Declaratia 101 privind impozitul pe profit a fost actualiuzata pe 27.01.2015

Declararea si plata impozitului pe profit se efectueaza trimestrial, pana la data de 25 inclusiv a primei luni urmatoare incheierii trimestrelor I-III. Impozitul datorat se raporteaza in Formularul 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat.
Retinem ca pentru trimestrul IV al anului 2014 nu se depune Formularul 100 pentru impozit pe profit.
Definitivarea si plata impozitului pe profit aferent anului 2014 se efectueaza pana la 25 martie 2015, impozitul datorat declarandu-se in Formularul 101 “Declaratie privind impozitul pe profit”.
Mai multe informatii cu privire la declaratia 101 in anul 2015 aici.

Descarca Declaratia 101 privind impozitul pe profit pe 2015 - Soft A 
Actualizat: 27 ianuarie 2015

101 - Declaratie privind impozitul pe profit, conform OPANAF nr. 4024/ 23.12.2014 (M.OF. nr.2/ 05.01.2015) - valabil incepand cu anul 2014 - actualizat 27.01.2015

Descarca Declaratia 101 privind ... ...cititi mai departe aici

Declaratia de inactivitate se depune pe format electronic si pe hartie .Versiunea pentru 2014 Termen 28 februarie 2015

        Asa cum prevede  art. 36 alin. (2) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, firmele fara activitate ,de la infiintare pana la sfarsitul lui 2014,depun aceasta declaratie pana la 28 februarie  2015,precum si subunitatile fara personalitate juridica din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, care de la constituire nu au desfasurat activitate,la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice.Incepind cu exercitiul financial 2014,aceasta declaratie de depune :
- in forma electronica, avand atasata o semnatura electronica extinsa, sau
- in format hartie si in format electronic.

Declaratia, in format pdf inteligent ,se descarca de aici  .Pentru a-l putea folosi ,salvati fisierul in computer, eventual intr-un folder nou .

27 Ianuarie .Zile de nastere

Tipurile contractelor de leasing .

Am scris intr-o postare anterioara ce este leasingul   .Acum voi continua cu tipurile contractelor de leasing .
1.Leasingul financiar este contractul care indeplineste cel putin una din conditiile de mai jos,confrm art.7 din codul fiscal

    a) riscurile si beneficiile dreptului de proprietate asupra bunului care face obiectul leasingului sunt transferate utilizatorului la momentul la care contractul de leasing produce efecte;
      b) contractul de leasing prevede expres transferul dreptului de proprietate asupra bunului ce face obiectul leasingului catre utilizator la momentul expirarii contractului;
        c) utilizatorul are optiunea de a cumpara bunul la momentul expirarii contractului, iar valoarea reziduala exprimata in procente este mai mica sau egala cu diferenta dintre durata normala de functionare maxima si durata contractului de leasing, raportata la durata normala de functionare maxima, exprimata in procente;
          d) perioada de leasing depaseste 80% din durata normala de functionare maxima a bunului care face obiectul leasingului; in intelesul acestei definitii, perioada de leasing include orice perioada pentru care contractul de leasing poate fi prelungit;
            e) valoarea totala a ratelor de leasing, mai putin cheltuielile accesorii, este mai mare sau egala cu valoarea de intrare a bunului;
             

            Azi 26 ianuarie. Personalitati care au azi ziua de nastere .

            Bancul zilei

            Documentele necesare pentru înregistrarea menţiunilor privind înfiinţarea sau desfiinţarea de sedii secundare.

            Documentele necesare pentru înregistrarea menţiunilor privind înfiinţarea sau desfiinţarea de sedii secundare care nu au statut de sucursale (puncte de lucru, agenţii, reprezentanţe, etc.) - art. 43 alin. (3) din Legea nr. 31/1990, republicată cu modificările şi completările ulterioare


            1. Cererea de înregistrare (original) - formular;
            2. Declaraţia - tip pe propria răspundere, în original, semnată de asociaţi sau administratori/membrii ai directoratului, din care să rezulte, după caz, că:
              • persoana juridică nu desfăşoară la sediul secundar activităţile declarate, o perioadă de maximum 3 ani (model 1);
              • persoana juridică îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activităţile precizate în declaraţia-tip (model 2);
            3. Hotărârea adunării generale a asociaţilor/acţionarilor sau decizia asociatului unic/Consiliului de administraţie/ directoratului, în cazul în care este abilitat în acest sens (original) - detalii;
            4. La înfiinţare, dovezile privind sediile secundare - detalii(copie) - detalii;
            5. La desfiinţare, certificatul constatator  de autorizare a activităţii;
            6. Dacă este cazul:
              • avizul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţă, prevăzut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
              • avizele prealabile prevăzute de legile speciale (copie);
              • împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele