Suntem credinciosi cu adevarat ? Sau suntem doar religiosi ?

        Vreau sa precizez  ca aceasta postare nu se doreste a fi nici critica si nici dojenitoare, la adresa enoriasilor si nici  a Bisericii noastre ortodoxe . E mai mult o reactie la discutiile din ultimile zile cu privire la subventionarea Bisericii si o consecinta a interactiunii mele si a cunoscutilor mei cu preotii .
        Daca ar fi sa ne luam dupa numarul mare de oameni care vin la biserica in zilele de mare sarbatoare crestina,am  spune ca suntem credinciosi. In realitate foarte multi,ca sa nu zic majoritatea,dintre acestia se duca la biserica,ori la sfintele moaste ca  sa il imbuneze pe Dumnezeu atunci cand ii loveste un necaz ori o boala, sau cand sunt batrani si vor sa se apropie mai mult de credinta spre iertarea pacatelor,sau la nunti botezuri si inmormantari. In restul timpului nu prea  mergem  la biserca, duminica si nu ne prea  intereseaza randuielile bisericesti. Dumezeu,Iisus, si Sfantul Duh raman ,in mintea noastra, ceva abstract,care se afla acolo sus ca sa ne vegheze si sa ne ajute la nevoie.  Nu spun ca trebuie sa fii habotnic,sa stai numai in rugaciuni si in post. Pledez impotriva ipocriziei in credinta si pentru tratarea Domnului ca pe un prieten caruia ii mai treci din cand in cand pragul casei,si nu doar cand ii ceri ceva .Daca nu facem asta,suntem doar religiosi, la nevoie,nu suntem credinciosi.
     

Scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe

 Mijloacele fixe ,asa cum sunt definite in art 28 cod fiscal pot fi scoase din activele patrimoniului  :
  • prin scoaterea din funcţiune;
  • prin vanzare;
  • prin donaţie;
  • prin aport in natura la capitalul altor entitaţi economice;
  • prin lipsa la inventar.
Conform art. 24, alin . (15) din Codul fiscal: Caştigurile sau pierderile rezultate din vanzarea sau din scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe se calculeaza pe baza valorii fiscale a acestora, care reprezinta valoarea fiscala de intrare a mijloacelor fixe, diminuata cu amortizarea fiscala
Exemple :
-Ieşirea mijloacelor fixe amortizate parţial prin casare şi recuperare de materiale
1.Scoaterea din evidenta -valoare amortizata 
2813=2133 sau celelalte 
2.inregistrarea cheltuielilor ocazionate de casare-valoare neamortizata
6583=2133 sau celelalte 
3.Inregistrarea ansamblurilor, subansamblurilor, pieselor şi materialelor rezultate din dezmembrarea mijloacelor fixe:
3024=7583

-iesirea prin vanzare 
1. Vanzarea mijlocului fix.
 Este foarte important ca vanzarea mijloacelor fixe sa se faca la valoarea de piata.
Valoarea de piata se demonstreaza prin documente justificative: oferte de pret de pe mica si mare publicitate, evaluare/expertiza tehnica ca pentru mijloacele fixe de tipul respectiv (marca, vechime, etc).
4111=%
              7583
              4427
2.Scoaterea din evidenta a mijlocului fix 

Inregistrarea valorii amortizate 
2813=2133 sau celelalte
inregistrarea valorii neamortizate 
6583=2133 sau celelalte 

-iesirea prin donatie
6582=2133 sau celelalte - valoarea ramasa de amortizat
Daca s-a depasit cota admisa pentru donatii si suventii se calculeaza si TVA.daca e cazul  635= 4427
2813=2133 si celelale -valoarea amortizata

-iesirea mijloacelor fixe prin aport in natura la capitalul altor entitati economice

2813=2133 sau celelalte -valoarea amortizata
261/262/263= 2133 valoarea ramasa de amortizat 
Daca mijlocul fix este evaluat la o valoare mai mare decat cea ramasa de amortizat,inregistram diferenta astfel : 261/262/263 =1043

-Iesirea mijloacelor fixe prin lipsuri la inventar si imputarea .

2813=2133 ori celelalte -valoarea amortizata
6583=2133 ori celelalte-valoarea ramasa neamortizata

imputarea 
4282=7583 =valoarea reziduala a mijlocului fix (suma pe care proprietarul acelui activ se poate astepta sa o obtina in situatia in care activul este vandut.)
4282=4427 daca e cazul 
#active #contabilitate #monografii

Contul 108 "Interese care nu controleaza"

 Contul 108 "Interese care nu controlează" se utilizează numai în situaţiile financiare consolidate.Consolidarea conturilor vizează politicile contabile privind prelucrarea, întocmirea și prezentarea situațiilor financiare anuale la nivelul unui grup de societăți(societatea-mamă și filiale, societățile controlate în comun și cele asociate).

Contul 108 "Interese care nu controlează" este un cont bifuncţional ce se foloseşte pentru evidenţierea intereselor care nu controlează.

În cazul în care acțiunile sau părțile sociale în filialele incluse în consolidare sunt deținute de alte persoane decât filialele respective, suma atribuibilă acelor acțiuni sau părți sociale trebuie prezentată separat în bilanțul consolidat, la elementul „Interese care nu controlează”. Interesele care nu controlează trebuie prezentate în bilanțul consolidat în capitalurile proprii, separat de capitalurile proprii ale societății-mamă

În creditul contului 108 "Interese care nu controlează" se înregistrează partea din rezultatul favorabil al exerciţiului financiar şi celelalte capitaluri proprii ale filialei, atribuită unor interese care nu sunt deţinute de către societatea-mamă, direct sau indirect.

În debitul contului 108 "Interese care nu controlează" se înregistrează partea din rezultatul nefavorabil, atribuită unor interese care nu sunt deţinute de către societatea-mamă, direct sau indirect.


Precizari ANAF cu privire la Ordonanța de urgență privind unele măsuri fiscale, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală

Cu privire la Ordonanța de urgență privind unele măsuri fiscale, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, adoptată astăzi de Guvernul României, menționăm următoarele: 

Prin actul normativ sunt aduse o serie de modificări și completări Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală necesare pentru reglementarea obligației de raportare de către furnizorii de servicii poștale a informațiilor specifice referitoare la trimiterile poștale pentru care destinatarul achită expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, contravaloarea bunului livrat.

 Scopul acestei modificări legislative este atât prevenirea și combaterea evaziunii fiscale din domeniul comerțului on-line, cât și protejarea intereselor cumpărătorilor.

 Prin această măsură se urmărește identificarea beneficiarilor reali care eludează taxele și impozitele datorate, prin încasarea sub formă de rambursuri prin intermediul furnizorilor de servicii poștale, a veniturilor obținute din tranzacții efectuate în mediul on-line. 

Prin stabilirea realității relației comerciale dintre cumpărătorul și vânzătorul implicați în comerțul online, ANAF poate avea acces la confirmarea cel puțin a beneficiarului, care are interesul direct să primească factură fiscală și să beneficieze astfel de garanția legală și indirect să determine plata taxelor și impozitelr aferente veniturilor încasate de vânzător din comercializarea produselor respective.

Subliniem faptul că datele colectate respectă normele constituționale privind viața intimă, familială și privată, precum și secretul corespondenței, fără a se referi la conținutul coletului. De altfel, în scopul exercitării atribuţiilor sale legale specifice de prevenire și combatere a evaziunii fiscale, ANAF prelucrează curent date cu caracter personal cu respectarea întocmai a prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.

Mai mult, potrivit art. 11 din Codul de procedură fiscală, personalul ANAF este obligat să păstreze secretul asupra informațiilor de care a luat cunoștință ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu, iar aceste informații se referă inclusiv la cele obținute din declarații ori documente prezentate de contribuabili/plătitori sau terți. Ordonanța de urgență intră în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial al României, iar transmiterea datelor se va realiza ulterior adoptării ordinului președintelui ANAF, în care va fi prevăzut modelul declarației.

sursa ANAF 

Dobanda de referinta si ROBOR

         Ratele de referinţă sunt calculate de un organism independent, cel mai adesea pentru a reflecta costul împrumuturilor pe diferite piețe. Mai pe înţeles ,dobânda de referinţă (calculată de BNR) reprezintă dobânda pe care o iau în considerare băncile  atunci când acordă împrumuturi firmelor şi populaţiei sau când se împrumută ele de la alte bănci sau atrag fonduri de pe piaţa financiară etc .Pentru combaterea inflaţiei ,rata dobânzii de referinţă ar trebui să fie cel puţin egală cu rata inflaţiei .Pentru a scumpi împrumuturile şi a impidica punerea de bani suplimentari în circulaţie şi a scumpi creditele deja existente şi atragerea de bani suplimentari din circulaţie.

        Marţi, 10 mai, BNR are o nouă şedinţă de politică monetară, unde piaţa se aşteaptă la o creştere a dobânzii de referinţă de la 3% direct la 4%, şi nu la 3,5%, având în vedere că pasul de creştere de până acum al Băncii Naţionale era de 0,5%.

        Deja băncile au inclus această creştere a dobânzii pe piaţa interbancară, unde ROBOR la trei luni, cel mai urmărit indicator, a crescut vineri la 5,2%. În martie inflaţia a fost în România de 10,15%, iar pentru lunile următoare piaţa se aşteaptă la o inflaţie de 12-13%, dacă nu chiar 15% având în vedere creşterile de preţuri din economie. Oricum, dacă nu ar fi fost plafonarea preţurilor la energie şi gaze, inflaţia ar fi fost deja peste 15%, cel mai ridicat nivel din ultimii 20 de ani. 

Atâta timp cât lumea îşi păstrează locul de muncă şi salariul întreg, explozia inflaţiei şi ratele mai mari la bancă pot fi plătite. Bineînţeles că băncile încearcă să tragă de timp cu creşterea dobânzilor pentru a nu pune şi mai mult paie pe foc, având în vedere scăderea economică.

Mă revoltă politica băncilor faţă de cetăţenii care îşi ţin banii în bancă ,fie sub forma de cont de economii ,fie sub forma de conturi curente ,pentru că  dobânda laelei (care ,practic împrumută băncile ) este infimă sau inexistentă .Cu alte cuvinte ,aceia care economisesc pierd bani şi sunt expuşi riscului devalorizării acestora sub presiunea inflaţiei .

Despre inflaţie,pe larg ,într-o postare viitoare .

Finch 2021

 Am vazut recent filmul Finch care ne spune povestea a 4 personaje: doi roboti ,un om si un caine nevoiti sa traiasca intr-o lume distrusa de de un soare devenit brusc nociv pentru formele de viata. E o poveste despre umanitate, prietenie si solidaritate,valori pe care,putinii oameni ramasi ,le pierdusera,fiind manati acum doar de instincul de supravietuire . Pelerinajul celor patru personaje spre un loc in care mediul era inca bun ne arata ,pe alocuri si cu putin umor, procesul de umanizare a robotului Jeff care intelege pana la sfarsit care e rostul crearii lui de catre Finch si intelege ce inseamna viata si trairile ei .

Mi se pare o parabola a vremurilor pe care le traim ,in care umanitatea, prietenia,solidaritatea devin tot mai rare .
trailer oficial aici
#film #finch2021 #tomhanks

Ordonanta de Urgenta nr. 153/2020 reduceri ale impozitului pe profit, pe veniturile microintreprinderilor si impozitului specific

 Prin OUG 153/2020 s-au reglementat reduceri ale impozitului pe profit, pe veniturile microintreprinderilor şi impozitului specific.Acestea se aplică în perioada 2021- 2025.

I. Principalele prevederi referitoare la reduceri de impozite:

 1. Contribuabilii plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare și plată prevăzut la art. 41 din din Codul fiscal, contribuabilii plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor potrivit titlului III din Codul fiscal, precum și contribuabilii care intră sub incidența prevederilor Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități, cu completările ulterioare, beneficiază de reduceri ale impozitului pe profit anual/impozitului pe veniturile microîntreprinderilor/impozitului specific unor activități, astfel: 

a) 2%, în cazul în care capitalul propriu contabil, prezentat în situațiile financiare anuale, respectiv în raportările contabile anuale pentru sediile permanente ale persoanelor juridice rezidente în state aparținând SEE, în anul pentru care datorează impozitul, este pozitiv. Pentru contribuabilii care, potrivit prevederilor legale, au obligația constituirii capitalului social, capitalul propriu contabil trebuie să îndeplinească concomitent și condiția de a fi la nivelul unei valori cel puțin egale cu jumătate din capitalul social subscris.