Din 2016, toate persoanele platite pe drepturi de autor vor datora CAS in suma de 10,5%, chiar daca sunt si salariate,Contributia se retine si se vireaza de catre compania platitoare de drepturi de autor. Sunt exceptati pensionarii .
Incepand cu 2016, se mareste cota forfetara de cheltuieli de la 20% la 40%.
O persona platita prin drepturi de autor poate sa opteze fie pentru impozit pe venit ca impozit final, fie pentru impozitarea in sistem real
In cazul alegerii impozitului ca impozit final se scade din venitul brut cota forfetara de 40%
Despre declaratia 394
In aceasta declaratie se iau in considerare facturi emise /primite intre persoane impozabile, inregistrate in scop de TVA. Prestarile de servicii catre persoanele fizice nu se inregistraza in declaratie .De asemenea,in declaratie NU SE INSCRIU:
- facturile emise prin AUTOFACTURARE
- BONURILE FISCALE care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate conform art. 155 alin. (11), (12) si (20) din Codul fiscal.
- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, conform art. 153 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si care sunt obligate la plata taxei, conform art. 150 alin. (1) si alin. (7) din Codul fiscal, pentru operatiuni impozabile in Romania, conform art. 126 alin. (1), si taxabile cu cota prevazuta de lege.
- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, conform art. 153 din Codul fiscal, care realizeaza in Romania, de la persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, achizitii de bunuri sau servicii taxabile cu cota prevazuta de lege.
- facturile emise prin AUTOFACTURARE
- BONURILE FISCALE care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate conform art. 155 alin. (11), (12) si (20) din Codul fiscal.
Formularul (declaratia )394
Se completeaza si se depune de carte:- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, conform art. 153 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si care sunt obligate la plata taxei, conform art. 150 alin. (1) si alin. (7) din Codul fiscal, pentru operatiuni impozabile in Romania, conform art. 126 alin. (1), si taxabile cu cota prevazuta de lege.
- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, conform art. 153 din Codul fiscal, care realizeaza in Romania, de la persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, achizitii de bunuri sau servicii taxabile cu cota prevazuta de lege.
- se depune pentru orice operatiune taxabila pentru care este emisa o factura, inclusiv pentru avansuri, precum si pentru operatiunile la care se aplica sistemul TVA la incasare
- trebuie sa contina toate facturile care au fost emise/primite in perioada de raportare, inclusiv cele care au inscrisa mentiunea "taxare inversa" sau "TVA la incasare"
In "Rezumat declaratie"trebuisa apara numarul de facturi emise/primite de catre FIECARE OPERATOR ECONOMIC inregistrat in scopuri de TVA
In noul Formular 394/2015 achizitiile cu bonuri fiscale se
inscriu in sectiunea G –Rezumat declaratie privind incasarile lunare realizate
din operatiuni efectuate prin intermediul aparatelor de marcat electronice
fiscale, precum si din activitati exceptate, conform prevederilor Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a
utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Regimul bonului fiscal-republicare
Ce este bonul fiscal ?. Document justificativ,emis de casa de marcat,fiscală de către operatorii economici în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă nr. 28/1999 Calitatea de document prin care se iregistreaza şi se deduc cheltuielile în contabilitate (indiferent de tipul acesteia),poate fi îndeplinită doar dacă, pe bonul fiscal apar următoarele elemente obligatorii prevăzute la pct. 2 din Anexa 1 la OMEF
Normele de aplicare a Codului fiscal au fost modificate recent prin HG nr. 84/2013, publicata in Monitorul Oficial nr. 136 din 14 martie, noile reglementari intrand in vigoare chiar in ziua publicarii.
DeducereaTVA poate fi justificata cu bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate in conformitate cu prevederile art. 155 alin. (11), (12) si (20) din Codul fiscal daca furnizorul/prestatorul a mentionat pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului. Prevederile acestui alineat se completeaza cu cele ale pct. 45.
Softul aparatelor de marcat electronice ar trebui actualizat astfel incat sa permita imprimarea codului de TVA al beneficiarului.
Conform Codului fiscal aprobat prin Legea 227/2015, pentru livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu amanuntul si prestarile de servicii catre populatie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale, conform OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele impozabile sunt scutite de obligatia de a emite facturi, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura.
