Declaratii fiscale cu termen in luna august 2016 si plati .

-Depunerea Declarației de înregistrare în evidența persoanelor fizice care nu realizează venituri, precum și pentru stabilirea obligațiilor de plată a contribuției de asigurări sociale de sănătate Formular 604,in termen de 15 zile de la data la care nu se mai realizeaza venituri .Se depune pentru înregistrarea în evidența persoanelor fizice fără venituri, precum și pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele fizice care nu realizează venituri. Conform legii 227/2015 art. 180 alin. (1)  OPANAF 3743/2015

- 010 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică Formular 010. Termen 30 de zile de la data înființării/ data eliberării actului legal de funcționare/ data începerii activității/ data obținerii primului venit/ data dobândirii calității de angajator, după caz, sau 15 zile de la data modificării ulterioare a datelor declarate inițial. Se completează de persoanele juridice, asocierile și alte entități fără personalitate juridică. Declarația de înregistrare se completează la înființare, iar declarația de mențiuni se completează cînd se modifică datele declarate anterior. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală și eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum și la actualizarea informațiilor.

-020  Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoanele fizice române Formular 020. Termen 30 de zile de la data înființării/ data eliberării actului legal de funcționare/ data începerii activității/ data obținerii primului venit/ data dobândirii calității de angajator, după caz, sau 15 zile de la data modificării ulterioare a datelor declarate inițial. Se completează de persoanele fizice, altele decât cele care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere. Se utilizează la atribuirea codului de identificare fiscală și eliberarea certificatului de înregistrare fiscală, precum și la actualizarea informațiilor.

- 070 Declarație de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere Formular 070 Termen 30 de zile de la data înființării/ data eliberării actului legal de funcționare/ data începerii activității/ data obținerii primului venit/ data dobândirii calității de angajator, după caz, sau 15 zile de la data modificării ulterioare a datelor declarate inițial. Se completează de contribuabilii persoane fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere. Sunt exceptați contribuabilii care desfășoară exclusiv activități într-o formă de asociere.

 5 august 

-Depunerea Declarației de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România Formular 092, pentru contribuabilii înregistrați în scop de TVA care utilizează ca perioadă fiscală trimestrul și care au efectuat o achiziție intracomunitară taxabilă în România, fiind astfel obligați să își modifice perioada fiscală, devenind plătitori de TVA lunar.

Propunere legislativa

In urma sanctiunilor primite de la ANAF, inclusiv in prezent, calea de atac din partea firmelor o reprezinta contestatia care poate fi depusa la ANAF. Procesele pot fi dura insa ani de zile in momentul in care ajung la instanta.
O modificare in acest sens ar putea scuti firmele nu doar de initierea unor noi procese, ci si de sanctiunile aplicate de ANAF. In concret, un proiect de lege recent propune ca inspectorii ANAF sa permita firmelor sa isi exprime punctul de vedere in ce priveste faptele constatate de organele de control. In plus, inspectorii vor fi obligati sa ofere consiliere pentru remedierea neregulilor constatate.
In cazul in care consilierea si termenul de remediere de cel mult 10 zile nu vor fi oferite, sanctiunile date de ANAF se anuleaza:
"Sanctiunile si oricare alte dispozitii obligatorii inscrise in actul de control sunt nule de drept daca s-au dispus fara intocmirea procesului verbal prealabil, cu acordarea termenului de ...
Mai multe detalii aici ›

Oficial: creste indemnizatia pentru mame si se elimina plafonul

Legea nr. 66/2016, publicata in Monitorul Oficial nr. 304 din 20 aprilie 2016, a modificat Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor.

Incepand cu data de 1 iulie 2016, salariatii nu vor mai opta pentru CCC de 1 an. In schimb, solicitantul CCC va putea beneficia de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, perioada in care va beneficia si de o indemnizatie lunara.

Atentie la faptul ca nu mai exista conditionarea acordarii indemnizatiei de CCC de realizarea veniturilor supuse impozitului intr-o perioada limitata de 12 luni anterioare nasterii, asa cum  ... 

...citeste mai departe

cuantumul minim al indemnizatiei pentru cresterea copilului, de la 1 iulie 2016, este de 1062,5 lei.

Cont 3024 ,,Piese de schimb "

Piesele de schimb fac parte din activele circulante ,considerandu-se ca utilajele sau instalatiile pe care sunt montate contribuie la desfasurarea activitatii economice a firmei sau sunt comercializate si sunt consumate pe o perioada mai mica de un an .Tratamentul contabil al pieselor de schimb nu se modifica nici in cazul in care ,intamplator,  perioada de consum a acestora e mai mare de 1 an. 

   Piesele de schimb  şi echipamentul de service sunt, în general, contabilizate ca stocuri  şi
recunoscute în contul de profit  şi pierdere atunci când sunt consumate. Totuşi, piesele de schimb
importante  şi echipamentele de securitate sunt considerate imobilizări corporale atunci când o entitate preconizează ca le va utiliza pe parcursul unei perioade mai mari de un an
Contul 3024 ,,Piese de schimb " este de activ 

Nota contabila ,la inregistrarea facturii de achizitie :

a) achizitie de la un furnizor din Romania, persoana inregistrata in scopuri de TVA, in baza unei facturi:


3024 "Piese de schimb" = 401 "Furnizori"
4426 "TVA deductibila" = 401 "Furnizori".

b) achizitie intracomunitara de piese de schimb, de la un furnizor dintr-un alt stat membru, in baza unei facturi externe, cunoscuta sub denumirea de invoice:

3024 "Piese de schimb" = 401 "Furnizori"
4426 "TVA deductibila" = 4427 "TVA colectata".

c) achizitie de la o persoana fizica, neinregistrata in scopuri de TVA:

3024 "Piese de schimb" = 401 "Furnizori", documentul justificativ este borderoul de achizitie.

De asemenea ,trebuie intocmita nota de intrare -receptie NIR , care atesta intrarea in patrimoniu, si reprezinta documentul prin care se predau piesele de schimb in responsabilitatea gestionarului.
In momentul  montarii lor si a consumului se intocmeste bon de consum .
Nota contbila este : 6024 = 3024 .

Cand devii platitor de TVA ? Determinarea plafonului de 65000 euro

In scopuri de TVA, orice persoana impozabila a carei cifra de afaceri este inferioara plafonului de 65.000 euro/220.000 lei este considerata intreprindere mica si poate sa aplice regimul special de scutire. Echivalentul in lei al plafonului de 65.000 euro se determina in functie de cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data aderarii si se rotunjeste la urmatoarea mie. Acest plafon se aplica si persoanelor care incep activitatea in decursul unui an calendaristic.
Regimul special pentru intreprinderile mici este reglementat la art. 310 din Codul fiscal.
citeste tot .....

Calculator pentru determinarea deducerilor personale lunare pentru contribuabilii care realizează venituri din salarii la funcţia de bază, începând cu luna ianuarie 2016, potrivit prevederilor art. 77 alin. (2) şi ale art. 66 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

La calculul deducerilor personale lunare degresive potrivit art. 1, în funcţie de venitul brut lunar din salarii şi de numărul de persoane aflate în întreţinerea contribuabilului, s-a utilizat următorul algoritm de calcul:
- lei -
Venit brut lunar din salarii (VBL)
Deducerea personală lunară stabilită pentru un contribuabil în funcţie de numărul persoanelor aflate în întreţinere
Fără persoane în întreţinere
Cu o persoană în întreţinere
Cu 2 persoane în întreţinere
Cu 3 persoane în întreţinere
Cu 4 sau mai multe persoane în întreţinere
Până la 1.500
300
400
500
600
800
De la 1.501 la 3.000
300 x [1 - (VBL - 1.500)/1.500]
400 x [1 - (VBL - 1.500)/1.500]
500 x [1 - (VBL - 1.500)/1.500]
600 x [1 - VBL - 1.500)/1.500]
800 x [1 - VBL - 1.500)/1.500]
Peste 3.001
0
0
0
0
0
 Cititi tot documentul la lege5.ro

Contul 408 „Furnizori – facturi nesosite

Contul 408 „Furnizori – facturi nesosite”.

 Este un cont de pasiv.
În creditul contului 408 „Furnizori – facturi nesosite” se inregistreaza:
– valoarea bunurilor aprovizionate sau a serviciilor prestate de catre furnizori, precum si a altor datorii catre acestia (301, 302, 303, 361, 371, 381, 4428, 604, 605, 611 la 626, 628, 658);
– rezultatul nefavorabil provenit din corectarea erorilor contabile, constatate in exercitiul financiar curent, aferente exercitiilor financiare precedente (117);
– diferentele nefavorabile de curs valutar inregistrate la primirea facturii sau la finele lunii, respectiv la inchiderea exercitiului financiar, aferente datoriilor in valuta catre furnizori (665);
– diferentele nefavorabile inregistrate la primirea facturii sau la inchiderea exercitiului, aferente datoriilor exprimate in lei, a caror decontare se face in functie de cursul unei valute (668).
În debitul contului 408 „Furnizori – facturi nesosite” se inregistreaza:
– valoarea facturilor sosite (401);
– diferentele favorabile de curs valutar inregistrate la primirea facturii sau la finele lunii, respectiv la inchiderea exercitiului financiar (765);
– diferentele favorabile aferente datoriilor exprimate in lei, a caror decontare se face in functie de cursul unei valute, inregistrate la primirea facturii sau la finele lunii, respectiv la inchiderea exercitiului financiar (768).
Soldul contului reprezinta sumele datorate furnizorilor pentru care nu s-au primit facturi.

Conturi 151 Provizioane

      Cont 1517,,Provizioane pentru terminarea contractului de munca"  

  Exista situatii in care ,in contractul colectiv de munca ,este prevazuta obligatia de a plati  o suma corelata cu numarul anilor lucrati in unitate,sau orice alta obligatie asumata de angajator ,in relatia cu salariatii, pentru terminarea contractului de munca (salarii compensatorii etc ).Daca exista certitudinea ca acestea se vor achita ,se constituie  provizioane .
   

Declaratii fiscale cu termen in aprilie 2016

Până la 7 aprilie 2016, inclusiv:
- Declaraţia de menţiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în România, formular 092. Se depune de către persoanele juridice şi persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere care au efectuat achiziţii intracomunitare de bunuri în luna martie 2014 şi sunt obligate să-şi modifice perioada fiscală devenind plătitori de TVA lunar. Reglementare: OPANAF nr. 1.165/2009.

Până la 10 aprilie 2016 inclusiv:
- Declaraţia de înregistrare fiscală/Declaraţia de menţiuni pentru persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, formular 010. Se depune de către persoanele juridice care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA în urma depăşirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152 alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
- Declaraţia de înregistrare fiscală/Declaraţia de menţiuni pentru persoane fizice române, formular 020. Se depune de persoanele fizice, altele decât persoanele fizice române care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA în urma depăşirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152 alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007, cu modificările şi completările ulterioare;

Declaratia 200 pentru 2016,termen 25 mai

Declaratia se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, provenind din:
- activitati independente;
- cedarea folosintei bunurilor;
- activitati agricole pentru care venitul net se stabileste in sistem real;
- piscicultura;
- silvicultura;
- transferul titlurilor de valoare, altele decit partile sociale si valorile mobiliare in
cazul societatilor inchise;
- operatiuni de vinzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si orice alte operatiuni similare, altele decit cele cu instrumente financiare ,tranzactionate pe piete autorizate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare;
- jocuri de noroc.

Se amana pana la 1 iulie termenul pentru declaratia 394

Pentru a veni in sprijinul mediului de afaceri, a fost identificata necesitatea modificarii OPANAF 3769/2015 si prorogarea termenului de intrare in vigoare a acestuia la data de 1.07.2016.- citeste mai mult la conta.ro 

Somonul de acvacultura este toxic!

    
Românii îl consumă ca pe o delicatesă, dar este cel mai TOXIC aliment din lume!

Românii îl consumă ca pe o  delicatesă, dar este cel mai TOXIC aliment din lume!
Cu siguranta si tu ai mancat, cel putin o data, acest aliment care are, de altfel, un pret extrem de piperat. Chiar daca la noi in tara este considerat o delicatesa, este cel mai toxic aliment din lume!
Faptul că somonul crescut în condiţii artificiale ar putea fi lipsit de beneficii pentru sănătatea organismului nu mai este o noutate. Mai multe cercetări efectuate de-a lungul timpului au constatat că muşchiul somonului de crescătorie se deosebeşte de cel al somonului sălbatic în ceea ce priveşte compoziţia sa nutritivă. Un ecologist norvegian a determinat că somonul crescut în condiţii artificiale este şi îmbibat cu otrăvuri. Ce a descoperit activistul?

Declaratii cu termen in martie 2016

Până la 3 martie 2016, inclusiv:
- Declaraţie pe propria răspunderepentru contribuabilii persoane juridice care nu au desfăşurat activitate de la înfiinţare şi până la 31.12.2013 şi nu au obligaţia întocmirii situaţiilor financiare anuale. Reglementare: OMFP nr. 79/2014.

Până la 7 martie 2016, inclusiv:
- Declaraţia de menţiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală şi care efectuează o achiziţie intracomunitară taxabilă în Româniaformular 092. Se depune de către persoanele juridice şi persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere care au efectuat achiziţii intracomunitare de bunuri în luna februarie 2014 şi sunt obligate să-şi modifice perioada fiscală devenind plătitori de TVA lunar. Reglementare: OPANAF nr. 1.165/2009;

Până la 10 martie 2016, inclusiv:
- Declaraţia de înregistrare fiscală/Declaraţia de menţiuni pentru persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridicăformular 010. Se depune de către persoanele juridice care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA în urma depăşirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152 alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
- Declaraţia de înregistrare fiscală/Declaraţia de menţiuni pentru persoane fizice româneformular 020. Se depune de persoanele fizice, altele decât persoanele fizice române care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA în urma depăşirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152 alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007 cu modificările şi completările ulterioare;
- Declaraţia de înregistrare fiscală/Declaraţia de menţiuni pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, formular 070. Se depune de către persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere care au obligaţia să se înregistreze ca plătitori de TVA în urma depăşirii plafonului legal de scutire. Reglementare: art. 152 alin. (6) Cod Fiscal; OMEF nr. 262/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
- Declaraţia de menţiuni privind anularea înregistrării în scopuri de TVA în vederea aplicării regimului de scutire prevăzut la art. 152 din Codul Fiscal, formular 096. Se depune de persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 cu perioadă fiscală luna care solicită scoaterea din evidenţa plătitorilor de TVA. Reglementare: art. 152 alin. (7) Cod Fiscal; OPANAF nr. 1.768/2012.

Calcului CAS si impozitul pe venituri din dreprturi de autor

Din 2016, toate persoanele platite pe drepturi de autor vor datora CAS in suma de 10,5%, chiar daca sunt si salariate,Contributia se retine si se vireaza de catre compania platitoare de drepturi de autor. Sunt exceptati pensionarii .
Incepand cu 2016, se mareste cota forfetara de cheltuieli de la 20% la 40%.
O persona platita prin drepturi de autor poate sa opteze fie pentru impozit pe venit ca impozit final, fie pentru impozitarea in sistem real
In cazul alegerii impozitului ca impozit final se scade din venitul brut cota forfetara de 40%

Despre declaratia 394

In aceasta declaratie se iau in considerare facturi emise /primite intre persoane impozabile, inregistrate in scop de TVA. Prestarile de servicii catre persoanele fizice nu se inregistraza in declaratie .De asemenea,in declaratie NU SE INSCRIU:
- facturile emise prin AUTOFACTURARE
- BONURILE FISCALE care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate conform art. 155 alin. (11), (12) si (20) din Codul fiscal. 

Formularul  (declaratia )394

 Se completeaza si se depune de carte:
- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, conform art. 153 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si care sunt obligate la plata taxei, conform art. 150 alin. (1) si alin. (7) din Codul fiscal, pentru operatiuni impozabile in Romania, conform art. 126 alin. (1), si taxabile cu cota prevazuta de lege.
- persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, conform art. 153 din Codul fiscal, care realizeaza in Romania, de la persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania, achizitii de bunuri sau servicii taxabile cu cota prevazuta de lege.
- se depune pentru orice operatiune taxabila pentru care este emisa o factura, inclusiv pentru avansuri, precum si pentru operatiunile la care se aplica sistemul TVA la incasare
- trebuie sa contina toate facturile care au fost emise/primite in perioada de raportare, inclusiv cele care au inscrisa mentiunea "taxare inversa" sau "TVA la incasare"
In  "Rezumat declaratie"trebuisa apara numarul  de facturi emise/primite de catre FIECARE OPERATOR ECONOMIC inregistrat in scopuri de TVA
 In noul Formular 394/2015 achizitiile cu bonuri fiscale se inscriu in sectiunea G –Rezumat declaratie privind incasarile lunare realizate din operatiuni efectuate prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale, precum si din activitati exceptate, conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Regimul bonului fiscal-republicare

Ce este bonul fiscal ?. Document justificativ,emis de casa de marcat,fiscală de către operatorii economici în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă nr. 28/1999   Calitatea de document prin care se iregistreaza şi se deduc cheltuielile în contabilitate (indiferent de tipul acesteia),poate fi îndeplinită doar dacă, pe bonul fiscal apar următoarele elemente obligatorii prevăzute la pct. 2 din Anexa 1 la OMEF

Normele de aplicare a Codului fiscal au fost modificate recent prin HG nr. 84/2013, publicata in Monitorul Oficial nr. 136 din 14 martie, noile reglementari intrand in vigoare chiar in ziua publicarii.
Actul normativ da posibilitatea contribuabililor sa isi deduca TVA pentru bunuri si servicii si de pe bonurile fiscale, a caror valoare este de pana la 100 de euro cu tot cu TVA.
Bonul fiscal emis cu indeplinirea conditiilor unei fact. simplificate si a carui valoare in lei este <= 100 euro (cf. art. 21 alin. 4 lit. t) si art. 1451 din CF), constituie document justificativ si poate sta la baza deducerii cheltuielii in contabilitate fara a mai fi nevoie de intocmirea unui decont de cheltuieli special (cf. OMEF 3512/2008)
DeducereaTVA poate fi justificata cu bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate in conformitate cu prevederile art. 155 alin. (11), (12) si (20) din Codul fiscal daca furnizorul/prestatorul a mentionat pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului. Prevederile acestui alineat se completeaza cu cele ale pct. 45.
Softul aparatelor de marcat electronice ar trebui actualizat astfel incat sa permita imprimarea codului de TVA al beneficiarului.
Conform Codului fiscal aprobat prin Legea 227/2015, pentru livrarile de bunuri prin magazinele de comert cu amanuntul si prestarile de servicii catre populatie, pentru care este obligatorie emiterea de bonuri fiscale, conform OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele impozabile sunt scutite de obligatia de a emite facturi, cu exceptia cazului in care beneficiarul solicita factura.
Pentru inregistrarea in cintabilitate  a cheltuielilor cu bunurile si serviciile, achizitionate cu bon fiscal entitatile fie solicita furnizorului/prestatorului factura aferenta bunurilor livrate/serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal, fie justifica cheltuielile efectuate cu documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate (Nota de receptie si constatare de diferente), nota de contabilitate, cu ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.
Asadar, bomul fiscal trebuie anexat la un document justificativ : factura, NIR,,nota de contabilitate, cu ordin de deplasare, decont de cheltuieli,care trebuie aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli.,

Despre eroarea Teredo Tunneling Pseudo -interface

        In primul rand voi incerca sa explic ,mai simplu,ce inseamna  protocolul de internet (IP) ?Acesta este un standard,conventie sau set de reguli  care permite dispozitivelor  aflate in retea si in traficul de internet, sa comunice intre ele .Prin IPv4 si IPv6, fiecare dispozitiv primeste identitate si o locatie in cadrul retelei in care este conectat , si i se aloca  o adresa de IP Adresa este formata  din patru numere zecimale separate prin punct, corespunzatoare unei secvente 32 biti de 1 si 0
       Dezvoltarea permanenta a retelelor ,ca urmare a aparitiei noilor dispositive capabile sa se conecteze la o retea ,a unui furnizor de internet a facut necesara si adaptarea protocoalelor de internet la noile cerinte.In prezent s-a ajuns la versiunea 6 (IPv6 ) menita sa corecteze,pe termen lung,problemele  versiunii 4 care se confrunta cu depasirea, cu mult peste asteptari,a numarului de adrese anticipat la sfarsitul anilor ‘80 si in anii’ 90.Versiune IPv 4 imparte adresele in  5 clase, notate de la A la E. IPv6 mareste spatiul  de adrese de la 232 la 2128.
        Teredo este o tehnologie de tranzitie  menita sa ofere utilizatorilor de internet posibilitatea accesarii serviciilor web IPv6 ,chiar atunci cand conexiunea lor locala nu suporta inca IP v6,facand mai usoara tranzitia de la IPv4.Poate voi detalia in alta postare ,fiecare protocol (set de reguli) de internet  in parte.Deocamdata atat.
        Referitor la Teredo Tunneling Pseudo Interface ,am sa explic doar din ce cauza apare  semnul exclamarii in device manager,in dreptul ,,Network Adapters”

Preturile de transfer,pe scurt

   Preturile de transfer sunt preturile la care se deruleaza tranzactiile intre companiile care sunt parti ale aceluiasi grup (parti afiliate). Acestea se refera la cadrul legislativ prin care statele se asigura ca profitul obtinut din transferul intra-grup al bunurilor/ serviciilor/ drepturilor de proprietate intelectuala este inregistrat si impozitat acolo unde este obtinut.
Preturile de transfer sunt o parghie importanta prin care grupurile,mari contribuabili,pot creste profiturile in jurisdictiile cu fiscalitate redusa si le pot scadea in zonele cu fiscalitate ridicata (erodare a bazei de impozitare si mutare a profiturilor”).In engleza  engleza, ,,base erosion and profit shifting."
Fiecare grup trebuie sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer pentru justificarea cuantumului preturilor tranzactiilor cu persoanele afiliate si ca sa demonstreze respectarea pretului pietei,conform art 11 alin 4 din  Codul fiscal Dupa analiza dosarului,inspectorul fiscal poate ajusta preturile de transfer practicate de contribuabil .Aceasta ajustare are exclusiv un scop fiscal si nu afecteaza situatiile financiare ale partilor afiliate .

Declaratia 101 pe 2015 se depune pana la 25 martie 2016

Declaratia anuala privind impozitul pe profit pentru anul 2014 (Formular 101) si plata impozitului datorat trebuie facaute pana cel tarziu in data de 25 martie 2016.

Declaratia 100 privind obligatiile de plata la bugetul de stat nu se depune pentru declararea impozitului pe profit aferent trimestrului IV.

Exceptie de la aceasta regula:

- organizatiile nonprofit;
- contribuabilii care obtin venituri majoritar din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura care au obligatia de a declara prin Declaratia de impozit pe profit aferent anului 2014 (Formular 101) si de a plati impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie 2016.
In cazul microintreprinderilor care au devenit platitoare de impozit pe profit in cursul anului ca urmare a depasirii uneia dintre limitele prevazute de lege (la art. 112^6 din Codul fiscal) completeaza declaratia 101 pentru perioada cuprinsa intre data de intai a primei luni din trimestrul in care s-a depasit oricare dintre limitele respective si sfarsitul anului de raportare (de  exemplu: 1.07 - 31.12.2014). 

Sursa: DGRFP Brasov

Internet gratuit prin 4G la metrou,pentru abonatii Vodafone.

Incepand din 9februarie 2016 si pana la 31 martie 2016 ,internetul 4 G este gratuit la metrou
Totodata, operatorul telecom va oferi Internet mobil gratuit in toata tara, in weekendul 13-14 februarie.
Citeste mai mult: aici

Depunerea anchetelor statistice on line

Depunerea anchetelor statistice se poate face online pe portalul ESOP ,ce poate fi accesat  aici
Cum te conectezi la eSOP ?

Utilizator nou

Un utilizator işi poate crea cont în sistemul eSOP numai dacă a primit prin email solicitare de participare la o anchetă statistică şi o cheie de activare a contului.
Eu am primit intai formularul ,fara sa-mi trimita e-mail .Ca sa-l pot depune online,am contactat telefonic Directia judeteana a INSTITUTULUI NATIONAL DE STATISTICA  (www.insse.ro) si am solicitat cheia de activare a contului, Am primit de la ei si intructiuni .
Ctitti mai multe intrucriuni si consultati tutoriale despre conectare, setari browsere.etc aici


5 februarie .Personalitati .

Obligatii declarative ale platitorilor de venituri cu retinere la sursa

Codul fiscal prevede ,la art 132, ca :
,,(1) Platitorii de venituri, cu regim de retinere la sursa a impozitelor, sunt obligati sa calculeze, sa retina, sa plateasca si sa declare impozitul retinut la sursa, pana la termenul de plata a acestuia inclusiv, cu exceptiile prevazute in prezentul titlu.

(2) Platitorii de venituri, cu regim de retinere la sursa a impozitelor, au obligatia sa depuna o declaratie privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit la organul fiscal competent, pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului curent pentru anul expirat.

(3) Prin derogare de la prevederile alin. (2), platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor au obligatia sa depuna o declaratie privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit, pana la termenul prevazut la alin. (1)."

Pentru veniturile realizate în anul fiscal 2015, obligaţiile fiscale sunt cele în vigoare la data realizării venitului.

Asadar ,pentru anul 2015 ,platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor au obligatia depunerii Formularului 205 - "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit” pana la data de 29 februarie 2016, inclusiv. Acestia,nu vor mai avea obligatia depunerii formularului 205 pentru veniturile din salarii si asimilate salariilor realizate de angajati incepand cu 1 ianuarie 2016.
Cand constata erori la declaratia depusa initial,platitorul trebuie sa depuna o declaratie rectificativa ce va cuprinde numai pozitiile declarate eronat sau care au fost omise in declaratia initiala.Rectificarea poate fi facuta ori de cate ori este necesar .

Descarcati declaratia 205 ,PDF inteligent,la zi de aici

O veste buna


Toate persoanele care au câștigat în ultimii trei ani mai puțin de 750 de lei pe lună, vor primi banii înapoi din.contribuția pentru asigurarea obligatorie de sănătate. Cei care nu au apucat încă să plătească vor fi iertați de Fisc.
Posted by Florentin Sorescu on 4 Februarie 2016

Inregistrarea in evidenta fiscala a persoanelor fizice care nu realizeaza venituri

        Art 180 din Codul fiscal se refera la persoanela fizice care nu realizeaza venituri ( din activitati independente,activitati agricole, silvicultura, piscicultura, din asocierea cu o persoana juridica, contribuabil potrivit titlului II sau III, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 125 alin. (7) - (9),din cedarea bunurilor,investitii si din alte surse ) sau persoanele  care  nu au calitatea de coasigurat  sau care  nu sunt exceptate de la plata contributiei . Acest articol prevede obligatia solicitarii inregistrarii la organul fiscal competent ,aflat in raza de domiciliu .

Sanctiuni privind Revisal

a) netransmiterea registrului cu următoarele elemente ale contractului individual de muncă (elementele de identificare a tuturor salariaţilor: numele, prenumele, codul numeric personal - CNP, cetăţenia şi ţară de provenienţă - Uniunea Europeană - UE, non-UE, Spaţiul Economic European - SEE; data angajării; perioada detaşării şi denumirea angajatorului la care se face detaşarea; funcţia/ocupaţia conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative; tipul contractului individual de muncă; durata normală a timpului de muncă şi repartizarea acestuia; salariul, sporurile şi cuantumul acestora, cel târziu în ziua lucrătoare anterioară începerii activităţii de către salariatul în cauză constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de 10.000 lei pentru fiecare persoană primită la muncă fără transmiterea la inspectoratul teritorial de muncă a registrului completat cu toate elementele contractului individual de muncă, fără că amenda totală cumulată să depăşească suma de 50.000 lei;

Noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 16-22 ianuarie 2016

Va informam ca ANAF a publicat lista noutatilor legislative cu incidenta fiscala.

1. Legea nr.12/2016 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.29/2015 privind gestionarea si utilizarea fondurilor externe nerambursabile si a cofinantarii publice nationale, pentru obiectivul "Cooperare teritoriala europeana", in perioada 2014-2020 (M.Of. nr.48 din 21 ianuarie 2016);

2. Legea nr.14/2016 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr.25/2014 privind incadrarea in munca si detasarea strainilor pe teritoriul României si pentru modificarea si completarea unor acte normative privind regimul strainilor in România (M.Of. nr.48 din 21 ianuarie 2016);

3. Legea nr.308/2015 pentru ratificarea Acordului de parteneriat economic preliminar intre Côte d'Ivoire, pe de o parte, si Comunitatea Europeana si statele sale membre, pe de alta parte, semnat la Abidjan la 26 noiembrie 2008 si la Bruxelles la 22 ianuarie 2009 (M.Of. nr.43 din 20 ianuarie 2016);

4. Legea nr.309/2015 pentru ratificarea Acordului interimar in vederea incheierii unui acord de parteneriat economic intre Comunitatea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si partea "Africa Centrala", pe de alta parte, semnat la Yaoundé la 15 ianuarie 2009 si la Bruxelles la 22 ianuarie 2009 (M.Of. nr.47 din 21 ianuarie 2016);

Noile proceduri pentru contribuabilii inactivi. OpANAF 3846/2015

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 14 din 08 ianuarie 2016 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3846/2015 pentru aprobarea procedurilor de aplicare a art. 92 din Codul de procedura fiscala, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.

Prin actul normativ mentionat au fost aprobate urmatoarele proceduri: ...
Ordinul integral ANAF clic aici

24 ianuarie -Ziua Unirii Principatelor Romane.e zi libera

        Parlamentul a apeobat o propunere legislativa mai veche,ca ziua de 24 ianuarie sa fie libera,intrucat este ,,Ziua Unirii Principatelor Romane''. In aceata zi lucreaza numai institutiile unde activitatea nu poate fi oprita din cauza procesului de productie. In aceasta situatie, va amintim ca se va acorda timp liber corespunzator in urmatoarele 30 de zile.
S-a considerat necesara marcarea acestui eveniment istoric,petrecut la 24 ianuarie 1859,cand Adunarea Electiva a Tarii Romanesti se pronunta pentru alegerea ca domn a lui Al.I.Cuza, realizandu–se astfel de facto Unirea Principatelor Romane,cunoscuta ca Mica Unire.
        Contextul european favorabil creeat de deznodamantul razboiului Crimeii a dus la realizarea unirii. Votul popular in favoarea ei, in ambele tari, exprimat in Adunari ad-hoc in 1857 a determinat, la Conventia de la Paris din 1858, o intelegere intre Marile Puteri prin care se accepta o uniune mai mult formala intre cele doua tari, cu guverne diferite si cu unele institutii comune. La 24 ianuarie, anul urmator, liderul unionist moldovean Alexandru Ioan Cuza a fost ales ca domnitor al Moldovei si Tarii Romanesti, aducandu-le intr-o uniune personala. In 1862, cu ajutorul unionistilor din cele doua tari, Cuza a unificat Parlamentul si Guvernul, realizand unirea politica. Dupa inlaturarea sa de la putere in 1866, unirea a fost consolidata prin aducerea pe tron a principelui Carol de Hohenzollern-Sigmaringen, iar constitutia adoptata in acel an a denumit noul stat Romania.

Cotele de tva aplicabile conform codului fiscal 2016

Art.291 cod fiscal prevede aplicarea urmatoarelor cote de TVA

(1) Cota standard se aplică asupra bazei de impozitare pentru operaţiunile impozabile care nu sunt scutite de taxă sau care nu sunt supuse cotelor reduse, iar nivelul acesteia este:
a) 20% începând cu data de 1 ianuarie 2016 şi până la data de 31 decembrie 2016;
b) 19% începând cu data de 1 ianuarie 2017.
(2) Cota redusă de 9% se aplică asupra bazei de impozitare pentru următoarele prestări de servicii şi/sau livrări de bunuri:
a) livrarea de proteze şi accesorii ale acestora, definite prin normele metodologice conform legislaţiei specifice, cu excepţia protezelor dentare scutite de taxă conform art. 292 alin. (1) lit. b);
b) livrarea de produse ortopedice;
c) livrarea de medicamente de uz uman şi veterinar;
d) cazarea în cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu funcţie similară, inclusiv închirierea terenurilor amenajate pentru camping;
e) livrarea următoarelor bunuri: alimente, inclusiv băuturi, cu excepţia băuturilor alcoolice, destinate consumului uman şi animal, animale şi păsări vii din specii domestice, seminţe, plante şi ingrediente utilizate în prepararea alimentelor, produse utilizate pentru a completa sau înlocui alimentele. Prin normele metodologice se stabilesc codurile NC corespunzătoare acestor bunuri;
f) serviciile de restaurant şi de catering, cu excepţia băuturilor alcoolice, altele decât berea care se încadrează la codul NC 22 03 00 10;
g) livrarea apei potabile şi a apei pentru irigaţii în agricultură.
(3) Cota redusă de 5% se aplică asupra bazei de impozitare pentru următoarele livrări de bunuri şi prestări de servicii:
a) manuale şcolare, cărţi, ziare şi reviste, cu excepţia celor destinate exclusiv sau în principal publicităţii;
b) serviciile constând în permiterea accesului la castele, muzee, case memoriale, monumente istorice, monumente de arhitectură şi arheologice, grădini zoologice şi botanice, târguri, expoziţii şi evenimente culturale, evenimente sportive, cinematografe, altele decât cele scutite conform art. 292 alin. (1) lit. m);
c) livrarea locuinţelor ca parte a politicii sociale, inclusiv a terenului pe care sunt construite. Terenul pe care este construită locuinţa include şi amprenta la sol a locuinţei. În sensul prezentului titlu,prin locuinţă livrată ca parte a politicii sociale se înţelege:
1. livrarea de clădiri, inclusiv a terenului pe care sunt construite, destinate a fi utilizate drept cămine de bătrâni şi de pensionari;
2. livrarea de clădiri, inclusiv a terenului pe care sunt construite, destinate a fi utilizate drept case de copii şi centre de recuperare şi reabilitare pentru minori cu handicap;
3. livrarea de locuinţe care au o suprafaţă utilă de maximum 120 m2 , exclusiv anexele gospodăreşti, a căror valoare, inclusiv a terenului pe care sunt construite, nu depăşeşte suma de 450.000 lei, exclusiv taxa pe valoarea adăugată, achiziţionate de orice persoană necăsătorită sau familie. Suprafaţa utilă a locuinţei este cea definită prin Legea locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Anexele gospodăreşti sunt cele definite prin Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Cota redusă se aplică numai în cazul locuinţelor care în momentul vânzării pot fi locuite ca atare şi dacă terenul pe care este construită locuinţa nu depăşeşte suprafaţa de 250 m2 , inclusiv amprenta la sol a locuinţei, în cazul caselor de locuit individuale. În cazul imobilelor care au mai mult de două locuinţe, cota indiviză a terenului aferent fiecărei locuinţe nu poate depăşi suprafaţa de 250 m2 , inclusiv amprenta la sol aferentă fiecărei locuinţe. Orice persoană necăsătorită sau familie poate achiziţiona o singură locuinţă cu cota redusă de 5%, respectiv:
(i) în cazul persoanelor necăsătorite, să nu fi deţinut şi să nu deţină nicio locuinţă în proprietate pe care au achiziţionat-o cu cota de 5%;
(ii) în cazul familiilor, soţul sau soţia să nu fi deţinut şi să nu deţină, fiecare sau împreună, nicio locuinţă în proprietate pe care a/au achiziţionat-o cu cota de 5%;
4. livrarea de clădiri, inclusiv a terenului pe care sunt construite, către primării în vederea atribuirii de către acestea cu chirie subvenţionată unor persoane sau familii a căror situaţie economică nu le permite accesul la o locuinţă în proprietate sau închirierea unei locuinţe în condiţiile pieţei.

ART. 319 - Facturarea

(1) În înţelesul prezentului titlu sunt considerate facturi documentele sau mesajele pe suport hârtie ori în format electronic, dacă acestea îndeplinesc condiţiile stabilite în prezentul articol.
(2) Orice document sau mesaj care modifică şi care se referă în mod specific şi fără ambiguităţi la factura iniţială are acelaşi regim juridic ca o factură.
Un document justificativ este considerat factură dacă are,în mod obligatoriu, următoarele informaţii:
  • numărul de ordine, în baza uneia sau a mai multor serii, care identifică factura în mod unic;
  • data emiterii facturii;
  • data la care au fost livrate bunurile/prestate serviciile sau data încasării unui avans, în măsura în care această dată este anterioară datei emiterii facturii;
  • denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare în scopuri de TVA sau, după caz, codul de identificare fiscală ale persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile;
  • denumirea/numele furnizorului/prestatorului care nu este stabilit în România şi care şi-a desemnat un reprezentant fiscal, precum şi denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare în scopuri de TVA, ale reprezentantului fiscal;
  • denumirea/numele şi adresa beneficiarului bunurilor sau serviciilor, precum şi codul de înregistrare în scopuri de TVA sau codul de identificare fiscală al beneficiarului, dacă acesta este o persoană impozabilă ori o persoană juridică neimpozabilă;
  • denumirea/numele beneficiarului care nu este stabilit în România şi care şi-a desemnat un reprezentant fiscal, precum şi denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare prevăzut la art. 316 ale reprezentantului fiscal;
  • denumirea şi cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor prestate, precum şi particularităţile prevăzute în definirea bunurilor, în cazul livrării intracomunitare de mijloace de transport noi;
  • baza de impozitare a bunurilor şi serviciilor ori, după caz, avansurile facturate, pentru fiecare cotă, scutire sau operaţiune netaxabilă, preţul unitar, exclusiv taxa, precum şi rabaturile, remizele, risturnele şi alte reduceri de preţ, în cazul în care acestea nu sunt incluse în preţul unitar;
  • indicarea cotei de taxă aplicate şi a sumei taxei colectate, exprimate în lei, în funcţie de cotele taxei;
  • în cazul în care factura este emisă de beneficiar în numele şi în contul furnizorului, menţiunea "autofactură";
  • în cazul în care este aplicabilă o scutire de taxă, trimiterea la dispoziţiile aplicabile din prezentul titlu ori din Directiva 112 sau orice altă menţiune din care să rezulte că livrarea de bunuri ori prestarea de servicii face obiectul unei scutiri;
  • în cazul în care clientul este persoana obligată la plata TVA, menţiunea "taxare inversă";
  • în cazul în care se aplică regimul special pentru agenţiile de turism, menţiunea "regimul marjei - agenţii de turism";
  • dacă se aplică unul dintre regimurile speciale pentru bunuri second-hand, opere de artă, obiecte de colecţie şi antichităţi, una dintre menţiunile "regimul marjei - bunuri second-hand", "regimul marjei - opere de artă" sau "regimul marjei - obiecte de colecţie şi antichităţi", după caz;
  • în cazul în care exigibilitatea TVA intervine la data încasării contravalorii integrale sau parţiale a livrării de bunuri ori a prestării de servicii, menţiunea "TVA la încasare";
  • o referire la alte facturi sau documente emise anterior, atunci când se emit mai multe facturi ori documente pentru aceeaşi operaţiune.

De la 1 ianuarie 2016, sunt in continuare exceptate de la plata CASS sotul, sotia si parintii fara venituri proprii, aflati in intretinerea unei persoane asigurate

Potrivit art. 224 alin. (1) lit. b) ultima teza din Legea nr. 95 din 14 aprilie 2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 652 din 28 august 2015, beneficiaza de asigurare, fara plata contributiei, sotul, sotia si parintii fara venituri proprii, aflati in intretinerea unei persoane asigurate.

Art. 224. – (1) Urmatoarele categorii de persoane beneficiaza de asigurare, fara plata contributiei:

a) toti copiii pana la varsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani pana la varsta de 26 de ani, daca sunt elevi, inclusiv absolventii de liceu, pana la inceperea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenti si daca nu realizeaza venituri din munca;

b) tinerii cu varsta de pana la  ... 

...citeste mai departe

Plafoane fiscale actualizate la 2016 (in functie de cursul la 31.12.2015)

Sursa articolului contzilla.ro
Cursul valutar publicat de BNR la 31.12.2015 este : 4,5245 .
Cursul valutar EUR  valabil la 31.12.2015 (publicat in 30.12.2015) este : 4,5285.
1.Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi – cifra de afaceri sub 100.000 eur (cursul de schimb pentru determinarea echivalentului în EUR este cel de la închiderea exerciţiului financiar precedent –la 31.12.2015 a fost de 4,5245  prin urmare plafonul este 452.450 lei.
2. Plafon pentru care ai obligatia de a te inregistra ca platitor de tva : cifra de afaceri : 65.000 eur.(220.000 lei)
3. Plafonul pentru a trece de la tva la incasare la tva normal – cifra de afaceri : 2.250.000 lei.

ANAF a aprobat metodele indirecte de stabilire a veniturilor si a ANAF a aprobat metodele indirecte de stabilire a veniturilor.

       Prin  Ordinulnr. 3733/2015  privind aprobarea metodelor indirecte de stabilire a veniturilor si a procedurii de aplicare a acestora si prin OpANAF nr. 3698/2015  pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal au fost aprobate metodele indirecte de stabilire a veniturilor si procedurile de modificare a vectorului fiscal. Reamintim ca a aparut o modificare semnificativa privind termenul de declarare a modificarilor ulterioare intervenite in structura unei persoane impozabile. Dupa inregistrare, orice modificare intervenita se declara la ANAF in termen de 15 zile fata de 30 zile cat era termenul de anul trecut. 

Metodele indirecte, conform ordin 3733/2015 sunt :metoda sursei si utilizarii fondului;  metoda fluxurilor de trezorerie si  metoda patrimoniului net,folosite in functie de situatia personala, de cazul concret in care se afla persoana fizica.
1metoda sursei si a utilizarii fondurilor  determina  totalul fondurilor utilizate de persoana fizica, comparandu-se diferenta intre folosirea acestor fonduri si sursa impozabila a lor.Concret ,stabileste diferenta dintre valoarea bunurilor achizitionate pe numele persoanei si veniturile declarate,determinand astfel venitul suplimentar din surse neidentificate si aplicarea tratamentului fiscal corespunzator.

2.Metoda fluxurilor de trezorerie presupune identificarea platilor facute din conturile bancare si compararea acestora cu veniturile declarate la impozitare.

3.Metoda patrimoniului net  porneste de la identificarea activelor si a altor bunuri si titluri financiare detinute de persoana fizica la sfarsitul perioadei comparativ cu inceputul perioadei. Cresterea de patrimoniu net se va compara cu veniturile declarate.

ORDONANŢA DE URGENŢA Nr. 57/2015 din 9 decembrie 2015

Prin  OUG nr. 57/2015 ,Valoarea punctului de pensie creşte de la 830,2 lei, la 871,7 lei, din 1 ianuarie 2016.

 Consultati aceasta ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 57/2015 din 9 decembrie 2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene,precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, AICI