Intr-o postare mai veche,privind modificarea REVISAL(registrul general de evidenta a salariatilor)
link am aratat prevederile legale privind registrul salariatilor.Acum revin cu noile responsabilitati ale angajatorilor, conform cu reglementarile valabile in 2011, dar si cu legea de modificare a Codului Muncii, recent asumata de catre Guvern.
Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
- elementele de identificare a tuturor salariatilor : numele, prenumele, codul numeric personal (CNP)
- data angajarii
- functia/ocupatia conform COR sau altor acte normative
- tipul cim --- Aceste elemente se inregistreaza in registru
cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza
- data si temeiul incetarii cim
De asemenea,proiectul pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003-Codul Muncii, pentru care Guvernul si-a angajat raspunderea in Parlament,prevede ca in REVISAL se vor completa si transmite inspectoratului teritorial de munca, pe langa elementele de identificare ale tuturor salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca, data incetarii contractului individual de munca si salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, perioada detasarii.
Obligatiile angajatorilor
- de a intocmi un dosar personal pt fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora
- Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin:
-
Actele necesare angajarii
-
CIM
- Actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea suspendarea si incetarea cim
- Orice alte documente care certifica legalitatea si corectitutinea completarii in registru
ATENŢIE! Refuzul de a pune la dispoziţie inspectorului de muncă dosarul personal al salariaţilor poate fi sancţionat cu amendă între 5000-8000 lei.
Update :
model de opis continut dosar.Despre continutul si alcatuirea dosarului citeste
clic aici
La solicitarea scrisa a salariatului, angajatorul este obligat sa ii elibereze copii, certificate de reprezentantul legal al acestuia sau de persoana imputernicita de angajator pt conformitate cu originalul, ale documentelor existente in dosarul personal, ale paginii/paginilor din registrul electronic, care cuprinde/cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din revisal si din dosarul personal. ( HG nr.161/2006, art.7 alin.3.)
Up date :
Ministerul Muncii pregateste o HG prin care reglementeaza modul de intocmire si completare a registrului general de evidenta a salariatilor, instituind totodata si noi amenzi contraventionale ce pot ajunge pana la 20.000 lei.
Conform acestui proiect,
completarea si transmiterea registrului se va face doar de catre persoane nominalizate prin decizie scrisa de catre angajator, care detine calificare/specializare/perfectionare in domeniul resurselor umane si cunostinte de operare a calculatorului la nivel de utilizator, sau de
a incheia contracte de prestari servicii cu prestatori inregistrati la inspectoratele teritoriale de munca, care desfasoara atat activitatea de completare si transmitere a registrului, cat si activitatea de resurse umane.Angajatorul are obligatia
informarii in scris a ITM despre incheierea contractului de prestari servicii, cel
tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii/modificarii/suspendarii/incetarii prestarii serviciului, anexand o copie a contractului de prestari servicii, respectiv a actului aditional al acestuia.
Cf HG nr. 500/2011 Angajatorii/prestatorii care operează efectiv în registru au obligaţia să prelucreze datele cu caracter personal ale salariaţilor angajatorilor, cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001
Elemente obligatorii ale registrului :
a) elementele de identificare a tuturor salariatilor: numele, prenumele, codul numeric personal (CNP), cetatenia si tara de provenienta (UE, non-UE, SEE);
b) data angajarii;
c) perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea;
d) functia/ocupatia conform COR sau altor acte normative;
e) tipul contractului individual de munca;
f) durata normala a timpului de munca si repartizarea acestuia;
g) salariul, sporurile si cuantumul acestora;
h) perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale;
i) data si temeiul incetarii contractului individual de munca.
Mai multe detalii la sursa update
link
Up date 28 mai 2011 : In MO 372/2011 a fost publicata
HG 500/2011 care constituie practic materializarea ultimului
proiect.