Marţi, 25 martie inclusiv, termen limită pentru depunerea formularului 101

 Definitivarea impozitului pe profit aferent anului 2013 se face prin formularul 101 „Declaraţie privind impozitul pe profit”, cod 14.13.01.04, care se completează şi se depune până la 25 martie 2014 inclusiv de către persoanele juridice care, la 31 decembrie 2013, erau înregistrate ca plătitoare de impozit pe profit.
Depunere
Formularul 101 se completează cu ajutorul programului de asistenţă care poate fi descărcat de pe website-urile:
- ANAF, la adresa www.anaf.ro, categoria Declaraţii electronice/Descărcare declaraţii;
- AJFP Vâlcea, www.finantevalcea.ro, secţiunea Utile/Declaraţii electronice/Descărcare declaraţii.
Formularul se depune la organul fiscal competent, în format .pdf. cu fişier .xml ataşat, pe suport CD, însoţit de formatul hârtie, semnat şi ştampilat conform legii, sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, conform prevederilor legale.

Corectarea declaraţiei
În situaţia în care plătitorul corectează declaraţia depusă, declaraţia rectificativă se întocmeşte pe acelaşi model de formular, înscriind „X” în spaţiul special prevăzut în acest scop.
Sursa AJP Valcea

Functionarii ANAF folosesc de azi noi legitimatii pentru inspectia fiscala.

Legitimatiile de inspectie fiscala au fost modificate, incepand cu 11 martie 2014, cand a fost publicat Ordinul ANAF nr. 353/2014, in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 172. 
Schimbarea legitimatiilor a fost facuta ca urmare a reorganizarii ANAF incepand cu 1 august 2013, implementat prin HG nr. 520/2013.Sc
Citeste mai mult: 

Schimbări majore pentru români, în Programul politic

Lărgirea bazei de impozitare, o cotă redusă de TVA la produsele agroalimentare de bază cu condiţia asigurării spaţiului fiscal necesar, revenirea la TVA de 19% şi reducerea CAS cu 5 puncte la angajator, în măsura în care cadrul fiscal-bugetar va permite - acestea sunt câteva dintre prevederile din noul program al Guvernului.

De asemenea, Executivul îşi doreşte ca până la sfârşitul lui 2016, salariul minim pe economie să ajungă la 1.100 de lei, de la 850 de lei cât este în prezent.

Guvernul a trimis Parlamentului programul de guvernare modificat pe care urmează să-şi asume răspunderea în Parlament. Faţă de cel vechi, din alianţa USL, sunt modificări importante.

Sursa :antena3.ro

Documente pe care le solicita Fiscul daca se cere rambursare de TVA

             In cazul cererii rambursarii de TVA(in cazul unor sume mai mari de 5000 lei), Fiscul va efectua un control la firma privind taxa. Acest control este cu atat mai probabil cu cat contribuabilul are un risc fiscal mare .Riscul fiscal se determinea de catre ANAF pe baza unei proceduri si a unor indicatori  ,pe baza unei fise .(vezi AICI)
           Solicitarea rambursarii se face prin bifarea casetei corespunzatoare din decontul de TVA din perioada fiscala de raportare, care este si cerere de rambursare, sau pot reporta soldul sumei negative in decontul perioadei fiscale urmatoare.Aceasta se solutioneaza, in ordinea cronologica a inregistrarii lor la organul fiscal, in termen de 45 de zile de la inregistrare sau mai tarziu ,in cazul unui control documentar .
              Daca sunteti controlati, trebuie sa aveti pregatite, in mare,urmatosrele documente :
     


  • contracte comerciale, facturi si documente vamale in cazul exporturilor/importurilor efectuate;
  • jurnale de vanzari si cumparari;
  • declaratiile de TVA depuse pentru perioadele fiscale pentru care se solicita rambursarea TVA;
  • balante de verificare;
  • documente justificative, de exemplu: situatii de lucrari, devize, documente de transport, foi de parcurs etc.;
  • alte documente specifice domeniului de activitate.


  •                 Pe langa acestea ,mai pot fi analizate orice alte documente pe care inspectorii le considera relevante,in vederea rambursatii TVA. Eventual chiar si traducerea documentelor care nu sunt intocmite in limba romana .
                   Verificati ,in prealabil, daca documentele justificative (facturi etc) au toate elemente obligatorii si sunt completate corectt .In cazul in care se observa lipsa unor elemente obligatorii, societatea le poate solicita furnizorilor sai, din timp, corectarea documentelor in cauza.


    Noul Cod de procedura penala a fost modificat

    Noul Cod de procedura penala a (descarcati de aici) fost modificat pe 7 februarie, prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 3/2014. Aceasta OUG a fost adoptata pentru luarea unor masuri de implementare necesare aplicarii Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala si pentru implementarea altor acte normative, fiind publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 98, din 7 februarie 2014.
    Puteti descarca de aici si Noul Cod penal

    Citeste mai mult: avocatnet.ro

    Calculul fondului pentru persoanele cu handicap

            Legea 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, la art. 78 alin. (2) si (3) prevede ca autoritatile si institutiile publice, persoanele juridice, publice sau private care au cel putin 50 de angajati, au obligatia de a angaja persoane cu handicap  intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati.
            Daca nu angajeaza persoane cu handicap, in aceste conditii, pot opta pentru indeplinirea uneia dintre urmatoarele obligatii:
    - plata lunara ,catre bugetul de stat ,a unei sume  reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;
    -achizitia de  produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate in unitatile protejate autorizate, pe baza de parteneriat, in suma echivalenta cu suma datorata la bugetul de stat, reprezentand 50% din salariul de baza minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au angajat persoane cu handicap;
    Conform ordinuluiANPH 590/2008:,,   Art. 5. - În situaţia în care operatorul economic achiziţionează produse sau servicii de la unităţi protejate autorizate potrivit legii, pe bază de parteneriat, în sumă mai mică decât suma datorată bugetului de stat, operatorul economic va datora bugetului de stat diferenţa de sumă.
       Art. 6. - În situaţia în care operatorul economic achiziţionează produse sau servicii de la unităţi protejate autorizate potrivit legii, pe bază de parteneriat, în sumă mai mare decât suma datorată bugetului de stat în luna respectivă, operatorul economic nu datorează nicio sumă bugetului de stat, iar diferenţa în plus se reportează în luna următoare, în sensul diminuării de plată. "

    OP-FV actualizat din nou

    Programul online, prin care contribuabilii pot emite ordine de plata si foi de varsamant. pentru plati catre trezozerie , a fost actualizat .Versiunea 1.3.0  din data de 19.02.2014se poate descarca de aici