Cheltuieli deductibile

Ce cheltuieli puteti face pe firma, fara a intra in vizorul ANAF

Auzim tot mai des in jurul nostru intrebari de genul: putem sa facem cheltuieli pe societate? Este bine sa facem? Si daca da, ce cheltuieli?

In primul rand, trebuie sa subliniem faptul ca avantajul de a trece cheltuielile, facute de un patron, pe societatea sa comerciala consta in aceea ca isi poate deduce TVA aferenta. Astfel va “simti” ca produsele sunt mai ieftine. Totusi, acest avantaj este valabil numai pentru societatile platitoare de TVA.

Ce cheltuieli putem sa facem “pe firma”? Orice fel de cheltuieli. Sunt insa toate cheltuielile deductibile la calculul impozitului pe profit? Raspunsul este nu. Cheltuielile pentru mancare sau bautura, haine, intra la cheltuielile de protocol. Acestea sunt deductibile limitat, in limita a 2% din profit! In limita a 2% din profit, TVA aferenta cheltuielilor de protocol poate fi dedusa sau nu, in functie de procedura stabilita cu contabilul dvs, iar in cazul in care se depaseste aceasta limita, TVA aferenta nu se deduce, iar cheltuielile respective sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit. Tot pe banii societatii comerciale pot fi achizitionate diverse bunuri sau servicii. Pentru ca aceste cheltuieli sa fie deductibile, ele trebuie sa ajute la realizarea obiectului de activitate al societatii. Bineinteles ca bunurile achizitionate trebuie inventariate iar, in cazul unui control al Garzii Financiare sau al Administratiei Financiare, va trebui sa sustineti necesitatea lor in fata inspectorilor care va controleaza.

Noua procedura rambursare tva

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a aprobat, prin Ordinul nr. 263/2010 o noua procedura pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare. Procedura se aplica incepand cu deconturile aferente lunii februarie 2010.

Potrivit procedurii, deconturile de TVA se depun de catre persoanele impozabile, inregistrate in scopuri

Bancul zilei

Un taran se ocupa de cultivatul pepenilor. La un moment dat niste copii au
inceput sa intre noaptea pe plantatie si sa fure din pepeni. Omul se
gandeste si se gandeste pana ii vine o idee, care in mod sigur ii va
speria pe copii. Asa ca pune pe
camp o placuta pe care scria "Un pepene de pe acest camp a fost injectat
cu cianura".
Ziua urmatoare taranul vine pe camp si vede ca nu lipseste nici un pepene,
dar gaseste o alta placuta langa cea pusa de el: "Acum sunt doi"

FORMALITATI LICHIDARE MICROINTREPRINDERE

Potrivit Normei metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora, aprobata prin Ordinul Ministerului Finantelor nr. 1376/2004, operatiunile care se efectueaza in situatia dizolvarii societatii comerciale, cu exceptia dizolvarii prin falimentul societatii sunt:


Modificare rambursare tva

ANAF anunta ca va modifica modul de rambursare a TVA




Companiile care solicita rambursari de TVA intre 5.000 si 10.000 de lei vor avea o placuta surpriza, promite presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Sorin Blejnar. Ele vor putea primi automat sumele de rambursat, fara a mai fi nevoie de controlul preliminar al inspectorilor fiscali.

„Modificam procedura de rambursare anticipata a TVA si vom plati automat firmelor care au depus un decont pentru rambursarea taxei orice suma cuprinsa intre 5.000 si 10.000 de lei“, sustine Blejnar. Potrivit presedintelui ANAF, decizia a fost luata in urma unui calcul cost-beneficiu: doar aproximativ 14,75% din numarul deconturilor indeplinesc aceasta conditie, iar Fiscul prefera sa se concentreze pe controlul contribuabililor mai mari.

Firmele mici nu vor scapa insa de verificari. „Controlul fiscal va fi facut ulterior, intr-un termen de doi ani, asa cum prevede legea“, sustine Blejnar, care a adaugat ca actul normativ care prevede aceste modificari se afla in drum spre „Monitorul Oficial“, in vederea publicarii.
Directorul general responsabil cu procedurile in ANAF, Robert Hofnar, a anuntat ca de o prevedere similara vor beneficia si exportatorii. „Vom introduce un sistem de rambursare pentru exportatori. Este vorba despre acele companii care au o cifra de afaceri de minimum un milion de euro si care obtin 75% din aceasta cifra din exporturi si operatiuni intracomunitare, pe care le-am asimilat in acest fel exporturilor“.
Pentru a beneficia de rambursarea anticipata a TVA, exportatorii trebuie sa nu intre in categoria de risc fiscal mare. Potrivit legii, deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se incadreaza in categoria de risc fiscal mare, in cazul in care contribuabilul respectiv are fapte inscrise in cazierul fiscal sau daca deconturile depuse de contribuabili contin neconcordante care nu pot fi indreptate conform procedurii de corec­ta­­re a e­ro­rilor materiale.

