AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
O R D I N NR. pentru
modificarea Ordinului preşedintelui ANAF nr.3596/2011 privind declararea livrărilor/prestărilor şi achiziţiilor efectuate pe
teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA şi pentru aprobarea modelului şi
conţinutului declaraţiei informative privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe
teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA
În temeiul art.12 alin.(3) din Hotărârea Guvernului nr.
109/2009 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu
modificările şi completările ulterioare,
În temeiul art. 53 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală,republicată, cu modificările şi completările ulterioare,preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală
emite următorul ordin:
I. Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de
Administrare Fiscală nr. 3596/2011 privind declararea livrărilor/prestărilor şi achiziţiilor
efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA
şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului declaraţiei informative privind livrările/prestările
şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în
scopuri de TVA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. nr.927
din 28 decembrie 2011 , se modifică după cum urmează:
1. La Anexa nr.2 - Instrucţiuni de depunere şi completare
a formularului (394) “Declaraţie
informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile
efectuate pe teritoriul naţional”, pct.1 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
a) persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA
în România conform art. 153 din Legea nr..571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare, denumită în continuare Codul fiscal şi care sunt
obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1) şi alin. (7) din Codul
fiscal, pentru operaţiuni impozabile în România conform art. 126 alin. (1) şi
taxabile cu cota prevăzută de lege.
Declaraţia se depune pentru orice operaţiune taxabilă
pentru care, conform titlului VI al Codului fiscal, este emisă o factură,
inclusiv pentru avansuri, precum şi pentru operaţiunile la care se aplică
sistemul TVA la încasare.
Declaraţia trebuie să conţină toate facturile care au
fost emise în perioada de raportare, inclusiv cele care au înscrisă menţiunea “taxare inversă“ sau “TVA la
încasare”.
Declaraţia nu se depune pentru facturile emise prin autofacturare;
b) persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA
în România conform art. 153 din Codul fiscal, care realizează în România, de la persoanele
impozabile înregistrate în scopuri de TVA în România,achiziţii de bunuri sau
servicii taxabile cu cota prevăzută de lege.
Declaraţia trebuie să conţină toate facturile care au
fost primite în perioada de raportare, inclusiv
cele care au înscrisă menţiunea “taxare inversă“ sau “TVA
la încasare”.
Declaraţia nu se depune pentru facturile emise prin autofacturare.
2. La Anexa nr.2 - Instrucţiuni de depunere şi completare
a formularului (394) “Declaraţie
informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile
efectuate pe teritoriul naţional”, pct.3 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
3. În cazul în care, după depunerea declaraţiei, persoana
impozabilă constată existenţa unor
omisiuni/erori în datele declarate sau în cazul în care
una sau mai multe facturi sunt emise în cursul unei perioade de raportare, dar
sunt primite de beneficiarul tranzacţiei după data depunerii declaraţiei,
persoana impozabilă trebuie să depună o nouă declaraţie corect completată, cu
operaţiunile care necesită modificarea şi/sau operaţiunile care nu au fost
declarate, declaraţie care înlocuieşte declaraţia informativă depusă iniţial
II. Direcţia generală de informaţii fiscale, Direcţia
generală proceduri pentru administrarea
veniturilor, Direcţia generală coordonare inspecţie
fiscală, Direcţia generală de tehnologia informaţiei, Direcţia generală de
administrare a marilor contribuabili şi direcţiile generale ale finanţelor
publice judeţene şi a municipiului Bucureşti vor lua măsuri pentru ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
III. Prevederile prezentului ordin se aplică începând cu
operaţiunile efectuate pe teritoriul naţional
în luna ianuarie 2013.
IV. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I şi intră în vigoare la data
de 1 februarie 2013.
Emis la Bucureşti, la
PREŞEDINTE,
ŞERBAN POP
Vicepreşedinte A.N.A.F.
Florin TUNARU
Vicepreşedinte A.N.A.F.
Mihail CONSTANTIN
Direcţia Generală Juridică
Director General,
Irina NIŢU
Direcţia Generală Proceduri
pentru Administrarea Veniturilor
Director General,
Robert HOFNĂR
Director General,
Direcţia Generală de Tehnologia Informaţiei
Director General,
Ştefan DAIA
Direcţia Generală Coordonare Inspecţie Fiscală
Director General,
Adrian NICA
Direcţia Generală de Informaţii Fiscale
Director General,
Daniel DIACONESCU
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu