Normele de venit pentru 2014, publicate de Fisc

Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente datoreaza la bugetul de stat impozit pe venit de 16% si pot opta pentru doua modalitati de impozitare: in sistem real sau norma de venit. Practic, persoanele cu norma fixa de venit vor plati la stat un impozit de 16% (cota unica) dintr-o suma fixa, stabilita anual de Finantele locale, diferita in fiecare judet, indiferent de nivelul real al veniturilor realizate, in timp ce cei care opteaza pentru sistemul real de impozitare datoreaza cota de 16% la veniturile nete totale. Agentia Nationala de Administrare Fiscala ( ANAF) a publicat recent pe pagina sa de internet normele de venit pentru toate judetele tarii.
Normele de venit pentru anul 2014 pot fi consultate, in functie de judet, pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau direct accesand acest link.

Citeste continuarea

“POLIŢIA ROMÂNĂ”, maşinăria de făcut bani pentru hackeri

Unul dintre serverele folosite pentru a infecta utilizatorii cu virusul “Poliţia Română” a fost identificat în România, o sursă de venit care a adus hackerilor aproximativ 160.000 de dolari. 
Mecanismul de generare de venituri 

Serverul de comandă şi control (C&C) localizat în România face parte dintr-o reţea mai amplă de servere ce distribuie virusul ICEPOL şi care poate ajunge la câteva zeci de astfel de centre de C&C la nivel global. Cel din România comunica iniţial cu un server localizat în Olanda, închis în vara trecută de autorităţile olandeze. Ulterior locul acestuia a fost luat de un altul, aflat în Germania. 

Citeste tot articolul la  jurnalul.ro

PS :aceeasi sursa mentioneaza ca troianul icepol poate fi inlaturat accesand unealta pusa la dispozitie de bitdefender la: http://download.bitdefender.com/removal_tools/BDRemoval_Trojan_Ransom_IcePol.exe şi rularea uneltei în Safe Mode.

Pontarea evenimentelor familiale familiale deosebite ( (casatorie, nastere copil, deces samd).

De la ENEL Anunt

In aceste zile, conditiile meteo deosebite, corespunzatoare Codului rosu sau portocaliu, pot determina intreruperi ale alimentarii cu energie electrica. 

In cazul in care survine o pana de curent si observati ca si locuintele vecinilor sau alte cladiri de pe strada nu au lumina, inseamna ca avaria este mai extinsa si echipele noastre cunosc deja situatia si vor remedia deranjamentul in cel mai scurt timp posibil, asadar nu e nevoie sa mai sunati la call center. 

In cazul in care constatati ca avaria este individuala, deci doar locuinta dvs nu este alimentata, in timp ce vecinii au lumina, sunati la call center si echipele noastre vor remedia situatia in cel mai scurt timp posibil, in conditiile date. In conditiile Codului rosu sau portocaliu, cresterea brusca a numarului de apeluri poate bloca liniile telefonice. In cazul in care sunati la call center si liniile au fost blocate de numarul mare de apeluri, puteti gasi pe site-ul www.enel.ro informatii despre zonele cu avarii, ce vor fi actualizate periodic. 

Telefon call center Enel: 
- Muntenia Sud (Bucuresti, Ilfov, Giurgiu): 021 9291 
- Dobrogea (Constanta, Tulcea, Calarasi, Ialomita): prefixul judetului + 929 
- Banat (Timis, Arad, Hunedoara, Caras Severin): prefixul judetului + 929 

MFP vrea sa limiteze platile in numerar efectuate de firme

             Conform unui proiect de ordonanta privind operatiunile de incasari si plati in numerar lansat recent in dezbatere publica de Ministerul Finantelor, platile in numerar efectuate de firme urmeaza sa fie limitate si vor fi introduse plafoane pentru operatiunile cu numerar efectuate  de persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, intreprinderile familiare, intreprinderile individuale. Mai mult, depasirea plafoanelor va fi sanctionata cu amenda..
                Platile in numerar pe care firmele le pot efectua catre alte companii sau persoane fizice ar putea fi redus la 5.000 lei, de la 10.000 lei pe zi

Citeste mai mult:pe avocatnet


Notele de inchidere si balanta de verificare

De la contzilla >',,Notele contabile de inchidere sunt inregistrate la sfarsitul unei perioade si au ca si scop inregistrarea tuturor tranzactiilor aferente perioadei si soldarea conturilor care sunt utilizate temporar.
De regula, acestea presupun:
• finalizarea emiterii/inregistrarii tuturor facturilor catre clienti;
• inregistrarea de accrual-uri pentru veniturile pentru care din diverse motive nu s-au emis facturi;
• verificarea inregistrarii tuturor facturilor de la furnizori;
• inregistrarea de accrual-uri pentru achizitiile pentru care nu s-au primit facturi;
• inregistrarea de accrual-uri aferente salariilor;
• inregistrarea de provizioane acolo unde este cazul;
• inregistrarea extraselor de banca si reconcilierea soldurilor din contabilitate cu cele de pe extrase;
• inregistrarea amortizarii si a ajustarilor pentru depreciere daca este cazul;
• inregistrarea rezultatelor inventarierii;
• calcularea si inregistrarea taxelor datorate;
• inchiderea conturilor de venituri;
• inchiderea conturilor de cheltuieli;"

Certificarea ar putea deveni obligatorie pentru toate declaratiile rectificative cu diferente de peste 10.000 de lei

Finantele vor sa introduca, de la inceputul lunii iunie 2014, obligatoriu, certificarea declaratiilor fiscale rectificative, potrivit unui proiect de Ordonanta de Guvern prin care se modifica CPF, publicat recent pe site-ul ministerului (MFP).

Citeste mai multe amanunte aici:

Formular 030.Modificari

Baza legala: OMFP 35/2014; Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu completari si modificari  ulterioare.
Prin aparitia noilor prevederi legale aduse de OMFP 35/2014, se inlocuiesc declaratiile si  instructiunile de completare la formularul 030 “Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de  mentiuni pentru persoane fizice straine”.
Modificarile aduse la Codul fiscal prin OMFP 35/2014 genereaza schimbari privind:
  • declararea inainte de realizarea unor operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere:
- cifrei de afaceri estimata a se realiza, conform art. 152 alin.(2) Codul fiscal;
- inregistrarea in scopuri de TVA ca urmare a declararii faptului ca cifra de afaceri  urmeaza sa atinga sau sa depaseasca plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin.  (1) Codul fiscal, cu privire la regimul special de scutire pentru intreprinderi mici;
-inregistrarea prin optiune pentru aplicarea regimului normal de TVA, desi cifra  de afaceri estimata este inferioara plafonului de scutire;
- realizarea in exclusivitate de operatiuni care nu dau drept de deducere a TVA;
- inregistrarea in scopuri de TVA ca urmare a efectuarii de operatiuni rezultate din  activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in  strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost  realizate in Romania, conform art. 145 alin. (2) lit.b) si d) Codul fiscal;
- inregistrarea prin optiune pentru taxarea operatiunilor scutite, conform art. 141  alin. (3) Codul fiscal ;
  • declararea ulterior desfasurarii de operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA, cu drept de deducere:
- inregistrarii in scopuri de TVA prin atingerea sau depasirea plafonului de scutire;
- inregistrarii prin optiune pentru aplicarea regimului normal de TVA, desi cifra de afaceri  estimata este inferioara plafonului de scutire;
- inregistrarii in scopuri de TVA ca urmare a efectuarii de operatiuni rezultate din  activitati economice pentru care locul livrarii sau prestarii se considera ca fiind in  strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost  realizate in Romania, conform art. 145 alin. (2) lit.b) si d) Codul fiscal;
-  inregistrarii prin optiune pentru taxarea operatiunilor scutite, conform art. 141 alin.  (3) Codul fiscal;
- cifrei de afaceri din anul precedent, obtinuta din operatiuni taxabile si/sau scutite de  TVA cu drept de deducere.
Sursa : contzilla.ro
PS : reamintesc ca formular 030 Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele fizice străine (OMFP 35/2014) Formular. Se completează de persoanele fizice străine, altele decât cele care desfăşoară în mod independent activităţi economice autorizate, sau exercită profesii libere. Se completează în două exemplare.

Tribunalul a decis: gazele nu sunt ale Statului, ci ale taranilor!

Artico preluat integral din capitalismpepaine.com
By Mihai Giurgea on 28 decembrie 2013 • 52 )
alt
Final de an fierbinte! Decizie istorica: redevente de miliarde de euro pleaca de la Guvern, la români!
Consiliul Local din comuna Suletea (Vaslui) a interzis, ca si la Pungesti, exploatarea gazelor de sist prin fractionare hidraulica.
Prefectura i-a dat in judecata. Cica:
  • “statul este singurul subiect de drept care poate avea în proprietate resursele subsolului și singurul care asigura și reglementeazaexploatarea acestora”
  • “bogatiile subsolului sunt de interes national”
Tribunalul a dat insa DREPTATE TARANILOR:
  • Cum gazele de șist nu se regăsesc în Legea petrolului și nici nu au fost declarate de interes național, Consiliul Local avea competența să se pronunțe cu privire la acestea
  • “în art.1 al 3. din Legea 238/2004, gazele de șist nu sunt prevăzute, pentru a se putea reține faptul că aparțin statului.