Tot un risc fiscal mare au si contribuabilii impotriva carora a fost deschisa procedura de insolventa sau cei in privinta carora MFP a transmis, in ultimii 3 ani, organelor de cercetare penala sesizari in legatura cu constatarile efectuate cu ocazia inspectiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea intruni elementele constitutive ale infractiunii si pentru care a fost inceputa urmarirea penala.

sursa : clic aici

Impozit profit, plati anticipate

Incepand din acest an, firmele vor achita in fiecare trimestru un sfert din birul de anul trecut, actualizat cu rata inflatiei.


. Plata anticipata a impozitului pe profit a intrat in vigoare incepand cu 2010 pentru toate firmele. Cu toate acestea, multi contabili si consultanti fiscali inca nu stiu cum sa aplice prevederile Codului Fiscal, pe care le considera neclare. Si asta deoarece reprezentantii Ministerului Finantelor Publice (MFP) inca nu au explicat ce impozit vor trebui sa achite companiile care au fost pe pierdere anul trecut, microintreprinderile care au platit impozit de 3% pe venit sau firmele care si-au suspendat activitatea, spune Luminita Hosu, director economic la Expert Star Consulting. In plus, ea sustine ca “platile anticipate ii dezavantajeaza pe toti contribuabilii. Rezultatele din 2010 nu vor fi bune. 90% dintre societatile cu care lucram prevad ca anul acesta va fi unul mai prost decat 2009 si impozitul real va fi mai mic decat cel anticipat”. In opinia avocatului Gabriel Biris, noul sistem de declarare si de plata a impozitului pe profit va lovi in special firmele mici, dar si pe cele care au inregistrat anul trecut rezultate mai bune decat cele pe care le vor avea in 2010. integral in Evenimentul zilei

Valoarea unui tichet de masa

Ordinul MMFPS nr. 135/2010 - stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I al anului 2010
18 Februarie 2010 Avocatnet.ro
Ordinul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr. 135/2010 privind stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I al anului 2010 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 104, din 16 februarie 2010
n temeiul:
— Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2007 pentru completarea art. 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobata prin Legea nr. 154/2007;
— Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2006 pentru completarea art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, aprobata prin Legea nr. 187/2006;
— art. 31 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile ulterioare;
— art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emite urmatorul ordin:

Art. 1. — Pentru semestrul I al anului 2010, incepand cu luna martie, valoarea nominala a unui tichet de masa, stabilita potrivit prevederilor art. 31 alin. (3) teza a II-a si alin. (4) din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile ulterioare, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2006 pentru completarea art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, aprobata prin Legea nr. 187/2006, si ale prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2007 pentru completarea art. 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobata prin Legea nr. 154/2007, se mentine la nivelul ultimei valori nominale indexate de 8,72 lei.

Art. 2. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Bucuresti, 10 februarie 2010.
Nr. 135.

Modificari privind inregistrarea contractelor de munca

Modificare reglementare privind inregistrarea contractelor de munca
Prevederi importante:

* La angajarea fiecarui salariat, elementele referitoare la identificarea salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia, tipul contractului de munca, se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza;
* Data si temeiul incetarii contractului individual de munca se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca;
* La angajarea sau incetarea contractului de munca, registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul sau domiciliul angajatorul cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariat, respectiv la data incetarii contractului individual de munca al acestuia;
* Sunt considerate a fi contraventii urmatoarele fapte:
o neinregistrarea contractelor individuale de munca in registru anterior inceperii activitatii;
o completarea registrului cu date eronate;
* Contraventia constand in neinregistrarea contractelor individuale de munca in registru anterior inceperii activitatii se sanctioneaza cu amenda de 1500 lei pentru fiecare contract individual de munca neinregistrat, fara ca valoarea cumulata a amenzii, determinata de numarul efectiv de astfel de contracte, sa depaseasca suma de 20.000 lei;
* Contraventia constand in completarea registrului cu date eronate se sanctioneaza cu amenda de la 3500 la 5000 lei;
* Este eliminata posibilitatea achitarii pe loc sau in termen de 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal sau de la data comunicarii acestuia a jumatate din minimul amenzii.

Cotizare legea pensiilor,noul stagiu

Constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii:
a) vechimea in munca recunoscuta pentru stabilirea pensiilor pana la data de 1 aprilie 2001;
b) vechimea in serviciu recunoscuta pentru stabilirea pensiilor, in cazul persoanelor prevazute
la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c), pana la intrarea in vigoare a prezentei legi;