Evidenta contabila la AP


Conducerea evidentelor contabile si fiscale la asociatiile de proprietari


Asociaţiile de proprietari au obligaţia să organizeze şi să conducă contabilitatea proprie, potrivit prevederilor Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în partidă dublă sau în partidă simplă, prin opţiune, potrivit hotărârii adunării generale a asociaţiei de proprietari.
Asociaţiile de proprietari organizează şi conduc contabilitatea în conformitate cu reglementările contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial, aprobate prin ordinul ministrului Economiei şi Finanţelor nr. 1969/2007 privind aprobarea reglementărilor contabile pentru persoanele juridice fără scop patrimonial.

Evidenţele contabile in cazul asociatiilor de proprietari sunt ţinute în limba română şi în moneda naţională.
Evidenţele contabile şi fiscale trebuie păstrate la domiciliul fiscal al asociaţiei sau pot fi încredinţate spre păstrare unei societăţi autorizate să presteze servicii de arhivare. În cazul în care evidenţele contabile sunt ţinute cu ajutorul sistemelor electronice de gestiune, pe lângă datele arhivate în format electronic, asociaţia este obligată să păstreze şi să prezinte aplicaţiile informatice cu ajutorul cărora le-a generat.

Asociaţiile de proprietari sunt obligate să evidenţieze veniturile realizate şi cheltuielile efectuate eferente activităţilor economice desfăşurate, prin întocmirea registrelor sau a oricăror documente prevăzute de lege. Asociaţiile de proprietari sunt obligate să utilizeze pentru activitatea desfăşurată documente primare şi de evidenţă contabilă stabilite prin lege, şi să completeze integral rubricile formularelor, corespunzător operaţiunilor înregistrate.

Baza legală:
- Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 490/.2007;
- HGR nr. 1.588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înfiinţarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43/.2008;
- Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal,cu modificările şi completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927/.2003; Art. 219 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de Procedură Fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 941/.2003;
- OPANAF nr. 101/2008 privind aprobarea modelului şi conţinutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor şi contribuţiilor cu regim de reţinere la sursă, cu modificările şi completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 70/2008.

via - finantevalcea.ro

Obligatii fiscale aprilie 2010

7
aprilie
Depunerea jurnalelor privind livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie/navigaţie Antrepozitarii autorizaţi pentru producţie/depozitare HG 1620/2009


până la 1.04.2010:


alin. (7) al pct. 23.1 de la titlul VII;


de la 1.04.2010: alin. (11) al pct. 113.1
15
aprilie
Depunerea Situaţia livrărilor de ţigarete în luna ... Formular. Antrepozitarii autorizaţi, operatorii înregistraţi/destinatarii înregistraţi şi importatorii autorizaţi de astfel de produse. HG 1620/2009
15
aprilie
Depunerea jurnalelor privind achiziţiile/  livrările de combustibil destinat utilizării exclusiv pentru aviaţie/navigaţie Antrepozitarii autorizaţi pentru depozitare HG 1620/2009


până la 1.04.2010:


alin. (9) al pct. 23.1 de la titlul VII;


de la 1.04.2010: alin. (13) al pct. 113.1 de la titlul VII
15


aprilie
Depunerea situaţiei privind achiziţia şi utilizarea alcoolului etilic şi a produselor alcoolice în regim de scutire de accize Operatorii economici care deţin autorizaţie de utilizator final. HG 1620/2009


până la 1.04.2010:


alin. (27) al pct. 22 de la titlul VII


de la 1.04.2010


alin. (25) al pct. 111
15


aprilie
Depunerea situaţiei privind achiziţia şi utilizarea produselor energetice în regim de scutire de accize pentru luna precedentă


Formular.
Operatorii economici care deţin autorizaţii de utilizator final HG 1620/2009. De la 1.04.2010: alin. (12) al pct. 113.2 şi alin. (8) al pct. 113.7 de la titlul VII
15
aprilie
Depunerea Situaţiei centralizatoare privind privind achiziţiile şi livrările de produse accizabile Formular Operatorii înregistraţi şi neînregistraţi, precum şi reprezentanţii fiscaliDestinatarii înregistraţi şi reprezentanţii fiscali până la 1.04.2010


art. 19210 CF;


de la 1.04.2010


art. 20650 CF
15
aprilie
Depunerea Situaţiei centralizatoare privind privind achiziţiile şi livrările de produse energetice Formular Operatorii economici care deţin autorizaţii de utilizator final HG 1620/2009


până la 1.04.2010 : alin. (15) al pct. 51.3  de la titlul VII;


de la 1.04.2010: alin. (22) al pct. 82
15
aprilie
Depunerea Situaţiei privind operaţiunile desfăşurate în antrepozitul fiscal de producţie de alcool şi băuturi spirtoase Formular Antrepozitarii autorizaţi pentru producţie şi pentru depozitare (se transmite on-line la autoritatea vamală teritorială) HG 1620/2009


Pct.  109. la tivlul VII
15
aprilie
Depunerea Evidenţei achiziţionării, utilizării şi returnării marcajelor


Formular
Antrepozitarii autorizaţi, destinatarii înregistraţi şi importatorii autorizaţi de produse supuse marcãrii HG 1620/2009


de la 1.04.2010: alin. (9) al pct. 117.2 de la titlul VII din Norme
15
aprilie
Transmiterea  on-line a situaţiei cu privire la produsele accizabile, la autoritatea vamală teritorială


Formular


Antrepozitarii autorizaţi pentru producţie şi pentru depozitare produse accizabile precum şi terminalul petrolier cu ieşire în port autorizat ca antrepozit fiscal pentru operaţiunile desfăşurate în incinta acestuia Până la 1.04.2009: art.197 C.F.


De la 01.04.2009:


art. 20655 CF
15


aprilie
Depunerea Declaraţiei recapitulative privind livrările / achiziţiile / prestările intracomunitare de bunuri


Formular 390 VIES
Contribuabilii înregistraţi în scopuri de TVA conform art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal. C.F. art. 1564


OPANAF 77/2010
26


aprilie
Depunerea declaraţiilor de impozit pe profit şi plata acestuia


Formular 101
Contribuabilii plătitori de impozit pe profit, cu excepţia cu excepţia celor prevăzuţi la art. 34 alin. (4), (5), (11), C.F. art. 35 alin. (1)


OPANAF 101/2008
26
aprilie
Depunerea Declaraţiei privind taxele de organizare şi exploatare a jocurilor de noroc Formular 105 Organizatorii de jocuri de noroc. Declaraţia se depune pentru poziţiile 10, 13 şi 14 din Nomenclatorul cuprins în OPANAF 1451/2010 OUG 77/2009


Art. 14
şi OPANAF 1451/2010
26
aprilie
Depunerea Declaraţiei privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obţinute de către persoane fizice care desfăşoară activitate în România şi de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România Formular 224 pentru luna precedentă Persoanele fizice care obţin salarii din străinătate pentru activităţi în România şi persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România C.F.art.60


OMEF  2371/07
26


aprilie
Depunerea situaţiei centralizatoare privind achiziţiile şi livrările intracomunitare de produse accizabile


Formular
Destinatarii înregistraţi şi reprezentanţii fiscali pentru achiziţiile şi livrările intracomunitare de produse accizabile C.F.  art. 19210 (până la  1.04.)


Art. 20650 după 1.4.2010
26


aprilie
Depunerea Declaraţiei privind accizele


Formular 103
Orice plătitor de accize armonizate şi alte produse accizabile Pana la 1.04.2010


art. 194 si 214


După 1.04


C.F. art. 20652 si Art.214


OPANAF 101/2008
26


aprilie
Depunerea Decontului de taxa pe valoarea adăugată Formular 300 Persoanele impozabile înregistrate ca plătitori de TVA conform art. 153.


Lunar


Trimestrial, pentru persoana impozabilă care în cursul anului calendaristic precedent a realizat o cifră de afaceri din operaţiuni taxabile şi/sau scutite cu drept de deducere şi/sau neimpozabile în România conform art. 132 şi art. 133, dar care dau drept de deducere conform art. 145 alin.(2) lit.b), care nu a depăşit plafonul de 100.000 euro, cu excepţia celei care a efectuat în cursul anului calendaristic precedent una sau mai multe achiziţii intracomunitare de bunuri.


Semestrial, cf. aprobării (dacă efectuează op. impozabile pe max. 3 luni calendaristice dintr-un semestru)


Anual, cf. aprobării (dacă efectuează op. impozabile pe max. 6 luni calendaristice dintr-un an)
OPANAF 1746/2008
26


aprilie
Depunerea Decontului special de taxa pe valoarea adăugată


Formular 301
Persoanele impozabile care efectuează numai livrări de bunuri sau prestări de servicii pentru care taxa nu este deductibilă (operaţiuni scutite conform art. 141) ori sunt supuse regimului special de scutire pentru întreprinderile mici prevăzut la art. 152, care nu sunt înregistrate în scopuri de TVA şi nici nu au obligaţia de a se înregistra, conform art. 153, dar care sunt înregistrate conform art. 153^1. Persoanele juridice neimpozabile, care sunt înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153^1. Persoanele obligate la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. b) - d) şi f) - g) (vezi instructiuni de completare formular 301) C.F. art. 1563


alin. (2)


OPANAF 75/2010
26


aprilie
Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat    Formular 100 privind:


-     Calcularea şi virarea impozitului pe venitul persoanelor fizice pentru luna precedentă
Contribuabilii persoane juridice sau fizice care reţin la sursă impozitul pe venit . Se declară şi impozitul pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi C.F.art.52 alin. (3), art. 58 şi 116


OG  92/03 art.81


OPANAF 101/08

-     Declararea impozitului pe ţiţeiul de producţie internă pentru luna precedentă Orice operator economic, plătitor de impozit la ţiţeiul din producţia internă C.F. art. 217

-     Calcularea, virarea si declararea impozitului  aferent veniturilor din salarii, precum şi impozitul reţinut la sursă potrivit art. 52 alin. (1) lit. d),  pentru trim.I 2010 Asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, precum şi de către persoanele fizice care au calitatea de angajator C.F.art. 52 alin. (1) lit. d)


OG  92/03 art. 81, 111 alin. (7) lit. a)


OPANAF 101/08

-     Calcularea şi virarea impozitului pentru  trim. I 2010 Plătitorii de venituri pentru venitul obţinut de o persoană fizică, rezidentă sau nerezidentă, dintr-o asociere fără personalitate juridică cu o microîntreprindere C.F.art. 111


OG  92/03 art. 81


OPANAF 101/08

-     Efectuarea plăţilor anticipate, în contul impozitului pe profit anual Contribuabilii plătitori de impozit pe profit, inclusiv  societăţi comerciale bancare, persoane juridice române, şi sucursalele din România ale băncilor, persoane juridice străine C.F. art. 34 alin. (1) lit. a), b). şi alin. (6)

-     Calcularea şi virarea impozitului pe profit pe trim. I 2010 Persoanele juridice străine care realizează venituri din/ sau în legătură cu proprietăţi imobiliare situate în România sau din vânzarea/ cesionarea titlurilor de participare deţinute la o persoană juridică română C.F. art. 34 alin. (3)

-     Calcularea şi virarea impozitului pe profit pe trim. I 2010 Asocierile fără personalitate juridică. C.F. art. 13 lit. c) şi e), art. 34 alin. (2)
26


aprilie
Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale Formular 102


-     pentru luna precedentă
Plătitorii de contribuţii cărora le revin obligaţii de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale, cu excepţia celor care au obligaţii fiscale trimestrial sau semestrial OG  92/03 art. 111 alin. (6)


OPANAF 101/08

-     pentru trim. I 2010 Asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, precum şi de către persoanele fizice care au calitatea de angajator. OG  92/03 art. 81, 111 alin. (7) lit. a)


OPANAF 101/08
26


aprilie
Depunerea Declaraţiei privind distribuirea între asociaţi a veniturilor şi cheltuielilor aferente trim. I 2010


Formular 104
Persoanele juridice constituite între contribuabilii prevăzuţi la art. 13 lit. c) şi e)  din C.F. OPANAF 101/2008
30


aprilie
Depunerea Decontului privind accizele


pentru anul 2009


Formular 120
Operatorii economici plătitori de accize C.F. art. 219


OPANAF 101/2008
30


aprilie
Depunerea Decontului privind impozitul la ţiţeiul şi gazele naturale din producţia internă


pentru anul 2009


Formular 130
Operatorii economici plătitori de impozit la ţiţeiul din producţia internă C.F. art. 219


OPANAF 101/2008

Despre tichetele de masa

In momentul de fata proiectul de modificare a Codului Fiscal este in proces de elaborare, prevederile sale fiind discutate de catre reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, reprezentanti ai firmelor de consultanta, patronate, reprezentanti ai administratiilor publice locale, se specifica in comunicatul MFP.

“In ceea ce priveste „bonurile valorice”, facem precizarea ca actualele propuneri de modificare ale Codului Fiscal nu prevad modificarea tratamentului fiscal aplicabil acestora”, se arata in comunicatul de presa.

Astfel, potrivit MFP, abrogarea prevederilor lit. e) a art. 42 din Codul Fiscal, potrivit carora nu este impozabila “contravaloarea cupoanelor ce reprezinta bonuri de valoare care se acorda cu titlu gratuit persoanelor fizice conform dispozitiilor legale in vigoare” are drept ratiune clarificarea dispozitiilor legale, in contextul in care, in conformitate cu prevederile art. 55 alin. (4) din Codul Fiscal nu sunt incluse in veniturile salariale si nu sunt impozabile: tichetele de cresa acordate potrivit legii (litera a.1), tichetele de vacanta acordate potrivit legii ( litera a.2), tichetele de masa si drepturile de hrana acordate de angajatori angajatilor in conformitate cu legislatia in vigoare (litera b) precum si cadourile acordate in conditiile prevazute la litera a).

Dupa ce vor fi sintetizate propunerile tuturor factorilor implicati si se va decide asupra formei finale a proiectului legii de modificare si completare a Codului Fiscal, acesta va intra in dezbatere publica, conform prevederilor Legii nr. 52/2003.

Impozitarea terenului de sub cladire?

Potrivit MFP, structurile asociative ale Administratiilor Publice Locale au venit cu propunerea referitoare la impozitarea terenului de sub cladire.

”Mentionam faptul ca in acest moment functioneaza scutirea de la plata impozitului pe terenul de sub cladire in baza art. 257 lit a) din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal. Tratamentul de baza este impozitarea intregii suprafete de teren aflata in proprietate, scutirea acordata pana in acest moment de Codul Fiscal fiind o exceptie de la aceasta regula”, spun reprezentantiiMFP.

Ca argument, MFP aduce exemplul unor tari precum Cehia, Slovenia, unde intalnim un tratament fiscal similar. In plus, MFP subliniaza faptul ca in majoritatea tarilor Europene terenul si cladirea se impoziteaza impreuna, la valoarea de piata, aceasta fiind si tendinta la nivel european de impozitare a proprietatilor.

Despre depunere bilant

- Cererea de depunere situaţie financiară anuală

Atentie aici – sub casuta cu opis, treceti cu pixul “Note explicative – ___ file” – deoarece acest lucru nu este specificat in modelul de cerere, dar asa cer cei de la ONRC.

- Situaţia financiară anuală la 31.12.2009 – F 10, F 20, F30 si F 40 – semnată şi ştampilată de persoanele în drept conform legii, deci de administrator si de contabil sef sau expert contabil – aplicatie aici
- Adresa inaintare situatii financiare la 31.12.2009
- Imputernicire din partea firmei care depune – in cazul in care merge expertul contabil si le depune
Atentie in acest caz – in cererea de la punctul 1, dupa “Doamnă/Domnule Director” (sus), incepeti cu numele administraotorului, iar la randul care incepe cu “prin” treceti numele expertului sau a persoanei care depune, iar la randul care incepe cu “conform” treceti – prin imputernicire.
- Raport administrator
- Propunere de distribuire a profitului realizat/acoperire a pierderilor
- Declaraţie pe proprie răspundere în conformitate cu prevederile art. 30 din Legea contabilităţii nr.82/1991
- Proces verbal al adunării generale a asociaţilor/acţionarilor
- Note explicative – 10 la numar
- Balanta

ATENTIE MARE – PE DOSAR TREBUIE SA TRECETI (ca in poza de mai jos):
- IN COLTUL DIN DREAPTA SUS, URMATOARELE – NR. DE INREGISTRARE LA REG. COM (ADICA J___/_____/______), SI SUB NUMAR – BILANT LA 31.12.2009
- PE LA MIJLOC – NUMELE FIRMEI SI CODUL FISCAL

Costuri depunere:
- 14 RON – pentru SC cu cifra de afaceri < 10.000.000 ron - 74 RON - pentru SC cu cifra de afaceri > 10.000.000 ron

Celelalte persoane juridice (operatori economici) care nu sunt societăţi comerciale şi întocmesc situaţii financiare anuale aferente exerciţiului financiar 2009 potrivit Reglementărilor contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene, parte componentă a Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1752/2005, cu modificările şi completările ulterioare – depun situaţiile financiare anuale aferente exerciţiului financiar 2009 la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice.

Sursa:contacafe.ro,cabinetexpert.ro

Cheltuieli nedeductibile

In perioada 1 mai 2009—31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu depăşească 3.500 kg şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul șoferului, aflate în proprietatea sau în folosinţa contribuabilului, cu excepția situaţiei în care vehiculele se înscriu în oricare dintre următoarele categorii:

1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pază și protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfăşurare a activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi de agenţi de recrutare a forţei de muncă;

2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plată, inclusiv pentru activitatea de taxi;

3. vehiculele utilizate pentru închirierea către alte persoane, inclusiv pentru desfăşurarea activităţii de instruire în cadrul şcolilor de şoferi.

Descriere termeni:

a) vehiculele utilizate exclusiv pentru reparaţii şi/sau intervenţie reprezintă vehiculele care pot fi înzestrate sau nu cu echipamente tehnice specifice, ce deservesc personalul specializat în vederea reparării bunurilor, precum şi cele utilizate pentru deplasarea în acţiuni de intervenţie;

b) vehiculele utilizate exclusiv pentru pază şi protecţie sunt vehiculele utilizate în vederea asigurării siguranţei obiectivelor, bunurilor şi valorilor împotriva oricăror acţiuni ilicite care lezează dreptul de proprietate, existenţa materială a acestora, precum şi protejării persoanelor împotriva oricăror acte ostile care le pot periclita viaţa, integritatea fizică sau sănătatea, potrivit prevederilor Legii nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor şi protecţia persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare;

c) vehiculele utilizate exclusiv pentru curierat reprezintă vehiculele care servesc la primirea, transportul şi distribuirea scrisorilor, coletelor şi pachetelor;

d) vehiculele utilizate exclusiv drept care de reportaj reprezintă vehiculele rutiere special amenajate pentru a găzdui tehnica specifică pentru înregistrări audio-video sau transmisii complexe video, audio şi/sau date prin unde hertziene sau medii optice, capabile să efectueze producţii de televiziune sau radio înregistrate sau transmise în direct sau să transmită la distanţă prin tehnologii de radiofrecvenţă (radiorelee, transmisii prin satelit) sau prin fibră optică semnalul unei producţii de televiziune sau de radio către alte care de reportaj sau către un telecentru sau un sediu central de radiodifuziune;

e) vehiculele destinate exclusiv utilizării de agenţi de vânzări reprezintă vehiculele utilizate în cadrul activităţii unei persoane impozabile de către angajaţii acesteia care se ocupă în principal cu prospectarea pieţei, desfăşurarea activităţii de merchandising, negocierea condiţiilor de vânzare, derularea vânzării bunurilor, asigurarea de servicii postvânzare şi monitorizarea clienţilor. Se limitează deductibilitatea taxei la cel mult un vehicul utilizat de fiecare agent de vânzări. În această categorie se cuprind şi vehiculele de test-drive utilizate de dealerii auto;

f) vehiculele utilizate exclusiv pentru transportul personalului la şi de la locul de desfăşurare a activităţii reprezintă vehiculele utilizate de angajator pentru transportul angajaţilor în scopul desfăşurării activităţii economice la şi de la reşedinţa acestora/locul convenit de comun acord la sediul angajatorului sau la şi de la sediul angajatorului la locul în care se desfăşoară efectiv activitatea sau la şi de la reşedinţa angajaţilor/locul convenit de comun acord la locul de desfăşurare a activităţii, atunci când există dificultăţi evidente de a găsi alte mijloace de transport şi există un acord colectiv între angajator şi angajaţi prin care angajatorul se obligă să asigure gratuit acest transport;

g) vehiculele utilizate exclusiv de agenţi de recrutare a forţei de muncă sunt vehiculele utilizate în cadrul activităţii agenţiilor de plasare a forţei de muncă de către personalul care se ocupă în principal cu recrutarea şi plasarea forţei de muncă. Se limitează deductibilitatea taxei la cel mult un vehicul utilizat de fiecare agent de recrutare a forţei de muncă.

sursa:contzilla
Up date : Cheltuielile cu combustibilul sunt nedeductibile pina la 31 dec.2011
Cheltuieli deductibile limitat up date 01.07.2012
-cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu functii de conducere si de administrare ale persoanei juridice sunt deductibile 50 % pentru cel mult un singur autoturism aferent fiecarei persoane cu astfel de atributii
- cheltuieli deductibile 50% din cheltuielile aferente vehiculelor rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, cu o masa totala maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului.Aceasta prevedere s-a extins si asupra venitului net anual din activitati independente, determinat pe baza contabilitatii in partida simpla(sistem real de impozitare in cazul PFA)

Aparat care arde tumori

Aparatul care arde cancerul


Centrul Medical Bio Terra Med


Oricum e bine de stiut si merita trimis mai departe, poate cineva are nevoie de aceasta informatie in Romania!

Fara interventii chirurgicale sau iradiere, tratamentul cu ultrasunete focalizate de intensitate inalta (HIFU) distruge tesutul canceros prin suprincalzire. Terapia poate fi efectuata doar contra-cost, la o clinica privata din Capitala. Primul echipament generator de ultrasunete din Romania a costat 1,2 milioane de dolari si a fost achizitionat din China, acolo unde acest tratament este folosit pe scara larga. "Ultrasunetele ating tinta si se transforma in caldura, care distruge celulele tumorale, fara a afecta organele si tesuturile din jur. Nu exista efecte secundare", explica  dr. Nicolae Verga, directorul Centrului Medical Bio Terra Med.

Pentru interventie, pacientul e anesteziat total, nu are nevoie de transfuzii sau de recuperare postoperatorie. Metoda HIFU poate fi folosita si in asociere cu alte tratamente medi

Proiect pentru noul impozit forfetar

Noul impozit forfetar


Transportul cu taxiuri, spalatoriile auto si interpretarea artistica se numara printre activitatile introduse intr-o lista ce cuprinde 28 de servicii pentru care se va plati impozit forfetar, potrivit unui nou proiect, in care nu mai figureaza touroperatorii sau centrele de fitness, informeaza agentia Mediafax.

Alte servicii nou introduse, clasificate dupa codul CAEN, pentru care se va plati impozit forfetar sunt:
• vulcanizarile
• transporturile urbane, suburbane si metropolitane de calatori
• alte transporturi terestre de calatori
• activitati de intretinere peisagistica
• activitati suport pentru interpretare artistica (spectacole)
• activitati de creare artistica
• activitati de gestionare a salilor de spectacole si alte activitati de servicii

Activitatile mentionate sunt incluse intr-un proiect de lucru al Guvernului privind modificarea Codul Fiscal si introducerea impozitul forfetar, obtinut de MEDIAFAX.

Printre domeniile care au fost initial incluse in lista si au fost ulterior eliminate se numara repararea calculatoarelor si a echipamentelor de comunicatii, repararea ceasurilor si a bijuteriilor, balciurile si parcurile de distractii.

Astfel, in noua lista a serviciilor propuse pentru impozitul forfetar mai sunt incluse:
• intretinerea si repararea autovehiculelor (vulcanizari)
• hoteluri si alte facilitati de cazare similare
• facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata
• parcuri pentru rulote, campinguri si tabere si alte servicii de cazare
De asmenea, impozitul forfetar se va aplica si pentru:
• restaurante
• firme prestatoare de servicii in alimentatie (catering) pentru evenimente
• alte activitati de alimentatie
• baruri si alte activitati de servire a bauturilor
• alte servicii de rezervare si asistenta turistica
• repararea dispozitivelor de uz gospodaresc si a echipamentelor pentru casa si gradina
• repararea incaltamintei si a articolelor din piele
• repararea mobilei si a furniturilor casnice
• repararea ceasurilor si a bijuteriilor
• repararea articolelor de uz personal si gospodaresc
• spalarea si curatarea (uscata) articolelor textile si a produselor din blana
• coafura si alte activitati de infrumusetare
• activitati de pompe funebre si similare
• activitati de intretinere corporala si alte activitati de servicii

In proiectul Guvernului este prezentata si modalitatea de calcul pentru stabilirea impozitului forfetar in cazul categoriilor "Restaurante, baruri cafenele", si "Hoteluri si alte facilitati de cazare".

In cazul primei categorii, firmele prestatoare vor plati o suma care creste odata cu rangul localitatii unde se afla restaurantul si a suprafetei totale utile.

Cel mai mic impozit forfetar, de 2.000 de lei, va fi platit pentru localurile de la sat care nu au o suprafata utila mai mare de 10 metri patrati.

Proprietarul unui bar cu o suprafata de 20 de metri patrati, tot dintr-un sat, va plati 3.400 de lei. Suma maxima pentru un astfel de local situat la sat poate ajunge, pentru o suprafata de 240 de metri patrati, la 34.200 de lei pe an.

Pentru cafenelele, barurile sau restaurantele situate in comune, suma minima platita pentru o suprafata de maxim 10 metri patrati va fi de 2.300 de lei, in timp ce impozitul maxim pentru o suprafata totala utila de 240 de metri patrati ajunge la 34.500 de lei.

La oras, impozitul variaza, conform acelorasi parametri, intre 2.900 de lei si 34.800 de lei.

In cazul municipiilor, impozitul este diferentiat pe patru zone, astfel ca o firma care isi desfasoara activitatea intr-o zona de tip A (centrala -n.r.) va plati un impozit anual intre 8.900 de lei si 41.100 de lei.

La categoria "Hoteluri si alte facilitati de cazare", impozitul forfetar este calculat in functie de numarul de camere autorizate si numarul de stele sau margarete.

Astfel, impozitul anual se calculeaza inmultind 1.226 lei cu numarul de camere si cu un coeficient care porneste de la 0,5 pentru locatiile de o stea si creste cu 0,25 unitati, pana la 1,5 pentru cele de cinci stele.

Pentru hotelurile si pensiunile cu o singura stea, valoarea impozitului este de 613 lei inmultit cu numarul de camere, pentru cele cu doua stele/margarete ajunge la 919,5 lei inmultit cu numarul de camere, iar cele de cinci stele/margarete vor trebui sa achite o suma echivalenta cu 1.839 de lei inmultit cu numarul de camere.

Proiectul nu precizeaza clar nivelul minim al veniturilor anuale sub care se plateste impozit forfetar, in documentul de lucru fiind specificata conditia ca veniturile sa nu depaseasca "35.000 (100.000) euro".

Documentul mai arata ca impozitul forfetar se va declara si plati trimestrial, in suma de o patrime din impozitul forfetar anual, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se datoreaza impozitul.

Sursa: Mediafax si avocatnet.ro

Declaratii haioase

Cele ce urmeaza au fost extrase dintr-o carte numita “Disorder in the American Courts” si sunt lucruri reale spuse in timpul proceselor, publicate apoi de reporteri specializati in relatarea proceselor :

AVOCATUL : Aceasta astenie grava va afecteaza memoria ?
MARTORUL : Da
AVOCATUL : In ce fel va afecteaza memoria ?
MARTORUL : Uit
AVOCATUL : Uitati ? Ne puteti da un exemplu de ceva pe care l-ati uitat ?

……………………………………
AVOCATUL : Doctore, e adevarat ca daca o persoana moare in somn, el nu-si va da seama de treaba asta pana a doua zi dimineata ?
MARTORUL : E adevarat ca dumneata chiar ai trecut examenul de barou ?

………………………………………
AVOCATUL : Fiul cel tanar, cel de douazeci de ani, ce varsta are ?
MARTORUL : Are 20 , cam ca si IQ-ul dumneavoastra

……………………………………....

AVOCATUL : Erati de faţă cand v-a fotografiat ?
MARTORUL : Glumiti ?

………………………………………

AVOCATUL : Deci data conceperii (bebelusului) a fost 8 August
MARTORUL : Da

AVOCATUL : Si ce faceati dumneavoastra atunci ?
MARTORUL : Cam ce credeti ca faceam ?

………………………………………….

AVOCATUL : Ea avea trei copii, asa e ?
MARTORUL : Da
AVOCATUL : Cati din ei erau baieti ?
MARTORUL : Niciunul
AVOCATUL : Era vreunul din copii fata ?
MARTORUL : Onorata Curte, cred ca am nevoie de un alt avocat. Pot sa-mi iau un alt avocat ?

……………………………………………

AVOCATUL : Cum s-a incheiat primul dumneavoastra mariaj ?
MARTORUL : Prin moarte
AVOCATUL : Si prin moartea cui s-a incheiat ?
MARTORUL : Incercati sa ghiciti !

………………………………………………

AVOCATUL : Puteti descrie individul ?
MARTORUL : Cam de inaltime medie si purta barba.
AVOCATUL : Era barbat sau femeie ?
MARTORUL : In afara de cazul in care era vreun Circ in oras, as merge pe varianta barbat.

………………………………………………..

AVOCATUL : Doctore, cate din autopsiile pe care le-ai facut au fost pe oameni morti ?
MARTORUL : Toate. Cei inca vii … se zbat prea mult !

……………………………………………….

AVOCATUL : Va amintiti la ce ora ati examinat trupul ?
MARTORUL : Autopsia a inceput la ora 8.30 p.m.
AVOCATUL : Si D-nul Denton era mort in acel moment ?
MARTORUL : Daca nu, in mod sigur a fost pana am terminat autopsia !

………………………………………………

AVOCATUL : Esti calificat sa dai o mostra de urina ?
MARTORUL : Dar dumneata chiar esti calificat sa pui intrebari ??

…………………………………………………

Si … cireasa de pe tort !!!

AVOCATUL : Doctore, inainte sa faci autopsia, ai cautat sa vezi daca mai avea puls ?
MARTORUL : Nu
AVOCATUL : Ai controlat tensiunea ?
MARTORUL : Nu
AVOCATUL : Ai verificat daca mai respira
MARTORUL : Nu
AVOCATUL : Deci e posibil ca pacientul sa fi fost inca viu atunci cand ai inceput autopsia ?
MARTORUL : Nu
AVOCATUL : Cum poti fi sigur Doctore ?
MARTORUL : Pentru ca creierul lui statea pe o tavita pe biroul meu
AVOCATUL : Inteleg, dar nu ar fi putut totusi ca pacientul sa fie viu, in ciuda acestui lucru ?
MARTORUL : Ba da, e posibil sa fi fost viu si sa practice avocatura !

Carta contribuabilului

ANAF a elaborat o Carta a contribuabilului, instrument ce va contine drepturi si obligatii ale firmelor in raport cu Administratia fiscala, dar si ale Fiscului fata de contribuabili.

„Cresterea transparentei in relatia cu cetatenii reprezinta un obiectiv important al reformei administratiei publice, inscris in Programul de guvernare 2009-2012” subliniaza ANAF. Ca urmare a acestui obiectiv, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat Carta contribuabilului, un instrument de o importanta egala pentru contribuabili si Administratia fiscala", se arata intr-un comunicat de presa al institutiei.

„Carta urmareste sa gaseasca echilibrul necesar intre exercitarea misiunii de serviciu public al Administratiei fiscale si asteptarile legitime ale contribuabililor si de a ancora acest echilibru intr-o relatie fondata pe incredere reciproca si pe respectarea legii” mai precizeaza comunicatul.

Ce spune Carta ?

“Dezvoltarea civismului fiscal presupune o relatie responsabila intre cetatean si functionarul fiscal. Simplitatea, respectul si echitatea trebuie sa orienteze actiunea Administratiei fiscale.

Relatia dintre contribuabili si Administratia fiscala isi are temeiul in prevederile Constitutiei:
„Art. 56 Contributii financiare
(1) Cetatenii au obligatia sa contribuie, prin impozite si prin taxe, la cheltuielile publice.
(2) Sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale.
(3) Orice alte prestatii sunt interzise, in afara celor stabilite prin lege, in situatii exceptionale.”

Din aceste prevederi se desprind urmatoarele:
- principiul impozitului este legitim, iar cetatenii au obligatia sa consimta la
acesta;
- nivelul impozitelor tine seama de conditiile de existenta ale cetatenilor;
- fiecare cetatean trebuie sa plateasca ceea ce datoreaza si nimic in plus”

Proiect amânare plăţi anticipate impozit

Ministerul Finantelor vrea să amâne introducerea plăţilor anticipate de impozit pe profit până in anul 2015, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă pentru modificarea Codului Fiscal, lansat luni in dezbatere publică.

GUVERNUL ROMÂNIEI

ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ

pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003

privind Codul Fiscal

Având în vedere necesitatea reducerii influenţelor bugetare ale unor
prevederi fiscale care sunt prevăzute în actualul cadru legislativ să se aplice
din anul 2010,

în scopul susţinerii mediului de afaceri şi în vederea perfecţionării continue a
legislaţiei fiscale,

în temeiul art. 115 alin (4) din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă:

Art. I – Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu
modificările şi completările ulterioare, se modificăşi se completează după
cum urmează:

1. La articolul 18 după alineatul (4) se introduc trei noi alineate,
alineatele (5), (6) şi (7) cu următorul cuprins:
˝(5) Contribuabilii prevăzuţi la art. 34 alin. (1) lit. b) efectuează pentru
trimestrele I-III comparaţia impozitului pe profit trimestrial cu impozitul
minim prevăzut la alin. (3), recalculat în mod corespunzător pentru
trimestrul respectiv, prin împărţirea impozitului minim anual la 12 şi
înmulţirea cu numărul de luni aferent trimestrului respectiv. În situaţia în
care perioada impozabilă începe sau se încheie în cursul unui trimestru,
impozitul minim prevăzut la alin. (3), se recalculează corespunzător
numărului de zile aferente trimestrului respectiv. Pentru definitivarea
impozitului pe profit datorat se efectuează comparaţia impozitului pe profit
anual cu impozitul minim anual prevăzut la alin. (3), iar în situaţia în care
perioada impozabilă începe sau se încheie în cursul anului pentru
definitivarea impozitului pe profit se efectuează comparaţia impozitului pe

profit aferent perioadei respective cu impozitul minim anual prevăzut la alin.

(3) recalculat în mod corespunzător pentru aceeaşi perioadă.
(6) În cazul sucursalelor din România ale băncilor persoane juridice
străine înregistrate în cursul anului dintr-o operaţiune prevăzută la art. 271 în
care a fost implicată o persoană juridică prevăzută la art. 34 alin.(1) lit.a),
pentru stabilirea impozitului minim anual, încadrarea în tranşa de venituri
totale prevăzută la alin.(3) se efectuează în funcţie de veniturile totale anuale
înregistrate de persoana juridică - societate cedentă.
(7) Contribuabilii prevăzuţi la art. 34 alin. (1) lit. a) şi alin. (5), pentru
definitivarea impozitului pe profit anual, aplică prevederile alin. (2) prin
compararea impozitului pe profit datorat la sfârşitul anului fiscal cu
impozitul minim anual, prevăzut la alin. (3).˝
2. La articolul 34 alineatul (1) litera b) se modificăşi va avea
următorul cuprins:
˝b) contribuabilii, alţii decât cei prevăzuţi la lit. a), au obligaţia de a
declara şi plăti impozitul pe profit trimestrial până la data de 25 inclusiv a
primei luni următoare trimestrului pentru care se calculează impozitul, dacă
în prezentul articol nu se prevede altfel. Începând cu anul 2015, aceşti
contribuabili urmează să aplice sistemul plăţilor anticipate prevăzut pentru
contribuabilii menţionaţi la lit. a).˝

3. La articolul 34 după alineatul (7) se introduce un nou alineat,
alineatul (71) cu următorul cuprins:
˝(71) Prin excepţie de la prevederile alin.(7), în cazul sucursalelor din
România ale băncilor persoane juridice străine înregistrate în cursul anului
dintr-o operaţiune prevăzută la art. 271 în care a fost implicată o persoană
juridică prevăzută la alin.(1) lit.a), impozitul pe profit pentru anul precedent,
pe baza căruia se determină plăţile anticipate, este impozitul pe profit datorat
de către persoana juridică - societate cedentă, fără a lua în calcul plăţile
anticipate efectuate în acel an.˝

4. La articolul 34 după aplineatul (18) se introduce un nou alineat,
alineatul (19), cu următorul cuprins:
˝(19) Prin excepţie de la prevederile alin.(6), contribuabilii prevăzuţi
la alin. (1) lit. a) înfiinţaţi în cursul anului precedent care nu au fost obligaţi
la plata impozitului minim şi care la sfârşitul anului fiscal precedent
înregistrează pierdere fiscală, efectuează trimestrial plăţi anticipate în contul
impozitului pe profit în sumă de o pătrime din impozitul minim anual,

prevăzut la art. 18 alin. (3) recalculat în mod corespunzător pentru perioada
impozabilă aferentă anului în care s-au înfiinţat.˝

Art. II. Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se aplică pentru
determinarea impozitului pe profit începând cu anul 2010.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Gheorghe Teodor Vlădescu