Suspendarea permisului de conducere

 Update mai 2024:Dacă vi s-a suspendat dreptul de a conduce pe o perioadă de 60 sau 90 de zile, puteți solicita reducerea perioadei de suspendare aplicată, dacă îndepliniți cumulativ următoarele condiții, conform Art. 221 (1) din Regulamentul de aplicare a O.U.G. nr. 195/2002:

a) ați fost declarat admis la testul de cunoaștere a regulilor de circulație;

b) aveți vechime în conducere cel puțin un an înaintea săvârșirii faptei;

c) în ultimii 3 ani de la data săvârșirii faptei pentru care solicitați reducerea suspendării nu ați beneficiat de o altă reducere a perioadei de suspendare;

d) în ultimii 2 ani de la data constatării faptei nu ați avut suspendat dreptul de a conduce.

Pentru reducerea perioadei de suspendare, după promovarea testului de cunoaștere a regulilor de circulație, trebuie să vă prezentați la poliția care vă are în evidență cu urmă­toarele documente:

act de identitate (original+copie);
proces-verbal (original+copie);
chitanța plată amendă (original+copie);
dovada reținere permis de conducere (original+copie);
dovada promovării testului de cunoaștere a regulilor de circulație;
cererea.
Nu puteți beneficia de reducere conform Art. 221 (2) din Regulamentul de aplicare a O.U.G. nr. 195/2002, dacă:

a) perioada de suspendare inițială a fost majorată;

b) ați cumulat, din nou, 15 puncte de penalizare în următorul an (12 luni) de la data expirării ultimei suspendări a permisului de conducere;

c) ați fost implicat într-o tamponare fiind sub influența alcoolului (sub 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat), iar fapta nu constituie infracțiune;

d) suspendarea permisului de conducere a fost dispusă pentru nerespectarea regulilor de circulație la calea ferată.

Testarea cunoștințelor privind regulile de circulație, conform Art. 106 (1) O.U.G. nr. 195/2002,  este obligatorie în următoarele cazuri:

  • conducerea unui autovehicul sub influența alcoolului (sub 0,4 mg/l alcool pur în aerul expirat);
  • tamponare rezultată din nerespectarea regulilor privind neacordarea de prioritate, depășirea neregulamentară sau trecerea pe culoarea roșie a semaforului;
  • când fapta a fost urmărită ca infracțiune contra siguranței circulației pe drumurile publice, iar procurorul a dispus clasarea ori renunțarea la urmărirea penală sau instanța a dispus renunțarea la aplicarea pedepsei ori amânarea aplicării pedepsei;
  • când ați solicitat reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce.
Dacă nu vă prezentați la test sau dacă nu promovați testul, în cazul punctelor 1, 2, 3, perioada de suspendare se majorează cu 30 de zile.

Perioada de suspendare de 30, 60 sau 90 de zile se ia în considerare numai după expirarea dovezii. Astfel, în situaţia ridicării permisului auto pentru 30 de zile, la care şoferului i s-a oferit o dovadă de 15 zile, practic permisul va putea fi restituit abia după 45 de zile.

Pentru redobândire permis suspendat 30 de zile, 60 de zile sau 90 de zile vă puteţi înscrie oricând la examen, după expirarea dovezii. Cei care au permisul suspendat pentru alcoolemie primesc 0 (zero) zile dovadă de conducere, deci se pot înscrie la testare încă din prima zi de suspendare.

Pentru programarea la examen este necesar să vă prezentaţi la sediul Poliţiei unde vi s-a eliberat permisul auto, cu dovadă şi cartea de identitate. Examenul teoretic durează 20 de minute, are 15 întrebări şi trebuie să răspundeţi corect la cel puţin 13 pentru a fi declarat „Admis”. Spre deosebire de testul standard de obţinere a permisului auto, la care pot fi corecte mai multe variante de răspuns, aici numai una reprezintă răspunsul corect. Răspunsurile la chestionare trebuie date DIN LEGE și nu din „experiență sau practică”.

Acest examen se poate susține oricând, săptămânal, doar în perioada suspendării, la sediul poliției care a eliberat permisul (cu sau fără programare prealabilă – în funcție de județ).

Permisul emis de autoritățile române suspendat (reținut) se trimite la poliția unde aveți domiciliul, de unde poate fi ridicat la expirarea perioadei de suspen­dare. Pentru a-l ridica aveți nevoie de:

  • actul de identitate;
  • dovada de reținere. În cazul în care ați pierdut dovada, aveți nevoie de o declarație notarială, pe proprie răspundere, referitoare la pierderea ei.
Testarea constă în rezolvarea unui CHESTIONAR format din 15 întrebări din Legislația Rutieră. Pentru promovare vă trebuie 13 răspunsuri corecte.

   Update:16.08.2013.    Deoarece, multi m-au intrebat,, ce se intampla in cazul accidentelor cu vatmare din culpa,in care s-a primit NUP ?", iata raspunsul :pana la solutia de NUP soferului i se suspenda dreptul de a conduce, dar i se elibereaza dovada de circulatie pe care o poate reinnoi prin cerere la procuror.
         La momentul solutionarii procesului prin rezolutia de NUP(daca se stie ca asa se va solutiona), soferul se duce la serviciul permise si inmatriculari cu rezolutia procurorului si isi ia permisul inpoi.
Nu se mai da nicio sanctiune de anulare a permisului.
         Pentru accidentele auto avarieri uşoare, după plată amenzii şi înmânarea poliţie de asigurare RCA celui accidentat,începe procesul redobândirii permisului auto care v-a fost suspendat pe 30 zile, 60 zile sau 90 zile.Iată ce trebuie să ştiţi

Despre imunitatea parlamentara in Constitutie .

Despre imunitatea parlamentara. Constitutia .

ARTICOLUL 72
,,(1) Deputaţii şi senatorii nu pot fi traşi la răspundere juridică pentru voturile sau pentru opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului.
(2) Deputaţii şi senatorii pot fi urmăriţi şi trimişi în judecată penală pentru fapte care nu au legătură cu voturile sau cu opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului, dar nu pot fi percheziţionaţi, reţinuţi sau arestaţi fără încuviinţarea Camerei din care fac parte, după ascultarea lor. Urmărirea şi trimiterea în judecată penală se pot face numai de către Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Competenţa de judecată aparţine Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.
(3) În caz de infracţiune flagrantă, deputaţii sau senatorii pot fi reţinuţi şi supuşi percheziţiei. Ministrul justiţiei îl va informa neîntârziat pe preşedintele Camerei asupra reţinerii şi a percheziţiei. În cazul în care Camera sesizată constată că nu există temei pentru reţinere, va dispune imediat revocarea acestei măsuri."

,,Nu l-au cunoscut"

 Nu L-au cunoscut

de N.Iorga 


Oricât de sfânt era Iisus

Și cât de lămurit prin lut

Vedeai pe Cel venit de sus

Și ai săi nu L-au cunoscut.


A trebuit ca Trupul Său

De mucenic să-L bată-n cuie

Ca să se-arate Dumnezeu

Și ca la ceruri să se suie.

Cumparare autoturism pe numele firmei,deduceri

 Pentru a beneficia de avantaje comerciale si fiscale ,imn multe cazuri autoturismele sunt cumparate pe numele firmei .Acest lucru vine si cu unele particularitati fiscale ,in functie de calitatea persoanei care foloseste autoturismul.

In cazul autoturismului de serviciu,folosit exclusiv in scop personal,cu titlu gratuit ,evaluarea folosintei se face cu formula :1,7% x nr.luni x VI

Unde VI=valoarea de intrare in contabilitate

In cazul folosirii autoturismului ,atat in interes personal cat si in interes de serviciu ,prin foaia de parcurs se determina procentul de kilometri parcursi in interes personal din totalul kilometrilor parcursi la care se aplica procentul de 1,7%

Conform codului fiscal,cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice sunt deductibile in proportie de 50%. pentru autoturismele folosite (si) in scop personal de catre angajati, caz in care nu trebuie intocmite foile de parcurs. Acelasi regim se aplica si in cazul persoanelor cu functii de conducere.Desi legile fiscale nu specifica neaparat utilizarea foilor de parcurs ca metoda de proba pentru limitarea de 50%, este important ca societatea sa mentina o evidenta clara si detaliata care sa poata sustine deducerea de 50%. Aceasta evidenta poate include:

1. Rapoarte de deplasare care pot include detalii despre intalnirile de afaceri, vizitele la clienti sau furnizori etc.
2. Documente contabile care evidentiaza cheltuielile legate de autoturism in contextul activitatilor de afaceri.
3. Orice alte documente relevante care pot justifica utilizarea autoturismului in interesul afacerii (50%).

Aceste documente trebuie sa fie suficient de detaliate pentru a permite distinctia clara intre utilizarea pentru afaceri si cea personala, oferind astfel baza pentru calcularea corecta a procentului de deducibilitate a cheltuielilor.

Deductibilitatea amortizarii

Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea – RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, pentru fiecare, in limita a 1.500 lei/luna.

La momentul scaderii din gestiune a mijloacelor de transport din categoria M1, valoarea ramasa neamortizata este deductibila in limita a 1.500 lei inmultita cu numarul de luni ramase de amortizat din durata normala de functionare stabilita de contribuabil potrivit Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.

Partea care depaseste 1.500 lei este considerata cheltuiala nedeductibila.

Cand autoturismul este folosit exclusiv in scopuri personale de catre sotul sau sotia actionarului unic sau majoritar,fara ca sa existe nicio legatura intre acestia si firma,NU SE APLICA NICIO DEDUCERE . Dimpotriva,se considera venit din alte activitti pentru soti si se impoziteaza cu 10% prin retinere la sursa,prin Declaratia 100 iar sotul/sotia depune declaratia unica pentru cazul in care se depaseste pragul  de peste 6 salarii la CASS.

Cf legii 31/1990 ,Articolul 272(1):Se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani ori cu amenda fondatorul, administratorul, directorul general, directorul, membrul consiliului de supraveghere sau al directoratului ori reprezentantul legal al societatii care:

b) foloseste, cu rea-credinta, bunuri sau creditul de care se bucura societatea, intr-un scop contrar intereselor acesteia sau in folosul lui propriu ori pentru a favoriza o alta societate in care are interese direct sau indirect.

Plati facute cu cardul firmei pentru care nu exista documente justificative

       Deseori,apare situatia unor plati facute cu cardul firmei fara documente justificative sau acestea nu au datele firmei ci ale persoanei care a facut plata .Conform  pct. 57 alin. 1-2 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 contabilizarea operatiunilor se face tinand seama de fondul economic al tranzactiei sau al angajamentului in cauza, in conformitate cu realitatea economica, punand in evidenta drepturile si obligatiile, precum si riscurile asociate acestor operatiuni.Daca administratorul a facut tranzactia si nu doreste sa aduca documentele justificative,cred ca ar fi corect ca inregistrarea contabila sa se faca in contul  461 “Debitori diversi,analitic distinct. Cu nota contabila 461=5121.

    Sumele nejustificate cu documente sau prin documente care nu tin de firma,poti fi considerate a fi folosite in interes personal si tratate ca fiind venituri de natura salariala conform  art. 76 alin. 2 lit. s din Codul fiscal ,daca administratorul este salariat sau venituri din alte surse in temeiul art. 114 alin. 2 lit. h din Codul fiscal (daca nu este salariat).

Registre obligatorii SRL

       
Legea contabilităţii nr. 82/1991 cu modificările şi completările ulterioare republicată, stabileşte că registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul jurnalRegistrul inventar şi Cartea mare. Am să prezint registrele esenţiale pentru contabilitatea în partidă dublă.
1. Registrul-jurnal

        Registrul-jurnal (cod 14-1-1) este un document contabil obligatoriu în care se înregistrează cronologic toate operaţiunile economico-financiare. Operaţiunile de aceeaşi natură, realizate în acelaşi loc de activitate (atelier, secţie etc.), pot fi recapitulate într-un document centralizator, denumit jurnal auxiliar, care stă la baza înregistrării în Registrul-jurnal. Printre jurnalele auxiliare care pot fi întocmite se numără: jurnalul privind operaţiunile de casă şi bancă, jurnalul privind decontările cu furnizorii sau situaţia incasarii-achitarii facturilor,situaţia avansurilor de trezorerie etc. Trebuie înregistrat în Registrul-jurnal totalul lunar al fiecăruia dintre jurnalele auxiliare.
        Registrul-jurnal se întocmeşte lunar prin înregistrarea cronologică a documentelor în care se reflectă mişcarea elementelor de activ şi de pasiv ale unităţii. Tot lunar se totalizează sumele debitoare şi sumele creditoare.
        Orice înregistrare în Registrul jurnal trebuie să cuprindă elemente cu privire la: felul, numărul şi data documentului justificativ, explicaţii privind operaţiunile respective şi conturile debitoare şi creditoare în care s-au înregistrat sumele corespunzătoare operaţiunilor efectuate.
     În condiţiile conducerii contabilităţii cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, fiecare operaţiune economico-financiară se va înregistra prin formule contabile în mod cronologic, după dată de întocmire sau de intrare a documentului în unitate.
        Registrul jurnal nu circulă, fiind un document de înregistrare contabilă şi se arhivează la departamentul financiar-contabil
          2. Registrul-inventar

        Registrul-inventar (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu în care se înregistrează toate elementele de activ şi de pasiv, grupate în funcţie de natura lor, inventariate de unitate. Elementele înscrise în Registrul-inventar au la bază listele de inventariere sau alte documente care justifică conţinutul acestora la sfârşitul exerciţiului financiar.
      

Monografie minusuri inventar si imputatii

Art. 21, alin. 4, lit. c din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal „ cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsă din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu s-au încheiat contracte de asigurare , precum şi TVA aferenta” reprezintă cheltuieli nedeductibile fiscal.
Vă propun un studiu de caz din care cu ajutorul înregistrărilor şi reglementărilor contabile să aveţi posibilitatea extragerii informaţiilor de care dumneavoastră aveţi nevoie pentru clarificarea şi înţelegerea deplină a acestei teme.
Din practică, vă pot spune că sunt puţini cei care se străduiesc să facă înregistrările aşa cum trebuie, motiv pentru care vin în sprijinul celor care ştiu şi mai ales a acelor care doresc să ştie.