Documente pe care le solicita Fiscul daca se cere rambursare de TVA

             In cazul cererii rambursarii de TVA(in cazul unor sume mai mari de 5000 lei), Fiscul va efectua un control la firma privind taxa. Acest control este cu atat mai probabil cu cat contribuabilul are un risc fiscal mare .Riscul fiscal se determinea de catre ANAF pe baza unei proceduri si a unor indicatori  ,pe baza unei fise .(vezi AICI)
           Solicitarea rambursarii se face prin bifarea casetei corespunzatoare din decontul de TVA din perioada fiscala de raportare, care este si cerere de rambursare, sau pot reporta soldul sumei negative in decontul perioadei fiscale urmatoare.Aceasta se solutioneaza, in ordinea cronologica a inregistrarii lor la organul fiscal, in termen de 45 de zile de la inregistrare sau mai tarziu ,in cazul unui control documentar .
              Daca sunteti controlati, trebuie sa aveti pregatite, in mare,urmatosrele documente :
     


  • contracte comerciale, facturi si documente vamale in cazul exporturilor/importurilor efectuate;
  • jurnale de vanzari si cumparari;
  • declaratiile de TVA depuse pentru perioadele fiscale pentru care se solicita rambursarea TVA;
  • balante de verificare;
  • documente justificative, de exemplu: situatii de lucrari, devize, documente de transport, foi de parcurs etc.;
  • alte documente specifice domeniului de activitate.


  •                 Pe langa acestea ,mai pot fi analizate orice alte documente pe care inspectorii le considera relevante,in vederea rambursatii TVA. Eventual chiar si traducerea documentelor care nu sunt intocmite in limba romana .
                   Verificati ,in prealabil, daca documentele justificative (facturi etc) au toate elemente obligatorii si sunt completate corectt .In cazul in care se observa lipsa unor elemente obligatorii, societatea le poate solicita furnizorilor sai, din timp, corectarea documentelor in cauza.


    Niciun comentariu: