Majorarea voluntara a salariului brut cu 200 lei .Cum faci modificarea in revisal ?

Prin OUG nr. 67/2022 privind unele masuri fiscale, precum si pentru modificarea si completarea art. 59 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala Guvernul a stabilit ca incepand cu data de 1 iunie 2022, prin derogare de la prevederile art. 78, art. 139 alin. (1), art. 140, art. 157 alin. (1) si ale art. 2204 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul salariatilor care desfasoara activitate in baza contractului individual de munca, incadrati cu norma intreaga, la locul unde se afla functia de baza, nu se datoreaza impozit pe venit si contributii sociale obligatorii pentru o suma de 200 de lei reprezentand venituri din salarii si asimilate salariilor in urmatoarele situatii:

a) angajatorii majoreaza voluntar, oricand in perioada 1 iunie-31 decembrie 2022 inclusiv, nivelul salariului de baza lunar brut cu suma de 200 de lei, respectiv de la 2.550 de lei la 2.750 de lei, pentru salariatii care desfasoara activitate in baza contractelor individuale de munca, in executare la data de 1 iunie 2022, ce prevad un nivel al salariului de baza lunar brut la aceeasi data, fara a include sporuri si alte adaosuri, egal cu nivelul salariului minim brut pe tara garantat in plata stabilit prin Hotararea Guvernului nr. 1.071/2021 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata;

b) nivelul salariului de baza lunar brut stabilit potrivit contractului individual de munca, fara a include sporuri si alte adaosuri, este de 2.750 de lei, in cazul persoanelor nou-angajate in perioada 1 iunie-31 decembrie 2022 inclusiv.

Practic ,de la data majorarii voluntare cu 200 lei, salariul minim brut,inscris in Revisal devine 2750 lei.

Conform art. 4 alin. (3) din HG 905/2017 privind registrul general de evidenta a salariatilor:
(3) Orice modificare a datelor prevazute la art. 3 alin. (2) lit. h) se transmite in registru in termen de 20 de zile lucratoare de la data producerii modificarii. Exceptie fac situatiile in care modificarea se produce ca urmare a unei hotarari judecatoresti cand transmiterea in registru se face in termen de 20 de zile lucratoare de la data la care angajatorul a luat cunostinta de continutul acesteia.

Precizari privind conditiile necesare acestei facilitati:
a. Salariul de baza s-a majorat de la 2550 in mai, la 2750 in intervalul iunie-decembrie sau salariatul a fost angajat intre iunie si decembrie, cu salariul de baza de 2750 lei.
b. Salariatul are functia de baza la firma, cu norma intreaga si are contract individual de munca,
c. Firma nu beneficieaza de facilitati pentru constructori, agricultori sau iindustria alimentara.


Cum verifici la ce fond de pensii ai banii la Pilonul 2,.Daca stii la ce fond ,cum afli cati bani ai ?

Daca nu stii la ce fond ai banii la Pilonul II, acceseaza https://data.asfromania.ro/scr//petitiiFP
Dupa compltarea formularului, daca primesti mesajul ,,Pentru informația solicitată contactați ASF la tel. verde: 0800 825 627, tasta 2" Inseamna ca nu ti s-a retinut nicio suma pentru pilonul 2.
Daca stii deja la ce fond contribui, verifica-ti contul aici: https://apapr.ro/pensii-private/verifica-pensia/

Contul 457 | Dividende de plată

Este un cont de pasiv prin care se ţine evidenţa dividendelor datorate acţionarilor/asociaţilor corespunzător aportului la capitalul social.

 În creditul contului 457 „Dividende de plată” se înregistrează:

– dividendele datorate acţionarilor/asociaţilor din profitul realizat în exerciţiile precedente (117).
În debitul contului 457 „Dividende de plată” se înregistrează:
– sumele achitate acţionarilor/asociaţilor, reprezentând dividende datorate acestora (512531);
– impozitul pe dividende (446);
– sumele lăsate temporar la dispoziţia entităţii, reprezentând dividende (455);
– sume reprezentând dividende datorate acţionarilor/ asociaţilor, prescrise potrivit legii (758).
Dividendele se impozitează cu 10 %.Când cuantumul dividendelor distribuite in cursul anului depăşeşte pragul de 12 salarii minime pe economie se plătesc si contribuţiile aferente diferenţei dintre pragul menţionat si suma dividendelor distribuite .

Suntem credinciosi cu adevarat ? Sau suntem doar religiosi ?

        Vreau sa precizez  ca aceasta postare nu se doreste a fi nici critica si nici dojenitoare, la adresa enoriasilor si nici  a Bisericii noastre ortodoxe . E mai mult o reactie la discutiile din ultimile zile cu privire la subventionarea Bisericii si o consecinta a interactiunii mele si a cunoscutilor mei cu preotii .
        Daca ar fi sa ne luam dupa numarul mare de oameni care vin la biserica in zilele de mare sarbatoare crestina,am  spune ca suntem credinciosi. In realitate foarte multi,ca sa nu zic majoritatea,dintre acestia se duca la biserica,ori la sfintele moaste ca  sa il imbuneze pe Dumnezeu atunci cand ii loveste un necaz ori o boala, sau cand sunt batrani si vor sa se apropie mai mult de credinta spre iertarea pacatelor,sau la nunti botezuri si inmormantari. In restul timpului nu prea  mergem  la biserca, duminica si nu ne prea  intereseaza randuielile bisericesti. Dumezeu,Iisus, si Sfantul Duh raman ,in mintea noastra, ceva abstract,care se afla acolo sus ca sa ne vegheze si sa ne ajute la nevoie.  Nu spun ca trebuie sa fii habotnic,sa stai numai in rugaciuni si in post. Pledez impotriva ipocriziei in credinta si pentru tratarea Domnului ca pe un prieten caruia ii mai treci din cand in cand pragul casei,si nu doar cand ii ceri ceva .Daca nu facem asta,suntem doar religiosi, la nevoie,nu suntem credinciosi.
     

Scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe

 Mijloacele fixe ,asa cum sunt definite in art 28 cod fiscal pot fi scoase din activele patrimoniului  :
  • prin scoaterea din funcţiune;
  • prin vanzare;
  • prin donaţie;
  • prin aport in natura la capitalul altor entitaţi economice;
  • prin lipsa la inventar.
Conform art. 24, alin . (15) din Codul fiscal: Caştigurile sau pierderile rezultate din vanzarea sau din scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe se calculeaza pe baza valorii fiscale a acestora, care reprezinta valoarea fiscala de intrare a mijloacelor fixe, diminuata cu amortizarea fiscala
Exemple :
-Ieşirea mijloacelor fixe amortizate parţial prin casare şi recuperare de materiale
1.Scoaterea din evidenta -valoare amortizata 
2813=2133 sau celelalte 
2.inregistrarea cheltuielilor ocazionate de casare-valoare neamortizata
6583=2133 sau celelalte 
3.Inregistrarea ansamblurilor, subansamblurilor, pieselor şi materialelor rezultate din dezmembrarea mijloacelor fixe:
3024=7583

-iesirea prin vanzare 
1. Vanzarea mijlocului fix.
 Este foarte important ca vanzarea mijloacelor fixe sa se faca la valoarea de piata.
Valoarea de piata se demonstreaza prin documente justificative: oferte de pret de pe mica si mare publicitate, evaluare/expertiza tehnica ca pentru mijloacele fixe de tipul respectiv (marca, vechime, etc).
4111=%
              7583
              4427
2.Scoaterea din evidenta a mijlocului fix 

Inregistrarea valorii amortizate 
2813=2133 sau celelalte
inregistrarea valorii neamortizate 
6583=2133 sau celelalte 

-iesirea prin donatie
6582=2133 sau celelalte - valoarea ramasa de amortizat
Daca s-a depasit cota admisa pentru donatii si suventii se calculeaza si TVA.daca e cazul  635= 4427
2813=2133 si celelale -valoarea amortizata

-iesirea mijloacelor fixe prin aport in natura la capitalul altor entitati economice

2813=2133 sau celelalte -valoarea amortizata
261/262/263= 2133 valoarea ramasa de amortizat 
Daca mijlocul fix este evaluat la o valoare mai mare decat cea ramasa de amortizat,inregistram diferenta astfel : 261/262/263 =1043

-Iesirea mijloacelor fixe prin lipsuri la inventar si imputarea .

2813=2133 ori celelalte -valoarea amortizata
6583=2133 ori celelalte-valoarea ramasa neamortizata

imputarea 
4282=7583 =valoarea reziduala a mijlocului fix (suma pe care proprietarul acelui activ se poate astepta sa o obtina in situatia in care activul este vandut.)
4282=4427 daca e cazul 
#active #contabilitate #monografii

Contul 108 "Interese care nu controleaza"

 Contul 108 "Interese care nu controlează" se utilizează numai în situaţiile financiare consolidate.Consolidarea conturilor vizează politicile contabile privind prelucrarea, întocmirea și prezentarea situațiilor financiare anuale la nivelul unui grup de societăți(societatea-mamă și filiale, societățile controlate în comun și cele asociate).

Contul 108 "Interese care nu controlează" este un cont bifuncţional ce se foloseşte pentru evidenţierea intereselor care nu controlează.

În cazul în care acțiunile sau părțile sociale în filialele incluse în consolidare sunt deținute de alte persoane decât filialele respective, suma atribuibilă acelor acțiuni sau părți sociale trebuie prezentată separat în bilanțul consolidat, la elementul „Interese care nu controlează”. Interesele care nu controlează trebuie prezentate în bilanțul consolidat în capitalurile proprii, separat de capitalurile proprii ale societății-mamă

În creditul contului 108 "Interese care nu controlează" se înregistrează partea din rezultatul favorabil al exerciţiului financiar şi celelalte capitaluri proprii ale filialei, atribuită unor interese care nu sunt deţinute de către societatea-mamă, direct sau indirect.

În debitul contului 108 "Interese care nu controlează" se înregistrează partea din rezultatul nefavorabil, atribuită unor interese care nu sunt deţinute de către societatea-mamă, direct sau indirect.


Precizari ANAF cu privire la Ordonanța de urgență privind unele măsuri fiscale, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală

Cu privire la Ordonanța de urgență privind unele măsuri fiscale, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, adoptată astăzi de Guvernul României, menționăm următoarele: 

Prin actul normativ sunt aduse o serie de modificări și completări Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală necesare pentru reglementarea obligației de raportare de către furnizorii de servicii poștale a informațiilor specifice referitoare la trimiterile poștale pentru care destinatarul achită expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, contravaloarea bunului livrat.

 Scopul acestei modificări legislative este atât prevenirea și combaterea evaziunii fiscale din domeniul comerțului on-line, cât și protejarea intereselor cumpărătorilor.

 Prin această măsură se urmărește identificarea beneficiarilor reali care eludează taxele și impozitele datorate, prin încasarea sub formă de rambursuri prin intermediul furnizorilor de servicii poștale, a veniturilor obținute din tranzacții efectuate în mediul on-line. 

Prin stabilirea realității relației comerciale dintre cumpărătorul și vânzătorul implicați în comerțul online, ANAF poate avea acces la confirmarea cel puțin a beneficiarului, care are interesul direct să primească factură fiscală și să beneficieze astfel de garanția legală și indirect să determine plata taxelor și impozitelr aferente veniturilor încasate de vânzător din comercializarea produselor respective.

Subliniem faptul că datele colectate respectă normele constituționale privind viața intimă, familială și privată, precum și secretul corespondenței, fără a se referi la conținutul coletului. De altfel, în scopul exercitării atribuţiilor sale legale specifice de prevenire și combatere a evaziunii fiscale, ANAF prelucrează curent date cu caracter personal cu respectarea întocmai a prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.

Mai mult, potrivit art. 11 din Codul de procedură fiscală, personalul ANAF este obligat să păstreze secretul asupra informațiilor de care a luat cunoștință ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu, iar aceste informații se referă inclusiv la cele obținute din declarații ori documente prezentate de contribuabili/plătitori sau terți. Ordonanța de urgență intră în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial al României, iar transmiterea datelor se va realiza ulterior adoptării ordinului președintelui ANAF, în care va fi prevăzut modelul declarației.

sursa ANAF