Update 23.01.2019 Prin OUG 114/2018 se restrange domeniile care pot folosi zilieri.
a) agricultura, vanatoare si servicii anexe;
b) silvicultura, cu exceptia exploatarilor forestiere;
c) pescuit si acvacultura
Citeste toate modificarile pe legislatiamuncii.manager.ro
Update: modificari aduse de legea nr. 18/2014.In vigoare incepand cu data de 17.06.2014. Citeste aici
Articolul 1 se modifica:
"ART.1
(1) In intelesul prezentei legi, urmatorii termeni se definesc dupa cum urmeaza:
a) zilier - persoana fizica, [cetatean roman sau strain], ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional, pentru un beneficiar, contra unei remuneratii;
b) beneficiar de lucrari, denumit in continuare beneficiar - persoana juridica, persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala, intreprinderea familiala, pentru care zilierul desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional;
c) registrul de evidenta a zilierilor, denumit in continuare Registru - registru cu regim special, intocmit de catre beneficiar pentru a tine evidenta zilnica a zilierilor;
[d) activitati cu caracter ocazional - activitatile care se desfasoara in mod intamplator, sporadic sau accidental, care nu au caracter permanent.
(2) Pot desfasura activitati necalificate cu caracter ocazional si cetatenii altor state sau apatrizii care au domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania, in conditiile legislatiei romane.
(3) Institutiile publice nu au calitatea de beneficiari in sensul prevazut de prezenta lege, cu exceptia serviciilor de gospodarie comunala gestionate direct de consiliile locale, cum ar fi: sere, spatii verzi si gradini zoologice.Tabel comparativ modificari aici
Persoanele care lucrează cu zilieri sunt obligate la plata unui impozit de 16%, calculat la remuneraţia brută acordată persoanelor care prestează activităţi cu caracter ocazional în folosul lor, în caz contrar riscând amenzi de până la 20.000 lei.
Legea 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 276 din 20.04.2011, iar Normele metodologice de aplicare a Legii 52/2011 au fost publicate în Monitorul Oficial nr. 300 din 02.05.2011
Zilierii pot exercita activităţi în: agricultură, vânătoare şi pescuit, silvicultură, exploatări forestiere, piscicultură şi acvacultură, pomicultură şi viticultură, apicultură, zootehnie, spectacole, producţii cinematografice şi audiovizuale, publicitate, activităţi care au caracter cultural, manipulări de mărfuri, activităţi de întreţinere şi curăţenie.
Angajatorii ,persoane fizice sau juridice care apelează la zilieri trebuie să întocmească un REGISTRU DE
Recursul compensatoriu e o falsa problema .
Legea nr. 169/2017 acorda dreptului detinutului de a cere liberarea conditionata ,mai repede decat avea dreptul ,daca indeplineste conditiile art.99-106 cod penal .
Spun ca e o falsa problema,vazand ce se discuta in spatiul public .Plecand de la cazul de la Medias ,s-a creat o adevarata campanie anti-recurs compensatoriu . Ar trebui sa ne oripileze fapta in sine si sa ne intrebam de ce societatea nu e capabila sa impiedice recidiva unui infractor , nu sa aratam cu degetul spre vinovatii care convin unora sau altora ,sau sa creditam ideea ca toti criminalii vor umbla liberi pe strada.
Recursul compensatoriu este o masura menita sa evite amendarea Romaniei ,de catre CEDO,pentru conditiile improprii din penitenciare.
Spun ca e o falsa problema,vazand ce se discuta in spatiul public .Plecand de la cazul de la Medias ,s-a creat o adevarata campanie anti-recurs compensatoriu . Ar trebui sa ne oripileze fapta in sine si sa ne intrebam de ce societatea nu e capabila sa impiedice recidiva unui infractor , nu sa aratam cu degetul spre vinovatii care convin unora sau altora ,sau sa creditam ideea ca toti criminalii vor umbla liberi pe strada.
Recursul compensatoriu este o masura menita sa evite amendarea Romaniei ,de catre CEDO,pentru conditiile improprii din penitenciare.
Plafoane fiscale valabile in anul 2019.
Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019.
Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro.
cititi tot pe www.fiscalitatea.ro
Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro.
cititi tot pe www.fiscalitatea.ro
HG937/2018 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat în plata
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 164 alin. (1) si (1^1) din Legea
nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ART. 1
(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2019, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata,
prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de
2.080 lei lunar, pentru un program normal de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand
12,43 lei/ora.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), incepand cu data de 1 ianuarie 2019, pentru
personalul incadrat pe functii pentru care se prevede nivelul de studii superioare, cu vechime in
munca de cel putin un an in domeniul studiilor superioare, salariul de baza minim brut pe tara
garantat in plata, fara a include sporuri si alte adaosuri, se majoreaza de la 2.080 lei la 2.350 lei
lunar, pentru un program normal de lucru de 167,333 ore in medie pe luna, reprezentand 14,044
lei/ora.
Documentul integral ANAF
Modificarea in REVISAL a salariului minim brut trebuie facuta in termen de 20 zile lucratoare de la data de 1 ianuarie 2019.
nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ART. 1
(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2019, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata,
prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de
2.080 lei lunar, pentru un program normal de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand
12,43 lei/ora.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), incepand cu data de 1 ianuarie 2019, pentru
personalul incadrat pe functii pentru care se prevede nivelul de studii superioare, cu vechime in
munca de cel putin un an in domeniul studiilor superioare, salariul de baza minim brut pe tara
garantat in plata, fara a include sporuri si alte adaosuri, se majoreaza de la 2.080 lei la 2.350 lei
lunar, pentru un program normal de lucru de 167,333 ore in medie pe luna, reprezentand 14,044
lei/ora.
Documentul integral ANAF
Modificarea in REVISAL a salariului minim brut trebuie facuta in termen de 20 zile lucratoare de la data de 1 ianuarie 2019.
Cum se depune declaratia A 4200 ?
Aceasta este aplicatie pt. validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, continand registrul rapoartelor Z si bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curenta, prevazut in sectiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018. - publicat in data de 10.09.2018. DUKIntegrator este un program pus la dispozitie de ANAF pt. validarea fisierelor mentionate mai sus, impachetarea lor intr-un document PDF si semnarea electronica a documentului, in vederea depunerii lui pe portalul e-guvernare. Acest program este utilizat din 2011 pt. depunerea tuturor declaratiilor electronice ale ANAF. In continuare dam cateva indicatii de folosire a DUKIntegrator,avand in vedere particularitatile declaratiilor A4200, A4201, A4202 si A4203.
modificare legii asociatiilor de proprietari
Noua Lege a Asociatiilor de Proprietari a fost publicata luni, in Monitorul Oficial si vine cu reguli mai stricte. Legea 196/2018, privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, are rolul de a inlocui Legea 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari.
Proprietarii de firme stabilite in apartamente trebuie sa se informeze in privinta noilor reguli pentru ca pot risca amezi de pana la 10.000 lei.
Proprietarii de firme stabilite in apartamente trebuie sa se informeze in privinta noilor reguli pentru ca pot risca amezi de pana la 10.000 lei.
OUG 3/2018 rivind unele măsuri fiscal-bugetare
Modificarea Codului Fiscal privind salariile part-time, CASS persoane scutite de impozit, șomeri – OUG 3/2018
În anul 2018, următoarele persoane vor datora o contribuție de asigurări sociale de sănătate diferențiată față de CASS standard:
- persoanele fizice care realizează venituri din salarii şi asimilate salariilor în baza contractelor individuale de muncă sau a actelor de detaşare, aflate în derulare la data de 31 decembrie 2017, scutite de la plata impozitului pe venit potrivit art. 60 din Codul fiscal , și al căror salariu brut lunar este majorat cu cel puţin 20% faţă de nivelul celui din luna decembrie 2017, în perioada de aplicare a prezentului articol,
- persoanele fizice prevăzute la art. 168 alin. (2) şi (4) din Codul fiscal (persoanele fizice care realizează în România venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intră sub incidența legislației europene aplicabile și persoanele fizice care își desfășoară activitatea în România și obțin venituri sub formă de salarii de la angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanță în România).
Abonați-vă la:
Postări (Atom)