Pana unde ,merge incompetenta si pana cand mai suportam toate astea !

Cum e posibil sa-i trimiti la Soci fara sanie .Sa zicem mersi ca mai vor unii sa practice sporturi de iarna,sau sportul in general, in tara asta ! .Bai, chiar totul e pe duca ? Pai hai sa ne ducem si noi in alte tari, sa nu mai ducem in spate toti cretinii !

Declaratia 205 inlocuieste fisele fiscale ale salariatilor

UPDATE 2014 : Anul 2014 este ultimul in care angajatorii trebuie sa mai declare in formularele anuale 205,(pana in ultima zi a lunii februarie ) cele care au inlocuit fisele fiscale, impozitele retinute pentru fiecare beneficiar de venit. De anul viitor, aceste informatii vor fi raportate doar in declaratia unica, astfel ca angajatorii vor depune cu un formular mai putin la Fisc

               Ordinul ANAF nr. 1913/2012 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal prevede modificari ale dedclaratiei 205 ,, Declaratie informativa privind impozitul pe venit, cu retinere la sursa, pe beneficiari de venit."
       

Întocmirea şi depunerea Situaţiilor financiare anuale încheiate la 31 decembrie 2013

             Ordinul viceprim-ministrului, ministrului Finanţelor Publice nr. 79/2014 privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice,aduce anumite precizari
        Au obligaţia să întocmească situaţii financiare anuale, inclusiv în situaţia fuziunii, dizolvării sau lichidării acestora, persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1)-(4) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, respectiv:
- societăţile comerciale, societăţile/companiile naţionale, regiile autonome, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, societăţile cooperatiste şi celelalte persoane juridice;
- instituţiile publice, asociaţiile şi celelalte persoane juridice cu şi fără scop patrimonial;
- subunităţile fără personalitate juridică, cu sediul în străinătate, care aparţin persoanelor menţionate mai sus, cu sediul în România, precum şi subunităţile fără personalitate juridică din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul în străinătate;
- organismele de plasament colectiv care nu sunt constituite prin act constitutiv, astfel cum sunt prevăzute în legislaţia pieţei de capital, fondurile de pensii facultative, fondurile de pensii administrate privat şi alte entităţi organizate pe baza Codului Civil.
Entităţile care aplică Reglementările contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene, parte componentă a Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr. 3.055/2009, cu modificările şi completările ulterioare şi care la data bilanţului depăşesc limitele a două dintre cele 3 criterii de mărime prevăzute la art. 3 alin. (1) din OMFP nr. 3.055/2009 şi anume:total active: 3.650.000 euro; cifra de afaceri netă: 7.300.000 euro; număr mediu salariaţi: 50, întocmesc situaţii financiare anuale care cuprind:
- bilanţ, cod 10;
- cont de profit şi pierdere, cod 20;
- situaţia modificărilor capitalului propriu;
- situaţia fluxurilor de numerar;
- note explicative la situaţiile financiare anuale.
Acestea vor fi însoţite de formularul „Date informative”, cod 30, şi formularul „Situaţia activelor imobilizate”, cod 40.
Entităţile care la data bilanţului nu depăşesc limitele a două dintre criteriile de mărime prevăzute mai sus întocmesc situaţii financiare anuale prescurtate care cuprind:
- bilanţ prescurtat, cod 10;
- cont de profit şi pierdere, cod 20;
- note explicative la situaţiile financiare anuale prescurtate. Opţional, ele pot întocmi situaţia modificărilor capitalului propriu şi/sau situaţia fluxurilor de numerar. Acestea vor fi însoţite de formularul „Date informative”, cod 30, şi formularul „Situaţia activelor imobilizate”, cod 40.
Entităţile care în exerciţiul financiar precedent au înregistrat o cifră de afaceri netă sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro şi totalul activelor sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro şi au optat pentru sistemul simplificat de contabilitate întocmesc situaţii financiare anuale simplificate la 31 decembrie potrivit Ordinului ministrului Finanţelor Publice nr. 2.239/2011 pentru aprobarea Sistemului simplificat de contabilitate care cuprind:
- bilanţ simplificat, cod 10;
- cont de profit şi pierdere simplificat, cod 20.
Acestea vor fi însoţite de formularul „Date informative”, cod 30, şi formularul „Situaţia activelor imobilizate”, cod 40.

