Actul normativ elaborat de Ministerul Finantelor Publice (MFP) referitor la certificarea declaratiilor fiscale nu va contine sanctiuni contraventionale, a declarat Sorin Blejnar, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala(ANAF) pentru Avocatnet.ro.
Presedintele ANAF, Sorin Blejnar a declarat ca proiectul de OUG elaborat de Ministerul Finantelor prin care certificarea declaratiior fiscale de catre un consultant va fi obligatorie doar pentru contribuabilii mari si mijlocii, va fi aprobat in perioada urmatoare, avand in vedere ca pe 25 aprilie este termenul de depunere a bilanturilor pentru marea majoritate a agentilor economici.
Acesta a mai mentionat ca, indiferent de forma sub care se va adopta proiectul de OUG, nu va avea sanctiuni contraventionale.
„Acest act normativ trebuie inteles ca o dorinta a unei parti a administratiei fiscale de a avea aceste bilanturi certificate, pentru o mai buna corectitudine a datelor. Eu, ca opinie personala, nu m-as duce pe obligativitatea contribuabililor, ci as lasa la latitudinea societatilor daca isi angajeaza, sau nu, un consultant fiscal”, a adaugat presedintele ANAF.
Mentionam ca certificarea declaratiilor fiscale a fost instituita prin Ordonanta Guvernului nr. 47/2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale, ce a modificat art. 83 din Codul de procedura fiscala. Ulterior, prin art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aplicarea dispozitiilor sus mentionate, a fost suspendata pana la data de 01 ianuarie 2010.
Prin urmare, incepand cu 01 ianuarie 2010, prevederile referitoare la certificarea declaratiilor fiscale anuale au intrat in vigoare.
De asemenea, referitor la impozitul minim, introdus in 2009, Blejnar a afirmat ca acesta a adus rezultate bune, in sensul ca au fost incasate 1,3 miliarde de lei.
„Totodata a condus la curatarea mediului de afaceri de foarte multe firme inactive, de firme care nu aveau activitate, iar multi dintre administratorii lor au omis in mod deliberat sa le radieze sau sa le suspende activitatea”, a mentionat Blejnar.
Acesta a mai adaugat ca, din 160 de mii de firme suspendate in anul 2009, 72% sunt societati care in 2008 nu au depus bilanturi contabile, sau nu aveau activitate, inca 10% au fost societati comerciale care au avut pierderi in anul 2008 si 2007, iar inca 10% au fost societati care au avut cifra de afaceri nesemnificativa, adica sub 100 de euro pe luna.
„ Intradevar, un procent de 4-7% au fost societati care si-au suspendat activitatea din motive obiective. Foarte multi si-au mutat activitatea pe alte forme de organizare, de exemplu persoana fizica autorizata” a incheiat Blejnar.
Obligatii fiscale valabile in luna martie 2010
Obligatii fiscale valabile in luna martie 2010
Termen | Obligatia | Categorii de contribuabili | Baza legala cu modificarile si completarile ulterioare |
5 martie | Depunerea jurnalelor privind livrarile de combustibil destinat utilizarii exclusiv pentru aviatie/navigatie | Antrepozitarii autorizati pentru productie/depozitare | HG 1620/2009 pana la 1.04.2010: alin. (7) al pct. 23.1 de la titlul VII; de la 1.04.2010: alin. (11) al pct. 113.1 |
15 martie | Depunerea Declaratiei anuale de venit pentru asociatiile fara personalitate juridica Formular 204 pentru anul 2009 | Asociatiile fara personalitate juridica, prin asociatul desemnat | C.F.art.86 alin. (4) |
Depunerea Situatia livrarilor de tigarete in luna ... Formular. | Antrepozitarii autorizati, operatorii inregistrati/destinatarii inregistrati si importatorii autorizati de astfel de produse. | HG 1620/2009 | |
Depunerea jurnalelor privind achizitiile/ livrarile de combustibil destinat utilizarii exclusiv pentru aviatie/navigatie | Antrepozitarii autorizati pentru depozitare | HG 1620/2009 pana la 1.04.2010: alin. (9) al pct. 23.1 de la titlul VII; de la 1.04.2010: alin. (13) al pct. 113.1 de la titlul VII | |
Depunerea situatiei privind achizitia si utilizarea alcoolului etilic si a produselor alcoolice in regim de scutire de accize | Operatorii economici care detin autorizatie de utilizator final. | HG 1620/2009 pana la 1.04.2010: alin. (27) al pct. 22 de la titlul VII de la 1.04.2010 alin. (25) al pct. 111 | |
Depunerea Situatiei centralizatoare privind privind achizitiile si livrarile de produse energetice Formular | Operatorii economici care detin autorizatii de utilizator final | HG 1620/2009 pana la 1.04.2010 : alin. (15) al pct. 51.3 de la titlul VII; de la 1.04.2010: alin. (22) al pct. 82 | |
Depunerea Situatiei privind operatiunile desfasurate in antrepozitul fiscal de productie de alcool si bauturi spirtoase Formular | Antrepozitarii autorizati pentru productie si pentru depozitare (se transmite on-line la autoritatea vamala teritoriala) | HG 1620/2009 pana la 1.04.2010: alin. (9) al pct. 28 de la titlul VII | |
Transmiterea on-line a situatiei cu privire la produsele accizabile, la autoritatea vamala teritoriala Formular | Antrepozitarii autorizati pentru productie si pentru depozitare produse accizabile precum si terminalul petrolier cu iesire in port autorizat ca antrepozit fiscal pentru operatiunile desfasurate in incinta acestuia | Pana la 1.04.2009: art.197 C.F. De la 01.04.2009: art. 20655 CF | |
Depunerea situatiei privind modul de valorificare a alcoolului si distilatelor pentru luna precedenta | Antrepozitarii autorizati pentru productie si importatorii de alcool si de distilate | C.F.art. 237 (se abroga din 1aprilie 2010) | |
Efectuarea platilor anticipate privind impozitul pe venit aferente trim. I 2010 | Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente, din cedarea folosintei bunurilor, cu exceptia veniturilor din arendare, precum si venituri din activitati agricole conform CF art. 71 | C.F.art.82 alin. (3) | |
Depunerea Declaratiei recapitulative privind livrarile / achizitiile / prestarile intracomunitare de bunuri Formular 390 VIES | Contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal.. | C.F. art. 1564 OPANAF 77/2010 | |
25 martie | Plata taxei anuale pentru autorizatia de exploatare a jocurilor de noroc, aferenta trim. II 2010 | Organizatorii de jocuri de noroc caracteristice activitatii cazinourilor si jocurile tip slot-machine | OUG 77/2009 Art. 14 alin. (2) lit. b) pct. i |
Plata taxelor aferente licentelor de organizare a jocurilor de noroc, precum si taxele anuale aferente autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc, pentru jocuri loto si pariuri mutuale - pentru anul in curs | Compania Nationala "Loteria Romana" - S.A. | OUG 77/2009 Art. 14 alin. (2) lit. c) si OPANAF 1451/2010 | |
Depunerea Declaratiei privind taxele de organizare si exploatare a jocurilor de noroc Formular 105 | Declaratia se depune pentru pozitiile 3-7 si 8-9 din Nomenclatorul cuprins in OPANAF 1451/2010 | OUG 77/2009 Art. 14 si OPANAF 1451/2010 | |
Depunerea Declaratiei privind taxele de organizare si exploatare a jocurilor de noroc Formular 105 | Organizatorii de jocuri de noroc. Declaratia se depune pentru pozitiile 10, 13 si 14 din Nomenclatorul cuprins in OPANAF 1451/2010 | OUG 77/2009 Art. 14 si OPANAF 1451/2010 | |
Depunerea Declaratiei privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre persoane fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania Formular 224 pentru luna precedenta | Persoanele fizice care obtin salarii din strainatate pentru activitati in Romania si persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania | C.F.art.60 OMEF 2371/07 | |
Depunerea situatiei centralizatoare privind achizitiile si livrarile intracomunitare de produse accizabile Formular | Destinatarii inregistrati si reprezentantii fiscali pentru achizitiile si livrarile intracomunitare de produse accizabile | C.F.art. 19210 (pana la 1.04.) Art. 20650 dupa 1.4.2010 | |
Depunerea Declaratiei privind accizele Formular 103 | Orice platitor de accize armonizate si alte produse accizabile | Pana la 1.04.2010 art. 194 si 214 Dupa 1.04 C.F.art. 20652 si Art.214 OPANAF 101/2008 | |
Depunerea Decontului de taxa pe valoarea adaugata Formular 300 | Persoanele impozabile inregistrate ca platitori de TVA conform art. 153. Lunar Trimestrial, pentru persoana impozabila care in cursul anului calendaristic precedent a realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania conform art. 132 si art. 133, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin.(2) lit.b), care nu a depasit plafonul de 100.000 euro, cu exceptia celei care a efectuat in cursul anului calendaristic precedent una sau mai multe achizitii intracomunitare de bunuri. Semestrial, cf. aprobarii (daca efectueaza op. impozabile pe max. 3 luni calendaristice dintr-un semestru) Anual, cf. aprobarii (daca efectueaza op. impozabile pe max. 6 luni calendaristice dintr-un an) | OPANAF 1746/2008 | |
Depunerea Decontului special de taxa pe valoarea adaugata Formular 301 | Persoanele impozabile care efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care taxa nu este deductibila (operatiuni scutite conform art. 141) ori sunt supuse regimului special de scutire pentru intreprinderile mici prevazut la art. 152, care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si nici nu au obligatia de a se inregistra, conform art. 153, dar care sunt inregistrate conform art. 153^1. Persoanele juridice neimpozabile, care sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153^1. Persoanele obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. b) - d) si f) - g) (vezi instructiuni de completare formular 301) | C.F. art. 1563 alin. (2) OPANAF 75/2010 | |
Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat Formular 100 privind: - Calcularea si virarea impozitului pe venitul persoanelor fizice pentru luna precedenta | Contribuabilii persoane juridice sau fizice care retin la sursã impozitul pe venit . Se declarã si impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti | C.F.art.52 alin. (3), art. 58 si 116 OG 92/03 art.81 OPANAF 101/08 | |
- Declararea impozitului pe titeiul de productie interna pentru luna precedenta | Orice operator economic, platitor de impozit la titeiul din productia interna | C.F.art. 217 OPANAF 101/2008 | |
Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale Formular 102 - pentru luna precedenta | Platitorii de contributii carora le revin obligatii de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, cu exceptia celor care au obligatii fiscale trimestrial sau semestrial | OG 92/03 art. 111 alin. (6) OPANAF 101/08 |
Cheltuieli deductibile
Ce cheltuieli puteti face pe firma, fara a intra in vizorul ANAF
Auzim tot mai des in jurul nostru intrebari de genul: putem sa facem cheltuieli pe societate? Este bine sa facem? Si daca da, ce cheltuieli?
In primul rand, trebuie sa subliniem faptul ca avantajul de a trece cheltuielile, facute de un patron, pe societatea sa comerciala consta in aceea ca isi poate deduce TVA aferenta. Astfel va “simti” ca produsele sunt mai ieftine. Totusi, acest avantaj este valabil numai pentru societatile platitoare de TVA.
Ce cheltuieli putem sa facem “pe firma”? Orice fel de cheltuieli. Sunt insa toate cheltuielile deductibile la calculul impozitului pe profit? Raspunsul este nu. Cheltuielile pentru mancare sau bautura, haine, intra la cheltuielile de protocol. Acestea sunt deductibile limitat, in limita a 2% din profit! In limita a 2% din profit, TVA aferenta cheltuielilor de protocol poate fi dedusa sau nu, in functie de procedura stabilita cu contabilul dvs, iar in cazul in care se depaseste aceasta limita, TVA aferenta nu se deduce, iar cheltuielile respective sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit. Tot pe banii societatii comerciale pot fi achizitionate diverse bunuri sau servicii. Pentru ca aceste cheltuieli sa fie deductibile, ele trebuie sa ajute la realizarea obiectului de activitate al societatii. Bineinteles ca bunurile achizitionate trebuie inventariate iar, in cazul unui control al Garzii Financiare sau al Administratiei Financiare, va trebui sa sustineti necesitatea lor in fata inspectorilor care va controleaza.
Auzim tot mai des in jurul nostru intrebari de genul: putem sa facem cheltuieli pe societate? Este bine sa facem? Si daca da, ce cheltuieli?
In primul rand, trebuie sa subliniem faptul ca avantajul de a trece cheltuielile, facute de un patron, pe societatea sa comerciala consta in aceea ca isi poate deduce TVA aferenta. Astfel va “simti” ca produsele sunt mai ieftine. Totusi, acest avantaj este valabil numai pentru societatile platitoare de TVA.
Ce cheltuieli putem sa facem “pe firma”? Orice fel de cheltuieli. Sunt insa toate cheltuielile deductibile la calculul impozitului pe profit? Raspunsul este nu. Cheltuielile pentru mancare sau bautura, haine, intra la cheltuielile de protocol. Acestea sunt deductibile limitat, in limita a 2% din profit! In limita a 2% din profit, TVA aferenta cheltuielilor de protocol poate fi dedusa sau nu, in functie de procedura stabilita cu contabilul dvs, iar in cazul in care se depaseste aceasta limita, TVA aferenta nu se deduce, iar cheltuielile respective sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit. Tot pe banii societatii comerciale pot fi achizitionate diverse bunuri sau servicii. Pentru ca aceste cheltuieli sa fie deductibile, ele trebuie sa ajute la realizarea obiectului de activitate al societatii. Bineinteles ca bunurile achizitionate trebuie inventariate iar, in cazul unui control al Garzii Financiare sau al Administratiei Financiare, va trebui sa sustineti necesitatea lor in fata inspectorilor care va controleaza.
Noua procedura rambursare tva
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a aprobat, prin Ordinul nr. 263/2010 o noua procedura pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare. Procedura se aplica incepand cu deconturile aferente lunii februarie 2010.
Potrivit procedurii, deconturile de TVA se depun de catre persoanele impozabile, inregistrate in scopuri
Potrivit procedurii, deconturile de TVA se depun de catre persoanele impozabile, inregistrate in scopuri
Bancul zilei
Un taran se ocupa de cultivatul pepenilor. La un moment dat niste copii au
inceput sa intre noaptea pe plantatie si sa fure din pepeni. Omul se
gandeste si se gandeste pana ii vine o idee, care in mod sigur ii va
speria pe copii. Asa ca pune pe
camp o placuta pe care scria "Un pepene de pe acest camp a fost injectat
cu cianura".
Ziua urmatoare taranul vine pe camp si vede ca nu lipseste nici un pepene,
dar gaseste o alta placuta langa cea pusa de el: "Acum sunt doi"
inceput sa intre noaptea pe plantatie si sa fure din pepeni. Omul se
gandeste si se gandeste pana ii vine o idee, care in mod sigur ii va
speria pe copii. Asa ca pune pe
camp o placuta pe care scria "Un pepene de pe acest camp a fost injectat
cu cianura".
Ziua urmatoare taranul vine pe camp si vede ca nu lipseste nici un pepene,
dar gaseste o alta placuta langa cea pusa de el: "Acum sunt doi"
FORMALITATI LICHIDARE MICROINTREPRINDERE
Potrivit Normei metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora, aprobata prin Ordinul Ministerului Finantelor nr. 1376/2004, operatiunile care se efectueaza in situatia dizolvarii societatii comerciale, cu exceptia dizolvarii prin falimentul societatii sunt:
Firmele mici scapa de certificare
Fiirmele mici scapa de viza consultantului fiscal, scrie Capital.
Firmele mici ar putea scapa de obligatia de a certifica declaratiile pe profit la un consultant fiscal, insa companiile mari vor fi nevoite sa ia aviz pentru mai multe declaratii. Ministerul de Finante intentioneaza sa modifice articolul din Codul de procedura fiscala prin care toate persoanele juridice trebuie, incepand din acest an, sa-si certifice declaratiile anuale de impozit pe profit la un consultant fiscal.
sursa: avocanet.ro
Firmele mici ar putea scapa de obligatia de a certifica declaratiile pe profit la un consultant fiscal, insa companiile mari vor fi nevoite sa ia aviz pentru mai multe declaratii. Ministerul de Finante intentioneaza sa modifice articolul din Codul de procedura fiscala prin care toate persoanele juridice trebuie, incepand din acest an, sa-si certifice declaratiile anuale de impozit pe profit la un consultant fiscal.
sursa: avocanet.ro
Modificare rambursare tva
ANAF anunta ca va modifica modul de rambursare a TVA
Companiile care solicita rambursari de TVA intre 5.000 si 10.000 de lei vor avea o placuta surpriza, promite presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Sorin Blejnar. Ele vor putea primi automat sumele de rambursat, fara a mai fi nevoie de controlul preliminar al inspectorilor fiscali.
