Protestul, practicat de profesionisti ?

        Intrebarea asta imi vine in minte dupa ce ,mai multe zile la rand ,am citit in presa online (ce sa-i faci daca aia scrisa pe hartie e tot mai putina ?),titluri de genul ,,protestatarul cutare a zis" sau a reactionat sau a facut etc. M-am uitat in clasificarea  ocupatiilor din Romania si n-am gasit profesia sau ocupatia de protestatar.Pe cea de scriitor am gasit-o alaturi de cea de ziarist in grupa 264. Profesionistii care au ocupatia de ziarist sunt,din pacate,tot mai putini .

        E firesc sa nu existe ocupatia de protestar .Radacina acestui cuvant vine de la substantivul neutru protest sau de la verbul a protesta care inseamna ,conform DEX,, A manifesta o impotrivire energica si fatisa fata de ceva, a-si exprima dezaprobarea impotriva unui fapt, a unei hotarari, a unei masuri etc. considerate nejuste. ♦ A contesta." Daca acesta actiune devine o ocupatie permanenta si remunerata,isi pierde sensul si menirea .Protestatarul nu mai este omul nemultumit ci e omul care desfasoara actuinea de a protesta,in scopul primirii unor foloase. Actiunea sa nu mai este credibila,isi pastreaza forma,dar isi pierde fondul.

Niciun comentariu: