Obligatii fiscale valabile in luna martie 2010

Obligatii fiscale valabile in luna martie 2010




















































































































































TermenObligatiaCategorii de contribuabiliBaza legala cu modificarile si completarile ulterioare
5 martieDepunerea jurnalelor privind livrarile de combustibil destinat utilizarii exclusiv pentru aviatie/navigatieAntrepozitarii autorizati pentru productie/depozitareHG 1620/2009

pana la 1.04.2010:

alin. (7) al pct. 23.1 de la titlul VII;

de la 1.04.2010: alin. (11) al pct. 113.1
15 martieDepunerea Declaratiei anuale de venit pentru asociatiile fara personalitate juridica Formular 204 pentru anul 2009Asociatiile fara personalitate juridica, prin asociatul desemnatC.F.art.86 alin. (4)
Depunerea Situatia livrarilor de tigarete in luna ... Formular.Antrepozitarii autorizati, operatorii inregistrati/destinatarii inregistrati si importatorii autorizati de astfel de produse.HG 1620/2009
Depunerea jurnalelor privind achizitiile/ livrarile de combustibil destinat utilizarii exclusiv pentru aviatie/navigatieAntrepozitarii autorizati pentru depozitareHG 1620/2009

pana la 1.04.2010:

alin. (9) al pct. 23.1 de la titlul VII;

de la 1.04.2010: alin. (13) al pct. 113.1 de la titlul VII
Depunerea situatiei privind achizitia si utilizarea alcoolului etilic si a produselor alcoolice in regim de scutire de accizeOperatorii economici care detin autorizatie de utilizator final.HG 1620/2009

pana la 1.04.2010:

alin. (27) al pct. 22 de la titlul VII

de la 1.04.2010

alin. (25) al pct. 111
Depunerea Situatiei centralizatoare privind privind achizitiile si livrarile de produse energetice FormularOperatorii economici care detin autorizatii de utilizator finalHG 1620/2009

pana la 1.04.2010 : alin. (15) al pct. 51.3 de la titlul VII;

de la 1.04.2010: alin. (22) al pct. 82
Depunerea Situatiei privind operatiunile desfasurate in antrepozitul fiscal de productie de alcool si bauturi spirtoase FormularAntrepozitarii autorizati pentru productie si pentru depozitare (se transmite on-line la autoritatea vamala teritoriala)HG 1620/2009

pana la 1.04.2010:

alin. (9) al pct. 28 de la titlul VII
Transmiterea on-line a situatiei cu privire la produsele accizabile, la autoritatea vamala teritoriala

Formular
Antrepozitarii autorizati pentru productie si pentru depozitare produse accizabile precum si terminalul petrolier cu iesire in port autorizat ca antrepozit fiscal pentru operatiunile desfasurate in incinta acestuiaPana la 1.04.2009: art.197 C.F.

De la 01.04.2009:

art. 20655 CF
Depunerea situatiei privind modul de valorificare a alcoolului si distilatelor pentru luna precedentaAntrepozitarii autorizati pentru productie si importatorii de alcool si de distilateC.F.art. 237 (se abroga din 1aprilie 2010)
Efectuarea platilor anticipate privind impozitul pe venit aferente trim. I 2010Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente, din cedarea folosintei bunurilor, cu exceptia veniturilor din arendare, precum si venituri din activitati agricole conform CF art. 71C.F.art.82 alin. (3)
Depunerea Declaratiei recapitulative privind livrarile / achizitiile / prestarile intracomunitare de bunuri
Formular 390 VIES
Contribuabilii inregistrati in scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal..C.F. art. 1564

OPANAF 77/2010
25 martiePlata taxei anuale pentru autorizatia de exploatare a jocurilor de noroc, aferenta trim. II 2010Organizatorii de jocuri de noroc caracteristice activitatii cazinourilor si jocurile tip slot-machineOUG 77/2009

Art. 14 alin. (2) lit. b) pct. i
Plata taxelor aferente licentelor de organizare a jocurilor de noroc, precum si taxele anuale aferente autorizatiilor de exploatare a jocurilor de noroc, pentru jocuri loto si pariuri mutuale - pentru anul in cursCompania Nationala "Loteria Romana" - S.A.OUG 77/2009

Art. 14 alin. (2) lit. c)

si OPANAF 1451/2010
Depunerea Declaratiei privind taxele de organizare si exploatare a jocurilor de noroc Formular 105Declaratia se depune pentru pozitiile 3-7 si 8-9 din Nomenclatorul cuprins in OPANAF 1451/2010OUG 77/2009

Art. 14

si OPANAF 1451/2010
Depunerea Declaratiei privind taxele de organizare si exploatare a jocurilor de noroc Formular 105Organizatorii de jocuri de noroc. Declaratia se depune pentru pozitiile 10, 13 si 14 din Nomenclatorul cuprins in OPANAF 1451/2010OUG 77/2009

Art. 14

si OPANAF 1451/2010
Depunerea Declaratiei privind veniturile sub forma de salarii din strainatate obtinute de catre persoane fizice care desfasoara activitate in Romania si de catre persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in Romania Formular 224 pentru luna precedentaPersoanele fizice care obtin salarii din strainatate pentru activitati in Romania si persoanele fizice romane angajate ale misiunilor diplomatice si posturilor consulare acreditate in RomaniaC.F.art.60

OMEF 2371/07
Depunerea situatiei centralizatoare privind achizitiile si livrarile intracomunitare de produse accizabile

Formular
Destinatarii inregistrati si reprezentantii fiscali pentru achizitiile si livrarile intracomunitare de produse accizabileC.F.art. 19210 (pana la 1.04.)

Art. 20650 dupa 1.4.2010
Depunerea Declaratiei privind accizele

Formular 103
Orice platitor de accize armonizate si alte produse accizabilePana la 1.04.2010

art. 194 si 214

Dupa 1.04

C.F.art. 20652 si Art.214

OPANAF 101/2008
Depunerea Decontului de taxa pe valoarea adaugata Formular 300Persoanele impozabile inregistrate ca platitori de TVA conform art. 153.

Lunar

Trimestrial, pentru persoana impozabila care in cursul anului calendaristic precedent a realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania conform art. 132 si art. 133, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin.(2) lit.b), care nu a depasit plafonul de 100.000 euro, cu exceptia celei care a efectuat in cursul anului calendaristic precedent una sau mai multe achizitii intracomunitare de bunuri.

Semestrial, cf. aprobarii (daca efectueaza op. impozabile pe max. 3 luni calendaristice dintr-un semestru)

Anual, cf. aprobarii (daca efectueaza op. impozabile pe max. 6 luni calendaristice dintr-un an)
OPANAF 1746/2008
Depunerea Decontului special de taxa pe valoarea adaugata

Formular 301
Persoanele impozabile care efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care taxa nu este deductibila (operatiuni scutite conform art. 141) ori sunt supuse regimului special de scutire pentru intreprinderile mici prevazut la art. 152, care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si nici nu au obligatia de a se inregistra, conform art. 153, dar care sunt inregistrate conform art. 153^1. Persoanele juridice neimpozabile, care sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153^1. Persoanele obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. b) - d) si f) - g) (vezi instructiuni de completare formular 301)C.F. art. 1563

alin. (2)

OPANAF 75/2010
Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetul de stat Formular 100 privind:

- Calcularea si virarea impozitului pe venitul persoanelor fizice pentru luna precedenta
Contribuabilii persoane juridice sau fizice care retin la sursã impozitul pe venit . Se declarã si impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidentiC.F.art.52 alin. (3), art. 58 si 116

OG 92/03 art.81

OPANAF 101/08
- Declararea impozitului pe titeiul de productie interna pentru luna precedentaOrice operator economic, platitor de impozit la titeiul din productia internaC.F.art. 217

OPANAF 101/2008
Depunerea Declaratiei privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale Formular 102

- pentru luna precedenta
Platitorii de contributii carora le revin obligatii de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, cu exceptia celor care au obligatii fiscale trimestrial sau semestrialOG 92/03 art. 111 alin. (6)

OPANAF 101/08

Cheltuieli deductibile

Ce cheltuieli puteti face pe firma, fara a intra in vizorul ANAF

Auzim tot mai des in jurul nostru intrebari de genul: putem sa facem cheltuieli pe societate? Este bine sa facem? Si daca da, ce cheltuieli?

In primul rand, trebuie sa subliniem faptul ca avantajul de a trece cheltuielile, facute de un patron, pe societatea sa comerciala consta in aceea ca isi poate deduce TVA aferenta. Astfel va “simti” ca produsele sunt mai ieftine. Totusi, acest avantaj este valabil numai pentru societatile platitoare de TVA.

