OUG114/2018 si modificari ale codului fiscal

Având în vedere obiectivul asumat prin Programul de guvernare de realizare a unei creșteri economice inteligente, sustenabile și inclusive bazată pe o forță de muncă calificată și retribuită conform calificării,ținând cont că dezvoltarea economică nu este la același nivel în toate județele, decalajele între județe fiind în continuare semnificative, ceea ce necesită o realocare a fondurilor publice disponibile către județe și localități cu potențial financiar mai redus,având în vedere potențialul turistic semnificativ al României, atât în scop recreativ, cât și balnear,luând în considerare prevederile Programului de guvernare cu privire la dezvoltarea activității și capacității unităților turistice cu scopul creșterii eficienței utilizării resurselor naturale specifice zonelor în care sunt plasate,ținând cont că se urmărește sporirea valorificării potențialului balnear prin aplicarea mijloacelor de promovare a factorilor naturali de cură utilizați inclusiv prin reabilitarea/dezvoltarea infrastructurii existente în stațiunile balneare,având în vedere:– prevederile Programului de Guvernare referitoare la construirea unui număr de 2.500 de creșe și/sau grădinițe;– necesitatea încurajării natalității, prin asigurarea de condiții normale de îngrijire pentru copii;– necesitatea de a introduce un program prelungit și pe tot parcursul anului calendaristic în cadrul creșelor și/sau grădinițelor;– îndeplinirea rolului social al statului, prin asigurarea condițiilor normale de dezvoltare armonioasă a copiilor;– insuficiența de spații și dotare pentru desfășurarea învățământului preșcolar, serviciul public de interes general și domeniul prioritar pentru dezvoltarea economico-socială,luând în considerare prevederile Programului de guvernare 2018-2020 referitoare la adoptarea în anul 2019 a unor măsuri privind majorarea valorii punctului de pensie pentru pensionarii sistemului public de pensii, majorarea indemnizației sociale pentru pensionari,având în vedere că la fundamentarea strategiei fiscal bugetare pe perioada 2019-2021, a bugetului de stat și a bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2019 este necesar ca aceste măsuri să fie aprobate prin acte normative,luând în considerare că măsurile de protecție socială propuse au consecințe pozitive pentru beneficiarii sistemului public de pensii din România și sunt menite să vină în sprijinul populației, atât prin majorarea unor drepturi sociale acordate, cât și prin menținerea unora, fără a periclita bunăstarea socială a acestora....cititi tot documentul la wwwlegislstie.just.roTABEL COMPARATIV MODIFICARI COD FISCAL contabilul.manager.ro

Registrul de evidenta al zilierilor.Modificari la legea 52/2011

Update 23.01.2019 Prin OUG 114/2018 se restrange domeniile care pot folosi zilieri.
 a) agricultura, vanatoare si servicii anexe;
   b) silvicultura, cu exceptia exploatarilor forestiere;
   c) pescuit si acvacultura

Citeste toate modificarile  pe legislatiamuncii.manager.ro

Update: modificari aduse de legea nr. 18/2014.In vigoare incepand cu data de 17.06.2014. Citeste aici
Articolul 1 se modifica:
"ART.1
(1) In intelesul prezentei legi, urmatorii termeni se definesc dupa cum urmeaza:
a) zilier - persoana fizica, [cetatean roman sau strain], ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional, pentru un beneficiar, contra unei remuneratii;
b) beneficiar de lucrari, denumit in continuare beneficiar - persoana juridica, persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala, intreprinderea familiala, pentru care zilierul desfasoara activitati necalificate cu caracter ocazional;
c) registrul de evidenta a zilierilor, denumit in continuare Registru - registru cu regim special, intocmit de catre beneficiar pentru a tine evidenta zilnica  a zilierilor;
[d) activitati cu caracter ocazional - activitatile care se desfasoara in mod intamplator, sporadic sau accidental, care nu au caracter permanent.
(2) Pot desfasura activitati necalificate cu caracter ocazional si cetatenii altor state sau apatrizii care au domiciliul sau, dupa caz, resedinta in Romania, in conditiile legislatiei romane.
(3) Institutiile publice nu au calitatea de beneficiari in sensul prevazut de prezenta lege, cu exceptia serviciilor de gospodarie comunala gestionate direct de consiliile locale, cum ar fi: sere, spatii verzi si gradini zoologice.Tabel comparativ modificari aici
Persoanele care lucrează cu zilieri sunt obligate la plata unui impozit de 16%, calculat la remuneraţia brută acordată persoanelor care prestează activităţi cu caracter ocazional în folosul lor, în caz contrar riscând amenzi de până la 20.000 lei.

       Legea 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 276 din 20.04.2011, iar Normele metodologice de aplicare a Legii 52/2011 au fost publicate în Monitorul Oficial nr. 300 din 02.05.2011
Zilierii pot exercita activităţi în: agricultură, vânătoare şi pescuit, silvicultură, exploatări forestiere, piscicultură şi acvacultură, pomicultură şi viticultură, apicultură, zootehnie, spectacole, producţii cinematografice şi audiovizuale, publicitate, activităţi care au caracter cultural, manipulări de mărfuri, activităţi de întreţinere şi curăţenie.
 Angajatorii ,persoane fizice sau juridice care apelează la zilieri trebuie să întocmească un REGISTRU DE

Recursul compensatoriu e o falsa problema .

    Legea nr. 169/2017 acorda dreptului detinutului de a cere liberarea conditionata ,mai repede decat avea dreptul ,daca indeplineste conditiile art.99-106 cod penal .
  Spun ca e o falsa problema,vazand ce se discuta in spatiul public .Plecand de la cazul de la Medias ,s-a creat o adevarata campanie anti-recurs compensatoriu . Ar trebui sa ne oripileze fapta in sine si sa ne intrebam de ce societatea nu e capabila sa impiedice recidiva unui infractor , nu sa aratam cu degetul spre  vinovatii care convin unora sau altora ,sau sa creditam ideea ca toti criminalii vor umbla liberi pe strada.
Recursul compensatoriu este o masura menita sa evite amendarea Romaniei ,de catre CEDO,pentru conditiile improprii din penitenciare.

Plafoane fiscale valabile in anul 2019.

Va prezentam in randurile urmatoare cele 7 plafoane fiscale actualizate in functie de cursul valutar de la data de 31.12.2018, ce au intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2019.

Cursul valutar publicat la data de 31 decembrie 2018 este: 4.6639 lei/euro.
cititi tot pe www.fiscalitatea.ro

HG937/2018 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat în plata

        In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 164 alin. (1) si (1^1) din Legea
nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ART. 1
(1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2019, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata,
prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de
2.080 lei lunar, pentru un program normal de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand
12,43 lei/ora.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), incepand cu data de 1 ianuarie 2019, pentru
personalul incadrat pe functii pentru care se prevede nivelul de studii superioare, cu vechime in
munca de cel putin un an in domeniul studiilor superioare, salariul de baza minim brut pe tara
garantat in plata, fara a include sporuri si alte adaosuri, se majoreaza de la 2.080 lei la 2.350 lei
lunar, pentru un program normal de lucru de 167,333 ore in medie pe luna, reprezentand 14,044
lei/ora.
Documentul integral ANAF
        Modificarea in REVISAL a salariului minim brut trebuie facuta in termen de 20 zile lucratoare de la data de 1 ianuarie 2019.

Cum se depune declaratia A 4200 ?

        Aceasta este aplicatie pt. validarea fisierului XML creat de aparatele de marcat electronice fiscale, continand registrul rapoartelor Z si bonurilor fiscale pentru perioada de raportare curenta, prevazut in sectiunea II.12 din anexa nr. 2 la OPANAF nr. 146/2018. - publicat in data de 10.09.2018. DUKIntegrator este un program pus la dispozitie de ANAF pt. validarea fisierelor mentionate mai sus, impachetarea lor intr-un document PDF si semnarea electronica a documentului, in vederea depunerii lui pe portalul e-guvernare. Acest program este utilizat din 2011 pt. depunerea tuturor declaratiilor electronice ale ANAF. In continuare dam cateva indicatii de folosire a DUKIntegrator,avand in vedere particularitatile declaratiilor A4200, A4201, A4202 si A4203.

modificare legii asociatiilor de proprietari

Noua Lege a Asociatiilor de Proprietari a fost publicata luni, in Monitorul Oficial si vine cu reguli mai stricte. Legea 196/2018, privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor, are rolul de a inlocui Legea 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari.

Proprietarii de firme stabilite in apartamente trebuie sa se informeze in privinta noilor reguli pentru ca pot risca amezi de pana la 10.000 lei. 

OUG 3/2018 rivind unele măsuri fiscal-bugetare

Modificarea Codului Fiscal privind salariile part-time, CASS persoane scutite de impozit, șomeri – OUG 3/2018



În anul 2018, următoarele persoane vor datora o contribuție de asigurări sociale de sănătate diferențiată față de CASS standard:
  • persoanele fizice care realizează venituri din salarii şi asimilate salariilor în baza contractelor individuale de muncă sau a actelor de detaşare, aflate în derulare la data de 31 decembrie 2017, scutite de la plata impozitului pe venit potrivit art. 60 din Codul fiscal , și al căror salariu brut lunar este majorat cu cel puţin 20% faţă de nivelul celui din luna decembrie 2017, în perioada de aplicare a prezentului articol,
  • persoanele fizice prevăzute la art. 168 alin. (2) şi (4) din Codul fiscal (persoanele fizice care realizează în România venituri din salarii sau asimilate salariilor de la angajatori din state care nu intră sub incidența legislației europene aplicabile și persoanele fizice care își desfășoară activitatea în România și obțin venituri sub formă de salarii de la angajatori care nu au sediu social, sediu permanent sau reprezentanță în România).

Procedura de înregistrare în contabilitate a concediilor medicale 2018

        Baza de calcul a indemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă = media  veniturilor lunare din ultimele 6 luni din cele 12 luni din care se constituie stagiul de cotizare, până la limita a 12 salarii minime brute pe ţara lunar. Dacă în perioada luată în calcul ,salariatul a beneficiat de concediu şi indemnizaţie ,baza de calcul se compune din indemnizaţia de incapacitate temporară de muncă.

Noile obligatii fiscale ptr activitati independente in 2018

Prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 79/2017, publicată în Monitorul Oficial nr.885/10.11.2017, au fost aduse modificări veniturilor din activităţi independente în ceea ce priveşte impozitul pe venit şi contribuţiile sociale obligatorii, astfel :
- la cheltuielile deductibile integral la calculul venitului net anual din activităţi independente, se adaugă CAS plătită la sistemul propriu de asigurări sociale.
-la cheltuielile deductibile limitat la calculul venitului net anual din activităţi independente, se reformulează/se modifică contribuţiile sociale obligatorii care sunt considerate cheltuieli deductibile limitat, astfel :
= contribuţiile sociale obligatorii datorate în calitate de angajatori ( se vor regăsi aici următoarele contribuţii sociale : contribuţia asiguratorie pentru muncă 2,25%, CAS datorată de angajator în cotă de 4% sau 8% în funcţie de condiţiile deosebite de muncă sau condiţiile speciale de muncă)  = CAS datorată de contribuabil. 
-se reduce cota de impozitare a venitului din activităţi independente ( inclusiv în cazul veniturilor din drepturi de proprietate intelectuală cu reţinere la sursă, cu impunere finală) de la 16% la 10% .  (Art. 73 alin. 2, art. 123 alin. 1 din Codul fiscal)
-se modifică baza lunară de calcul a CAS : o reprezintă venitul ales de contribuabil, care nu poate fi mai mic decât nivelul salariului minim brut pe ţară garantat în plată, în vigoare în luna pentru care se datorează contribuţia.

Citeste tot articolul la  sursa :codfiscal.net

Modificări privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor începând cu 1 ianuarie 2018

Modificări privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor începând cu 1 ianuarie 2018


S-a majorat plafonul până la care persoanele juridice române sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, de la 500.000 € la 1.000.000 €.

Acest regim de impozitare pe veniturile microîntreprinderilor va fi aplicat de la 1 ianuarie 2018 şi de către companiile care desfăşoară activităţi în următoarele domenii, dacă veniturile realizate la finele anului 2017 sunt mai mici de 1.000.000 €, respectiv:
- în domeniul bancar;
- în domeniile asigurărilor şi reasigurărilor, al pieţei de capital, cu excepţia persoanelor juridice care desfăşoară activităţi de intermediere în aceste domenii;
- desfăşoară activităţi în domeniul jocurilor de noroc;
- desfăşoară activităţi de explorare, dezvoltare, exploatare a zăcămintelor petroliere şi gazelor naturale.
citi tot articolul la contabititate.consultanti.ro

Ce contributii platim de la1 ianuarie 2018 ?

Lista contributii sociale si modificari de la 1 ianuarie 2018

ANAF informeaza cu privire la publicarea Ordonantei de urgenta nr. 79 din noiembrie 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Incepand cu 1 ianuarie 2018 prevederile referitoare la Contributiile sociale se modifica dupa cum urmeaza:
CONTRIBUTIA DE ASIGURARI SOCIALE (CAS)
- Cotele de contributii de asigurari sociale si persoanele obligate la plata acestora se modifica, astfel:
a) 25 % datorata de catre persoanele fizice care au calitatea de angajati sau pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale;
b) 4 % datorata in cazul conditiilor deosebite de munca astfel cum sunt prevazute in Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora;
c) 8 % datorata in cazul conditiilor speciale de munca astfel cum sunt prevazute in Legea nr. 263/2010, de catre ... 

Cititi articolul integral aici

Stimulent pentru Integrarea Socială a Persoanelor Adulte cu Handicap

Stimulent pentru Integrarea Socială a Persoanelor Adulte cu Handicap

Beneficiarii stimulentului pentru integrarea socială a persoanelor adulte cu handicap în valoare de 500 de lei/lunar sunt adulții cu handicap, încadraţi în oricare dintre cele 4 grade de handicap, cu domiciliul sau reședința pe raza administrativ-teritorială a municipiului Bucureşti, si certificatul de încadrare în grad de handicap este emis de către una din Comisiile de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap de la nivelul sectoarelor municipiului București.

Cererea se depune începând cu data de 13 NOIEMBRIE 2017 la una din urmatoarele locații:

Persoanele cu domiciliul pe raza sectorului 1 vor depune cererea la Centrul de Mentorat pentru Structurile Economiei Sociale din Şos. Ştefan cel Mare, nr. 1, sector 1(intersecţie Bdul. Iancu de Hunedoara cu Calea Dorobanţilor)
Persoanele cu domiciliul pe raza sectorului 2 vor depune cererea la Centrul de informare şi consiliere pentru cetăţeni din Şos. Ştefan cel Mare, nr. 38, sector 2 (vis-à-vis de Aleea Circului)
* la această locație va fi prezent un interpret în limbajul mimoco-gestual care va oferi consiliere persoanelor cu deficiențe de auz.
Persoanele cu domiciliul pe raza sectorului 3 vor depune cererea la Spalatoria Sociala din Strada Armenis nr. 2, sector 3 ( Zona TRAPEZULUI, pe partea cu Mega Image) sau Structura de Economie Sociala San The din Strada Lipscani nr. 104 ( Biserica Sf. Gheorghe)
Persoanele cu domiciliul pe raza sectorului 4 si pe raza sectorului 5 vor depune cererea la Spalatoria Sociala din Aleea Turnu Magurele, nr. 17, Sector 4 (Complex OMINIS, statia RATB Ciceu)
Persoanele cu domiciliul pe raza sectorului 6 vor depune cererea la Spalatoria Sociala din Drumul Taberei nr. 24, sector 6( Complex Favorit, intrarea din str. Pravăţ)
totodată aveţi posibilitatea să depuneţi cererea în format electronic, pe site-ul nostru www.dgas.ro secţiunea Stimulente financiare, accesand link-ul online.dgas.ro.*
* aplicatia pentru depunere online va fi disponibilă începând cu data de 11 NOIEMBRIE 2017.
STIMULENTUL VA FI ACORDAT DOAR PRIN VIRAMENT BANCAR.

Condiții de acordare:
• Se acordă pentru adulții cu handicap care au domiciliul stabil/reședința pe raza municipiului București;
• Certificatul de încadrare în grad de handicap este emis de către una din Comisiile de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap de la nivelul sectoarelor municipiului București;
• S-au depus toate actele doveditoare menționate anterior;
• Se acordă sub rezerva achitării de către beneficiar a obligațiilor de plată față de bugetul local. (D.G.A.S.M.B. va consulta și prelucra informațiile, inclusiv datele cu caracter personal, înregistrate pe numele solicitantului, în evidențele Ministerului Finanțelor Publice – Agenția Națională de Administrare Fiscală)
cititi tot  la dgas.ro

Noile contributii si impozite din 2018

Noile contributii si impozite din 2018

In domeniul contributiilor sociale obligatorii, modificarile vizeaza atat reducerea cotelor cumulate ale contributiilor sociale obligatorii, per total cu 2 puncte procentuale, de la 39,25% la 37,25%, cat si reducerea numarului contributiilor sociale de la de la 9 (angajat si angajator), la 3, dupa cum urmeaza:
- contributia de asigurari sociale (CAS), platita pentru salariat;
- contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS), platita pentru salariat;
- contributia asiguratorie pentru munca, suportata de angajator.
Se stabileste transferul sarcinii fiscale a obligatiilor privind contributiile sociale obligatorii datorate de angajator la angajat in cazul veniturilor din salarii si asimilate salariilor, astfel:
CAS si CASS se datoreaza de catre persoanele fizice, respectiv de catre angajati, inclusiv in cazul contractelor individuale de munca cu norma intreaga sau cu timp partial, pentru care CAS si CASS datorate nu pot fi mai mici decat nivelul contributiilor sociale aferente salariului minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza acestea, corespunzator numarului zilelor lucratoare din luna in care contractul a fost activ;
Se stabileste o cota suplimentara de CAS (de 4%, respectiv 8%) pentru conditii deosebite, speciale sau alte conditii de munca definite potrivit legii.
Contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS) este in cota de 10%, datorata de catre persoanele fizice care au calitatea de angajati sau pentru care exista obligatia platii contributiei de asigurari sociale, potrivit Codului fiscal.

Split TVA se aplica de la 1 octombrie 2017 -Nu se mai aplica de la 1 februarie 2020

Atentie: Split TVA se aplica incepand cu 1 octombrie (pentru cine a aplicat sau aplica in mod optional). Legea este inca in vigoare si isi produce efectele pana la abrogarea sau modificarea ei. Ordonanta Guvernului numarul 23/2017, publicata in Monitorul Oficial, inca nu a fost nici abrogata si nici modificata, chiar daca in Comisia Senatului s-au propus o serie de amendamente.

citeste tot articolul pe contabilul.manager.ro
De la 1 februarie, este abrogat mecanismul de plată defalcată a TVA, potrivit unei decizii luate de Guvern în luna decembrie, și începe procesul de restiruire către firme, în conturile bancare ale acestora, a sumelor pe care le aveau în conturile de TVA deschise la Trezorerie. Procesul de virare a banilor ar trebui să se încheie în 10 zile

Pana pe 10 februarie 2020, unitatile Trezoreriei, la care au deschise conturi de TVA firmele care au aplicat mecanismul split TVA, transfera disponibilul existent in soldul conturilor de TVA in contul de disponobil al titularului deschis la aceeasi untate de Trezorerie. Transferul se face automat, fara nicio alta formalitate in raport cu titularul contului.

Tot pana pe 10 februarie 2020, firmele care au aplicat split TVA, dar care nu au deschis la Trezorerie contul vor comunica unitatii Trezoreriei contul curent deschis la o banca, in care se transfera sumele respective. In caz contrar, ANAF solicita aceste informatii titularilor de cont, pe care le transmite apoi Trezoreriei.

Declaratii fiscale cu termen august 2017

- In 15 zile de la data de când nu se mai realizează venituri , depunerea Declarației de înregistrare în evidența persoanelor fizice care nu realizează venituri, precum și pentru stabilirea obligațiilor de plată a contribuției de asigurări sociale de sănătate - Formularul 604 . Se depune pentru înregistrarea în evidența persoanelor fizice fără venituri, precum și pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice care nu realizează venituri, potrivit legii, în vederea stabilirii.

- termen 30 de zile de la data înființării/ data eliberării actului legal de funcționare/ data începerii activității/ data obținerii primului venit/ data dobândirii calității de angajator, după caz, sau 15 zile de la data modificării ulterioare a datelor declarate inițial se depun formularele :

-010 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică - Formularul 010

- 010 - Se completează de persoanele juridice, asocierile și alte entități fără personalitate juridică. Declarația de înregistrare se completează la înființare, iar declarația de mențiuni se completează când se modifică datele declarate anterior. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală și eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum și la actualizarea informațiilor.Legea 207/2015 art. 82 alin.(6), art.88 alin.(1)
- 020 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române și străine care dețin cod numeric personal - Formularul 020-  Se completează de persoanele fizice, altele decât cele care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală și eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum și la actualizarea informațiilor.
- 070 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere - Formularul 070- - Se completează de contribuabilii persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere. Sunt exceptați contribuabilii care desfășoară exclusiv activități într-o formă de asociere.
- 7 august
Depunerea Declarației de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România - Formularul 092,contribuabilii înregistrați în scop de TVA care utilizează ca perioadă fiscală trimestrul și care au efectuat o achiziție intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligați să își modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar.
-10 august
Depunerea declarațiilor:
- 010 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică - Formularul 010
- 020 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române și străine care dețin cod numeric personal - Formularul 020
- 070 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere - Formularul 070. Se depun de persoanele impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care nu au depășit plafonul de scutire și care doresc să fie scoase din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA.
-Depunerea formularului Notificare privind aplicarea/încetarea aplicării regimului special pentru agricultori - Formularul 087 pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea 227/2015, care optează pentru aplicarea regimului special pentru agricultor.

Ordonanta nr. 4/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015

        Prin Ordonanta nr. 4/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal
se modifica baza de calcul a contributiei de asigurari sociale  si a contributiei de asigurari sociale de sanatate, platite de angajator, in cazul salariatilor care au contracte de munca cu durata partiala (2 ore ,4 ore ,6 ore etc ). Calculul contributiilor se face la fel ca in cazul salariatilor cu norma intreaga . Venitul luat in calcul  este salariul minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se datoreaza contributia de asigurari sociale, corespunzator numarului zilelor lucratoare din luna in care contractul a fost activ.
Prevedirile nu se aplica in cazul persoanelor ca se afla in urmatoarele situatii (dovedite cu acte prezentate angajatorului ):
a) sunt elevi sau studenti, cu varsta pana la 26 de ani, aflati intr-o forma de scolarizare;

b) sunt ucenici, potrivit legii, in varsta de pana la 18 ani;

c) sunt persoane cu dizabilitati carora prin lege li se recunoaste posibilitatea de a lucra mai putin de 8 ore pe zi;

d) au calitatea de pensionari pentru limita de varsta in sistemul public de pensii, cu exceptia pensionarilor pentru limita de varsta care beneficiaza de pensii de serviciu in baza unor legi/statute speciale, precum si a celor care cumuleaza pensia pentru limita de varsta din sistemul public de pensii cu pensia stabilita in unul dintre sistemele de pensii neintegrate sistemului public de pensii;

e) realizeaza in cursul aceleiasi luni venituri din salarii sau asimilate salariilor in baza a doua sau mai multe contracte individuale de munca, iar baza lunara de calcul cumulata aferenta acestora este cel putin egala cu salariul minim brut pe tara.


Declaratii cu termen in luna iulie 2017

7 iulie 2017

Formular 092 - Declaratie de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania. Se depune de catre contribuabilii inregistrati in scop de TVA care utilizeaza ca perioada fiscala trimestrul si care au efectuat o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, fiind astfel obligati sa
isi modifice perioada fiscala, devenind platitori de TVA lunar. 
Reglementare: art.322 din Legea nr.227/2015; OPANAF nr.1165/ 2009
10 iulie 2017
Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se depune de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art.316 din Legea nr.227/2015, care nu au depasit plafonul de scutire si care doresc sa fie scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA.
Reglementare : art.310,alin.(7) din Legea nr.227/ 2015; OPANAF nr.3698/ 2015
Formular 020 - Declaratie de inregistrare fiscala/ Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice romane si straine care detin cod numeric personal. Se depune de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art.316 din Legea nr.227/2015, care nu au depasit plafonul de scutire si care doresc sa fie scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA.
 Reglementare: art.310,alin.(7) din Legea nr.227/ 2015; OPANAF nr.3698/ 2015 

Formular 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere. Se depune de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art.316 din Legea nr.227/2015, care nu au depasit plafonul de scutire si care doresc sa fie scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA.
Reglementare : art.310,alin.(7) din Legea nr.227/ 2015; OPANAF nr.3.698/ 2015, Formular 087 - Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii regimului special pentru agricultori. Se depune de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art.316 din Legea nr.227/2015, care opteaza pentru aplicarea regimului special pentru agricultori.
Reglementare: art.3151, alin.(1),lit.c),d) din Legea nr.227/ 2015; OPANAF nr.3.698/ 2016.
20 iulie 2017
 Depunerea Declaratiei speciale de taxa pe valoarea adaugata pentru trimestrul precedent (sistem VOES). Se depune de catre persoanele impozabile nestabilite in UE care presteaza servicii electronice de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune persoanelor neimpozabile; persoanele impozabile stabilite in UE, dar in alt stat membru decat statul membru de consum care presteaza servicii electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune si televiziune. 

Declaratii cu termen de depunere in luna mai 2017


10 mai este termenul limita pentru:

Declaratia de inregistrare fiscala/de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se depune de catre persoanele juridice, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire.
Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, formular 070. Se depune de catre persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire.
Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice romane, formular 020. Se depune de persoanele fizice, altele decat persoanele fizice romane care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire.
Declaratia de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in conditiile art. 152 alin. (7) din Codul Fiscal, in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, formular 096. Se depune de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153, care solicita scoaterea din evidenta platitorilor de TVA.

Pana la 16 mai, trebuie depuse:
Situatia livrarilor de tigarete pentru luna aprilie se depune de catre antrepozitarii autorizati, operatorii inregistrati/ destinatarii inregistrati si importatorii autorizati de astfel de produse.
Situatia centralizatoare privind achizitiile/utilizarile de produse accizabile si livrarile de produse finite rezultate in luna aprilie se depune de catre operatorii economici care detin autorizatie de utilizator final (alcool etilic si alte produse alcoolice).
Evidenta achizitionarii, utilizarii si returnarii marcajelor pentru luna aprilie se depune de catre antrepozitarii autorizati, destinatarii inregistrati si importatorii autorizati de produse supuse marcarii.
Situatia cu privire la produsele accizabile pentru luna aprilie se depune de catre antrepozitarii autorizati pentru productie si pentru depozitare produse accizabile, precum si terminalul petrolier cu iesire in port autorizat ca antrepozit fiscal pentru operatiunile desfasurate in incinta acestuia.
Situatia centralizatoare privind achizitiile si livrarile de produse energetice pentru luna aprilie se depune de catre operatorii economici care detin autorizatii de utilizator final.
Situatia centralizatoare privind achizitiile si livrarile de produse accizabile pentru luna aprilie se depune de catre destinatarii inregistrati si reprezentantii fiscali pentru achizitiile si livrarile intracomunitare de produse accizabile.
Jurnalele privind livrarile de combustibil destinat utilizarii exclusiv pentru aviatie/navigatie pentru luna aprilie se depun de catre antrepozitarii autorizati pentru productie/depozitare.
Situatia privind operatiunile desfasurate in antrepozitul fiscal  de productie pentru luna aprilie trebuie depusa de antrepozitarii autorizati pentru productie  produse accizabile, precum si terminalul petrolier cu iesire in port autorizat ca antrepozit fiscal pentru operatiunile desfasurate in incinta acestuia.
Situatia privind operatiunile desfasurate in antrepozitul fiscal  de depozitare pentru luna aprilie se depune de catre de antrepozitarii autorizati pentru productie  produse accizabile, precum si terminalul petrolier cu iesire in port autorizat ca antrepozit fiscal pentru operatiunile desfasurate in incinta acestuia.

OPANAF 166/2017: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale la 31.12.2016

Hotararea in format PDF aici

Avand in vedere prevederile art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 4, art. 28, art. 36 alin. (3), art. 37 si art. 44 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza art. 14 din Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Articolul 1 
(1) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele prevazute la art. 1 alin. (1)-(4) din aceeasi lege au obligatia sa intocmeasca situatii financiare anuale.
(2) Potrivit art. 27 alin. (1) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, exercitiul financiar reprezinta perioada pentru care trebuie intocmite situatiile financiare anuale si, de regula, coincide cu anul calendaristic.
Articolul 2 
Prezentul ordin se aplica de catre entitatile prevazute la art. 3 si 4.
Articolul 3 
Entitatile carora le sunt incidente Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa intocmeasca si sa depuna situatii financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in conditiile prevazute in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.
Articolul 4
(1) Societatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, inclusiv cele al caror exercitiu financiar difera de anul calendaristic, au obligatia sa intocmeasca si sa depuna situatii financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in conditiile prevazute in anexa nr. 1.
2) Potrivit prevederilor art. 28 alin. (3) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru persoanele juridice care aplica Standardele Internationale de Raportare Financiara (IFRS), situatiile financiare au componentele prevazute de aceste standarde.
(3) Entitatile mentionate la alin. (1) au obligatia sa intocmeasca si sa depuna, de asemenea, raportari contabile anuale incheiate la 31 decembrie la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in conditiile prevazute in anexa nr. 3, care face parte integranta din prezentul ordin.
(4) Elementele raportate prin situatiile financiare anuale, respectiv raportarile contabile anuale intocmite de entitatile prevazute la alin. (1), se determina pe baza prevederilor cuprinse in Reglementarile contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016.
(5) Daca modificarea politicilor contabile sau corectarea erorilor contabile impune retratarea informatiilor comparative, raportarile contabile anuale contin informatii comparative retratate. in acest caz, informatiile comparative referitoare la elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, respectiv a veniturilor si cheltuielilor, sunt cele determinate in urma aplicarii noilorpolitici contabile, respectiv a corectarii erorilor contabile.
Articolul 5
(1) Retratarea, inregistrarea in contabilitate a rezultatelor acesteia, intocmirea balantei de verificare si a situatiilor financiare anuale, respectiv a raportarii contabile anuale, de catre societatile ale caror valori mobiliare au fost admise la tranzactionare in cursul exercitiului financiar 2016 se efectueaza potrivit Ordinului ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016.

(2) Pentru exercitiul financiar al anului 2016, societatile ale caror valori mobiliare au fost admise la tranzactionare in cursul exercitiului financiar 2016 intocmesc situatiile financiare anuale individuale in baza IFRS prin retratarea informatiilor din contabilitatea organizata in baza Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
 (3) incepand cu exercitiul financiar al anului 2017, societatile ale caror valori mobiliare au fost admise la tranzactionare in cursul exercitiului financiar 2016 tin contabilitatea in baza prevederilor IFRS.

Cine plateste noul impozit specific ?

        Prin  Legea nr. 170/2016 s-a stabilit ca intra in vigoare un nou impozit forfetar,de la1 ianuarie 2017.Cu exceptia microintreprinderilor,toate firmale care au in actul constitutiv,inscrise ,la 31 decembrie 2016, ca activitate principală sau secundară, una dintre următoarele activităţi corespunzătoare codurilor CAEN,de mai jos ,vor plati impozitul specific :
  • 5510 - ,,Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare”;
  • 5520 - ,,Facilităţi de cazare pentru vacanţe şi perioade de scurtă durată”;
  • 5530 - ,,Parcuri pentru rulote, campinguri şi tabere’’;
  • 5590 - ,,Alte servicii de cazare”;
  • 5610 - ,,Restaurante’’;
  • 5621 - ,,Activităţi de alimentaţie (catering) pentru evenimente”;
  • 5629 - ,,Alte servicii de alimentaţie n.c.a.”;
  • 5630 - ,,Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor”.
Noul impozit forfetar variaza in functie de zona in care se afla afacerea .
Consultati legea aici

S-a modificat declaratia 100 .De la 1 ianuarie 2017

  S-a modificat declaratia 100  pe 2017. Este vorba de un nou act normativ :


  Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 869/2017 privind modificarea şi completarea Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 587/2016  pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor şi taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă (M. Of. nr. 175 din 10 martie 2017).Acesta elimina din nomenclatorul obligatiilor fiscale , pozitia 64 "Impozit pe constructii" si s se introduc doua noi pozitii,:"72. Impozit specific unor activitati" si "73. Impozit pe veniturile din pensii"
 Noua versiuna a formularului 100, ,,Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat", conform OPANAF 869/ 08.03.2017, valabil începand cu 02/ 2017  se descarca de aici 

OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015

OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Ordonanta de urgenta nr 3/2017

Puteti descarca si printa OUG 3/2017 de aici 
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 16 din 6 ianuarie 2017 

Promovarea acestui act normativ este determinata in principal de necesitatea:
  • implementarii masurilor din domeniul fiscal cuprinse in Programul de guvernare, aprobat prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 1/2017 pentru acordarea increderii Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 5 din 4 ianuarie 2017, asumate pentru primul trimestru al anului 2017, cu aplicare de la 1 februarie 2017;
  • sustinerii mediului de afaceri prin incurajarea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor, precum si a stimularii activitatilor de inovare, cercetare si dezvoltare in vederea crearii de locuri de munca bine platite, incurajarea capitalului autohton, atragerea investitiilor straine directe mai ales in sectoarele cu valoare adaugata ridicata, investirea in infrastructura si in fabrici noi, dezvoltarea capacitatilor de productie, astfel incat sa se creeze premisa unei cresteri economice sustenabile;
  • incurajarii vanzarii imobilelor, ceea ce permite cresterea industriei de constructii, orientata spre constructia de locuinte, si, nu in ultimul rand, reducerea migratiei fortei de munca in strainatate;
  • eliminarii inechitatilor privind plata contributiilor in procente egale, pentru toti salariatii din Romania, prin renuntarea la actualele plafoane privind contributiile de asigurari sociale si contributiile de asigurari sociale de sanatate, astfel incat toti cetatenii sa aiba oportunitati egale in societate;
  • scutirii de la plata impozitului pe venit pentru salariatii sezonieri cu contract individual de munca, ceea ce are ca efecte stabilitatea raporturilor contractuale de munca, fidelizarea angajatului sezonier si crearea de noi locuri de munca, cu un impact semnificativ in plan social. De asemenea, prin efectele sale, masura da eficienta obiectivelor urmarite prin adoptarea Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, asigurand premisele unor servicii de calitate, prin antrenarea de capital uman specializat.
    In considerarea faptului ca aceste elemente constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata si vizeaza totodata interesul public,
    in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. I
    Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. Dupa articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 22^1, cu urmatorul cuprins:
  • "Art. 22^1. Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare 
    Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definita potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si activitati conexe acesteia sunt scutiti de impozit pe profit in primii 10 ani de activitate. Aceasta facilitate fiscala va fi pusa in aplicare in conditiile respectarii reglementarilor in domeniul ajutorului de stat." 

    Ordin 127/2014 privind aplicarea procedurii de angajare a raspunderii solidare


    Ordin 127/2014 pentru aprobarea Instructiunilor privind aplicarea procedurii de angajare a raspunderii solidare reglementate de dispozitiile art. 27 si 28 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala



    Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 85 din 4 februarie 2014 

    AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA 

    In temeiul dispozitiilor art. 11alin. (3)din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, 
    avand in vedere dispozitiileart. 27si28si ale art. 228alin. (2)din Ordonanta Guvernuluinr. 92/2003privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, 
    presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:


    Art. 1
    Se aproba Instructiunile privind aplicarea procedurii de angajare a raspunderii solidare reglementate de dispozitiileart. 27 si28din Ordonanta Guvernuluinr. 92/2003privind Codul de procedura fiscala, prevazute in anexa nr. 1. 

    Art. 2
    Se aproba modelul, modul de difuzare, utilizare si de pastrare ale formularului Decizie de angajare a raspunderii solidare in situatia atragerii raspunderii solidare prevazute la art. 27 alin. (1)lit. a),alin. (2)si(3)din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedura fiscala, cuprins in anexa nr. 2. 

    Art. 3
    Se aproba modelul, modul de difuzare, utilizare si de pastrare ale formularului Decizie de angajare a raspunderii solidare in situatia atragerii raspunderii solidare prevazute la art. 27 alin. (1)lit. b)sic)din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003privind Codul de procedura fiscala, cuprins in anexanr. 3. 

    Art. 4
    Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezentul ordin. 

    Art. 5
    Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala juridica, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, precum si unitatile subordonate ale acestora vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin. 

    Art. 6
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


    Anexa nr. 1 - INSTRUCTIUNI privind aplicarea procedurii de angajare a raspunderii solidare reglementate de dispozitiile art. 27 si 28 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala


    Capitolul I - Dispozitii generale


    1.1.In temeiul raspunderii solidare prevazute deart. 27si28din Ordonanta Guvernuluinr. 92/2003privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si compleatrile ulterioare, denumita in continuareCod de procedura fiscala, organele fiscale competente in executarea silita a debitorului principal sunt indreptatite sa ceara oricarui codebitor realizarea integrala a obligatiei fata de bugetele administrate de Ministerul Finantelor Publice prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate. 

    1.2.Masura de angajare a raspunderii se realizeaza de catre organele fiscale competente in executarea silita a debitorului principal, in timpul desfasurarii atributiilor sale.
    Cititi tot documentul la dreptonline

    Noile plafoane fiscale utilizate in anul 2017

    In cele de mai jos, regasiti toate plafoanele fiscale utilizate in 2017, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale.

     
    1. Plafonul pentru inregistrarea ca platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor
     
    LUNA IANUARIE 2017;
    - cifra de afaceri sub 100.000 EUR; - cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este de 4.5411 lei (cel de la inchiderea exercitiului financiar precedent - 31.12.2016), prin urmare plafonul este de 454.110 lei
     
    INCEPAND CU LUNA FEBRUARIE 2017;
    cifra de afaceri sub 500.000 EUR;
     
    - cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este de 4.5411 lei (cel de la inchiderea exercitiului financiar precedent - 31.12.2016), prin urmare plafonul este de 2.270.550 lei
     
    2. Plafonul pentru inregistrarea in scopuri de TVA
    65.000 EUR; - echivalentul in lei se stabileste la cursul de schimb comunicat de BNR la data aderarii si se rotunjeste la urmatoarea mie, respectiv 220.000 lei.
     
    3. Plafonul pentru iesirea din sistemul TVA la incasare
    cifra de afaceri 2.250.000 lei.
    4.Plafonul pentru inregistrarea in scopuri de TVA pentru achizitiile intracomunitare de bunuri
    10.000 EUR, respectiv 34.000 lei - echivalentul in lei se stabileste la cursul valutar de schimb comunicat de BNR la data aderarii.
     

    Formular 205 pentru veniturile 2016

    Termenul pentru  fornularul 205 aferent anului 2016 este 28.02.2017 . 

    Incepand din acest an nu se mai trec in declaratie veniturile din salarii cf ordinului 3695/2016 .
    Acest formular nu se mai depune pentru veniturile din salarii ,ci doar de platitorii de venituri care au obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului pe veniturile cu regim de retinere la sursa a impozitului, potrivit titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru venituri din dividende, venituri din dobanzi, venituri din lichidarea unei persoane juridice, venituri din premii, venituri din jocuri de noroc cu impunere finala, venituri din alte surse.
    Organizatorii/platitorii de venituri din jocuri de noroc sau intermediarii/ societatile de administrare a investitiilor/ societatile de investitii autoadministrata, pentru urmatoarele tipuri de venituri pentru care nu au obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului pe venit, potrivit titlului IV din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare:
    a. castiguri/pierderi din transferul titlurilor de valoare, si orice alte operatiuni cu instrumente financiare, inclusiv instrumente financiare derivate, precum si din transferul aurului financiar, definit potrivit legii;
    b. venituri din jocuri de noroc la distanta si festivaluri de poker.
    Descarcati formularul 205 de aici

    Intrebare .

    In aceste zile ,am impresia ca se ridica ,din toate partile,o perdea de fum .Dupa ce aceasta se va risipi , ce peisaj vom vedea ? . Sau vom spune ca-n ,,Surasul Hiroshimei" :
    Ce ceata deasa,vai, ce ceata deasa
    Nu mai cunoastem drumul catre casa " ?

    Salariul minim pe economie a crescut la 1450 lei brut

            De la 1 februarie 2017 ,salariul minim brut a devenit 1450 lei. Actualizarea contractelor individuale de munca se poate face prin act aditional pentru fiecare salariat sau prin decizie colectiva de majorare a salariului minim brut .Specialistii in resurse umane recomanda ,prima optiune .
    Modificarea si transmiterea online a Registrului de evidenta a salariatilor (REVISAL) trebuie facuta cel tarziu in ziua lucratoare anterioara implinirii termenului de 20 de zile lucratoare (pana luni 27 februarie 2017 ).Nerespectarea termenului se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 300 lei si 2000 de lei .
            Angajatorii vor plati contributii totale de aproximativ 715 lei fata de 610 lei ,anterior pentru un salariat cu norma intreaga  de 166,000 ore, in medie, pe luna, reprezentand 8,735 lei/ora. . Suma poate sa fie mai mica , in functie de deducerea peronala de baza care tine seama de numarul de copii aflati in intretinere ,pemtru fiecare salariat .Salariul net va fi de 1065 lei .
            Aceasta crestere aduce in plus la bugetul statului cira 1 miliard de lei

    Declaratii cu termen de depunere ianuarie 2017

    -9 Ianuarie -Declaratia 092 privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania si care obligate sa-si modifice perioada fiscala, devenind platitori de TVA lunar..Se depune la organul fiscal competent, in 5 zile lucratoare de la finele lunii in care intervine exigibilitatea achizitiei intracomunitare .Descarcati Formular 092


    -10 Ianuarie

    Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA, in vederea aplicarii regimului de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal. (D096).Se completeaza de persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, care solicita scoaterea din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, intrucat nici cifra de afaceri din anul precedent, nici cifra de afaceri realizata in anul in curs pana la data solicitarii nu au depasit plafonul de scutire prevazut la art.152 alin.(1) din Codul fiscal.Descarcati Formular 096

    -Plata taxei pentru serviciile de reclama si publicitate.
    Taxa se datoreaza de la data intrarii in vigoare a contractului de prestari si plateste lunar de catre prestatorul serviciului de reclama si publicitate, la bugetul local al unitatii administrativ-teritoriale in raza careia isi desfasoara activitatea, pana la data de 10 a lunii urmatoare datorarii taxei.
    -Plata taxei hoteliere si depunerea declaratiei - decont privind sumele incasate reprezentand taxa hoteliera.Unitatile de cazare au obligatia de a varsa taxa hoteliera la bugetul local, lunar, pana la data de 10, inclusiv, a lunii urmatoare celei in care s-a colectat taxa hoteliera de la persoanele care au platit cazarea.Unitatile de cazare au obligatia de a depune lunar o declaratie la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, pana la data stabilita pentru fiecare plata a taxei hoteliere, inclusiv.
    -Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica (D010)
    Persoana impozabila care aplica regimul special de scutire si a carei cifra de afaceri este mai mare sau egala cu plafonul de scutire trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA, conform art. 153, in termen de 10 zile de la data atingerii ori depasirii plafonului. Data atingerii sau depasirii plafonului se considera a fi prima zi a lunii calendaristice urmatoare celei in care plafonul a fost atins ori depasit.Descarcati Formular 010
    Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice romane (D020) se depune de catre  persoanele fizice, altele decat cele care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, care au obligatia sa se inreguistreze in scopuri de TVA in termen de 10 zile de la data atingerii ori depasirii plafonului legal de scutire.
    Data atingerii sau depasirii plafonului se considera a fi prima zi a lunii calendaristice urmatoare celei in care plafonul a fost atins ori depasit. Descarcati Formular 020
    -Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere (D070).Persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire.