Proiect modificare declaratia 100

ANAF eleboreaza un proiect de modificare a declaratiei 100 ,astfel incat in acest formular sa poata fi declarate noi impozite, introduse in legislatia fiscala in luna ianuarie si pentru a pune in aplicare noile reglementari din domeniul fiscal, in conditiile in care de la 1 februarie, pentru operatorii economici din unele domenii specifice, au fost instituite urmatoarele obligatii fiscale, reprezentand venituri la bugetul de stat:

Proiect . Angajatorii care datoreaza comisioane la ITM trebuie sa declare acest lucru la Fisc

Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV) a lansat in dezbatere publica un proiect de ordonanta de urgenta prin care se creeaza cadrul legal necesar recuperarii creantele datorate de angajatori pana la data de 31 decembrie 2010.

Analiza modificarilor CF aduse de O.G. nr. 8/2013



Forma Codului fiscal fara modificarile aduse prin O.G. nr. 8/2013

Art. 112^1 Definitia microintreprinderii

In sensul prezentului titlu, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
a) realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la art. 112^2 alin. (6);
b) are de la 1 pana la 9 salariati inclusiv;
c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei al 100.000 euro;
d) capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale.


Forma Codului fiscal cu modificarile aduse de O.G. nr. 8/2013

Art. 112^1 Definitia microintreprinderii
Art. 112^1 lit.b) se abroga
Art. 112^1 lit. c) se modifica:
c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 65.0000 euro


Modificari aduse de ordonanta 8 / 2013

Iata o sinteza a OG 8/2013 ;

1. Prevederi Generale

Se aduc prevederi suplimentare referitoare la reclasificarea tranzactiilor care nu au scop economic. In acest sens, se mentioneaza ca tranzactiilor artificiale nu le sunt aplicabile prevederile conventiilor de evitare a dublei impuneri.

Se introduc prevederi si clarificari relevante in cazul persoanelor care aplica reglementari contabile conforme cu Standardele internationale de raportare fiscala (IFRS). Principalele reglementari in acest sens se refera la:
Amortizarea si valoarea fiscala a activelor biologice;

• Reguli fiscale pentru determinarea profitului impozabil;

• Categorii de venituri neimpozabile si cheltuieli nedeductibile, etc.

Firmele mici sunt impozitate cu 3%

UPDATE:27.03.2013 raspunsul ANAF cu privire la categoriile firmelor care trec la acest regim .link aici

De fapt este vorba de reaparitia categoriei de microintreprindere pentru firmele mici .



OG 8/2013,la art 37 si 38 aduce aceasta modificare a Codului Fiscal.Conform actului normativ,toate firmele care realizeaza venituri sub 65.000 de euro, indiferent de numarul de salariati,trebuie sa plateasca impozit pe veniturile microintreprinderilor incepand de la 1 februarie 2013, chiar daca pana acum ele erau platitoare de impozit pe profit. Practic, de la 1 februarie, nicio societate privata cu venituri sub plafonul amintit sau nou-infiintata nu mai poate plati 16% impozit pe profit, ci este obligata sa aplice regimul fiscal al microintreprinderilor, care presupune plata unui impozit de 3% pe veniturile realizate.


UPDATE 9 septembrie 2015

Se calculeaza cota se 1% pentru primele 24 de luni de la data infiintarii pentru persoanele juridice romane nou-infiintate, care indeplinesc urmatoarele conditii:

- au cel putin un angajat, cu conditia ca angajarea sa fie facuta in cel mult 60 de zile inclusiv de la data infiintarii;
- sunt constituite, pe o durata mai mare de 48 de luni;
- actionarii/asociatii microintreprinderilor nu au detinut titluri de participare la alte persoane juridice.
Daca, in primii doi ani ,firma nu are niciun angajat,se aplica 3% incepind cu trimestrul urmator celui in care se incheie cele  24 de luni .
        Daca raportul de munca al singurului salariat inceteaza, societatea va putea aplica cota redusa de impozitare de 1% daca in acelasi trimestru este angajat un nou salariat.

Plafonul de 65.000 de euro se calculeaza din insumarea veniturilor din orice sursa din care se scad:
  • veniturile aferente costurilor stocurilor produse;
  • veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie;
  • veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale;
  • veniturile din subventii de exploatare;
  • veniturile din provizioane si ajustari pentru depreciere sau pierdere de valoare;
  • veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobanzi si/sau penalitati de intarziere care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil;
  • veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii.
Acestea se scad deoarece nu intra in calculul cifrei de afaceri 

 Casa de marcat cumparata de  o microintreprindere,valoarea de achizitie a acesteia se deduce din baza impozabila, in conformitate cu documentul justificativ, in trimestrul in care au fost puse in functiune.


Asadar,cota de 3% se aplica asupra bazei de impozitare constituita din veniturile din orice sursa din care se scad:
-veniturile aferente costurilor stocurilor de produse ( cont 711)
-veniturile aferente costurilor serviciilor in curs de executie (cont 712)
-veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale( conturile 721 si 722)
-veniturile din subventiile de exploatare (cont 741)
-veniturile din provizioane si ajustari ptr depreciere
-veniturile rezultate din restituirea si anularea unor dobanzi, care au fost needductibile la calculul profitului ipoabil
-veniturile realizate din despagubiri de la societatile de asigurare 



Glume....


Suna cineva la usa unui apartament. Un tip deschide si vede o doamna nervoasa care intreaba:
- Dumneata ai salvat ieri un băiat pe lac de la inec?
- Da, eu ..
- Si sapca lui unde e?!

- Care este cea mai rapida si sigura cale de iesire a romanilor din criza?
- OTOPENI !!!

O tanara statea pe o banca in parc, cand un individ ce parea boschetar se aseaza langa ea si o intreaba:
- Domnisoara, vreti sa va culcati cu mine?!
- Nu!
- Atunci, va rog sa plecati din patul meu!
 

Medicamente periculoase


Medicamente care ucid
 Romania este, si la capitolul medicamente, un "sat fara caini", un maidan pe care vin si se joaca cu sanatatea si viata "prostimii", sute si sute de fabricanti de medicamente, de medici si farmacisti!!!
Bani sa iasa! Si ies fara numar!!!
Oameni buni, daca de voi nu va intereseaza, macar copiilor vostri le puteti salva viata!!!
Incepem acum o serie de dezvaluiri socante, unele incredibile, referitoare la medicamentele romanilor, unele dintre acestea fiind doar ale romanilor pentru ca lumea normala, tarile civilizate, le-au interzis ca sa nu mai moara oamenii!!!
Primul pe lista este "medicamentul saracului" sau celebrul ALGOCALMIN .
Piata algocalminului din Romania este estimata la peste 11 milioane de dolari anual. Pretul mic l-a transformat in calmantul nr. 1 pentru romani.
Un adevarat "medicament al saracului", spun medicii. 
Licenta pentru denumirea de "algocalmin" este detinuta de fosta fabrica de medicamente
 SICOMED
In anul 2005 cehii de la
 Zentiva au preluat licenta si astfel, doar datorita algocalminului le-au crescut vanzarile cu peste 1.000 de procente.
Potrivit surselor medicale, dintre toate medicamentele fabricate de compania de medicamente Zentiva, calmantul pe baza de metamizol aduce, de departe, cele mai substantiale profituri.
Din aceasta piata, au reusit sa prinda felii importante si alte companii farmaceutice care produc algocalmin, dar sub o alta denumire.
ALGOCALMINUL se mai numeste si ALGOZONE, si este produs de Ozone Romania.

OG 8/2013 – Modificarea şi completarea Codului fiscal şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale

De la 01.ianuarie 2013,impozitul pe venitul microintreprinderilor  de 3% la cifra de afaceri devine obligatoriu.Citi articolele 37 si 38 din ordonanta
Iata mai jos textul actului normativ


ORDONANŢĂ nr. 8/2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. I.3 din Legea nr. 1/2013 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.
Art. I
Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 7 alineatul (1) punctul 34, după litera d) se introduce o nouă literă, litera e), cu următorul cuprins:
„e) pentru mijloacele fixe amortizabile clasificate ca active biologice, valoarea fiscală este reprezentată de costul de achiziţie, de producţie sau de valoarea de piaţă în cazul celor dobândite cu titlu gratuit ori constituite ca aport la data intrării în patrimoniul contribuabilului, după caz, utilizată pentru calculul amortizării fiscale. În valoarea fiscală se includ şi evaluările efectuate potrivit reglementărilor contabile. În cazul în care se efectuează evaluări ale activelor biologice care determină o descreştere a valorii acestora sub valoarea rămasă neamortizată stabilită în baza costului de achiziţie/producţie sau valorii de piaţă în cazul celor dobândite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, valoarea fiscală rămasă neamortizată a activelor biologice se recalculează până la nivelul celei stabilite pe baza costului de achiziţie/producţie sau a valorii de piaţă, după caz.“

Registrul Operatorilor Intracomunitari


Incepând cu data de 1 august 2010 se înfiinţează, în cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Registrul operatorilor intracomunitari care cuprinde toate persoanele impozabile şi persoanele juridice neimpozabile care efectuează operaţiuni intracomunitare.
         Operaţiunile intracomunitare pentru care este obligatorie înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari sunt:
- livrări intracomunitare de bunuri care au locul în România şi care sunt scutite de taxă potrivit prevederilor art. 143 alin. (2) lit. a) şi d) din CF;
- livrări ulterioare de bunuri efectuate în cadrul unei operaţiuni triunghiulare care se declară drept livrări intracomunitare cu cod T în România;
- prestări de servicii intracomunitare efectuate de persoane impozabile stabilite în România în beneficiul unor persoane impozabile stabilite în Comunitate, altele decât cele scutite de TVA în statul membru în care acestea sunt impozabile;
- achiziţii intracomunitare de bunuri taxabile care au locul în România;

- achiziţii intracomunitare de servicii, efectuate de persoane impozabile stabilite în Comunitate în beneficiul unor persoane impozabile stabilite în România;