Programul pentru generarea OP si FV de trezorerie a fost actualizat

Aplicaţia pentru prelucrarea asistată, validarea şi listarea ordinelor de plată/foi de vărsământ conform OMFP nr. 246/2005 cu modificările şi completările ulterioare şi OMEF nr. 1294/2007 are o noua versiune .

Fisiere IBAN-uri cheltuieli institutii publice si sectoare speciale


Puteti descarca aplicatia de aici 


Ordinul ANAF) nr. 59/2014 privind rambursarea deTVA la importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene.

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vâlcea informează contribuabilii că, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 68/28.01.2014, a fost publicat Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) nr. 59/2014 pentru modificarea Ordinului preşedintelui ANAF nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată (TVA) achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene.
Potrivit dispoziţiilor art. 147^2 alin. (2) din Legea nr. 57172003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 49^1 din normele metodologice de aplicare a Titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată” din acelaşi act normativ, persoana impozabilă stabilită în România, poate beneficia de rambursarea TVA aferentă importurilor achiziţiilor de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene.

Declaratia 392

Pentru întocmirea şi depunerea formularului 392A aplicatia.  Sunt obligate sa depuna formularele 392 A si 392 B doar persoanele impozabile care au realizat efectiv la finele anului calendaristic 2013 o cifra de afaceri inferioara sumei de 220.000 lei si nu se depune, daca persoanele impozabile nu au desfasurat livrari de bunuri si prestari de servicii in anul de referinta, in interiorul tarii.
Isectiunea III "Cifra de afaceri" se inscrie cifra de afaceri realizata in anul 2013, care trebuie sa fie mai mica de 220.000 de lei.

Declaratia 112 -actualizata din nou

        Noul formular electronic trebuie utilizat incepand cu 1 martie, pentru obligatiile fiscale aferente lunii februarie, care au tarnenul de raportare pana miercuri, 25 martie. 

Puteti descarca de AICI softul actualizat publicat de ANAF.
       ]
Actul normativ de modificare este Ordinul comun al Ministerului de Finante, Ministerului Muncii si al Ministerului Sanatatii, nr. 1977/2757/1580/2013, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 57, din 23 ianuarie 2014
Potrivit acestui ordin  se modifică următoarele anexe:
-  1.1 Anexa angajator; 1.2 Anexa asigurat;
-  Anexa 2 Nomenclatorul - Creanţe fiscale;
-  Anexa 3 Nomenclatorul - Subvenţii/scutiri/reduceri;
-  Anexa 4 Nomenclatorul - Tip asigurat pentru alte entităţi asimilate angajatorului;
-  Anexa 5 Nomenclatorul - Tip asigurat.

În nomenclatorul de creanţe fiscale, s-au introdus două creanţe: rândul 38 - Contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele care realizează venituri din arendarea bunurilor agricole, în regim de reţinere la sursă a impozitului pe venit şi rândul 39 - Impozit pe veniturile din arendarea bunurilor agricole.

OMFP_1977_2013 este link-ul de unde puteti descarca anexele.

PS : in urma acestor modificari, se schimba ai formularul 100 .In acesta nu se mai declara impozitul pe veniturile din arenda.Acest impozit se calculeaza, prin retinere la sursa de catre platitorii de venit, arendasii, la momentul platii venitului, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net.( venitul care ramane dupa deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut)
In formularul 100 au fost introduse următoarelor obligaţii:
- impozitul pe construcţii prevăzut la art. 296^33 şi 296^36 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- taxa de autorizare/taxa de licenţă din domeniul jocurilor de noroc.