|
Se ne amintim.....
Cum sa fentam timbrul de mediu ?
Update 30.07.2013 :Conform gandul.info ,autovehiculele dobândite prin partaj nu vor mai fi scutite de la plata timbrului de mediu, noua taxă auto, autorităţile descoperind că sunt maşini second-hand cumpărate din statele Uniunii Europene în coproprietate, dar cumpărătorii fac partajul la notariat asupra maşinii înainte de înmatriculare.
In normele metodologice, adica in regulamentul de aplicare a legii referitoare la noul timbru de mediu 2013, la articolul 8 care spune ce masini sunt scutite de plata timbrului de mediu, este mentionata si o categorie trecuta cu vederea de majoritatea: AUTOTURISMELE PROVENITE DIN PARTAJ.
Cum poti scapa de timbrul de mediu
Din start, trebuie mentionat ca este posibila evitarea platii acestei taxe auto doar in cazul masinilor cu numere straine, aflate la prima inmatriculare in Romania. Si asta pentru ca numai acele masini, printr-un contract notarial, pot fi vandute la 2 proprietari. Mai pe scurt, aduci o masina din Germania, o vinzi cu contract notarial celor doi proprietari, care nu sunt neaparat casatoriti. Dupa care, cei doi proprietari noi se intorc la notar pentru a solicita partajarea bunului comun in favoarea unui dintre ei, care, in final, va fi si noul proprietar de drept.
Sfintii Apostoli Petru si Pavel
Sfintii Apostoli Petru si Pavel sunt sarbatoriti in fiecare an pe 29 iunie. Sfintii Petru si Pavel sunt praznuiti impreuna pentru ca au murit in aceeasi zi, de 29 iunie a anului 67 d. Hr.,in timpul persecutiei lui Nero . Insa, cei doi apostoli au primit moarte martirica in mod diferit: Pavel pentru ca era cetatean roman, a fost omorat prin decapitare, iar Petru,dupa propria lui dorinta, a fost rastignit cu capul in jos.
In iconografie, Petru este pictat batran si cu barba rotunda, iar Pavel plesuv, cu barba cenusie.
In iconografie, Petru este pictat batran si cu barba rotunda, iar Pavel plesuv, cu barba cenusie.
Ordonanta nr. 51/1997 (republicata), privind operatiunile de leasing si societatile de leasing
CAPITOLUL I
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Prezenta ordonanta se aplica operatiunilor de leasing prin care o parte, denumita locator/finantator, transmite pentru o perioada determinata dreptul de folosinta asupra unui bun, al carui proprietar este, celeilalte parti, denumita locatar/utilizator, la solicitarea acesteia, contra unei plati periodice, denumita rata de leasing, iar la sfarsitul perioadei de leasing locatorul/finantatorul se obliga sa respecte dreptul de optiune al locatarului/utilizatorului de a cumpara bunul, de a prelungi contractul de leasing fara a schimba natura leasingului ori de a inceta raporturile contractuale. Locatarul/utilizatorul poate opta pentru cumpararea bunului inainte de sfarsitul perioadei de leasing, dar nu mai devreme de 12 luni, daca partile convin astfel si daca achita toate obligatiile asumate prin contract.
(11) Prezenta ordonanta se aplica si in situatia in care locatarul/utilizatorul unui bun care face obiectul unui contract de leasing incheie cu un alt locatar/utilizator, denumit locatar/utilizator final, un contract de leasing avand ca obiect acelasi bun. Contractul de leasing incheiat cu locatarul/utilizatorul final se va incheia dupa obtinerea acordului prealabil scris al locatorului/finantatorului initial si indeplinirea de catre locatar/utilizator a conditiilor cerute societatilor de leasing. In aceste cazuri, desfiintarea titlului locatarului/utilizatorului initial din orice motive va conduce la incetarea de drept a contractului de leasing incheiat intre acesta din urma si locatarul/utilizatorul final.
Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Prezenta ordonanta se aplica operatiunilor de leasing prin care o parte, denumita locator/finantator, transmite pentru o perioada determinata dreptul de folosinta asupra unui bun, al carui proprietar este, celeilalte parti, denumita locatar/utilizator, la solicitarea acesteia, contra unei plati periodice, denumita rata de leasing, iar la sfarsitul perioadei de leasing locatorul/finantatorul se obliga sa respecte dreptul de optiune al locatarului/utilizatorului de a cumpara bunul, de a prelungi contractul de leasing fara a schimba natura leasingului ori de a inceta raporturile contractuale. Locatarul/utilizatorul poate opta pentru cumpararea bunului inainte de sfarsitul perioadei de leasing, dar nu mai devreme de 12 luni, daca partile convin astfel si daca achita toate obligatiile asumate prin contract.
(11) Prezenta ordonanta se aplica si in situatia in care locatarul/utilizatorul unui bun care face obiectul unui contract de leasing incheie cu un alt locatar/utilizator, denumit locatar/utilizator final, un contract de leasing avand ca obiect acelasi bun. Contractul de leasing incheiat cu locatarul/utilizatorul final se va incheia dupa obtinerea acordului prealabil scris al locatorului/finantatorului initial si indeplinirea de catre locatar/utilizator a conditiilor cerute societatilor de leasing. In aceste cazuri, desfiintarea titlului locatarului/utilizatorului initial din orice motive va conduce la incetarea de drept a contractului de leasing incheiat intre acesta din urma si locatarul/utilizatorul final.
Planul de conturi actualizat
Varianta actualizata la zi a Planului de Conturi, extrasa din anexa la OMFP 3055/2009 (publicata in MO 766 bis).Pentru textul in format PDF – click aici
Descarca planul de conturi de aici
Sursa : cabinetexpert.ro
Descarca planul de conturi de aici
Sursa : cabinetexpert.ro
Reparatii la un punct de lucru monografie contabila
ATENTIE! Reparatii, nu modernizari
Exemplu:
Cumparati pe masura ce este nevoie de ele:
% = 401
"Furnizori"
302 - materiale de constructii
"Materiale consumabile"
3024 - piese de scimb
"Piese de schimb"
628 - manopera executata de un tert
"Alte cheltuieli cu serviciile"
- executate de terti
4426
"TVA colectata"
Se da in consum materialele si piesele de schimb:
602 = 302
"Cheltuieli cu materialele consumabile" "Materiale consumabile"
6024 = 3024
"Cheltuieli cu piesele de schimb" "Piese de schimb"
Cheltuielile se inchid la sfarsitul lunii prin 121:
% = 121
"Profit sau pierdere"
602
"Cheltuieli cu materialele consumabile"
6024
"Cheltuieli privind piesele de schimb"
628
"Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti"
TVA aferenta acestor cheltuieli (care sunt taxabile si realizate in scopul activitatii economice conform art. 145 din Codul fiscal) si inscris pe facturile originale completate conform art. 155 din Codul fiscal este deductibil.
-
Cumparati pe masura ce este nevoie de ele:
% = 401
"Furnizori"
302 - materiale de constructii
"Materiale consumabile"
3024 - piese de scimb
"Piese de schimb"
628 - manopera executata de un tert
"Alte cheltuieli cu serviciile"
- executate de terti
4426
"TVA colectata"
Se da in consum materialele si piesele de schimb:
602 = 302
"Cheltuieli cu materialele consumabile" "Materiale consumabile"
6024 = 3024
"Cheltuieli cu piesele de schimb" "Piese de schimb"
Cheltuielile se inchid la sfarsitul lunii prin 121:
% = 121
"Profit sau pierdere"
602
"Cheltuieli cu materialele consumabile"
6024
"Cheltuieli privind piesele de schimb"
628
"Alte cheltuieli cu serviciile executate de terti"
TVA aferenta acestor cheltuieli (care sunt taxabile si realizate in scopul activitatii economice conform art. 145 din Codul fiscal) si inscris pe facturile originale completate conform art. 155 din Codul fiscal este deductibil.
-
In unele cazuri,un grapefruit poate sa te omoare .
În lumea ştiinţei, cercetătorii ştiu de ceva timp că multe medicamente orale – printre care medicamente anti-colesterol precum atorvastatin, lovastatin şi simvastatin şi alte medicamente anti-cancer şi pentru afecţiuni cardiace – provoacă probleme grave atunci când pacienţii consumă grepfruit.
Retete false,carne cu E-uri.....
"La un kg de carne se adaugă 800 g de apă şi E-uri". Dezvăluiri-bombă despre industria cărnii !
Autor: Georgeta Petrovici
50% din carnea macră este înlocuită cu şorici emulsionat , soia şi amidon. Descoperiţi reţetele originale şi comparaţi-le cu realitatea.
La facultăţile de profil , studenţii învaţă prepararea mezelurilor după reţetarul vechi din 1971. "Instrucţiuni tehnologice pentru fabricarea preparatelor din carne" este considerată Biblia celor care urmează să activeze în carmangerie.
ANAF atentioneaza: Au fost emise popriri neautentice care nu respecta modelul MFP
Agentia Nationala de Administrare Fiscala informeaza cu privire la unele adrese neautentice de infiintare a popririlor asupra disponibilitatilor banesti ale unor contribuabili.
Va facem cunoscut faptul ca, in data de 19.06.2013, Directia Generala a Finantelor Publice a municipiului Bucuresti a primit numeroase sesizari cu privire la instituirea unor popriri asupra disponibilitatilor banesti pe care anumite societati le au in conturile deschise la unitatile bancare.
Din verificarile efectuate a rezultat ca aceste adrese de infiintare a popririlor, de care am luat cunostinta pana la aceasta ora, nu respecta modelul stabilit prin ordine ale Ministerului Finantelor Publice si ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Aceste adrese sunt caracterizate prin urmatoarele elemente comune: ... citeste continuarea articolului
Va facem cunoscut faptul ca, in data de 19.06.2013, Directia Generala a Finantelor Publice a municipiului Bucuresti a primit numeroase sesizari cu privire la instituirea unor popriri asupra disponibilitatilor banesti pe care anumite societati le au in conturile deschise la unitatile bancare.
Din verificarile efectuate a rezultat ca aceste adrese de infiintare a popririlor, de care am luat cunostinta pana la aceasta ora, nu respecta modelul stabilit prin ordine ale Ministerului Finantelor Publice si ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Aceste adrese sunt caracterizate prin urmatoarele elemente comune: ... citeste continuarea articolului
BANC CU SCOTIENI.....
Dupa cum stiti, scotienii sunt vestiti ca fiind cei mai zgarciti oameni.
Un scotian pe patul de moarte:
- Sotia mea este langa mine?
- Da tata, este si mama aici.
- Toti copiii mei sunt langa mine?
- Da tata, suntem toti aici.
- Si nepotii?
- Da, toti sunt stransi aici.
- Si atunci, de ce mama dracului arde lumina pe hol?!
Un scotian pe patul de moarte:
- Sotia mea este langa mine?
- Da tata, este si mama aici.
- Toti copiii mei sunt langa mine?
- Da tata, suntem toti aici.
- Si nepotii?
- Da, toti sunt stransi aici.
- Si atunci, de ce mama dracului arde lumina pe hol?!
Termen plati ptr.PFA 25 iunie 2013
PFA dar si alte categorii de contribuabili persoane fizice trebuie sa isi achite la stat in aceasta luna impozitul pe venit si contributiile sociale, plati anticipate aferente celui de-al doilea trimestru din 2013. Termenul limita pentru plata este 25 iunie
sursa :avocatnet
Plati anticipate in contul impozitului pe venit aferent trimestrului II 2013 trebuie efectuate de persoanele fizice organizate ca intreprinderi individuale, intreprinderi familiale, persoane fizice autorizate, care realizeaza venituri din:
- activitati independente (comerciale, prestari servicii),
- profesii libere
- cedarea folosintei bunurilor.
