare. Peste noapte, creditele Prima Casă la care au acces clienţii s-au scumpit practic cu 30%-35% (vezi tabel 1) şi astfel e afectată puternic cererea solvabilă. Foarte mulţi clienţi care se calificau la Prima Casă în euro nu vor mai fi eligibili pe varianta în lei, iar mulţi dintre ei nu vor dori să acceseze Prima Casă în lei din cauza dobânzilor mult mai mari, cu 2,4-2,8 puncte procentuale peste cele în euro, chiar dacă ar fi solvabili.
E drept, în 2013, creditarea în lei prin Prima Casă şi-a majorat ponderea, la 7% din total, după ce până în 2012 fusese pe la 3%. Chiar dacă dispare varianta în euro şi rămâne în piaţă varianta mult mai scumpă în lei, cererea pentru Prima Casă nu va scădea cu 90%. „Probabil ritmul prin Prima Casă va scădea la jumătate din cât a fost până acum, când exista şi oferta în euro. Unii clienţii care se calificau pe euro sunt solvabili şi pe lei, iar în ciuda dobânzilor mai mari Prima Casă în lei va fi atractivă prin prisma avansului de doar 5%“, estimează reprezentanţii Fondului de Garantare.
Migrare spre locuinţe mai modeste
Dacă până în prezent, cele circa 98.000 credite acordate prin Prima Casă de la începutul programului au avut o valoare medie de sub 39.000 euro, pe viitor aceasta ar putea scădea considerabil, întrucât este afectată foarte mult cererea solvabilă. După cum se poate vedea în al doilea tabel, cu aceeaşi sumă strânsă şi aceleaşi venituri lunare, prin Prima Casă în lei se poate achiziţiona o locuinţă cu 25% mai modestă ca preţ. Aceasta ar putea fi echivalent practic cu o migrare de la apartamente cu 2 camere către garsoniere şi de la locuinţe noi către vechi.

Se introduc accize pe produsele de lux si cresc accizele pentru alcool

OG nr. 16/2013 introduce noi produse in categoria celor accizabile. Astfel, se la 1 septembrie 2013,se vor percepe accize si pentru:
  • bijuterii din aur si/sau din platina, cu exceptia verighetelor - acciza este de 1 euro/gram pentru bijuteriile cu pana la 14k si de 2 euro/gram pentru cele peste 14k.
  • confectii din blanuri naturale - acciza este cuprinsa intre 50 si 1200 euro/bucata, in functie de costul de achizitie al blanurilor;
  • iahturi si alte nave si ambarcatiuni cu sau fara motor pentru agrement, cu exceptia celor destinate utilizarii in sportul de performanta - se vor acciza numai iahturile si navele care au lungimea egala sau mai mare de 8 metri (acciza fiind de 500 euro/metru liniar) si navele cu motor peste 100 de cai-putere (acciza fiind 10 euro/CP) pentru navele cu motor peste 100 CP.;
  • autoturisme si autoturisme de teren, inclusiv cele importate sau achizitionate intracomunitar, noi sau rulate, a caror capacitate cilindrica este mai mare sau egala cu 3000 cm3 - acciza este de 1 euro/cm3.
  • arme de vanatoare si arme de uz personal altele decat cele de uz militar sau de uz sportiv - acciza variaza intre 50 si 1500 euro/bucata, in functie de costul de achizitie al armelor;
  • cartuse cu glont si alte tipuri de munitie pentru armele prevazute anterior - acciza este cuprinsa intre 0,1 si 0,4 euro/bucata in functie de costul de achizitie.
 Totodata, accizele pentru alcool etilic vor fi majorate de la 750 euro/hl alcool pur la 1.000 euro/hl alcool pur.

Stabilirea venitului net anual din drepturile de proprietate intelectuală

Codul fiscal .ART. 50 Stabilirea venitului net anual din drepturile de proprietate intelectuală

(1) Venitul net din drepturile de proprietate intelectuală se stabileşte prin scăderea din venitul brut a următoarelor cheltuieli:
a) o cheltuială deductibilă egală cu 20% din venitul brut;
b) contribuţiile sociale obligatorii plătite.
Venitul brut din drepturi de proprietate intelectuală cuprinde atât sumele încasate în cursul anului, cât şi reţinerile în contul plăţilor anticipate efectuate cu titlu de impozit şi contribuţiile obligatorii reţinute de plătitorii de venituri. La acestea se adaugă ,după caz și echivalentul în lei al veniturilor în natură. Evaluarea veniturilor în natură se face la preţul pieţei sau la preţul stabilit prin expertiză tehnică, la locul și la data primirii acestora.
   

Stabilirea venitului net anual pe baza normelor de venit

        Conform  Codulului Fiscal ,în cazul contribuabililor care realizează venituri din fapte de comerţ, din prestări de servicii, altele decât din profesii libere,( obţinute din exercitarea profesiilor medicale, de avocat, notar, auditor financiar, consultant fiscal, expert contabil, contabil autorizat, consultant de plasament în valori mobiliare, arhitect sau a altor profesii reglementate), desfăşurate în mod independent, în condiţiile legii, venitul net anual se determină pe baza normelor de venit de la locul desfăşurării activităţii.

Cod fiscal 2013-Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activităţi independente, determinat pe baza contabilităţii în partidă simplă

ART. 48 Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activităţi independente, determinat pe baza contabilităţii în partidă simplă
(1) Venitul net din activităţi independente se determină ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă, cu excepţia prevederilor art. 49 şi 50.(Nota mea:exceptind stabilirea venitului net pa baza normelor de venit si veniturile din propreitate intelectuala ,la care venitul net se stabileste altfel )

Declaratii cu termen in august 2013

- Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se depune de catre persoanele juridice care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152, alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007;

- Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni pentru persoane fizice romane, formular 020. Se depune de persoanele fizice, altele decat persoanele fizice romane care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152, alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007;

Modul de calcul al impozitului pe cladiri cf art 251-252 CF Extras

ART. 251 Calculul impozitului pentru persoane fizice
(1) În cazul persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valoarea impozabilă a clădirii.
(2) În cazul unei clădiri care are pereţii exteriori din materiale diferite, pentru stabilirea valorii impozabile a clădirii se identifică în tabelul prevăzut la alin. (3) valoarea impozabilă cea mai mare corespunzătoare tipului clădirii respective.
(3) Valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei, se determină prin înmulţirea suprafeţei construite desfăşurate a acesteia, exprimate în metri pătraţi, cu valoarea impozabilă corespunzătoare, exprimată în lei/mp, din tabelul următor: