Declaratii haioase

Cele ce urmeaza au fost extrase dintr-o carte numita “Disorder in the American Courts” si sunt lucruri reale spuse in timpul proceselor, publicate apoi de reporteri specializati in relatarea proceselor :

AVOCATUL : Aceasta astenie grava va afecteaza memoria ?
MARTORUL : Da
AVOCATUL : In ce fel va afecteaza memoria ?
MARTORUL : Uit
AVOCATUL : Uitati ? Ne puteti da un exemplu de ceva pe care l-ati uitat ?

……………………………………
AVOCATUL : Doctore, e adevarat ca daca o persoana moare in somn, el nu-si va da seama de treaba asta pana a doua zi dimineata ?
MARTORUL : E adevarat ca dumneata chiar ai trecut examenul de barou ?

………………………………………
AVOCATUL : Fiul cel tanar, cel de douazeci de ani, ce varsta are ?
MARTORUL : Are 20 , cam ca si IQ-ul dumneavoastra

……………………………………....

AVOCATUL : Erati de faţă cand v-a fotografiat ?
MARTORUL : Glumiti ?

………………………………………

AVOCATUL : Deci data conceperii (bebelusului) a fost 8 August
MARTORUL : Da

AVOCATUL : Si ce faceati dumneavoastra atunci ?
MARTORUL : Cam ce credeti ca faceam ?

………………………………………….

AVOCATUL : Ea avea trei copii, asa e ?
MARTORUL : Da
AVOCATUL : Cati din ei erau baieti ?
MARTORUL : Niciunul
AVOCATUL : Era vreunul din copii fata ?
MARTORUL : Onorata Curte, cred ca am nevoie de un alt avocat. Pot sa-mi iau un alt avocat ?

……………………………………………

AVOCATUL : Cum s-a incheiat primul dumneavoastra mariaj ?
MARTORUL : Prin moarte
AVOCATUL : Si prin moartea cui s-a incheiat ?
MARTORUL : Incercati sa ghiciti !

………………………………………………

AVOCATUL : Puteti descrie individul ?
MARTORUL : Cam de inaltime medie si purta barba.
AVOCATUL : Era barbat sau femeie ?
MARTORUL : In afara de cazul in care era vreun Circ in oras, as merge pe varianta barbat.

………………………………………………..

AVOCATUL : Doctore, cate din autopsiile pe care le-ai facut au fost pe oameni morti ?
MARTORUL : Toate. Cei inca vii … se zbat prea mult !

……………………………………………….

AVOCATUL : Va amintiti la ce ora ati examinat trupul ?
MARTORUL : Autopsia a inceput la ora 8.30 p.m.
AVOCATUL : Si D-nul Denton era mort in acel moment ?
MARTORUL : Daca nu, in mod sigur a fost pana am terminat autopsia !

………………………………………………

AVOCATUL : Esti calificat sa dai o mostra de urina ?
MARTORUL : Dar dumneata chiar esti calificat sa pui intrebari ??

…………………………………………………

Si … cireasa de pe tort !!!

AVOCATUL : Doctore, inainte sa faci autopsia, ai cautat sa vezi daca mai avea puls ?
MARTORUL : Nu
AVOCATUL : Ai controlat tensiunea ?
MARTORUL : Nu
AVOCATUL : Ai verificat daca mai respira
MARTORUL : Nu
AVOCATUL : Deci e posibil ca pacientul sa fi fost inca viu atunci cand ai inceput autopsia ?
MARTORUL : Nu
AVOCATUL : Cum poti fi sigur Doctore ?
MARTORUL : Pentru ca creierul lui statea pe o tavita pe biroul meu
AVOCATUL : Inteleg, dar nu ar fi putut totusi ca pacientul sa fie viu, in ciuda acestui lucru ?
MARTORUL : Ba da, e posibil sa fi fost viu si sa practice avocatura !

Carta contribuabilului

ANAF a elaborat o Carta a contribuabilului, instrument ce va contine drepturi si obligatii ale firmelor in raport cu Administratia fiscala, dar si ale Fiscului fata de contribuabili.

„Cresterea transparentei in relatia cu cetatenii reprezinta un obiectiv important al reformei administratiei publice, inscris in Programul de guvernare 2009-2012” subliniaza ANAF. Ca urmare a acestui obiectiv, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat Carta contribuabilului, un instrument de o importanta egala pentru contribuabili si Administratia fiscala", se arata intr-un comunicat de presa al institutiei.

„Carta urmareste sa gaseasca echilibrul necesar intre exercitarea misiunii de serviciu public al Administratiei fiscale si asteptarile legitime ale contribuabililor si de a ancora acest echilibru intr-o relatie fondata pe incredere reciproca si pe respectarea legii” mai precizeaza comunicatul.

Ce spune Carta ?

“Dezvoltarea civismului fiscal presupune o relatie responsabila intre cetatean si functionarul fiscal. Simplitatea, respectul si echitatea trebuie sa orienteze actiunea Administratiei fiscale.

Relatia dintre contribuabili si Administratia fiscala isi are temeiul in prevederile Constitutiei:
„Art. 56 Contributii financiare
(1) Cetatenii au obligatia sa contribuie, prin impozite si prin taxe, la cheltuielile publice.
(2) Sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale.
(3) Orice alte prestatii sunt interzise, in afara celor stabilite prin lege, in situatii exceptionale.”

Din aceste prevederi se desprind urmatoarele:
- principiul impozitului este legitim, iar cetatenii au obligatia sa consimta la
acesta;
- nivelul impozitelor tine seama de conditiile de existenta ale cetatenilor;
- fiecare cetatean trebuie sa plateasca ceea ce datoreaza si nimic in plus”

Proiect amânare plăţi anticipate impozit

Ministerul Finantelor vrea să amâne introducerea plăţilor anticipate de impozit pe profit până in anul 2015, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă pentru modificarea Codului Fiscal, lansat luni in dezbatere publică.

GUVERNUL ROMÂNIEI

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ

pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003

privind Codul Fiscal

Având în vedere necesitatea reducerii influenţelor bugetare ale unor
prevederi fiscale care sunt prevăzute în actualul cadru legislativ să se aplice
din anul 2010,

în scopul susţinerii mediului de afaceri şi în vederea perfecţionării continue a
legislaţiei fiscale,

în temeiul art. 115 alin (4) din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă:

Art. I – Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu
modificările şi completările ulterioare, se modificăşi se completează după
cum urmează:

1. La articolul 18 după alineatul (4) se introduc trei noi alineate,
alineatele (5), (6) şi (7) cu următorul cuprins:
˝(5) Contribuabilii prevăzuţi la art. 34 alin. (1) lit. b) efectuează pentru
trimestrele I-III comparaţia impozitului pe profit trimestrial cu impozitul
minim prevăzut la alin. (3), recalculat în mod corespunzător pentru
trimestrul respectiv, prin împărţirea impozitului minim anual la 12 şi
înmulţirea cu numărul de luni aferent trimestrului respectiv. În situaţia în
care perioada impozabilă începe sau se încheie în cursul unui trimestru,
impozitul minim prevăzut la alin. (3), se recalculează corespunzător
numărului de zile aferente trimestrului respectiv. Pentru definitivarea
impozitului pe profit datorat se efectuează comparaţia impozitului pe profit
anual cu impozitul minim anual prevăzut la alin. (3), iar în situaţia în care
perioada impozabilă începe sau se încheie în cursul anului pentru
definitivarea impozitului pe profit se efectuează comparaţia impozitului pe

profit aferent perioadei respective cu impozitul minim anual prevăzut la alin.

(3) recalculat în mod corespunzător pentru aceeaşi perioadă.
(6) În cazul sucursalelor din România ale băncilor persoane juridice
străine înregistrate în cursul anului dintr-o operaţiune prevăzută la art. 271 în
care a fost implicată o persoană juridică prevăzută la art. 34 alin.(1) lit.a),
pentru stabilirea impozitului minim anual, încadrarea în tranşa de venituri
totale prevăzută la alin.(3) se efectuează în funcţie de veniturile totale anuale
înregistrate de persoana juridică - societate cedentă.
(7) Contribuabilii prevăzuţi la art. 34 alin. (1) lit. a) şi alin. (5), pentru
definitivarea impozitului pe profit anual, aplică prevederile alin. (2) prin
compararea impozitului pe profit datorat la sfârşitul anului fiscal cu
impozitul minim anual, prevăzut la alin. (3).˝
2. La articolul 34 alineatul (1) litera b) se modificăşi va avea
următorul cuprins:
˝b) contribuabilii, alţii decât cei prevăzuţi la lit. a), au obligaţia de a
declara şi plăti impozitul pe profit trimestrial până la data de 25 inclusiv a
primei luni următoare trimestrului pentru care se calculează impozitul, dacă
în prezentul articol nu se prevede altfel. Începând cu anul 2015, aceşti
contribuabili urmează să aplice sistemul plăţilor anticipate prevăzut pentru
contribuabilii menţionaţi la lit. a).˝

3. La articolul 34 după alineatul (7) se introduce un nou alineat,
alineatul (71) cu următorul cuprins:
˝(71) Prin excepţie de la prevederile alin.(7), în cazul sucursalelor din
România ale băncilor persoane juridice străine înregistrate în cursul anului
dintr-o operaţiune prevăzută la art. 271 în care a fost implicată o persoană
juridică prevăzută la alin.(1) lit.a), impozitul pe profit pentru anul precedent,
pe baza căruia se determină plăţile anticipate, este impozitul pe profit datorat
de către persoana juridică - societate cedentă, fără a lua în calcul plăţile
anticipate efectuate în acel an.˝

4. La articolul 34 după aplineatul (18) se introduce un nou alineat,
alineatul (19), cu următorul cuprins:
˝(19) Prin excepţie de la prevederile alin.(6), contribuabilii prevăzuţi
la alin. (1) lit. a) înfiinţaţi în cursul anului precedent care nu au fost obligaţi
la plata impozitului minim şi care la sfârşitul anului fiscal precedent
înregistrează pierdere fiscală, efectuează trimestrial plăţi anticipate în contul
impozitului pe profit în sumă de o pătrime din impozitul minim anual,

prevăzut la art. 18 alin. (3) recalculat în mod corespunzător pentru perioada
impozabilă aferentă anului în care s-au înfiinţat.˝

Art. II. Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se aplică pentru
determinarea impozitului pe profit începând cu anul 2010.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Gheorghe Teodor Vlădescu

Proiect lege

”Dispunerea nejustificata de controale repetate, cu aceeasi tematica la acelasi contribuabil, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 1.500 lei la 2.000 lei” , prevede proiectul initiat de Ministerul Economiei.
Potrivit expunerii de motive, prin aceasta lege se doreste ca, in absenta unor situatii care sa impuna efectuarea unui control (cereri ale unor organe de stat, suspiciuni intemeiate de producere a unor infractiuni, cazuri flagrante de incalcare a legii, etc.), acelasi organ de control sa nu controleze acelasi contribuabil la intervale de timp mai mici de doi ani calendaristici.
Totodata, “prin eliminarea controalelor repetate la intervale scurte de timp asupra aceluiasi contribuabil se raspunde si solicitarilor insistente si repetate venite, in acest sens, din partea mediului de afaceri si se asigura si o cuprindere in activitatea supusa controlului a unui numar mai mare de contribuabili, ceea ce conduce la cresterea eficientei activitatii de control” se arata in expunerea de motive a proiectului.

Control repetat nejustificat, in intelesul prezentei legi, este controlul efectuat in cursul a doi ani calendaristici consecutivi, de catre acelasi organ de control specializat, la acelasi contribuabil, in absenta unor elemente care sa justifice temeinic efectuarea controlului respectiv (solicitari exprese ale unor autoritati publice, cazuri flagrante, suspiciuni intemeiate de producere a unor infractiuni, etc.).”

Controalele efectuate de diversele organe de specialitate cu atributii in acest sens, sunt adesea percepute de contribuabili ca o metoda de sicanare si de intimidare a lor, in scopul de a le influenta comportamentul si atitudinea fata de reprezentantii organelor cu atributii de control.

O asemenea perceptie este intarita mai ales atunci cand, controalele efectuate de aceleasi organe de control, la acelasi contribuabil, se repeta la intervale prea mici de timp (sub un an).

Totodata, tinand seama de domeniile variate in care, diferitele organe de specialitate sunt abilitate prin lege sa efectueze controlul asupra modului in care contribuabilii aplica prevederile reglementarilor legale in domeniu, de complexitatea activitatii de control, care presupune mobilizarea personalului contribuabilului pentru a furniza organului de control documentele, datele si explicatiile solicitate, se ajunge ca, in perioada efectuarii oricarui control, activitatea contribuabilului sa fie perturbata.

"Aceasta perturbare devine si mai evidenta in cazul contribuabililor de dimensiuni mai mici, cu personal redus, de multe ori insuficient, supusi unor controale repetate” se arata in nota de fundamentare a proiectului de lege.

GUVERNUL ROMANIEI

PARLAMENTUL ROMÂNIEI

CAMERA DEPUTAŢILOR SENATUL

LEGE

pentru modificarea şi completarea Legii nr. 252/2003

privind registrul unic de control

Art. I – Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 429 din 18 iunie 2003, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:

Art. 8. - (1) Contravenţiile prevăzute la art. 7 se sancţionează cu amendă după cum urmează:

a) de la 1.000 lei la 1.500 lei, pentru fapta prevăzută la lit. a);

b) de la 1.500 lei la 2.500 lei, pentru fapta prevăzută la lit. b).

(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de organele de control specializate.”

2. După articolul 9, se introduc două articole noi, art. 91 şi art. 92, cu următorul cuprins:

„Art. 91 - (1) Dispunerea nejustificată de controale repetate, cu aceeaşi tematică la acelaşi contribuabil, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.500 lei la 2.000 lei.

(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de organele ierarhic superioare ale conducătorului organului de control specializat care a dispus nejustificat efectuarea controlului repetat.

(3) Control repetat nejustificat, în înţelesul prezentei legi, este controlul efectuat în cursul a doi ani calendaristici consecutivi, de către acelaşi organ de control specializat, la acelaşi contribuabil, în absenţa unor elemente care să justifice temeinic efectuarea controlului respectiv (solicitări exprese ale unor autorităţi publice, cazuri flagrante, suspiciuni întemeiate de producere a unor infracţiuni, etc.).”

“Art. 92. - (1) Dispoziţiile art. 8. şi ale art. 91.din prezenta lege se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.”

Art. II – Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 429 din 18 iunie 2003, cu modificările şi completările aduse prin prezenta lege, se va republica, după aprobarea acesteia, dându-se textelor o nouă numerotare.

Modificare cod fiscal


Legea nr. 24/2010 pentru modificarea si completarea art. 284 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal


Legea nr. 24/2010 pentru modificarea si completarea art. 284 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 143 din 4 martie 2010.


Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic. — Articolul 284 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata în Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (7) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(7) Scutirea de la plata impozitului pe teren se aplica terenului aferent cladirii utilizate de persoanele fizice prevazute la alin. (1) lit. b), alin. (2) si alin. (4).”
2. Dupa alineatul (7 1 ) se introduce un nou alineat, alineatul (7 2 ), cu urmatorul cuprins:
„(7 2 ) Scutirea de la plata impozitelor si taxelor locale, precum si de la plata impozitului corespunzator pentru terenurile arabile, fanete si paduri, în suprafata de pana la 5 ha, se aplica pentru veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele veteranilor de razboi care nu s-au recasatorit.”

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ROBERTA ALMA ANASTASE

Guvernul reduce numarul declaratiilor fiscale si permite firmelor sa achite principalul datoriei


Guvernul va permite companiilor sa achite cu prioritate principalul unei restante la bugetul de stat, si nu penalitatile aferente datoriei, si va reduce numarul declaratiilor fiscale care trebuie completat lunar de firme pentru plata diverselor contributii, a anuntat, joi, premierul Emil Boc, citat de agentia Mediafax.

"Vom permite plata principalului, nu a accesorului atunci cand achitati o datorie la fisc . Practica actuala este ca ai o datorie si prima data platesti din penalitati, iar principalul datoriei merge in continuare si produce penalitati, ajunandu-se la insolventa. Dam acum posibilitatea ca atunci cand mergi sa platesti o datorie, sa nu existe obligatia de a taia doar datoria din penalitati, ci din datoria principala, pentru ca aceea este producatoare in continuare de penalitati", a spus seful Guvernului reprezentantilor firmelor prezente la sediul Ministerului Economiei pentru ceremonia de semnare a contractelor de proiecte pe anul 2010 destinat investitiilor in intreprinderi mari.

El a aratat totodata ca Executivul analizeaza si posibilitatea introducerii unui mecanism de compensare a TVA-ului care trebuie achitat de catre o firma cu restantele pe care aceasta le are de incasat de la stat din rambursarea TVA.

Premierul a precizat ca toate aceste masuri fac parte dintr-un set de proiecte pregatite de Guvern pentru sprijinirea mediului de afaceri.

Sursa :Mediafax

Noul cont pentru imobilizarile in curs de aprovizionare


Noul cont pentru imobilizarile in curs de aprovizionare


Ordinul 3055/2009 aduce noutati in planul de conturi pentru imobilizari, si anume faptul ca sunt reflectate distinct în contabilitate, acele imobilizari corporale cumparate, pentru care s-au transferat riscurile si beneficiile aferente, dar care sunt în curs de aprovizionare (grupa 22 Imobilizari corporale în curs de aprovizionare” din Planul de conturi general).

Aceasta este o grupa distincta de grupa imobilizarilor in curs de executie (grupa 23)

Detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie înregistrate în contabilitate, sunt interzise.

In acest scop este necesar sa se asigure:

a) receptionarea tuturor bunurilor materiale intrate în entitate si înregistrarea acestora la locurile de depozitare. Bunurile materiale primite pentru prelucrare, în custodie sau în consignatie se receptioneaza si înregistreaza distinct ca intrari în gestiune. În contabilitate, valoarea acestor bunuri se înregistreaza în conturi în afara bilantului;

b) în situatia unor decalaje între aprovizionarea si receptia bunurilor care se dovedesc a fi în mod cert în proprietatea entitatii, se procedeaza astfel:

- bunurile sosite fara factura se înregistreaza ca intrari în gestiune atât la locul de depozitare, cât si în contabilitate, pe baza receptiei si a documentelor însotitoare;

- bunurile sosite si nereceptionate se înregistreaza distinct în contabilitate ca intrare în gestiune;

c) în cazul unor decalaje între vânzarea si livrarea bunurilor, acestea se înregistreaza ca iesiri din entitate, nemaifiind considerate proprietatea acesteia, astfel:

- bunurile vândute si nelivrate se înregistreaza distinct în gestiune, iar în contabilitate în conturi în afara bilantului;

- bunurile livrate, dar nefacturate, se înregistreaza ca iesiri din gestiune atât la locurile de depozitare, cât si în contabilitate, pe baza documentelor care confirma iesirea din gestiune potrivit legii;

d) bunurile aprovizionate sau vândute cu clauze privind dreptul de proprietate se înregistreaza la intrari si, respectiv, la iesiri, atât în gestiune, cât si în contabilitate, potrivit contractelor încheiate.

Noua grupa introdusa :

22. IMOBILIZARI CORPORALE ÎN CURS DE APROVIZIONARE se compune din:

223. Instalatii tehnice, mijloace de transport, animale si plantatii în curs de aprovizionare (A)

224. Mobilier, aparatura birotica, echipamente de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale în curs de aprovizionare (A)

Cu ajutorul conturilor din aceasta grupa se tine evidenta imobilizarilor corporale cumparate, pentru care s-au transferat riscurile si beneficiile aferente, dar care, la finele perioadei de raportare, sunt în curs de

aprovizionare.

Conturile din aceasta grupa sunt conturi de activ.

În debitul conturilor din grupa 22 “Imobilizari corporale în curs de aprovizionare” se înregistreaza:

- valoarea imobilizarilor corporale cumparate, pentru care s-au transferat riscurile si beneficiile aferente, dar care sunt în curs de aprovizionare (404).

În creditul conturilor din grupa 22 “Imobilizari corporale în curs de aprovizionare” se înregistreaza:

- valoarea imobilizarilor corporale cumparate, pentru care s-a încheiat procesul de aprovizionare (213, 214).

Soldul conturilor reprezinta valoarea imobilizarilor corporale cumparate, pentru care s-au transferat riscurile si beneficiile aferente, dar care, la finele perioadei de raportare, sunt în curs de aprovizionare.

Bancul zilei

Vanatorul si padurarul

Un vanator, urmarind un mistret ranit, s-a afundat in padure si fara
sa-si de-a seama l-a prins noaptea si s-a ratacit. Batea vantul si
ningea iar el disperat mergea ca sa se incalzeasca fara sa mai stie unde
se afla. Intr-un tarziu vede undeva o lumina si tot mergand catre ea
ajunge la un canton silvic.
Bate la usa si apare padurarul.

Ordin 3055/2009

ORDINUL nr. 3055/2009 din 29 octombrie 2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene (OMFP 3055/2009)

in temeiul prevederilor art. 2 alin. (2) lit. a) si ale art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata,

Necertificarea declaratiilor fiscale ,nu se sanctioneaza

Actul normativ elaborat de Ministerul Finantelor Publice (MFP) referitor la certificarea declaratiilor fiscale nu va contine sanctiuni contraventionale, a declarat Sorin Blejnar, presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala(ANAF) pentru Avocatnet.ro.

Presedintele ANAF, Sorin Blejnar a declarat ca proiectul de OUG elaborat de Ministerul Finantelor prin care certificarea declaratiior fiscale de catre un consultant va fi obligatorie doar pentru contribuabilii mari si mijlocii, va fi aprobat in perioada urmatoare, avand in vedere ca pe 25 aprilie este termenul de depunere a bilanturilor pentru marea majoritate a agentilor economici.

Acesta a mai mentionat ca, indiferent de forma sub care se va adopta proiectul de OUG, nu va avea sanctiuni contraventionale.

„Acest act normativ trebuie inteles ca o dorinta a unei parti a administratiei fiscale de a avea aceste bilanturi certificate, pentru o mai buna corectitudine a datelor. Eu, ca opinie personala, nu m-as duce pe obligativitatea contribuabililor, ci as lasa la latitudinea societatilor daca isi angajeaza, sau nu, un consultant fiscal”, a adaugat presedintele ANAF.

Mentionam ca certificarea declaratiilor fiscale a fost instituita prin Ordonanta Guvernului nr. 47/2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale, ce a modificat art. 83 din Codul de procedura fiscala. Ulterior, prin art. II alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 19/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aplicarea dispozitiilor sus mentionate, a fost suspendata pana la data de 01 ianuarie 2010.

Prin urmare, incepand cu 01 ianuarie 2010, prevederile referitoare la certificarea declaratiilor fiscale anuale au intrat in vigoare.

De asemenea, referitor la impozitul minim, introdus in 2009, Blejnar a afirmat ca acesta a adus rezultate bune, in sensul ca au fost incasate 1,3 miliarde de lei.

„Totodata a condus la curatarea mediului de afaceri de foarte multe firme inactive, de firme care nu aveau activitate, iar multi dintre administratorii lor au omis in mod deliberat sa le radieze sau sa le suspende activitatea”, a mentionat Blejnar.

Acesta a mai adaugat ca, din 160 de mii de firme suspendate in anul 2009, 72% sunt societati care in 2008 nu au depus bilanturi contabile, sau nu aveau activitate, inca 10% au fost societati comerciale care au avut pierderi in anul 2008 si 2007, iar inca 10% au fost societati care au avut cifra de afaceri nesemnificativa, adica sub 100 de euro pe luna.

„ Intradevar, un procent de 4-7% au fost societati care si-au suspendat activitatea din motive obiective. Foarte multi si-au mutat activitatea pe alte forme de organizare, de exemplu persoana fizica autorizata” a incheiat Blejnar.