Mircea Badea despre subiectul zilei



N-as vrea sa incep sa ma iluzionez ca de acum vor fi doar judecati drepte....
Oricum justitia trebuie sa se bazeze pe probe adunate prin anchtete corecte, care sa arate,dincolo de orice indoiala rezonabila ,ca un om e vinovat.Justitia nu se face pe baza de impresii si pedepsele nu se aplica pentru a da exemple in societate.
Atat timp cat citim si auzim de judecatori "cumparati" de cocalari cu bani... eu zic sa mai asteptam cativa ani pana vom putea vorbi de o justite dreapta.Asta ar putea fi doar un inceput .Sau poate nu ...
Sigur trebuie insa sa fie o lectie pentru cei aflati vremelnic pe cai mari, politicieni sau nu .Oricand poti cadea de pe ei ...

Infiintarea intreprinderii familiale(IF)-documente


Documentele necesare pentru înregistrarea în registrul comerţului, înregistrarea fiscală şi autorizarea întreprinderilor familiale*:
1. Cererea de înregistrare (original cod 11-10-180);
2. Dovada verificării disponibilităţii şi rezervării firmei (original);
3. Carte de identitate sau paşaport al fiecărui membru (fotocopie certificată olograf de către titular privind conformitatea cu originalul);
4. Documente care atestă drepturile de folosinţă asupra sediului profesional/punctelor de lucru (copie legalizată);
5. Dacă este cazul, avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
6. Specimenul de semnătură al reprezentantului întreprinderii familiale (original);
7. Declaraţia-tip pe propria răspundere a reprezentantului care să ateste îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (model 1 sau model 2, după caz);
8. Acordul de constituire încheiat de membrii familiei (original);
9. Procura specială pentru reprezentantul întreprinderii familiale desemnat prin acordul de constituire (înscris sub semnătură privată);
10. Dacă este cazul:
- precizare din care să rezulte că titularul dreptului de proprietate înţelege să afecteze folosinţa spaţiului în vederea stabilirii sediului profesional al întreprinderii familiale (declaraţie, etc.);
- documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectaţiune (acordul de constituire sau actul adiţional la acesta);
- documentele care atestă pregătirea profesională (fotocopii certificate olograf);
- documentele care atestă experienţa profesională (fotocopii certificate olograf);
11. În cazul persoanelor fizice care desfăşoară activitate economică autorizată şi recunoscută într-un alt stat membru al UE sau al Spaţiului Economic European, documentaţia care atestă funcţionarea legală, obţinută în celalalt stat (fotocopie şi traducere în limba română certificată olograf).
12. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: taxele de registru.


Contul 612 Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile

Contul 612 "Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile" este un cont de activ. Functionarea sa respecta regulile de functionare ale conturilor de activ .Isi incepe functia prin a se credita
Face parte din casa 61 Cheltuieli cu serviciile executate de terţi

Legea nr. 18 din 1991( Legea fondului funciar )

Legea nr. 18 din 1991
( Legea fondului funciar )
Sursa: Monitorul Oficial 02.20.91
CAP. 1 Dispozitii generale
ART. 1
Terenurile de orice fel, indiferent de destinatie, de titlul pe baza caruia sint detinute sau de domeniul public ori privat din care fac parte, constituie fondul funciar al Romaniei.
Art. 2. In functie de destinatie, terenurile sint:
a) terenuri cu destinatie agricola si anume: terenuri agricole productive – arabile, viile, livezile, pepinierele viticole, pomicole, plantatiile de hamei si duzi, pasunile, finetele, serele, solariile, rasadnitele si altele asemenea -, cele cu vegetatie forestiera daca nu fac parte din amenajamentele silvice, pasuni impadurite, cele ocupate cu constructii si instalatii agrozootehnice, amenajari piscicole si de imbunatatiri funciare, drumurile tehnologice si de exploatare agricola, platforme si spatii de depozitare care servesc nevoilor productiei agricole si terenuri neproductive care pot fi amenajate si folosite pentru productia agricola;
b) terenuri cu destinatie forestiera si anume: terenurile impadurite sau cele care servesc nevoile de cultura, productie ori administrare silvica, terenurile destinate impaduririlor si cele neproductive – stincarii, abrupturi, bolovanisuri, ripe, ravene, torenti – daca sint cuprinse in amenajamentele silvice;
c) terenuri aflate permanent sub ape si anume: albiile minore ale cursurilor de apa, cuvetele lacurilor la nivelurile maxime de retentie, fundul apelor maritime interioare si al marii teritoriale;
d) terenuri din intravilan, aferente localitatilor urbane si rurale pe care sint amplasate constructiile, alte amenajari ale localitatilor, inclusiv terenurile agricole si forestiere;
e) terenuri cu destinatii speciale cum sint cele folosite pentru transporturile rutiere, feroviare, navale si aeriene, cu constructiile si instalatiile aferente, constructii si instalatii hidrotehnice, termice, de transport al energiei electrice si gazelor naturale, de telecomunicatii, pentru exploatarile miniere si petroliere, cariere si halde de orice fel, pentru nevoile de aparare, plajele, rezervatiile, monumentele naturii, ansamblurile si siturile arheologice si istorice si altele asemenea.
Art. 3. In sensul prezentei legi, prin detinatori de terenuri se inteleg titularii dreptului de proprietate, ai altor drepturi reale asupra acestora sau cei care, potrivit legii civile, au calitatea de posesori ori detinatori precari.

Proiect MFP: Aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2012

Ministerul Finantelor Publice a publicat in data de 8 iunie proiectul de Ordin pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2012 a operatorilor economici.

Redam mai jos continutul acestuia:

ORDIN
pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2012 a operatorilor economici in baza art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 4 si ale art. 28 alin. (2) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. 1. - (1) Se aproba Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2012 a operatorilor economici, cuprins in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

(2) Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2012 a operatorilor economici prevazut la alin. (1) se aplica ...

...cititi mai departe aici

INSTRUCŢIUNI DE UTILIZARE A SERVICIULUI DE DEPUNERE A DECLARAŢIILOR ON-LINE

Aceste instrucţiuni descriu etapele necesare pentru transmiterea prin Internet a declaraţiilor fiscale, conform Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 858/2008, cu modificările şi completările ulterioare. Se pot depune în acest mod următoarele declaraţii:

1.100 Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat
2.101 Declaraţie privind impozitul pe profit
3.102 Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale
4.103 Declaraţie privind accizele
5.120 Decont privind accizele
6.130 Decont privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă
7.200 Declaraţie privind veniturile realizate
8.300 Decont de taxă pe valoarea adăugată
9.301 Decont special de taxă pe valoarea adăugată
10.390 Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile intracomunitare de bunuri
11.710 Declaraţie rectificativă

ETAPELE PE SCURT


1. Obţineţi un certificat de semnătură electronică de la o firmă autorizată
2. Instalaţi programul Adobe Reader 8.2. sau Adobe Reader 9.3.
3. Descărcaţi documentul de confirmare de pe portalul ANAF, completaţi-l (dvs. şi furnizorul certificatului) şi transmiteţi-l la ANAF (prin opţiunea înregistrare certificate calificate din modulul Declaraţii electronice).
4. Listaţi, semnaţi şi ştampilaţi cererea de utilizare a serviciului de depunere electronică (formularul 150).
5. Prezentaţi documentele necesare la orice unitate fiscală (împuternicirea, act identitate, formularul 150).
6. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regulă prin e-mail, pe adresa comunicată în formularul 150, în termen de 4-7 zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei la organul fiscal. După acest termen puteţi încerca să utilizaţi serviciul de depunere declaraţii chiar dacă nu aţi primit confirmarea pe mail. Dacă întampinaţi probleme, vă rugăm sa trimiteţi mesajul de eroare pe adresa de mail Admin.Portal@mfinante.ro
7. Descărcaţi formularele electronice de pe portalul ANAF.
8. Completaţi formularele de declaraţii.
9. Transmiteţi declaraţiile.
10.Examinaţi starea declaraţiilor transmise.


Prima zi la locul de muncă pentru un taximetrist.

In timpul unei curse, clientul il atinge pe şofer pe umăr să-i pună o întrebare. La atingere, şoferul de taxi a tresărit, a strigat, apoi a intrat în panică şi aproape a distrus taxiul. În cele din urmă şoferul a stabilit controlul masini şi a tras pe dreapta. Înca tremurand, se întoarce spre client să îşi ceara scuze.
Sofer: Îmi pare rău de ce sa întamplat dar este prima mea zi ca şofer de taxi.. În ultimii 20 de ani am condus un dric