ANAF informeaza ca va transmite in fiecare luna catre operatorii economici utilizatori de astfel de aparate, prin intermediul SPV, mesaje despre eventualele disfunctionalitati privind fisierele transmise de la casele de marcat electronice fiscale catre sistemul informatic.
Prin Ordinul nr. 435/2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF se prevad termenele de conectare la AMEF:
- pana la data de 30.06.2021, operatorii economici incadrati in categoria marilor contribuabili;
- pana la data de 30.11.2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici;
- operatorii economici care achitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.12.2021, la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal.
Declaratia pe proprie raspundere (pusa la dispozitie de ANAF) pentru agentii eeconomici care nu sunt in zone cu internet se depune la urmatoarele termene :
- pana la data de 30.06.2021, operatorii economici incadrati in categoria marilor contribuabili;
- pana la data de 30.11.2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici;
- in termen de doua zile lucratoare de la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal, operatorii economici care achitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.12.2021
Detalii suplimentare se pot obtine prin Formularul Unic de Contact, telefonic, apeland Call Center-ul de asistenta al ANAF, la nr. 031.403.91.60 sau la structurile de asistenta pentru contribuabili din cadrul unitatilor fiscale teritoriale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu