Contul 709 „Reduceri comerciale acordate"
Cont 635 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate"
Debit
‐ taxa pe valoarea adaugata devenita nedeductibila prin aplicarea proratei (cont 4426)
‐ taxa pe valoarea adaugata colectata aferenta bunurilor si serviciilor folosite in scop personal, predate cu titlu gratuit care depasesc limitele prevazute de lege, cea aferenta lipsurilor peste normele legale, precum si cea aferenta bunurilor si serviciilor acordate salariatilor sub forma avantajelor in natura ( cont 4427)
Contabilitatea produselor finite
1. 371=345
371=378
371 4428
2.Receptia produselor finite se face lapret prestabilit si facem inregistrarea
345=711
3.Diferenta dintre pretul prestabilit si costul efectiv se inregistreaza astfel:
-favorabila 348=711
-nefavorabila 711=348
4.Vanzarea produselor se inregistreaza asfel:
4111= 701
4111=4427
602 "Cheltuieli cu materialele consumabile"
În debitul contului 602 "Cheltuieli cu materialele consumabile" se înregistrează:
‐ valoarea la preț de înregistrare a materialelor consumabile incluse pe cheltuieli, constatate lipsă
la inventar, pierderile din deprecieri ireversibile, precum şi a celor aflate la terți şi a diferențelor de preț nefavorabile aferente (302, 308, 351);
‐ valoarea la preț de înregistrare a materialelor consumabile aprovizionate, în cazul folosirii
metodei inventarului intermitent (401);
‐ sume clarificate trecute pe cheltuieli (473);
‐ valoarea materialelor consumabile achitate din avansuri de trezorerie (542).
Suveranism sau ,,prin noi insine" ?
Suveranismul sau doctrina politica pe care o folosesti atunci cand nu ai nimic nou de spus ,in lupta politica si nu gasesti nici solutii pentru problemele reale ale societatii .Extinderea acestei miscari vine pe fondul agresiunii crescande asupra suveranitatii statelor membre,exrcitate de UE si e favorizata de politicile aiuristice ,in multe domenii,aplicate de uniune .
Daca ne referim strict la tara noastra ,suveranismul e doar vehicul politic pentru unii . Romania de dinainte de 2007,nu era mai buna decat aceea de dupa .Nici mai suverana si nici mai stapana pe resursele ei decat este acum .Poate ca,inainte de 2007, calitatea oamenilor politici era mai buna si nivelul discursului politic era superior. In rest, discutam si azi despre reforma fiscala,reforma educatiei si a sistemului public de pensii ,semn ca nimeni nu a fost in stare sa le rezolve .Nu gasesc ,printre partidele noastre, nici unul in stare sa aprinda lumina in bezna administrativa in care a intrat tara.Daca ar mai exista doctrine,cea promovata de Vintila Bratianu ,,prin noi insine” care se refere la intarirea statului si la cresterea ponderii capitalului romanesc in economie si dorea ca industria moderna sa fie motorul dezvoltarii,ar fi de preferat in locul suveranismului.
“Regimul politic trebuia sa se bazeze pe conceptele democratice occidentale, însa adaptate spaţiului romanesc”.Paridele (pretins) liberale de la noi nu au respectat acest principiu si nici doctrina liberala .Fara principii si cu un traseism politic de nivelui celui romanesc ,n-ai cum sa crezi ca problemele vor avea solutii de rezolvare.Sa nu ne iluzionam ca o Romanie in afara UE ar arata mai bine sau ar fi mai putin furata .Ei ne imping de la spate ca sa facem ceva.De exemplu masurile de austeritate anuntate se iau sub presiune taierii de fonduri alocate prin PNRR.
Cont 755 ,,Venituri din reevaluarea imobilizărilor corporale"
Cont 755 ,,Venituri din reevaluarea imobilizărilor corporale" si contul 655,,Cheltuieli din reevaluarea imobilizărilor corporale
Ordinul 1802/2014 a introdus conturile noi 755 ,,Venituri din reevaluarea imobilizărilor corporale" si cont" Tratamentul de evaluare alternativ se poate aplica doar imobilizarilor corporale,pentru ca doar ele fac obiectul reevaluarii, nu si imobilizarile necorporale .Raportarea DAC7,Ordonanta Guvernului nr.16/2023.
Prin acest act normativ,au fost transpuse prevederile Directivei Europene 2021/514.Termenul de raportare este primul trimestru al anului urmator perioade de raportare.Pentru 2023,termenul este 31 martie 2024.
Sunt supuse verificarii activitatile economice desfasurate prin platforme digitale de intermediere de catre persoane juridice si fizice si urmareste asigurarea transparentei fiscale in vederea prevenirii fraudei fiscale, a fenomenului de evaziune fiscala si/sau evitarii declararii obligatiilor fiscale, rezultate din activitatile economice desfasurate prin intermediul platformelor digitale. :
a) inchirierea de bunuri imobile, inclusiv rezidentiale si comerciale, precum si de orice alte bunuri imobile si spatii de parcare;
b) un serviciu personal;
c) vanzarea de bunuri;
d) inchirierea oricarui mijloc de transport..