„Modificam procedura de rambursare anticipata a TVA si vom plati automat firmelor care au depus un decont pentru rambursarea taxei orice suma cuprinsa intre 5.000 si 10.000 de lei“, sustine Blejnar. Potrivit presedintelui ANAF, decizia a fost luata in urma unui calcul cost-beneficiu: doar aproximativ 14,75% din numarul deconturilor indeplinesc aceasta conditie, iar Fiscul prefera sa se concentreze pe controlul contribuabililor mai mari.
Firmele mici nu vor scapa insa de verificari. „Controlul fiscal va fi facut ulterior, intr-un termen de doi ani, asa cum prevede legea“, sustine Blejnar, care a adaugat ca actul normativ care prevede aceste modificari se afla in drum spre „Monitorul Oficial“, in vederea publicarii.
Directorul general responsabil cu procedurile in ANAF, Robert Hofnar, a anuntat ca de o prevedere similara vor beneficia si exportatorii. „Vom introduce un sistem de rambursare pentru exportatori. Este vorba despre acele companii care au o cifra de afaceri de minimum un milion de euro si care obtin 75% din aceasta cifra din exporturi si operatiuni intracomunitare, pe care le-am asimilat in acest fel exporturilor“.
Pentru a beneficia de rambursarea anticipata a TVA, exportatorii trebuie sa nu intre in categoria de risc fiscal mare. Potrivit legii, deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se incadreaza in categoria de risc fiscal mare, in cazul in care contribuabilul respectiv are fapte inscrise in cazierul fiscal sau daca deconturile depuse de contribuabili contin neconcordante care nu pot fi indreptate conform procedurii de corectare a erorilor materiale.
Tot un risc fiscal mare au si contribuabilii impotriva carora a fost deschisa procedura de insolventa sau cei in privinta carora MFP a transmis, in ultimii 3 ani, organelor de cercetare penala sesizari in legatura cu constatarile efectuate cu ocazia inspectiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea intruni elementele constitutive ale infractiunii si pentru care a fost inceputa urmarirea penala.
sursa : clic aici
Companiile care solicita rambursari de TVA intre 5.000 si 10.000 de lei vor avea o placuta surpriza, promite presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Sorin Blejnar. Ele vor putea primi automat sumele de rambursat, fara a mai fi nevoie de controlul preliminar al inspectorilor fiscali.
„Modificam procedura de rambursare anticipata a TVA si vom plati automat firmelor care au depus un decont pentru rambursarea taxei orice suma cuprinsa intre 5.000 si 10.000 de lei“, sustine Blejnar. Potrivit presedintelui ANAF, decizia a fost luata in urma unui calcul cost-beneficiu: doar aproximativ 14,75% din numarul deconturilor indeplinesc aceasta conditie, iar Fiscul prefera sa se concentreze pe controlul contribuabililor mai mari.
Firmele mici nu vor scapa insa de verificari. „Controlul fiscal va fi facut ulterior, intr-un termen de doi ani, asa cum prevede legea“, sustine Blejnar, care a adaugat ca actul normativ care prevede aceste modificari se afla in drum spre „Monitorul Oficial“, in vederea publicarii.
Directorul general responsabil cu procedurile in ANAF, Robert Hofnar, a anuntat ca de o prevedere similara vor beneficia si exportatorii. „Vom introduce un sistem de rambursare pentru exportatori. Este vorba despre acele companii care au o cifra de afaceri de minimum un milion de euro si care obtin 75% din aceasta cifra din exporturi si operatiuni intracomunitare, pe care le-am asimilat in acest fel exporturilor“.
Pentru a beneficia de rambursarea anticipata a TVA, exportatorii trebuie sa nu intre in categoria de risc fiscal mare. Potrivit legii, deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se incadreaza in categoria de risc fiscal mare, in cazul in care contribuabilul respectiv are fapte inscrise in cazierul fiscal sau daca deconturile depuse de contribuabili contin neconcordante care nu pot fi indreptate conform procedurii de corectare a erorilor materiale.
Tot un risc fiscal mare au si contribuabilii impotriva carora a fost deschisa procedura de insolventa sau cei in privinta carora MFP a transmis, in ultimii 3 ani, organelor de cercetare penala sesizari in legatura cu constatarile efectuate cu ocazia inspectiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea intruni elementele constitutive ale infractiunii si pentru care a fost inceputa urmarirea penala.
sursa : clic aici
Impozit profit, plati anticipate
Incepand din acest an, firmele vor achita in fiecare trimestru un sfert din birul de anul trecut, actualizat cu rata inflatiei.
. Plata anticipata a impozitului pe profit a intrat in vigoare incepand cu 2010 pentru toate firmele. Cu toate acestea, multi contabili si consultanti fiscali inca nu stiu cum sa aplice prevederile Codului Fiscal, pe care le considera neclare. Si asta deoarece reprezentantii Ministerului Finantelor Publice (MFP) inca nu au explicat ce impozit vor trebui sa achite companiile care au fost pe pierdere anul trecut, microintreprinderile care au platit impozit de 3% pe venit sau firmele care si-au suspendat activitatea, spune Luminita Hosu, director economic la Expert Star Consulting. In plus, ea sustine ca “platile anticipate ii dezavantajeaza pe toti contribuabilii. Rezultatele din 2010 nu vor fi bune. 90% dintre societatile cu care lucram prevad ca anul acesta va fi unul mai prost decat 2009 si impozitul real va fi mai mic decat cel anticipat”. In opinia avocatului Gabriel Biris, noul sistem de declarare si de plata a impozitului pe profit va lovi in special firmele mici, dar si pe cele care au inregistrat anul trecut rezultate mai bune decat cele pe care le vor avea in 2010. integral in Evenimentul zilei
Valoarea unui tichet de masa
Ordinul MMFPS nr. 135/2010 - stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I al anului 2010
18 Februarie 2010 Avocatnet.ro
Ordinul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr. 135/2010 privind stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I al anului 2010 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 104, din 16 februarie 2010
n temeiul:
— Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2007 pentru completarea art. 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobata prin Legea nr. 154/2007;
— Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2006 pentru completarea art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, aprobata prin Legea nr. 187/2006;
— art. 31 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile ulterioare;
— art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. 1. — Pentru semestrul I al anului 2010, incepand cu luna martie, valoarea nominala a unui tichet de masa, stabilita potrivit prevederilor art. 31 alin. (3) teza a II-a si alin. (4) din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile ulterioare, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2006 pentru completarea art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, aprobata prin Legea nr. 187/2006, si ale prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2007 pentru completarea art. 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobata prin Legea nr. 154/2007, se mentine la nivelul ultimei valori nominale indexate de 8,72 lei.
Art. 2. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Bucuresti, 10 februarie 2010.
Nr. 135.
18 Februarie 2010 Avocatnet.ro
Ordinul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr. 135/2010 privind stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I al anului 2010 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 104, din 16 februarie 2010
n temeiul:
— Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2007 pentru completarea art. 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobata prin Legea nr. 154/2007;
— Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2006 pentru completarea art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, aprobata prin Legea nr. 187/2006;
— art. 31 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile ulterioare;
— art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. 1. — Pentru semestrul I al anului 2010, incepand cu luna martie, valoarea nominala a unui tichet de masa, stabilita potrivit prevederilor art. 31 alin. (3) teza a II-a si alin. (4) din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile ulterioare, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2006 pentru completarea art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, aprobata prin Legea nr. 187/2006, si ale prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2007 pentru completarea art. 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobata prin Legea nr. 154/2007, se mentine la nivelul ultimei valori nominale indexate de 8,72 lei.
Art. 2. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Bucuresti, 10 februarie 2010.
Nr. 135.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)