Ce cheltuieli putem sa facem “pe firma”? Orice fel de cheltuieli. Sunt insa toate cheltuielile deductibile la calculul impozitului pe profit? Raspunsul este nu. Cheltuielile pentru mancare sau bautura, haine, intra la cheltuielile de protocol. Acestea sunt deductibile limitat, in limita a 2% din profit! In limita a 2% din profit, TVA aferenta cheltuielilor de protocol poate fi dedusa sau nu, in functie de procedura stabilita cu contabilul dvs, iar in cazul in care se depaseste aceasta limita, TVA aferenta nu se deduce, iar cheltuielile respective sunt nedeductibile la calculul impozitului pe profit. Tot pe banii societatii comerciale pot fi achizitionate diverse bunuri sau servicii. Pentru ca aceste cheltuieli sa fie deductibile, ele trebuie sa ajute la realizarea obiectului de activitate al societatii. Bineinteles ca bunurile achizitionate trebuie inventariate iar, in cazul unui control al Garzii Financiare sau al Administratiei Financiare, va trebui sa sustineti necesitatea lor in fata inspectorilor care va controleaza.

Noua procedura rambursare tva

Agentia Nationala de Administrare Fiscala a aprobat, prin Ordinul nr. 263/2010 o noua procedura pentru solutionarea deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare. Procedura se aplica incepand cu deconturile aferente lunii februarie 2010.

Potrivit procedurii, deconturile de TVA se depun de catre persoanele impozabile, inregistrate in scopuri

Bancul zilei

Un taran se ocupa de cultivatul pepenilor. La un moment dat niste copii au
inceput sa intre noaptea pe plantatie si sa fure din pepeni. Omul se
gandeste si se gandeste pana ii vine o idee, care in mod sigur ii va
speria pe copii. Asa ca pune pe
camp o placuta pe care scria "Un pepene de pe acest camp a fost injectat
cu cianura".
Ziua urmatoare taranul vine pe camp si vede ca nu lipseste nici un pepene,
dar gaseste o alta placuta langa cea pusa de el: "Acum sunt doi"

FORMALITATI LICHIDARE MICROINTREPRINDERE

Potrivit Normei metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora, aprobata prin Ordinul Ministerului Finantelor nr. 1376/2004, operatiunile care se efectueaza in situatia dizolvarii societatii comerciale, cu exceptia dizolvarii prin falimentul societatii sunt:


Modificare rambursare tva

ANAF anunta ca va modifica modul de rambursare a TVA




Companiile care solicita rambursari de TVA intre 5.000 si 10.000 de lei vor avea o placuta surpriza, promite presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF), Sorin Blejnar. Ele vor putea primi automat sumele de rambursat, fara a mai fi nevoie de controlul preliminar al inspectorilor fiscali.

„Modificam procedura de rambursare anticipata a TVA si vom plati automat firmelor care au depus un decont pentru rambursarea taxei orice suma cuprinsa intre 5.000 si 10.000 de lei“, sustine Blejnar. Potrivit presedintelui ANAF, decizia a fost luata in urma unui calcul cost-beneficiu: doar aproximativ 14,75% din numarul deconturilor indeplinesc aceasta conditie, iar Fiscul prefera sa se concentreze pe controlul contribuabililor mai mari.

Firmele mici nu vor scapa insa de verificari. „Controlul fiscal va fi facut ulterior, intr-un termen de doi ani, asa cum prevede legea“, sustine Blejnar, care a adaugat ca actul normativ care prevede aceste modificari se afla in drum spre „Monitorul Oficial“, in vederea publicarii.
Directorul general responsabil cu procedurile in ANAF, Robert Hofnar, a anuntat ca de o prevedere similara vor beneficia si exportatorii. „Vom introduce un sistem de rambursare pentru exportatori. Este vorba despre acele companii care au o cifra de afaceri de minimum un milion de euro si care obtin 75% din aceasta cifra din exporturi si operatiuni intracomunitare, pe care le-am asimilat in acest fel exporturilor“.
Pentru a beneficia de rambursarea anticipata a TVA, exportatorii trebuie sa nu intre in categoria de risc fiscal mare. Potrivit legii, deconturile cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare se incadreaza in categoria de risc fiscal mare, in cazul in care contribuabilul respectiv are fapte inscrise in cazierul fiscal sau daca deconturile depuse de contribuabili contin neconcordante care nu pot fi indreptate conform procedurii de corec­ta­­re a e­ro­rilor materiale.

Tot un risc fiscal mare au si contribuabilii impotriva carora a fost deschisa procedura de insolventa sau cei in privinta carora MFP a transmis, in ultimii 3 ani, organelor de cercetare penala sesizari in legatura cu constatarile efectuate cu ocazia inspectiei fiscale, care cuprind fapte ce ar putea intruni elementele constitutive ale infractiunii si pentru care a fost inceputa urmarirea penala.

sursa : clic aici

Impozit profit, plati anticipate

Incepand din acest an, firmele vor achita in fiecare trimestru un sfert din birul de anul trecut, actualizat cu rata inflatiei.


. Plata anticipata a impozitului pe profit a intrat in vigoare incepand cu 2010 pentru toate firmele. Cu toate acestea, multi contabili si consultanti fiscali inca nu stiu cum sa aplice prevederile Codului Fiscal, pe care le considera neclare. Si asta deoarece reprezentantii Ministerului Finantelor Publice (MFP) inca nu au explicat ce impozit vor trebui sa achite companiile care au fost pe pierdere anul trecut, microintreprinderile care au platit impozit de 3% pe venit sau firmele care si-au suspendat activitatea, spune Luminita Hosu, director economic la Expert Star Consulting. In plus, ea sustine ca “platile anticipate ii dezavantajeaza pe toti contribuabilii. Rezultatele din 2010 nu vor fi bune. 90% dintre societatile cu care lucram prevad ca anul acesta va fi unul mai prost decat 2009 si impozitul real va fi mai mic decat cel anticipat”. In opinia avocatului Gabriel Biris, noul sistem de declarare si de plata a impozitului pe profit va lovi in special firmele mici, dar si pe cele care au inregistrat anul trecut rezultate mai bune decat cele pe care le vor avea in 2010. integral in Evenimentul zilei

Valoarea unui tichet de masa

Ordinul MMFPS nr. 135/2010 - stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I al anului 2010
18 Februarie 2010 Avocatnet.ro
Ordinul Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale nr. 135/2010 privind stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masa pentru semestrul I al anului 2010 a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 104, din 16 februarie 2010
n temeiul:
— Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2007 pentru completarea art. 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobata prin Legea nr. 154/2007;
— Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2006 pentru completarea art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, aprobata prin Legea nr. 187/2006;
— art. 31 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile ulterioare;
— art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul muncii, familiei si protectiei sociale emite urmatorul ordin:

Art. 1. — Pentru semestrul I al anului 2010, incepand cu luna martie, valoarea nominala a unui tichet de masa, stabilita potrivit prevederilor art. 31 alin. (3) teza a II-a si alin. (4) din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile ulterioare, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 18/2006 pentru completarea art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 59/2005 privind unele masuri de natura fiscala si financiara pentru punerea in aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei nationale, aprobata prin Legea nr. 187/2006, si ale prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2007 pentru completarea art. 3 din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobata prin Legea nr. 154/2007, se mentine la nivelul ultimei valori nominale indexate de 8,72 lei.

Art. 2. — Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,
Mihai Constantin Seitan
Bucuresti, 10 februarie 2010.
Nr. 135.

Modificari privind inregistrarea contractelor de munca

Modificare reglementare privind inregistrarea contractelor de munca
Prevederi importante:

* La angajarea fiecarui salariat, elementele referitoare la identificarea salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia, tipul contractului de munca, se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza;
* Data si temeiul incetarii contractului individual de munca se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca;
* La angajarea sau incetarea contractului de munca, registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul sau domiciliul angajatorul cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariat, respectiv la data incetarii contractului individual de munca al acestuia;
* Sunt considerate a fi contraventii urmatoarele fapte:
o neinregistrarea contractelor individuale de munca in registru anterior inceperii activitatii;
o completarea registrului cu date eronate;
* Contraventia constand in neinregistrarea contractelor individuale de munca in registru anterior inceperii activitatii se sanctioneaza cu amenda de 1500 lei pentru fiecare contract individual de munca neinregistrat, fara ca valoarea cumulata a amenzii, determinata de numarul efectiv de astfel de contracte, sa depaseasca suma de 20.000 lei;
* Contraventia constand in completarea registrului cu date eronate se sanctioneaza cu amenda de la 3500 la 5000 lei;
* Este eliminata posibilitatea achitarii pe loc sau in termen de 48 de ore de la data incheierii procesului-verbal sau de la data comunicarii acestuia a jumatate din minimul amenzii.

Cotizare legea pensiilor,noul stagiu

Constituie stagiu de cotizare in sistemul public de pensii:
a) vechimea in munca recunoscuta pentru stabilirea pensiilor pana la data de 1 aprilie 2001;
b) vechimea in serviciu recunoscuta pentru stabilirea pensiilor, in cazul persoanelor prevazute
la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c), pana la intrarea in vigoare a prezentei legi;

Modificarea revisal

HG 37/2010 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor. Hotarare nr. 37/2010
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 45 din 20 ianuarie 2010
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. I
Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 172 din 22 februarie 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Nu au obligatia de a infiinta registru misiunile diplomatice din Romania, respectiv ambasadele, reprezentantele, consulatele generale si consulatele oficiale."

2. La articolul 3, dupa alineatul (2) se introduc doua noi alineate, alineatele (2^1) si (2^2), cu urmatorul cuprins:
"(2^1) La angajarea fiecarui salariat, elementele prevazute la alin. (2) lit. a)—d) se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza.
(2^2) Elementele prevazute la alin. (2) lit. e) se inregistreaza in registru la data incetarii contractului individual de munca."

3. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
(1) Angajatorii au obligatia de a transmite registrul in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat".

4. La articolul 4, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:
"(5) In cazurile mentionate la art. 3 alin. (2^1) si (2^2), registrul se transmite la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul sau domiciliul angajatorul cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariat, respectiv la data incetarii contractului individual de munca al acestuia."

5. La articolul 8 alineatul (1), dupa litera c) se introduc doua noi litere, literele d) si e), cu urmatorul cuprins:
"d) neinregistrarea contractelor individuale de munca in registru anterior inceperii activitatii;
e) completarea registrului cu date eronate."

6. La articolul 8, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) cele prevazute la lit. a)—c), cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei;
b) cea prevazuta la lit. d), cu amenda de 1.500 lei pentru fiecare contract individual de munca neinregistrat, fara ca valoarea cumulata a amenzii, determinata de numarul efectiv de astfel de contracte, sa depaseasca cuantumul de 20.000 lei;
c) cea prevazuta la lit. e), cu amenda de la 3.500 lei la 5.000 lei."

7. La articolul 8, alineatul (4) se abroga.
Art. II
Dispozitiile referitoare la stabilirea si sanctionarea contraventiilor intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii prezentei hotarari.
Art. III
Hotararea Guvernului nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
Sursa: dreptonline.ro

informatii pe inspectia muncii
''Pentru durerea ta, stai singur; la bucurie cheama si pe altii; numai asa vei avea tovarasi nefatarnici'' N Iorga .

Bancul zilei

Se intoarce un tigan din strainatate, cu un BMW seria 7. Muzicutza, nebunii, galagie, iar la un moment dat ZBANG!!! un papagal in barbriz!
Opreste tiganul milos, il ridica de jos, il mangaie si il ia sa il duca la veterinar.
Ajunge tiganul la cabinet si ii spune doctorului:
-Haolo doctore, platesc oricat numai sa-l faci bine!
Ia doctorul papagalul, ii face ce ii face si il baga in colivie.
-Il iei acasa si il tii in colivie si in 2 zile se trezeste.
Il ia tiganu si pleaca acasa. Dupa 2 zile se trezeste papagalul. Speriat se uita in stanga: gratii, in dreapta: gratii, in spate: gratii, in fatza:gratii
-Firar sa fie! L-am facut praf pe ala cu BMW-ul! M-au bagat astia la parnaie

Dobanda penalizatoare

Dobanda penalizatoare va fi redusa in noul Cod Fiscal 11/02/2010

Dobanda penalizatoare pentru firmele care nu reusesc sa-si plateasca obligatiile fiscale la timp va fi redusa, masura fiind cuprinsa in modificarile care vor fi aduse Codului Fiscal, potrivit ministrului Finantelor Publice, Sebastian Vladescu.
      Dobanda penalizatoare este de 0,1 la suta pe zi si va fi redusa la jumatate sau chiar mai mult, pana la 0,03 la suta pe zi, a declarat, marti, ministrul Finantelor, la o intalnire cu membrii Asociatiei companiilor italiene din Romania – Unimpresa. Reducerea dobanzii penalizatoaare a fost solicitata de mediul de afaceri.
      Presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania, Ovidiu Nicolescu, a declarat ca dobanda penalizatoare se ridica la 36 la suta pe an, de peste trei ori mai mare decat dobanda de referinta, este impovaratoare pentru societatile romanesti, confruntate cu criza economica si ar trebui redusa la jumatate.

Sursa: Financiarul