Documente necesare pentru obtinerea adeverintei de asigurat cetateni romani

De la CASMB

  1. Pentru persoanele care au calitatea de pensionari :
  • copie act de identitate,
  • copie ultimul talon pensie sau adeverinta eliberata de institutia platitoare a pensiei
  • Declaratie pe propria raspundere ca nu au realizat venituri pe perioada termenelor de prescriptie (Anexa 4),
  • Cerere de obtinere a adeverintei de asigurat (Anexa1)
Adeverinta are valabilitate 2 ani.

Fond comercial .Cont 207.Definitie si paradigma .Monografie .

 Activul net ,diferenta dintre activele totale si datorii este un indicator important al profitabilitatii unei firme. Pentru imbunatatirea acestuia ,pot fi achizitionate parti ale activului net active fixe corporabile (magazine, depozite en gros etc.).Fondul comercial este parte a actibului net ,in categoria imobilizarilor necorporale 

DIferenta dintre valoarea de achizitie a unul element de activ si valoarea justa(de piata) a acestuia se reflecta in fondul comercial .Intr-un sens mai larg ,fondul comercial cuprinde cheltuielile facute pentru mentinerea si dezvoltarea potentialului activitatii intreprinderii :clientela,vad comercial, firma,segment de piata.

Contul 207 - Fond comercial

 Cu ajutorul acestui cont se ţine evidenţa fondului comercial şi este utilizat, de regulă, în situaţiile financiare consolidate.

Subconturile (conturile sintetice/ analitice) sunt:

- 2071 - Fond comercial pozitiv

- 2075 - Fond comercial negativ

 Contul 2071 "Fond comercial pozitiv" este un cont de activ.

Cu ajutorul acestui cont se ţine evidenţa fondului comercial pozitiv reflectat, de regulă, la consolidare.

   În debitul contului 2071 "Fond comercial pozitiv" se înregistrează (prin creditul conturilor):

- diferenţa pozitivă între costul de achiziţie şi valoarea, la data tranzacţiei, a părţii din activele nete achiziţionate (+PCPJFSP).

 În creditul contului 2071 "Fond comercial pozitiv" se înregistrează (prin debitul conturilor):

- valoarea fondului comercial amortizat integral, scos din evidenţă (280) ;

- valoarea neamortizată a fondului comercial pozitiv scos din evidenţă (658) 

   Soldul contului reprezintă valoarea fondului comercial pozitiv existent.

  Contul 2075 "Fond comercial negativ" este un cont de pasiv.

   Cu ajutorul acestui cont se ţine evidenţa fondului comercial negativ care apare în situaţiile financiare anuale consolidate, respectiv în situaţiile financiare anuale individuale, cu ocazia transferului efectuat în legătură cu achiziţia unei afaceri.

În creditul contului 2075 "Fond comercial negativ" se înregistrează (prin debitul conturilor):

- diferenţa negativă între costul de achiziţie şi valoarea, la data tranzacţiei, a părţii din activele nete achiziţionate 

   În debitul contului 2075 "Fond comercial negativ" se înregistrează (prin creditul conturilor):

- cota-parte din fondul comercial negativ reluat la venituri (781)

    Soldul contului reprezintă valoarea fondului comercial negativ nereluat la venituri.


Exemplu calcul impozit pe profit












Societate comerciala cu activitate de comert en-detail



Nr.
Explicatii

crt





1
Venituri din exploatare-total din care:
68748,02

707-Venituri din vanzarea marfurilor
687483,02
2
Cheltueli exploatare -total ,din care
635494,30

628-Chelt. privind alte materiale consumabile
105,46

604-Chelt. privind materialelenestocate
8,40

605-Chelt.privind energia si apa
425,79

607-Cletuieli privind marfurile
577850,27

612-Chelt. privind redeventele si chiriile
13944,56

628-Chelt. privind serviciile executate de terti
2655,14

635-Chelt. cu alte impozite si taxe
2591,00

641-Chelt. cu salariile personalului
23810,00

6451-Chelt.le privind contributia unitatii la asig.sociale
4757,00

6452-Chelt.privind contributia unitatii la fondul de somaj
475,00

6453-Chelt. privind contrib. unitatii la asig.soc.de san.
1650,00

6581-ddespagubiri ,amenzi ,penalitati
257,00

691-Chelt. cu imozitul pe profit
6964,68
3
Profit din exploatare
51988,72
4
Venituri din financiare-total din care:
2089,61

767-Venituri din sconturi obtinute
2089,61
6
Profit financiar
2089,61
7
PROFIT TOTAL
54078,33

Cheltueli  nedeductibile total,din care:
7221,68

6581-despagubiri ,amenzi ,penalitati
257,00

691-Chelt. cu imozitul pe profit
6964,68

PROFIT BUT
61300,01

IMPOZIT PROFIT = 61300,01 x16%
9808,00




IMPOZIT TRIM IV=     9808,00-6964.68
 2843,32

        Conform cod fiscal ,profitul impozabil se calculează ca diferenţă între veniturile realizate din orice sursă şi cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, dintr-un an fiscal, din care se scad veniturile neimpozabile şi la care se adaugă cheltuielile nedeductibile. La stabilirea profitului impozabil se iau în calcul şi alte elemente similare veniturilor şi cheltuielilor potrivit normelor de aplicare.
        Daca firma a efectuat cheltuieli de protocol ,acestea sunt deductibile în limita unei cote de 2% aplicată asupra diferenţei rezultate dintre totalul veniturilor impozabile şi totalul cheltuielilor aferente veniturilor impozabile, altele decât cheltuielile de protocol şi cheltuielile cu impozitul pe profit,conform cod fiscal art 21 alin 3 pct a

        Astfel, din cheltuielile totale se scad cheltuielile cu impozitul pe profit curent şi amânat, cheltuielile de protocol, cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile, iar din totalul veniturilor se scad veniturile neimpozabile.
        Adica : Baza calcul=[(chelt.totale-chelt cu imp.profit-chelt protocol]-[(venituri totale-venituri neimpozabile)]
Cheltuieli deductibile limitat up date 01.07.2012
-cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu functii de conducere si de administrare ale persoanei juridice sunt deductibile 50 % pentru cel mult un singur autoturism aferent fiecarei persoane cu astfel de atributii
- cheltuieli deductibile 50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, cu o masa totala maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului.Aceasta prevedere s-a extins si asupra venitului net anual din activitati independente, determinat pe baza contabilitatii in partida simpla(sistem real de impozitare in cazul PFA)

UPDATE 30.11.2012 :Am adaugat un calculator impozit pe profit in excel clic aici


Dividende -scurtă monografie



Definitie dividend - o distribuire în bani sau în natură, efectuată de o persoană juridică unui participant la persoana juridică, drept consecinţă a deţinerii unor titluri de participare la acea persoană juridică
Se consideră dividend din punct de vedere fiscal şi se supune aceluiaşi regim fiscal ca veniturile din dividende:
- suma plătită de o persoană juridică pentru bunurile sau serviciile achiziţionate de la un participant la persoana juridică peste preţul pieţei pentru astfel de bunuri şi/sau servicii, dacă suma respectivă nu a făcut obiectul impunerii la primitor cu impozitul pe venit sau pe profit;
- suma plătită de o persoană juridică pentru bunurile sau serviciile furnizate în favoarea unui participant la persoana juridică, dacă plata este făcută de către persoana juridică în folosul personal al acestuia.(art 7 pct 12 Cod fiscal)

În contabilitate se vor efectua următoarele înregistrări:
- distribuirea profitului la dividende:
1171 “Rezultatul reportat" = %    457   " Dividende de plată"
                                                       446    “Alte impozite şi taxe"    analitic 

 - plata dividendelor:

457" Dividende de plată" = 5121 /5311  “Conturi La bănci în lei"“Casa în lei"
 - plata impozitului la bugetul de stat:
446 “Alte impozite şi taxe"-analitic = 5121 “Conturi la bănci în lei"

Incluziunea financiara

         Astazi ,tot mai multi oameni folosesc dispozitive inteligente si internetul in desfasurarea tranzactiilor. Asa a aparut notiunea sau termenul de incluziune financiara ce descrie accesul persoanelor si afacerilor la miloace financiare si de plata digitale sigure ,tot mai numeroase si variate.

        Incluziunea financiara a declansat procesul de inlocuire treptata a operatiunilor cu numerar(cash) traditional ,cu bancnote si desfasurarea lor prin mijloace digitale( card bancar,aplicatii de plati online etc) puse la dispozitie de banci.Pentru accelerarea eliminarii treptate a bancnotelor,Parlamentul Ramaniei are un proiect de lege ,in discutie.Adica,in loc sa lasam ca acest lucru sa se intample de la sine,in mod firesc,vrem sa-l grabim ,introducand obligativitati precum plata salariilor exclusiv pe cardul bancar .Pensiile sunt exceptate .O alta propunere este ca romanii sa aiba dreptul de a-si deschide un cont bancar de baza fara comisioane.

Ce te faci cand te afli intr-un loc fara POS,fara semnal la telefon si internet sau in localitati izolate, fara facilitati de plata digitala? Atunci ti-ar prinde bine niste cash. Preocuparea statului de a ne controla tot ce facem nu mai tine seama de logica.

Ccelelalte prevederi le gasiti in preoiectul de aici

Penalitati de nedeclarare sau declarare incorecta in 2023

 Penalitatile de nedeclarare se datoreaza pentru obligatiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect si stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere.

Nivelul penalitatii de nedeclarare este de 0,08% pe fiecare zi, incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei si pana la data stingerii sumei datorate, inclusiv, din obligatiile fiscale principale nedeclarate sau declarate incorect si stabilite de organul de inspectie fiscala prin decizii de impunere.Cuantumul sumei de penalizare nu poate fi mai mare decat nivelul creantei fiscale principale la care se aplica si nu se aplica daca e mai mica de 50 lei
Penalitatea de nedeclarare stabilita se reduce cu 75%, la cerere, daca obligatiile fiscale principale stabilite prin decizie se sting prin plata ori compensare sau sunt esalonate la plata, in conditiile legii.
Penalitatea de nedeclarare se majoreaza cu 100% in cazul in care obligatiile fiscale principale au rezultat ca urmare a savarsirii unor fapte de evaziune fiscala constatate de organele judiciare.

S-au modificat normele de utilizare a caselor de marcat

 HG 355/2023 a introdus o serie de modificari la normele de aplicare a O.U.G 28/1999.

Acestea sunt urmatoarele:
1.abrogarea prevederii conform careia bonurile fiscale emise de casele de schimb valutar se semneaza si se stampileaza de emitent.
2.stabilirea unei serii de caracteristici tehnice si functionale ale aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) integrate in echipamente nesupravegheate, adica dispozitive de tipul automatelor comerciale, care functioneaza pe baza de plati cu cardul, precum si de acceptatoare de bancnote sau monede, dupa caz, prin intermediul carora se comercializeaza cu amanuntul produse alimentare si/sau nealimentare sau se presteaza servicii direct catre populatie. Intra in categoria echipamentelor nesupravegheate si dispozitivele prin intermediul carora se incaseaza contravaloarea serviciilor in regim de autoservire, cum ar fi, dar fara a se limita la acestea, cele prestate in spalatoriile auto si in statiile automate de spalare articole textile.
3.nu sunt considerate echipamente nesupravegheate dispozitivele de tipul automatelor comerciale.

  • In interiorul echipamentelor nesupravegheate de tipul automatelor comerciale se aplica, astfel incat sa fie vizibila din exterior, o folie holografica autoadeziva, personalizata prin tiparirea pe suprafata acesteia, cu majuscule, a textului FISCALIZAT si a datelor de identificare a distribuitorului autorizat, precum si prin inscrierea manuala a simbolului caracteristic unitatii de service acreditate si a numarului de identificare a tehnicianului de service, intr-un spatiu dedicat, asigurandu-se mentinerea lizibilitatii datelor inscrise. Folia se asigura de catre distributorii autorizati si va avea o dimensiune suficienta, astfel incat textele tiparite pe suprafata acesteia sa fie lizibile cu usurinta, si se aplica de catre tehnicianul de service odata cu instalarea aparatului de marcat electronic fiscal.
Sa detaliez ce insemna automate comerciale.Sunt acele  dispozitive şi agregate care efectuează eliberarea şi încasare banilor pentru marfa comercializată în procesul de deservire a clienţilor fără participarea diretă a personalului unităţii de comerţ
4.pe carcasa CASEI DE MARCAT se aplica vizibil o eticheta care indica producatorul, distribuitorul autorizat cu datele sale de contact, seria de fabricatie a aparatului, precum si numarul autorizatiei eliberate de comisie.
Alte modificari cititi in HG 355/2023 clic aici