Corectarea erorii sau anularea operaţiunii se realizează în conformitate cu prevederile art. 36 din Normele metodologice aprobate prin HG 479/2003, republicată, cu modificările ulterioare, care stabilesc că este nevoie de întocmirea unui dosar de corecţie, care să cuprindă:
- sesizarea scrisă a persoanei care a efectuat greşit operaţiunea, cu precizarea motivaţiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum şi a numărului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei şi minutului emiterii acestuia;
- decizia scrisă de aprobare a corectării operaţiunii greşit efectuate, emisă de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de altă persoană care răspunde de gestionarea patrimoniului unităţii;
- copie de pe nota sau notele de recepţie şi constatare de diferenţe, întocmite de la ultima inventariere până la zi, prin care a fost stabilit preţul cu amănuntul al produsului sau produselor înregistrate greşit în aparatul de marcat electronic fiscal;
- nota de contabilitate care reflectă operaţiunea efectuată.
ex : eronat 12400 cu tva
corect 1240 cu tva
- înregistrări vânzări cu amănuntul încasate în numerar pe baza raportului Z
5311 "Casa în lei" = % 12400 lei
707 "Venituri din vânzarea mărfurilor" 10000 lei
4427 "TVA colectată" 2400 lei
- înregistrarea corecţiei ,prein stornare în roşu, pe baza dosarului de corecţie precizat anterior
5311 "Casa în lei" = % -11160 lei
707 "Venituri din vânzarea mărfurilor" - 9000 lei
4427 "TVA colectată" - 2160 lei
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu