Daca un
magazin doreste sa vanda catre populatie, produse alimentare si
pe tichete de masa,trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte :
1.Programarea
casei de marcat,ca sa se evidentieze in mod distinct incasarea cu bon de masa.In
registrul de casa se va inregistra doar incasarea in numerar .
2.Operatorii
caselor de marcat fiscale vor tine evidenta tichetelor de masa incasate, printr-un formular tipizat
intern al societatii ce
va cuprinde toate elementele de identificare prevazute de OMFP 3512/2008
privind documentele financiar contabile.Formularul va fi semnat de operatorul
casei de marcat si va fi anexat,ca document martor , la raportul zilnic al
casei de marcat .
3.Bonurile
de masa se predau serviciului de
contabilitate,pentru centralizarea acestora si transmiterea lor,spre
incasare,catre unitatile emitente
Inregistrari
contabile:
a) vanzarea
marfurilor la persoane fizice:
4111 "Clienti" = 707 "Venituri din vanzarea marfurilor"
4111 "Clienti" = 4427 "TVA colectata"
b) incasarea
cu numerar si cu bonuri de masa:
5311 "Casa in lei" = 4111 "Clienti" ( suma
in numerar)
5328 "Alte valori" = 4111 "Clienti" (suma platita diferenta cu tichete de masa)
5328 "Alte valori" = 4111 "Clienti" (suma platita diferenta cu tichete de masa)
c) trimiterea bonurilor de masa la unitatile emitente:
461 "Debitori diversi" = 5328 "Alte valori"
d) incasarea tichetelor de masa:
5121 "Conturi la banci in lei" = 461 "Debitori diversi".
Un comentariu:
Inventia cu bonurile de masa pe card este foarte utila caci nu mai stai sa numeri efectiv tichetele de hartie, ci doar dai cardul si gata! Cei de la Sodexo parca au fost primii ce au inventat asa ceva, cu tichete de masa pe card. Este chiar o metoda buna de motivare pentru salariati, astfel creste si productivitatea si noi cei ce muncim suntem mult mai motivati!
Trimiteți un comentariu