Modificari ale codului fiscal,din 2014

In Monitorul Oficial nr. 703/15.11.2013, a fost publicata OUG nr. 102/2013, prin care au fost aduse modificari si completari Codului Fiscal aprobat prin Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

- scutirea veniturilor din dividende primite de la persoane juridice din state terte cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri;

- scutirea castigurilor de capital realizate de contribuabili din vanzarea/cesionarea titlurilor de participare;

- scutirea veniturilor obtinute de o persoana juridica romana din lichidarea unei alte persoane juridice.

Aceste scutiri se acorda in conditiile in care contribuabilul detine pe o perioada neintrerupta de un an, minimum 10% din capitalul social al persoanei juridice la care are titlurile de participare.

Au fost introduse, respectiv modificate, si prevederile referitoare la:

- scutirea de impozit a dividendelor primite de o persoana juridica romana de la alta persoana juridica romana;

- scutirea de impozit a dividendelor primite de o persoana juridica romana de la alta persoana juridica straina situata intr-un stat membru;

- neimpozitarea dividendelor distribuite de o persoana juridica romana unei alte persoane juridice romane.

Un nou formular fiscal.in faza de proiect Formularul 256,,Decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice"

Acesta este menit sa stabilieasca din oficiu impozitul pe veniturile persoanelor fizice, se mentioneaza in proiectul ANAF.
Sistemul de impozitare pentru anumite categorii de venituri realizate de persoanele fizice a suferit o serie de schimbari privind:
  • modul de stabilire a venitului net, pentru contribuabilii care desfasoara activitati agricole;
  • termenele de plata pentru impozitul anual datorat in cazul veniturilor din agricultura impuse pe baza normelor de venit;
  • includerea in sfera veniturilor impozabile a veniturilor din silvicultura si piscicultura;
  • impunerea pe baza normelor de venit a activitatilor de inchiriere in scop turistic a camerelor situate in locuinte proprietate personala, avand o capacitate de cazare cuprinsa intre una si 5 camere inclusiv, altele decat cele care constituie structuri de primire turistica;
  • desfiintarea deciziilor de impunere din oficiu, in cazul in care contribuabilul depune declaratia de venit, in termen de 60 de zile de la data comunicarii deciziei.
Cititi mai multe aici


Guvernul vrea sa renunte la sistemul de TVA la incasare pentru firmele cu cifre de afaceri sub 500.000 euro

TVA la incasare care se aplica in prezent pentru firmele cu cifre de afaceri de pana la 500.000 de euro ar putea fi eliminat, din cauza faptului ca a dezavantajat intreprinderile mici si mijlocii (IMM), a declarat, astazi, Maria Grapini,

Citeste mai mult: aici

Din ciclul balbaielile Guvernului......

Contributiile sociale datorate pe castigurile din dividende

Persoanelor fizice rezidente li se retine si se vireaza o cotă de 16%,din valoarea dividendelor,de catre platitorul acestora, asa cum prevede art. 67 alin. (1) din Codul Fiscal.Termenul de virare a impozitului este până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care impozitul este exigibil.
Veniturile din dividende sunt considerate venituri din investitii (conform articolului 65 din Codul Fiscal).
Beneficiarii de dividende vor trebui sa plateasca si contributii de asigurari sociale de sanatate,daca nu realizează într-un an fiscal:
• venituri din salarii sau asimilate salariilor;
• venituri din îndemnizaţiile de şomaj;
• venituri din pensii mai mici de 740 lei;

S-a modificat COR si se afla in proiect introducerea unor grupe noi..Actualizarea trebuie operata in REVISAL

 Au fost adaugate  44 de ocupatii, printre care se regasesc si urmatoarele: asistent analist de informatii, asistent de medicina dentara, asistent registrator principal, auditor in managementul riscului, conservator/restaurator pictura murala/pictura pe lemn, manager de facilitati.

In acelasi timp, au fost radiate din 
COR 2013 urmatoarele ocupatii:

-    "sef oficiu cadastru", cod 131113.
-    "cercetator in cadastru", cod 211441.
-    "inginer de cercetare in cadastru", cod 211442.
-    "asistent de cercetare in cadastru", cod 211443.

Actualizarea in ReviSal se va face manual, accesand meniul Instrumente si, mai apoi, submeniul Actualizare COR. 

Anexa cu modificarile o puteti condulta aici 

Rabla 2013 continua: 3000 de noi tichete valorice, alocate de stat.

           Administratia Fondului pentru Mediu a alocat 3.000 de tichete valorice pentru persoanele fizice in cadrul Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national 2013.Asadar,proprietarii de masini uzate au posibilitatea de a se adresa din nou firmelor colectoare, in vederea casarii acestor autoturisme.
           Distribuirea tichetelor valorice catre colectorii validati in program se va realiza in datele de 14 si 15 noiembrie 2013, programarea colectorilor fiind deja realizata de AFM dupa cum urmeaza:
  • in 14 noiembrie, colectorii din judetele: Alba, Arad, Arges, Bacau, Bihor, Bistrita-Nasaud, Botosani, Brasov, Braila, Buzau, Caras-Severin, Calarasi, Cluj, Constanta, Covasna, Dambovita, Dolj, Galati, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara - lista completa AICI
  • in 15 noiembrie, colectorii din judetele: Ialomita, Iasi, Ilfov, Maramures, Mehedinti, Mures, Neamt, Olt, Prahova, Satu-Mare, Salaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timis, Tulcea, Vaslui, Valcea, Vrancea, Bucuresti - lista completa AICI
O lista completa cu numarul de tichete valorice distribuite pe fiecare judet este disponibila AICI.

Ordinul Nr.2272 din 30.10.2013


Ordinul Nr.2272 din 30.10.2013pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor art. 42 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, coroborate cu cele ale art. 77 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publiceACT EMIS DE: Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor VarstniceACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 691 din 12 noiembrie 2013




Având în vedere:

–Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

–Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare;

–Hotărârea Guvernului nr. 10/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, cu modificările şi completările ulterioare,în bazaart. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 10/2013, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice emite următorul ordin:

Articolul 1 Se aprobă Procedura de aplicare a prevederilorart. 42 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, coroborate cu cele ale art. 77 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 2 Prevederile prezentului ordin se aplică de către casele teritoriale/sectoriale de pensii şi direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
Articolul 3P
rezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale şi persoanelor vârstnice,
Teodor Codrin Scutaru,
secretar de stat

Cand se se aplica 9% TVA la paine si cand 24% ?

          Cota de 9 % TVA se aplica doar in cazul cumpararii (livrarii)directe catre populatie .Daca este vorba de serviciile de restaurant si de catering, potrivit pct. 142 din Normele codului fiscal,acestea sunt caracterizate printr-un complex de activitati in care predomina serviciile, iar furnizarea de hrana si/sau de bauturi este doar o componenta.
         Astfel, avand in vedere prevederile legale mentionate mai sus, precum si faptul ca elementele componente ale prestarii serviciilor de restaurant nu se analizeaza separat, acestea fiind elemente ale unui intreg in care predomina serviciile, in cazul serviciilor de restaurant se aplica in continuare cota standard de TVA de 24%, inclusiv in situatia in care acestea au in componenta si furnizarea de paine sau de produse de panificatie.
        Reamintim ca,incepand cu 1 septembrie 2013, conform art. 140 alin. 2) pct. 1 si pct. 2 din Codul fiscal, este aplicabila  cota redusa de TVA de 9% pentru livrarea urmatoarelor categorii de bunuri:

- toate sortimentele de paine, precum si urmatoarele specialitati de panificatie: cornuri, chifle, batoane, covrigi, minibaghete, franzelute si impletituri, care se incadreaza in grupa produse de brutarie la codul CAEN/CPSA 1071;

- faina alba de grau, faina semialba de grau, faina neagra de grau si faina de secara, care se incadreaza la codul CAEN/CPSA 1061 .

SALARIUL MINIM BRUT- PROIECT LEGISLATIV

Pe site-ul Ministerului Muncii a fost publicat spre dezbatere un proiect legislativ privind stabilirea salariului minim brut pe tara.
Propuneri :
• Incepând cu data de 1 ianuarie 2014 , salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte la 850 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 168 ore în medie pe lună în anul 2014, reprezentând 5,059 lei/oră.
• Începând cu data de 1 iulie 2014, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată se stabileşte la 900 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 168 ore în medie pe lună în anul 2014, reprezentând 5,357 lei/oră.
• Stabilirea, pentru personalul încadrat prin încheierea unui contract individual de muncă, de salarii de bază sub nivelul celui prevăzut anterior constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei.

Microintrepinderile.Prag nou de incadrare in categorie

                Guvernul a hota rat ca ,incepand cu anul 2014, se va aplica o noua limita a veniturilor pentru microintreprinderi. Astfel, de la 65.000 euro, se trece la limita de venituri de 220.000 lei (aproximativ 50.000 euro).Peste acest prag,firmele trec la regimul de plata a impozitului pe profit, reglementare care se va aplica incepand cu 2014.
                Vor fi incluse in categoria microintrprinderilor,impositate cu 3% si si societatile care inregistreaza cel mult 20% dn venituri din activitati de consultanta si management.Se va trece astfel la plata impozitului pe profit, daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 220.000 lei sau ponderea veniturilor realizate din consultanta si management in veniturile totale este de peste 20 % inclusiv.
Incepand de la 1 ianuarie 2016 ,depasirea plafonului de 65.000 euro sau a ponderii de 20%, noile prevederi stabilesc ca la depasirea limitelor amintite, se va plati impozit pe profit incepand cu trimestrul respectiv.

MFP a publicat un nou proiect de modificare a reglementarilor contabile



MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE


Ordin pentru modificarea şi completarea unor reglementări contabile


În baza art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 4 alin. (1) şi ale art. 44 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul finanţelor publice, emite următorul ordin:


Art. I. – Reglementările contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene, prevăzute în anexa la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 766 şi 766 bis din 10 noiembrie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La punctul 12, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(4) Din punct de vedere contabil, sediile permanente din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul în străinătate reprezintă subunităţi fără personalitate juridică ce aparţin acestor persoane juridice şi au obligaţia întocmirii situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile cerute de Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. În situaţia în care persoana juridică cu sediul în străinătate îşi desfăşoară activitatea în România prin mai multe sedii permanente, situaţiile financiare anuale şi raportările contabile cerute de legea contabilităţii se întocmesc de sediul permanent desemnat să îndeplinească obligaţiile fiscale.”

Salariul minim ajunge la 900 lei.

D. Chiţoiu: Contribuţiile sociale pentru PFA şi drepturi de autor nu se modifică în 2014

Conform Digi 24 ,Guvernul va păstra actualul sistem pentru contribuţiile de asigurări sociale aferente veniturilor din drepturi de autor, precum şi pentru veniturile obţinute de persoanele fizice autorizate, a declarat luni ministrul Finanţelor, Daniel Chiţoiu, la finalul negocierilor cu FMI.

ATENTIE – 30 NOIEMBRIE ZI LIBERA OFICIALA

30 noiembrie (Sfantul Andrei) , este zi libera legala, insa va fi o zi de sambata.
Pana la sfarsitul anului, mai sunt 3 astfel de zile:
• 1 decembrie (duminica) – Ziua Nationala a Romaniei;
• prima si a doua zi de Craciun – 25 si 26 decembrie (miercuri si joi).

Ordinul 3330 din 2013 privind inregistrarea la cerere in scopuri de TVA

Obligatii ale platitorului de venit, reprezentat de asociatiile de proprietari-conventii civile 2013

Baza legala: Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificari si completari ulterioare
Conform art. 52 alin (1) lit. b) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificari si completari ulterioare, in privinta impozitului pe venit pentru conventiile civile se precizeaza ca platitorul de venit are obligatia retinerii si platii impozitului pe venit.
Cota de impozit este 10% sau 16% in functie de optiunea de impunere a venitului brut, care se exercita in scris in momentul incheierii fiecarui contract, astfel:
• retinerea si plata integrala a impozitului in procent de 16%, caz in care persoana fizica nu depune declaratie anuala de venit global pentru venitul din conventia civila;

Un document istoric ,de la 1770(nu stiu daca e autentic.)

Puteti vedea cat de mici sunt cheltuielile in interesul tarii....Asa ca idee !
Document istoric: mai simplu de atat nu se putea! 
Multe se explica. 
Inlocuiti dumneavoastra pe turci cu... cine vreti.
Adica actualizati documentul...
Comentariile va apartin!!!
Toate urarile de bine!!!
 

PFA si intreprinderile familiale pot lucra cu zilierii

        Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri s-a  modificat incepand cu 1 noiembrie 2013,prin  Legea nr. 277/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 52/2011 care a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 661, din 29 octombrie 2013 si va intra astazi in vigoare .
Noile reglementari extind semnificatia termenului "beneficiar de lucrari" astfel incat forta de munca in regim ziler sa poata fi utilizata, pe langa persoanele juridice, si de persoana fizica autorizata, intreprinderea familiala si intreprinzatorul persoana fizica, titular al intreprinderii individuale
        Minorii in varsta de 15 ani por lucra ca zilieri,daca au acordul parintilor sau al reprezentantilor legali.Acestia vor desfasura activitati "potrivite cu dezvoltarea fizica, aptitudinile si cunostintele sale, daca astfel nu ii sunt periclitate dezvoltarea si sanatatea personala
        Beneficiarul care foloseste, ca zilieri, minori in varsta de cel putin 15 ani si de cel mult 18 ani are obligatia de a respecta si dispozitiile Hotararii Guvernului nr. 600/2007 privind protectia tinerilor la locul de munca.
        Noul act normativ da beneficiarului posibilitatea de a plati zilierului si la sfarsitul intregii perioade, cu o conditie: zilierul si angajatorul trebuie sa semneze un acord in acest sens. "Plata remuneratiei se poate realiza si la sfarsitul perioadei activitatii, numai cu acordul scris al partilor
        Modificarile la Legea zilierilor prevad ca activitatea desfasurata de zilier nu confera acestuia calitatea de asigurat in sistemele de asigurari publice. Astfel, pentru a fi asigurat, zilierul isi poate incheia, optional, asigurari la sistemul public de pensii, sistemul asigurarilor sociale pentru somaj si la sistemul de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale.
         In ceea ce priveste amenzile, legea aplicabila de astazi nu modifica substantial regulile. Astfel, potrivit documentului citat, beneficiarii care folosesc zilieri fara sa indeplineasca anumite obligatii impuse de legea in vigoare vor fi pedepsiti cu amenzi cuprinse intre 4.000 si 10.000 lei. Mai exact, este vorba, printre altele, despre urmatoarele obligatii:

-durata zilnica de executare a activitatii unui zilier nu poate depasi 12 ore, respectiv 6 ore pentru lucratorii minori care au capacitate de munca.
-niciun zilier nu poate presta activitati pentru acelasi beneficiar pe o perioada mai lunga de 90 de zile cumulate pe durata unui an calendaristic.
-beneficiarul nu poate angaja zilieri sa desfasoare activitatea in beneficiul unui tert.
         In plus, actul normativ da posibilitatea achitarii pe loc sau in termen de cel mult 48 de ore de la data incheierii procesului verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii acestuia, jumatate din minimul amenzii, facilitate care nu se aplica in prezent.

Cititi legea accesand acest link.



Valoarea noua a unui tichet de masa

Potrivit reglementarilor, pentru semestrul II a.c., incepand cu luna noiembrie:

-    valoarea nominala a unui tichet de masa este  de 9,35 lei, potrivit prevederilor art. 31 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa aprobate prin Hotararea Guvernului Romaniei nr. 5/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.

Tichetele de cresa


             Societatile comerciale, regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutiile din sectorul bugetar, unitatile cooperatiste, celelalte persoane juridice, precum si persoanele fizice care incadreaza personal pe baza de contract individual de munca pot utiliza bilete de valoare sub forma tichetelor de cresa, reglementarile fiind stipulate de Legea nr. 193/2006. 
                Tichetul de cresa reprezinta un beneficiu extrasalarial pe care un angajator il poate acorda propriilor angajati.Acesta se acorda numai daca angajatorul doreste acest lucru.Nu este obligatoriu .
                 Pentru sumele acordate in tichete de cresa in limitele impuse de lege, atat angajatorii cat si angajatii sunt scutiti de plata taxelor salariale, doar angajatul platind 16% impozitul pe venit. Tichetele de cresa se pot acorda numai angajatilor care au copii cu varste cuprinse intre 0-3 ani, dar care nu beneficiaza de concediul si de indemnizatia acordate pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv de pana la 3 ani in cazul copilului cu handicap.

-    valoarea sumei lunare care se acorda sub forma de tichete de cresa este de 430 lei, potrivit prevederilor pct. 6.1 si 6.3 din Normele metodologice de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, aprobate prin Hotararea Guvernului Romaniei nr. 1.317/2006, cu modificarile ulterioare.

Intrerupere activitate PFA

-Se va proceda la depunerea unei cereri de înregistrare de menţiune la ONRC prin care solicitati suspendarea activitatii PFA pe o perioada de maxim 3 ani.
-Dupa eliberarea certificatului de mentiuni de ONRC depuneti la administratia financiara de care apartineti si ocerere de “suspendare a activităţii pe perioada de …ani". Aveti in vedere ca trebuie sa aveti contributiile si impozitul achitate la zi.
-Dupa suspendare nu uitati sa depuneti declaraţia 200 pentru venitul realizat în perioada de funcţionare in anul respectiv

IMPOZITUL PE VENITURILE DIN SALARII-ELEMENTE NOI ADUSE DE NORMELE LA CF IN 2013

Baza legala: HG 84/2013, Legea 571/2003 cu modificari si completari ulterioare; HG44/2004 privind Normele de aplicare a Codului fiscal cu modificari si completari ulterioare; OG 8/2013
Prevederile art.57 din Legea 571/2003 cu modificari si completari ulterioare aduc precizari in legatura cu determinarea impozitului lunar, final, retinut la sursa de catre platitorii de venituri. Astfel, ca regula generala, impozitul lunar se calculeaza la locul unde se afla functia de baza, prin aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul.
Baza de calcul se calculeaza ca si diferenta intre venitul net din salarii, calculat prin deducerea din venitul brut a contributiilor obligatorii aferente unei luni, si urmatoarele:
• deducerea personala acordata pentru luna respectiva;
• cotizatia sindicala platita in luna respectiva;
• contributiile la fondurile de pensii facultative, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei a 400 euro.
Prin modificarile aduse de Normele de aplicare a Codului fiscal cu modificari si completari ulterioare, baza de calcul se extinde si la urmatoarele venituri:
• indemnizata lunara a asociatului unic;
• drepturile de natura salariala acordate de angajator persoanelor fizice ulterior incetarii raporturilor de munca;
• sumele reprezentand drepturile prevazute la pct. 68 lit. c1) si l1) din Codul fiscal;
• incepand cu 01 februarie 2013 conform OG8/2013 s-a introdus reglementarea potrivit careia in cazul veniturilor reprezentand salarii, diferente de salarii, dobanzi acordate in legatura cu acestea, precum si actualizarea lor cu indicele de inflatie, stabilite in baza unor hotarari judecatoresti ramase definitive si irevocabile, impozitul se calculeaza si se retine la data efectuarii platii, in conformitate cu reglementarile legale in vigoare la data platii pentru veniturile realizate in afara functiei de baza, si se vireaza pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care au fost platite.

Detasarea unui salariat..Plata salariului.

Conform art. 47 alin. (1) din Codul muncii, drepturile cuvenite salariatului detasat se acorda de angajatorul la care s-a dispus detasarea.Acesre drepturi vor fi achitate de catre angajatorul care a dispus detasarea ,numai in cazul in care numai daca angajatorul la care s-a dispus detasarea nu isi indeplineste integral si la timp toate obligatiile fata de salariatul detasat, potrivit alin. (4)
Aceasta deoarece ,pe perioada detasarii, CIM se suspenda in baza art. 52 alin. (1) lit. d) din Codul muncii,avand ca efect ,potrivit art. 49 alin. (2) din acelasi cod, suspendarea prestarii muncii de catre salariat si a platii drepturilor de natura salariala de catre angajator.Salariatii detasati vor  aparea in statul de plata al unitatii care i-a detasat cu venit zero .Evident ,veniturile salariale ale acestora vor fi inregistrate in statul de plata al unitatii care le plateste salariul ,precum si in declaratia 112 .
               Alin. (3) al aceluiasi articol prevede ca, pe durata suspendarii pot continua sa existe alte drepturi si obligatii ale partilor decat cele prevazute la alin. (2), daca acestea sunt prevazute prin legi speciale, prin contractul colectiv de munca aplicabil, prin contracte individuale de munca sau prin regulamente interne.

               

Inregistrarea unei detasari in REVISAL

        Incazul detasarii unui salariat,doar angajatorul care detaseaza are obligatia inregistrarii acestei operatiuni in REVISAL,completand perioada detasarii si denumirea angajatorului la care se face detasarea, anterior inceperii acesteia.
       Iata cum operam in REVISAL
se selecteaza "Detasare" din meniul "Contracte";
- din lista de contracte se selecteaza contractul salariatului ce urmeaza sa fie detasat;
- se completeaza data de inceput si data de sfarsit a detasarii, precum si denumirea, CIF/CUI/CNP ale angajatorului la care salariatul este detasat si tara angajatorului dendestinatie;

Atentie! Angajatorul la care salariatul este detasat nu are obligatii cu privire la inregistrarea detasarii in REVISAL.

Noul video-clip al Angelei Gheorghiu-,,Copacul"



 Angela Gheorghiu
De astazi, "Copacul" poate fi ascultat si la radio.
Videoclipul piesei are peste 13.000 de vizualizari, la doar o zi de la lansare

"Am incercat efectul piesei pe mai multe scene din lume: prima oara a fost in concertul alaturi de superbul meu coleg si prieten, Placido Domingo, la Londra, la O2 Arena. Mii si mii de oameni au ovationat si mi-am spus: 'Angela, ai avut dreptate!'. De atunci interpretez aceasta piesa aproape in fiecare concert al meu"

Bancuri...

Ion avea 35 de ani şi era tot neînsurat. Într-o zi, la un bar, se întâlneşte cu Gheorghe şi se bagă la o bere, unde încep să discute:
- Mă loane, dar tu chiar nu ai găsit vreo fată să îţi placă?
- Ba da! Mai multe chiar!
- Păi şi atunci care e problema?
- Nu i-au plăcut mamei, mă! Indiferent pe cine-i prezint, mamei nu-i place!
- Păi atunci e simplu! Data viitoare alege o fată care să-i semene mamei tale şi precis o să o placă. Peste un timp se întâlnesc iar. Ion era supărat foc.
- Ce ai Ioane de eşti aşa supărat?
- M-am luat după tine şi am dus acasă o fată leit mama.
- Şi ce-a zis maică-ta? Nu i-a placut?
- Ba da! Cât a stat fata la mine, erau nedespărţite!
- Şi atunci care e baiul?
- Asta e prima pe care n-o suportă tata!

*Un scotian insurat se duce la spovedanie si-i spune preotului:
- Parinte, aproape ca am avut o aventura cu o alta femeie!
- Cum adica, “aproape”? intreaba preotul.
- Pai, ne-am dezbracat, ne-am frecat bine unul de altul, dar apoi ne-am oprit.Preotul este revoltat:
- A te freca unul de altul este ca si cum ai fi bagat-o inauntru! Nu trebuie sa te mai vezi cu femeia aceea. Ca penitenta, trebuie sa spui 5 rugaciuni si sa pui 50 de lire sterline in cutia milei. Scotianul iese, spune rugaciunile si apoi se duce la cutia milei. Sta putin langa ea si da sa plece. Preotul, care-l urmarea cu privirea, fuge dupa el si-l avertizeaza:
-Te-am vazut! N-ai pus banii in cutie!
Scotianul raspunde, uimit:
- Da, parinte, dar am frecat banii de cutia milei si e a si cum i-as fi bagat inauntru, nu?

**Angajatul: - Scuzati-ma, domnule, pot sa vorbesc cu dumneavoastra?
Seful: - Sigur, intra, ce pot sa fac pentru tine?
- Stiti, sunt angajatul aceste firme de peste zece ani.
- Asa..
- Nu vreau s-o iau pe ocolite. As vrea o marire de salariu. Sunt mai multe companii care ma cauta dar am zis sa vorbesc cu dumneavoastra prima data.
- O marire? Ti-as da o marire de salariu, dar nu e timpul potrivit pentru asta acum.
- Va inteleg si stiu ca situatia economica curenta are un efect negativ asupra vanzarilor, dar trebuie sa luati in considerare ca muncesc mult, am initiativa si sunt loial acestei companii de peste zece ani.
- Ok, luand in considerare acesti factori si pentru ca nu am chef sa caut pe altcineva in locul tau, iti ofer o marire de 10% si inca 5 zile de concediu pe an. Ce zici?
- Excelent. Multumesc, domnule!
- Inainte sa pleci, de curiozitate, care sunt companiile care te cauta?
- Ooo ahh Electrica, Distrigaz, Romtelecom, ApaNova si banca.

Lemn sau plastic? Pe ce tocam?

         Pana nu demult, singurele funduri de tocat pe care le puteam achizitiona erau din lemn. Insa odata cu expansiunea supermarketurilor, am fost pusi in situatia de a face o alegere bazata nu doar pe forma sau dimensiunea fundului, cat si pe materialul din care acesta este confectionat. Desi traditia ne indeamna sa cumparam produse din lemn, citind etichetele fundurilor din plastic puteam fi convinsi de eficacitatea acestora si, mai ales, de avantajul pe care il prezinta acestea in fata celor din lemn: fiind un produs perfect plan, fara asperitati (spre deosebire de lemn), fundul din plastic  proteja (se pretindea) impotriva bacteriilor si a altor organisme microscopice.
        Ideea conform careia fundurile din lemn, prin aspectul poros, sunt o gazda numai buna pentru organisme precum salmonella, E colli, listeria, care se ascund in porii din lemn asteptand alte alimente pe care sa le contamineze, era foarte vehiculata intr-o perioada. Mai mult decat atat, in Statele Unite, oficiali din Departamentul de Sanatate recomandau populatiei sa evite fundurile din lemn din motivele expuse mai sus.
      In 1993, microbiologi de la Universitatea din Wisconsin au testat pentru prima data mitul conform caruia fundurile din plastic sunt mai bune decat cele din lemn intrucat protejeaza impotriva contaminarii cu diverse bacterii si germeni. Rezultatele au fost catalogate ca surprinzatoare, rasturnand ideile vehiculate pana atunci.
 

Toate firmele din Romania vor prmi scrisori din partea ANAF.

Din cauza ca , prima jumatate a anului 2013, s-a remarcat prin cel mai scazut procent de declarare si colectate a veniturilor fiscale la bugetul de stat,ANAF, proaspat reorganizat prin absorbtia Garzii Financiare (in mare parte in cadrul departamentelor de inspectie fiscala) si prin crearea Directiei Generale Antifrauda Fiscala, este nevoit sa ia masuri in vederea cresterii conformarii voluntare.
Si cum in materie de impozite frica este cea mai eficienta incurajare, ANAF incepe sa dea semne ca intentioneaza sa ne vegheze din ce in ce mai indeaproape.
Potrivit juridice.ro, cu 15 zile inaintea inceperii inspectiei fiscale (respectiv cu 30 de zile, la marii contribuabili), organul fiscal are obligatia sa transmita avizul de inspectie fiscala prin care sa precizeze perioada supusa inspectiei fiscale (de regula trei ani) si tipul de impozite vizate.

Cei care angajeaza absolventi de liceu sau de facultate,pe perioada nedeterminata ,vor avea facilitati fiscale la somaj

In conformitate cu  Legea nr. 250/2013 ,ce aduce o serie de modificari legislatiei in domeniul asigurarilor pentru somaj,angajatorii care incadreaza in munca, pe durata nedeterminata, absolventi ai unor institutii de invatamant primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare absolvent incadrat:


  • o suma egala cu valoarea indicatorului social de referinta in vigoare la data incadrarii in munca, pentru absolventii ciclului inferior al liceului sau ai scolilor de arte si meserii; adica 500 lei 
  • o suma egala cu de 1,2 ori valoarea indicatorului social de referinta, in vigoare la data incadrarii in munca, pentru absolventii de invatamant secundar superior sau invatamant postliceal; adica 500x 1.2 =600 lei
  • o suma egala cu de 1,5 ori valoarea indicatorului social de referinta, in vigoare la data incadrarii in munca, pentru absolventii de invatamant superior. 500x1.5=750 lei
  • UPDATE :22.10.2013.Aceasta prevedere a intrat in vigoare azi .

    De aceasta facilitate beneficiaza atat angajatorii care, in raport cu numarul de angajati, si-au indeplinit obligatia, potrivit legii, de a incadra in munca persoane cu handicap, precum si cei care nu au aceasta obligatie legala.


    Alexandre Dumas

    "E bine să știi unde-ți sunt prietenii, dar e și mai bine să știi unde-ți sunt dușmanii." Alexandre Dumas

    Cum este corect ?

    Lui Carmen sau  Carmenei  ? Substantivele proprii masculine (nume de persoane), precum si cele feminine terminate in consoana sau numele imprumutate din alte limbi primesc articolul lui inaintea substantivului: lui Ion, lui Irinel, lui Carmen. Doar  substantivele feminine, la numarul singular isi schimba forma la cazul dativ.

    Ex:casa, basma, vulpe; D. casei, basmalei, vulpii; unei case, basmale, vulpi.

    Retragerea unui asociat din firma

    Legea 31/1990 prevede la art 226:,,(1) Asociatul in societatea in nume colectiv, in comandita simpla sau in societatea cu raspundere limitata se poate retrage din societate:
    a) in cazurile prevazute in actul constitutiv;
    b) cu acordul tuturor celorlalti asociati;
    c) in lipsa unor prevederi in actul constitutiv sau cand nu se realizeaza acordul unanim,asociatul se poate retrage pentru motive temeinice, in baza unei hotarari a tribunalului, supusa numai recursului, in termen de 15 zile de la comunicare.
    In situatiile de la punctele a) si b), dreptul de retragere poate fi exercitat in termen de 30 de zile de la data publicarii hotararii adunarii generale a asociatilor in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    (2) In situatia pr/evazuta la alin. (1) lit. c), instanta judecatoreasca va dispune, prin aceeasi hotarare, si cu privire la structura participarii la capitalul social a celorlalti asociati.
    (3) Drepturile asociatului retras, cuvenite pentru partile sale sociale, se stabilesc prin acordul asociatilor ori de un expert desemnat de acestia sau, in caz de neintelegere, de tribunal."
       

    Contul 628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti"

            Acesta este un cont de activ care respecta regulile de functionare ale conturilor, in sensul ca intrarile se inregistraza in debit si iesirile ,in credit  .Contul nu prezinta sold, inchizindu-se in creditul contului 121 ,,Profit si pierdere "
            In debitul contului 628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti" se inregistreaza:
    - sumele datorate sau achitate pentru alte servicii executate de terti (401, 408, 471, 512, 531, 542).
    - sume in curs de clarificare (473).
           In creditul contului 628 "Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti" se inregistreaza , in cursul perioadei, pentru operatiile in participatie,  sumele transmise pe baza de decont.

          In general , acest cont se foloseste, pentru diverse servicii(salubritate,casa de marcat, montaje, etc),exceptand transportul de marfuri si persoane( inclusiv taxa) care se inregistraza in cont 624,cheltuieli cu posta si telecomunicatiile,(cont 626)

    Exemplu :
    1.Inregistrare factura 

    628=401
    4426=401

    Plata : 401=5311 sau 5121
                401=542 

    ,,Din" sau ,,dintre".Cum este corect ?

  • „din” se foloseste cand este urmat de un substantiv la singular
  • „dintre” se foloseste cand este urmat de un substantiv la plural.


  • Citeste mai mult: aici

    Contributia de asigurari sociale de sanatate si pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor

    Incepand cu 1 ianuarie 2014, veniturile din cedarea folosintei bunurilor(chirii) nu se mai regasesc reglementate la Capitolul III, ci la CAPITOLUL II "Contributii sociale obligatorii privind persoanele care realizeaza venituri impozabile din activitati independente, activitati agricole, silvicultura, piscicultura, din asocieri fara personalitate juridica, precum si din cedarea folosintei bunurilor", la art. 296^21 alin. (1) lit. i) din Codul fiscal.In urma acestei modificari ,de la 1 ianuarie 2012
    1. Persoanele care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii si la cel de asigurari sociale de sanatate. art. 296^21 alin. (1) lit. i)
    2. Persoanele care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor (prevazute la art. 61) nu datoreaza contributie de asigurari sociale.

    Persoanele care realizeaza intr-un an fiscal venituri de natura salariilor, pensiilor, sub forma indemnizatiilor de somaj, venituri din activitati independente, inclusiv cele pentru care impozitul se retine la sursa, din activitati agricole, din cedarea folosintei bunurilor, venitul obtinut de o persoana fizica din asocierea cu o microintreprindere, fara sa dea nastere unei persoane juridice si din asocierile fara personalitate juridica prevazute la art. 13 lit. e) din Codul fiscal, datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate asupra tuturor acestor venituri.
    (art. 296^23, alin. (1) si (3))

    Vioara care a cantat pe puntea vasului Titanic, vanduta cu 145 milioane dolari .

    Foto Washington Post
             La o licitatie in Londra , vioara care a cantat  pe puntea vasului Titanic, scufundat in inghetatul Altlantic de nord , acum un secol,a fost vanduta la licitatie  la Londra ,cu suma de 145 milioane $.Dublul sumei care se anticipase.
              Cu toate ca instrumentul este inutilizabil, el a stabilit un nou record in ceea ce priveste suma la care s-a adjudecat un obiect apartinand Titanicului, dupa cum a afirmat  Henry Aldridge & Son, casa de licitatii din sud-vestul Angliei ,specializata in vanzarea de obiecte de pe Titanic.
    Instrumentul a apartinut lui Wallace Henry Hartley,un tanar in varsta de 33 de ani care , impreuna cu alti sapte muzicieni ,a continuat sa cante in incercarea de a mentine calmul si impotriva panicii crescande ce cuprinsese pasagerii ce incercau sa se urce in barcile de salvare .Este considerat un act eroic ,de daruire de sine  si curaj .
          Proprietarul viorii face parte din  cele 1517 de persoane care au pierit in aceasta teribila catastrofa .
    Sursa : Washington Post .
    PS: imi propun ca , in limita timpului , sa preiau unele articole din presa straina ca sa vedem ca exista si alte lucruri interesante in afara celor ,,servite "de  presa scrisa de la noi.

    Scandal de luare de mita in marina americana.Ca sa vezi ! se intampla si la ei .

    foto Washington Post 
             Potrivit publicatiei Washington Post ,un ofiter superior si un agent NCIS(Naval Criminal Investigative Service) sunt printre cei arestati in scandalul de luare de mita ,in care este implicata marina americana.Pe scurt, anchetatorii afirma ca este vorba de o schema prin care se facturau si se decontau sume mai  decat cele reale.Operatiunea ar fi fost derulata de un contractant asiatic care oferea in schimb, prostituate si alte avantaje ofiterilor superiori  implicati .
         Directorul executiv si alti oficial ai firmei  Glenn Defense Marine Asia au fost arestati luna trecuta la San Diego.Compania mentionata a primit,de la marina americana,contracte in valoare de 200 de milioane de dolari .
          Autorii articolului precizeaza ca armata a mai trecut prin astfel de scandaluri, dar sunt rare cazurile in care ofiteri superiori au fost  acuzati de coruptie.Cititi tot articolul, in engleza aici 
                  Iata ca se intampla si la ei .Dar  sunt si anchete  si arestari .

    Plati la bugetul de stat, pana pe 25 octombrie


  • TVA
  • Impozite datorate bugetului de stat
  • impozit pe titeiul si gazele naturale din productia interna
    • impozit pe veniturile nerezidentilor
    • impozit pe profit aferent trimestrului III 2013 (sistem real sau plati anticipate)
    • impozit pe veniturile microintreprinderilor datorat pentru trimestrul III 2013
    • impozit pe salarii (OP separat pentru Sediu Social si fiecare sediu secundar, daca este cazul)
    • impozit pe veniturile din activitati independente, cu regim de retinere la sursa
    • impozit pe veniturile din dividende platite in luna septembrie 2013
    • impozit pe veniturile din dobanzi
    • impozit pe alte venituri din investitii
    • impozit pe veniturile din pensii
    • impozit pe veniturile din premii si din jocuri de noroc
    • impozit pe veniturile din alte surse
    • varsamintelor de la persoanele juridice pentru persoanele cu handicap neincadrate
  • Contributii datorate bugetului asigurarilor de stat si fondurilor speciale:
    • contributia de asigurari sociale (pensie)
    • contributia la asigurarile sociale de sanatate
    • contributia la fondul pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate
    • contributia la bugetul asigurarilor pentru somaj
    • contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale
  • Impozit pe venit si contributii sociale pentru veniturile agricole – prima transa de 50% din impozitul pe venit si CASS pentru veniturile obtinute individual sau intr-o forma de asociere, fara personalitate juridica, din:
    • cultivarea produselor agricole vegetale;
    • exploatarea plantatiilor viticole, pomicole, arbustilor fructiferi si altele asemenea;
    • cresterea si exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animala, in stare naturala.
  • Accize

  • Carne macra din resturi....

    Vedeţi cum carnea macră este de fapt făcută din resturi lipite între ele! (VIDEO)

    Un reportaj socant realizat de cei de la Australia’s TodayTonight TV show despre lipiciul introdus in carne dezvaluie secretele murdare din aceasta industrie. Iar, daca folosirea acestor enzime – asa-numitul meat glue – estepracticata in Marea Britanie, probabil ca asa se face peste tot.Daca le vezi in galantare, esti convins ca ceea ce cumperi sunt bucati de carne macra. De fapt, sunt resturi de carne tinute laolalta de acest lipici. Vita, porc, peste, orice…
    Ceea ce este grav este ca, odata gatita, te expui bacteriilor continute de bucatile de carne lipite…
    Pudra alba vanduta la kilogram este secretul murdar din industria carnii. Lipiciul acesta face ca resturi de vita, miel, gaina sau peste, ce de obicei sunt aruncate, sa devina ceva ce pare o bucata de carne macra. Restaurante si macelari pot vinde asa ceva. Uimitor este ca pana si bucatari profesionisti nu pot face diferenta odata gatita aceasta carne din resturi.

    S-a modificat legea tichetelor de masa

    UPDATE 05.02.2014 :     Angajatorii vor putea putea acorda salariatilor, din 13 februarie 2014, tichete de masa in format electronic, sub forma unor carduri care vor functiona ca un portofel electronic ,dupa cim se mentioneaza in Legea nr. 291/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 701 din 15 noiembrie 2013.

       Noul proiect,aprobat de Camera Deputatilor,prevede ca tichetele de masa emise pe suport electronic nu permit efectuarea de operatiuni de retragere in numerar, fiind folosite numai pentru cumpararea produselor alimentare, fara tutun sau alcool.
            Drept urmare, unitatile emitente de tichete de masa pe suport electronic sau de hartie sunt obligate sa deschida conturi sau subconturi de plati distincte, prin care se vor derula sumele reprezentand incasarile si platile aferente valorii nominale a tichetelor de masa, astfel incat sa permita o evidenta clara a sumelor utilizate in temeiul contractelor incheiate cu angajatorii si unitatile de alimentatie publica, magazine alimentare, cantinele restaurant si bufetele.