Incasare cu bonuri de masa a alimentelor vandute prin magazin .Monografie

        Daca un magazin doreste sa vanda catre populatie, produse alimentare si pe tichete de masa,trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte :
1.Programarea casei de marcat,ca sa se evidentieze in mod distinct incasarea cu bon de masa.In registrul de casa se va inregistra doar incasarea in numerar .
2.Operatorii caselor de marcat fiscale vor tine evidenta tichetelor de masa incasate, printr-un formular tipizat intern al societatii ce va cuprinde  toate elementele de identificare prevazute de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.Formularul va fi semnat de operatorul casei de marcat si va fi anexat,ca document martor , la raportul zilnic al casei de marcat . 
3.Bonurile de masa se predau serviciului de contabilitate,pentru centralizarea acestora si transmiterea lor,spre incasare,catre unitatile emitente 

Inregistrari contabile:
a) vanzarea marfurilor la persoane fizice:

4111 "Clienti" = 707 "Venituri din vanzarea marfurilor"
4111 "Clienti" = 4427 "TVA colectata"
b) incasarea cu numerar si cu bonuri de masa:
5311 "Casa in lei" = 4111 "Clienti" ( suma in numerar)
5328 "Alte valori" = 4111 "Clienti" (suma platita  diferenta cu tichete de masa)

c) trimiterea bonurilor de masa la unitatile emitente:

461 "Debitori diversi" = 5328 "Alte valori"

d) incasarea tichetelor de masa:

5121 "Conturi la banci in lei" = 461 "Debitori diversi".

Un comentariu:

Vasilica spunea...

Inventia cu bonurile de masa pe card este foarte utila caci nu mai stai sa numeri efectiv tichetele de hartie, ci doar dai cardul si gata! Cei de la Sodexo parca au fost primii ce au inventat asa ceva, cu tichete de masa pe card. Este chiar o metoda buna de motivare pentru salariati, astfel creste si productivitatea si noi cei ce muncim suntem mult mai motivati!