1. a) Serveşte ca:
- document pentru recepţia bunurilor aprovizionate;
- document justificativ pentru încărcare în gestiune;
- act de probă în litigiile cu cărăuşii şi furnizorii, pentru diferenţele constatate la recepţie;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
b) Se foloseşte ca document distinct de recepţie în cazul:
- bunurilor materiale cuprinse într-o factură sau aviz de însoţire a mărfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în păstrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neînsoţite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezintă diferenţe la recepţie;
- mărfurilor intrate în gestiunile la care evidentă se ţine la preţ de vânzare cu amănuntul sau en gros (cod 14-3-1/aA).Model in excel (link)
Mărfurile şi materiile prime introduse în gestiune pe baza NIR ,trebuie codificate şi înregistrate pe sortimente ,tipuri de produse,preţuri . Evidenţa gestiunii de materii prime şi produse finite este ţinută la preţul de achiziţie.Modelul de NIR utilizat la recepţie nu cuprinde adaos comercial şi preţ de vânzare(cod cod 14-3-1/aAX4t2)
În cazul mărfurilor vândute en detail ,codurile şi denumirile produselor trebuie introduse în casa de marcat ,mai ales în cazul în care aceasta este conectată la progranul informatic de gestiune şi contabilitate ,în scopul efectuării corecte a scăderilor din gestiune.Atenţie ! Din proprie experienţă ştiu că puteţi fi amendaţi de garda financiară dacă produsele nu sunt introduse în casa de marcat !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu