Specialistii Deloitte enumera documentele pe care trebuie sa le pregatiti (in functie de caz) pentru o inspectie fiscala:
- Registrul de Evidenta Fiscala (reglementat de Ordinul Ministerului Finantelor nr.870/2005).
- Documente justificative pentru serviciile primite de catre societate;
- Documente pentru cheltuielile efectuate in scopul promovarii vanzarilor (politica comerciala, politica campaniei promotionale, decizii interne);
- Documente aferente urmatoarelor situatii:
- lipsuri de la inventar (decizii interne, note contabile, etc.);
- pierderi tehnologice (decizii interne, decizii ale organelor abilitate pentru stabilirea normelor de consum, detalii tehnice ale utilajelor, etc.);
- casarea mijloacelor fixe (decizii interne, note contabile, etc.);
- reduceri comerciale si discounturi (politicile aplicate, contracte, etc.);
- sponsorizari (politici interne privind activitatea de sponsorizare).
- Certificatele de rezidenta fiscala ale beneficiarilor de venituri (sa fie conforme cu cerintele legislatiei nationale);
- Documente justificative pentru cheltuielile estimate inregistrate in perioadele fiscale verificate (contracte, ordine de cumparare);
- Documentele care au legatura cu amortizarea mijloacelor fixe (Registrul mijloacelor fixe, procese verbale de punere in functiune);
- Dosarul preturilor de transfer;
- Documente ce justifica dreptul de deducere;
- Documente ce atesta scutirea de TVA;
- Corelatii intre balante, jurnale de TVA si declaratii de TVA;
- Documentul care atesta plata TVA catre bugetul de stat;
- Documente din care sa rezulte calitatea beneficiarilor in cazul serviciilor intracomunitare, sediul activitatii/sedii fixe ale beneficiarilor serviciilor.
Sursa
aici
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu