Acte obligatorii la dosarul salariatului

HG nr. 500/2011 stabileste ca dosarul personal al salariatului trebuie sa cuprinda cel putin urmatoarele documente:
actele necesare angajarii,
contractul individual de munca,
actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca,
acte de studii/certificate de calificare,
orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.
•  copie de pe actul de identitate: buletin/cartea de identitate/pasaport sau dovada de rezidenta;
•  copie de pe livretul militar, daca este cazul;
•  adeverinta medicala eliberata de catre medicul de familie al angajatului, care sa ateste ca este apt de munca, iar ulterior acceptarii ofertei de angajare, dar inainte de inceperea efectiva a activitatii, avizul medicului de medicina muncii;
•  copii de pe actele de studii, de la diploma de liceu la ultimul act aferent ultimei forme de invatamant absolvita;
•  copii de pe certificatele de participare la cursurile de instruire sau perfectionare;
•  copie de pe carnetul de munca/ copii ale adeverintelor de la locurile de munca anterioare;
•  recomandari de la locurile de munca anterioare;
•  cazierul judiciar, in original;
•  curriculum vitae, semnat si datat de catre angajat
•  contractul individual de munca impreuna cu oferta de angajare, ambele semnate, datate si cu numar de inregistrare;
•  fisa postului;
•  acte aditionale prin care a fost modificat/ completat unul dintre elementele raportului juridic de munca;
•  cererile de suspendare a raportului juridic de munca, actul juridic de aprobare/ constatare a suspendarii, actul juridic prin care se dispune reluarea activitatii;
•  actele juridice care atesta modificarile salariale;
•  actele juridice de desemnare/ mandatare a angajatului sa reprezinte angajatorul;
•  actul juridic prin care se stabileste participarea la activitati in cadrul unor proiecte/programe;
•  actul juridic de incetare a raportului juridic de munca, cand este cazul;
•  rapoartele de evaluare.


Meşteşuguri de tâmpenie -de Andrei Plesu

Nu se vorbeşte destul despre poluarea sonoră la care ne condamnă nu statul sau politica globală, ci semenii noştri. În comparaţie cu alte seminţii, românii au tendinţa să vorbească tare. Fie răstit (la nervi), fie surescitat (la veselie), fie pur şi simplu tare, din proastă creştere sau din convingerea că ce are de spus interesează pe toată lumea, românul cultivă tonul ridicat.

Iata ce trebuie sa contina dosarul ptr,acordarea ajutorului de somaj .

Documentele necesare acordarii ajutorului de somaj

- actul de identitate, in original;
- actele de studii si de calificare, in original si in copie;
- adeverinta medicala din care sa rezulte ca persoana este clinic sanatoasa sau apta de munca ori ca are eventuale restrictii medicale;
- acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care sa rezulte ca persoana nu realizeaza venituri sau ca realizeaza, din activitati autorizate potrivit legii, venituri mai mici decat valoarea indicatorului social de referinta al asigurarilor pentru somaj si stimularii ocuparii fortei de munca in vigoare.

In afara documentelor mentionate mai sus, care urmeaza sa fie prezentate de toate categoriile de solicitanti de ndemnizatie de somaj, cererea pentru acordarea indemnizatiei de somaj va fi insotita, dupa caz, si de urmatoarele documente:

Contractul prin care o PFA inchiriaza apartamentul inclus in patrimoniul afacerii trebuie inregistrat la ANAF?

"...in conformitate cu prevederile legale mentionate, in cazul in care apartamentul se afla in patrimoniul afacerii persoanei fizice autorizate, contractul de inchiriere nu trebuie inregistrat la organul fiscal competent, in acest caz nedatorandu-se impozit pe veniturile din cedarea folosintei bunurilor intrucat venitul obtinut din inchiriere reprezinta venit obtinut din activitatea independenta"explica ANAF pe pagina sa de internet.
Cititi tot articolul ,foarte util pe www.avocatnet.ro

Aproape sigur nu stiati ca

Un prieten mi-a trimis curiozitatile de mai jos :
  1 - Singurul aliment ce nu se deterioriază este mierea;
  2 - În Parlamentul britanic, care numara 650 de membri, sunt doar 400 de locuri. Cine întârzie trebuie să stea în picioare.
  3 - Un melc poate dormi trei ani.
  4 - Greutatea tuturor furnicilor de pe Terra este mai mare decât greutatea tuturor oamenilor
  5 - Crocodilul "nou-născut" este de trei ori mai mare decât oul din care a ieşit.
  6 - Urşii polari sunt stângaci.
  7 - Creierul bărbaţilor este organizat fie pentru a vorbi, fie pentru a asculta. Nu le pot face pe amândouă în acelaşi timp. Asta înseamnă că dacă un bărbat vorbeşte, el a surzit, nu mai poate auzi nimic. Când vorbeşte, o femeie poate auzi în acelaşi timp. Deci, atunci când o femeie vorbeşte cu un bărbat, trebuie să-l lase să termine ce are de spus, altfel el nu poate auzi nimic.
  8 - Deschide un document nou în Word şi scrie =rand(200,90) , apoi apasă enter. Microsoft e gata să "platească milioane" pentru cel care poate oferi explicatia.  Încearcă !!!
  9 - Propoziţia: "The quick brown fox jumps over the lazy dog" foloseşte fiecare literă a alfabetului
10 - Puricele poate sări de peste 350 de ori lungimea trupului său. Este ca şi cum un om ar sări peste un teren de fotbal.

Declaratii fiscale cu termen in luna august 2016 si plati .

-Depunerea Declarației de înregistrare în evidența persoanelor fizice care nu realizează venituri, precum și pentru stabilirea obligațiilor de plată a contribuției de asigurări sociale de sănătate Formular 604,in termen de 15 zile de la data la care nu se mai realizeaza venituri .Se depune pentru înregistrarea în evidența persoanelor fizice fără venituri, precum și pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice care nu realizează venituri. Conform legii 227/2015 art. 180 alin. (1)  OPANAF 3743/2015

- 010 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică Formular 010. Termen 30 de zile de la data înființării/ data eliberării actului legal de funcționare/ data începerii activității/ data obținerii primului venit/ data dobândirii calității de angajator, după caz, sau 15 zile de la data modificării ulterioare a datelor declarate inițial. Se completează de persoanele juridice, asocierile și alte entități fără personalitate juridică. Declarația de înregistrare se completează la înființare, iar declarația de mențiuni se completează cînd se modifică datele declarate anterior. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală și eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum și la actualizarea informațiilor.

-020  Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoanele fizice române Formular 020. Termen 30 de zile de la data înființării/ data eliberării actului legal de funcționare/ data începerii activității/ data obținerii primului venit/ data dobândirii calității de angajator, după caz, sau 15 zile de la data modificării ulterioare a datelor declarate inițial. Se completează de persoanele fizice, altele decât cele care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală și eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum și la actualizarea informațiilor.

- 070 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere Formular 070 Termen 30 de zile de la data înființării/ data eliberării actului legal de funcționare/ data începerii activității/ data obținerii primului venit/ data dobândirii calității de angajator, după caz, sau 15 zile de la data modificării ulterioare a datelor declarate inițial. Se completează de contribuabilii persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere. Sunt exceptați contribuabilii care desfășoară exclusiv activități într-o formă de asociere.

 5 august 

-Depunerea Declarației de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România Formular 092, pentru contribuabilii înregistrați în scop de TVA care utilizează ca perioadă fiscală trimestrul și care au efectuat o achiziție intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligați să își modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar.

Propunere legislativa

In urma sanctiunilor primite de la ANAF, inclusiv in prezent, calea de atac din partea firmelor o reprezinta contestatia care poate fi depusa la ANAF. Procesele pot fi dura insa ani de zile in momentul in care ajung la instanta.
O modificare in acest sens ar putea scuti firmele nu doar de initierea unor noi procese, ci si de sanctiunile aplicate de ANAF. In concret, un proiect de lege recent propune ca inspectorii ANAF sa permita firmelor sa isi exprime punctul de vedere in ce priveste faptele constatate de organele de control. In plus, inspectorii vor fi obligati sa ofere consiliere pentru remedierea neregulilor constatate.
In cazul in care consilierea si termenul de remediere de cel mult 10 zile nu vor fi oferite, sanctiunile date de ANAF se anuleaza:
"Sanctiunile si oricare alte dispozitii obligatorii inscrise in actul de control sunt nule de drept daca s-au dispus fara intocmirea procesului verbal prealabil, cu acordarea termenului de ...
Mai multe detalii aici ›

Oficial: creste indemnizatia pentru mame si se elimina plafonul

Legea nr. 66/2016, publicata in Monitorul Oficial nr. 304 din 20 aprilie 2016, a modificat Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor.

Incepand cu data de 1 iulie 2016, salariatii nu vor mai opta pentru CCC de 1 an. In schimb, solicitantul CCC va putea beneficia de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, perioada in care va beneficia si de o indemnizatie lunara.

Atentie la faptul ca nu mai exista conditionarea acordarii indemnizatiei de CCC de realizarea veniturilor supuse impozitului intr-o perioada limitata de 12 luni anterioare nasterii, asa cum  ... 

...citeste mai departe

cuantumul minim al indemnizatiei pentru cresterea copilului, de la 1 iulie 2016, este de 1062,5 lei.

Cont 3024 ,,Piese de schimb "

Piesele de schimb fac parte din activele circulante ,considerandu-se ca utilajele sau instalatiile pe care sunt montate contribuie la desfasurarea activitatii economice a firmei sau sunt comercializate si sunt consumate pe o perioada mai mica de un an .Tratamentul contabil al pieselor de schimb nu se modifica nici in cazul in care ,intamplator,  perioada de consum a acestora e mai mare de 1 an. 

   Piesele de schimb  şi echipamentul de service sunt, în general, contabilizate ca stocuri  şi
recunoscute în contul de profit  şi pierdere atunci când sunt consumate. Totuşi, piesele de schimb
importante  şi echipamentele de securitate sunt considerate imobilizări corporale atunci când o entitate preconizează ca le va utiliza pe parcursul unei perioade mai mari de un an
Contul 3024 ,,Piese de schimb " este de activ 

Nota contabila ,la inregistrarea facturii de achizitie :

a) achizitie de la un furnizor din Romania, persoana inregistrata in scopuri de TVA, in baza unei facturi:


3024 "Piese de schimb" = 401 "Furnizori"
4426 "TVA deductibila" = 401 "Furnizori".

b) achizitie intracomunitara de piese de schimb, de la un furnizor dintr-un alt stat membru, in baza unei facturi externe, cunoscuta sub denumirea de invoice:

3024 "Piese de schimb" = 401 "Furnizori"
4426 "TVA deductibila" = 4427 "TVA colectata".

c) achizitie de la o persoana fizica, neinregistrata in scopuri de TVA:

3024 "Piese de schimb" = 401 "Furnizori", documentul justificativ este borderoul de achizitie.

De asemenea ,trebuie intocmita nota de intrare -receptie NIR , care atesta intrarea in patrimoniu, si reprezinta documentul prin care se predau piesele de schimb in responsabilitatea gestionarului.
In momentul  montarii lor si a consumului se intocmeste bon de consum .
Nota contbila este : 6024 = 3024 .

Cand devii platitor de TVA ? Determinarea plafonului de 65000 euro

In scopuri de TVA, orice persoana impozabila a carei cifra de afaceri este inferioara plafonului de 65.000 euro/220.000 lei este considerata intreprindere mica si poate sa aplice regimul special de scutire. Echivalentul in lei al plafonului de 65.000 euro se determina in functie de cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la urmatoarea mie. Acest plafon se aplica si persoanelor care incep activitatea in decursul unui an calendaristic.
Regimul special pentru intreprinderile mici este reglementat la art. 310 din Codul fiscal.
citeste tot .....