Pentru inregistrarea in cintabilitate a cheltuielilor cu bunurile si serviciile, achizitionate cu bon fiscal entitatile fie solicita furnizorului/prestatorului factura aferenta bunurilor livrate/serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal, fie justifica cheltuielile efectuate cu documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate (Nota de receptie si constatare de diferente), nota de contabilitate, cu ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.
Asadar, bomul fiscal trebuie anexat la un document justificativ : factura, NIR,,nota de contabilitate, cu ordin de deplasare, decont de cheltuieli,care trebuie aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.,
Normele de aplicare a Codului fiscal au fost modificate recent prin HG nr. 84/2013, publicata in Monitorul Oficial nr. 136 din 14 martie, noile reglementari intrand in vigoare chiar in ziua publicarii.
Actul normativ da posibilitatea contribuabililor sa isi deduca TVA pentru bunuri si servicii si de pe bonurile fiscale, a caror valoare este de pana la 100 de euro cu tot cu TVA.
Bonul fiscal emis cu indeplinirea conditiilor unei fact. simplificate si a carui valoare in lei este <= 100 euro (cf. art. 21 alin. 4 lit. t) si art. 1451 din CF), constituie document justificativ si poate sta la baza deducerii cheltuielii in contabilitate fara a mai fi nevoie de intocmirea unui decont de cheltuieli special (cf. OMEF 3512/2008)
Bonul fiscal emis cu indeplinirea conditiilor unei fact. simplificate si a carui valoare in lei este <= 100 euro (cf. art. 21 alin. 4 lit. t) si art. 1451 din CF), constituie document justificativ si poate sta la baza deducerii cheltuielii in contabilitate fara a mai fi nevoie de intocmirea unui decont de cheltuieli special (cf. OMEF 3512/2008)
Softul aparatelor de marcat electronice ar trebui actualizat astfel incat sa permita imprimarea codului de TVA al beneficiarului.
Conform Codului fiscal aprobat prin Legea 227/2015, pentru livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu amanuntul si prestarile de servicii catre populatie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale, conform OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele impozabile sunt scutite de obligatia de a emite facturi, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura.
Pentru inregistrarea in cintabilitate a cheltuielilor cu bunurile si serviciile, achizitionate cu bon fiscal entitatile fie solicita furnizorului/prestatorului factura aferenta bunurilor livrate/serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal, fie justifica cheltuielile efectuate cu documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate (Nota de receptie si constatare de diferente), nota de contabilitate, cu ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.
Asadar, bomul fiscal trebuie anexat la un document justificativ : factura, NIR,,nota de contabilitate, cu ordin de deplasare, decont de cheltuieli,care trebuie aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.,
Despre eroarea Teredo Tunneling Pseudo -interface
In primul
rand voi incerca sa explic ,mai simplu,ce inseamna protocolul
de internet (IP) ?Acesta este un standard,conventie sau set de reguli care
permite dispozitivelor aflate in retea
si in traficul de internet, sa comunice intre ele .Prin IPv4 si IPv6, fiecare dispozitiv
primeste identitate si o locatie in cadrul retelei in care este conectat , si i se aloca o adresa de IP Adresa este formata
din patru numere zecimale separate prin punct, corespunzatoare unei secvente 32 biti de 1 si 0
Dezvoltarea
permanenta a retelelor ,ca urmare a aparitiei noilor dispositive capabile sa se
conecteze la o retea ,a unui furnizor de internet a facut necesara si adaptarea
protocoalelor de internet la noile cerinte.In prezent s-a ajuns la versiunea 6
(IPv6 ) menita sa corecteze,pe termen lung,problemele versiunii 4 care se confrunta cu depasirea,
cu mult peste asteptari,a numarului de adrese anticipat la sfarsitul anilor
‘80 si in anii’ 90.Versiune IPv 4 imparte adresele in 5 clase, notate de la A la E. IPv6 mareste spatiul de adrese de la 232 la 2128.
Teredo
este o tehnologie de tranzitie menita sa
ofere utilizatorilor de internet posibilitatea accesarii serviciilor web IPv6
,chiar atunci cand conexiunea lor locala nu suporta inca IP v6,facand mai
usoara tranzitia de la IPv4.Poate voi
detalia in alta postare ,fiecare protocol (set de reguli) de internet in parte.Deocamdata atat.
Referitor
la Teredo Tunneling Pseudo Interface ,am sa explic doar din ce cauza apare semnul exclamarii in device manager,in
dreptul ,,Network Adapters”
Preturile de transfer,pe scurt
Preturile de transfer sunt preturile la care se deruleaza tranzactiile intre companiile care sunt parti ale aceluiasi grup (parti afiliate). Acestea se refera la cadrul legislativ prin care statele se asigura ca profitul obtinut din transferul intra-grup al bunurilor/ serviciilor/ drepturilor de proprietate intelectuala este inregistrat si impozitat acolo unde este obtinut.
Preturile de transfer sunt o parghie importanta prin care grupurile,mari contribuabili,pot creste profiturile in jurisdictiile cu fiscalitate redusa si le pot scadea in zonele cu fiscalitate ridicata (erodare a bazei de impozitare si mutare a profiturilor”).In engleza engleza, ,,base erosion and profit shifting."
Fiecare grup trebuie sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer pentru justificarea cuantumului preturilor tranzactiilor cu persoanele afiliate si ca sa demonstreze respectarea pretului pietei,conform art 11 alin 4 din Codul fiscal Dupa analiza dosarului,inspectorul fiscal poate ajusta preturile de transfer practicate de contribuabil .Aceasta ajustare are exclusiv un scop fiscal si nu afecteaza situatiile financiare ale partilor afiliate .
Preturile de transfer sunt o parghie importanta prin care grupurile,mari contribuabili,pot creste profiturile in jurisdictiile cu fiscalitate redusa si le pot scadea in zonele cu fiscalitate ridicata (erodare a bazei de impozitare si mutare a profiturilor”).In engleza engleza, ,,base erosion and profit shifting."
Fiecare grup trebuie sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer pentru justificarea cuantumului preturilor tranzactiilor cu persoanele afiliate si ca sa demonstreze respectarea pretului pietei,conform art 11 alin 4 din Codul fiscal Dupa analiza dosarului,inspectorul fiscal poate ajusta preturile de transfer practicate de contribuabil .Aceasta ajustare are exclusiv un scop fiscal si nu afecteaza situatiile financiare ale partilor afiliate .
Declaratia 101 pe 2015 se depune pana la 25 martie 2016
Declaratia anuala privind impozitul pe profit pentru anul 2014 (Formular 101) si plata impozitului datorat trebuie facaute pana cel tarziu in data de 25 martie 2016.
Declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de stat nu se depune pentru declararea impozitului pe profit aferent trimestrului IV.
Exceptie de la aceasta regula:
- organizatiile nonprofit;
- contribuabilii care obtin venituri majoritar din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura care au obligatia de a declara prin Declaratia de impozit pe profit aferent anului 2014 (Formular 101) si de a plati impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie 2016.
Declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de stat nu se depune pentru declararea impozitului pe profit aferent trimestrului IV.
Exceptie de la aceasta regula:
- organizatiile nonprofit;
- contribuabilii care obtin venituri majoritar din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura care au obligatia de a declara prin Declaratia de impozit pe profit aferent anului 2014 (Formular 101) si de a plati impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie 2016.
In cazul microintreprinderilor care au devenit platitoare de impozit pe profit in cursul anului ca urmare a depasirii uneia dintre limitele prevazute de lege (la art. 112^6 din Codul fiscal) completeaza declaratia 101 pentru perioada cuprinsa intre data de intai a primei luni din trimestrul in care s-a depasit oricare dintre limitele respective si sfarsitul anului de raportare (de exemplu: 1.07 - 31.12.2014).
Sursa: DGRFP Brasov
Internet gratuit prin 4G la metrou,pentru abonatii Vodafone.
Incepand din 9februarie 2016 si pana la 31 martie 2016 ,internetul 4 G este gratuit la metrou
Totodata, operatorul telecom va oferi Internet mobil gratuit in toata tara, in weekendul 13-14 februarie.
Citeste mai mult: aici
Totodata, operatorul telecom va oferi Internet mobil gratuit in toata tara, in weekendul 13-14 februarie.
Citeste mai mult: aici
Abonați-vă la:
Postări (Atom)