Prelungirea termenului de depunere a Revisal

        Termenul limită de depunere a Registrului de evidenţă a salariaţilor a fost prelungit până la 15 decembrie, potrivit unei hotărâri adoptate de Executiv în şedinţa de miercuri. Aceasta ,din cauză ca, până la sfârşitul lunii octombrie, au transmis date pentru înscrierea în REVISAL 71% dintre angajatori.

Tun de sute milioane euro dat de stat cu anvelopele de iarnă

Când a luat decizia de a le impune,statul şi-a făcut calculele. Nota de fundamentare a deciziei de impunere arată că statul pierde 120 milioane lei prin faptul că are obligaţia de a dota autovehiculele ce aparţin instituţiilor publice cu astfel de anvelope, însă câştigă 1,91 miliarde lei din TVA colectată la vânzarea acestora. În buzunarul statului efectul e pozitiv: 400 milioane de euro în plus. Conform  Romania Liberă

Comunicat MT privind anvelopele de iarna

  • Precizări legate de  noile reglementări privind obligativitatea dotării autovehiculelor cu anvelope de iarnă

    Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, alături de Autoritatea Rutieră Română (ARR) și Regia Autonomă  ”Registrul Auto Român” (RAR) informează că începând cu data de 1 noiembrie 2011 intră în vigoare prevederile OG 5/2011 privind obligativitatea dotării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate atunci când circulă pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Reamintim că noua legislație a fost publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 80, în data de 31 ianuarie a.c., asigurându-se astfel o perioadă de timp de 9 luni pentru ca cei vizați de noua legislație să intre în conformitate. Având în vedere unele prezentări distorsionate din media în legătură cu prevederile noii legislații în materie, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii face următoarele precizări:

Itzic...

Dl.. Itzic o sună pe dna Goldstein:
- Alo, sărut-mâna, ce mai faceţi?
- Ce să fac, sunt singură, soţul e pe teren de-o lună ...
- Atunci poate îmi permiteţi să trec pe la dvs., bem o cafeluţă, facem amor ...
- Vai, domnule Itzic, credeţi că sunt curvă?
- Da' cine a pomenit de bani?

Documente cerute la inspectia fiscala

Specialistii Deloitte enumera documentele pe care trebuie sa le pregatiti (in functie de caz) pentru o inspectie fiscala:

  • Registrul de Evidenta Fiscala (reglementat de Ordinul Ministerului Finantelor nr.870/2005). 
  • Documente justificative pentru serviciile primite de catre societate;
  • Documente pentru cheltuielile efectuate in scopul promovarii vanzarilor (politica comerciala, politica campaniei promotionale, decizii interne);
  • Documente aferente urmatoarelor situatii:
    • lipsuri de la inventar (decizii interne, note contabile, etc.);
    • pierderi tehnologice (decizii interne, decizii ale organelor abilitate pentru stabilirea normelor de consum, detalii tehnice ale utilajelor, etc.);
    • casarea mijloacelor fixe (decizii interne, note contabile, etc.);
    • reduceri comerciale si discounturi (politicile aplicate, contracte, etc.);
    • sponsorizari (politici interne privind activitatea de sponsorizare).
  • Certificatele de rezidenta fiscala ale beneficiarilor de venituri (sa fie conforme cu cerintele legislatiei nationale);
  • Documente justificative pentru cheltuielile estimate inregistrate in perioadele fiscale verificate (contracte, ordine de cumparare);
  • Documentele care au legatura cu amortizarea mijloacelor fixe (Registrul mijloacelor fixe, procese verbale de punere in functiune);
  • Dosarul preturilor de transfer;
  • Documente ce justifica dreptul de deducere;
  • Documente ce atesta scutirea de TVA;
  • Corelatii intre balante, jurnale de TVA si declaratii de TVA;
  • Documentul care atesta plata TVA catre bugetul de stat;
  • Documente din care sa rezulte calitatea beneficiarilor in cazul serviciilor intracomunitare, sediul activitatii/sedii fixe ale beneficiarilor serviciilor.                  
Sursa aici

Ordinul nr. 3.347/2011

        ANAF a emis Ordinul nr. 3.347/2011 care priveşte aprobarea unor proceduri de aplicare a art. 78 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare
         Pe perioada cât contribuabilii sunt declaraţi inactivi le sunt aplicabile procedurile de administrare referitoare la declararea, stabilirea, verificarea şi colectarea impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat.
Alte prevederi
- contribuabililor declaraţi inactivi li se anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA, începând cu data de întâi a lunii următoare comunicării deciziei de declarare în inactivitate.
- în cazul reactivării ,contribuabilii sunt  obligaţi să a solicite organului fiscal competent înregistrarea în scopuri de TVA. Data înregistrării în scopuri de TVA se consideră valabilă începând cu data reactivării.
- registrul contribuabililor inactivi/reactivaţi se organizează la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, potrivit procedurii prevăzute în anexa nr. 7.  Acesta este public şi se afişează pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare fiscală, www.anaf.ro, la secţiunea „Informaţii publice”.

CLICK AICI pentru Ordinul ANAF Nr. 3.347 /2011

Modificari drepturi autor,de la ANAF

COMUNICAT DE PRESĂ


       Începând de anul viitor, contribuabilii care obţin venituri din activităţi independente sau din drepturi de proprietate intelectuală, impuşi pe bază de norme de venit, vor putea opta pentru determinarea venitului net în sistem real, în baza contabilităţii în partidă simplă, potrivit modificărilor aduse Codului Fiscal.
Astfel, Declaraţia 220 cu informaţii privind determinarea venitului net anual în sistem real, trebuie completată şi depusă la organul fiscal în a cărei raza teritorială îşi are domiciliul fiscal contribuabilul.
Până acum, aceşti contribuabili puteau solicita determinarea venitului net în sistem real printr-o cerere de opţiune care trebuia completată şi depusă la organul fiscal competent.