De asemenea, contribuabilii care desfasoara activitati independente sau profesii libere vor plati la unitatea fiscala de domiciliu al contribuabilului: contributia de asigurari sociale (CAS-ul) in cota de 31,3% si contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS-ul) in cota de 5,5% reprezentand platile anticipate aferente celui de-al doilea trimestru din acest an.
sursa :avocatnet
Schimbari in stabilirea gradului de handicap
Ministrii Sanatatii si Muncii au semnat un ordin comun prin care sunt modificate criteriile de incadrare in grad de handicap, astfel incat doar un coeficient de inteligenta sub 20 - 25 de puncte sa permita incadrarea in grad grav. "Se incalca dreptul la demnitate al persoanelor cu dizabilitati", sustin ONG-urile.
Documentul stabileste ca handicapul usor inseamna o intarziere mintala usoara (nivel QI 50 - 55 pana la 70), cel afectat prezentand capacitate de comunicare orala si scrisa, dar manifesta o intarziere de doi - trei ani in evolutia scolara si poate desfasura activitati lucrative daca beneficiaza de servicii de sprijin, informeazaMediafax.
Pentru gradul de handicap mediu, pacientul ar trebui sa aiba o intarziere mintala usoara, nivel QI 35 - 40 pana la 50 - 55.
Documentul stabileste ca handicapul usor inseamna o intarziere mintala usoara (nivel QI 50 - 55 pana la 70), cel afectat prezentand capacitate de comunicare orala si scrisa, dar manifesta o intarziere de doi - trei ani in evolutia scolara si poate desfasura activitati lucrative daca beneficiaza de servicii de sprijin, informeazaMediafax.
Pentru gradul de handicap mediu, pacientul ar trebui sa aiba o intarziere mintala usoara, nivel QI 35 - 40 pana la 50 - 55.
Stela Popescu îi răspunde lui Bendeac, cel care a acuzat-o că singurul ei scop sunt banii: "Nu are măsură"
Stela Popescu îi răspunde lui Bendeac, cel care a acuzat-o că singurul ei scop sunt banii: "Nu are măsură"
Astăzi, Mihai Bendeac a atacat-o pe Stela Popescu, cea despre care actorul Bendeac a spus că are un singur scop: banii. Actorul a scris pe Facebook că artiştii din vechea generaţie se gândesc numai partea financiară. "Nu are măsură", i-a transmis Stela Popescu.
"I-am propus un rol minunat, care i-ar fi venit manusa, intr-un spectacol de teatru. I-am propus sa apara la ”Romanii au Artisti” cum doreste (singură, doar cu Arşinel, cu mine şi cu Arşinel, cu alţi artişti). Nu a vrut. Şi ca dânsa, şi alţi artisti în vârstă", a scris Bendeac.
Modificare majoră la susţinerea EXAMENULUI pentru PERMISUL AUTO. A intrat deja în vigoare
Modificarile sunt cuprinse in Ordinul Ministerului Afacerilor Interne nr. 82/2013 pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului administratiei si internelor nr. 268/2010 privind procedura de examinare pentru obtinerea permisului de conducere, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 340, din 11 iunie 2013, scrie avocatnet.ro.
La Dumnezeu nu insisti... Trimisa de un prieten
EXCEPTIONAL!
"Acum cativa ani ma duceam in America si avionul s-a oprit pentru o escala in Timisoara. Iar de acolo s-a urcat in Boeing-ul modern un sat intreg de babe, imbracate in negru, ca dintr-un film de Kakoyanis, infofolite, legate, grase, cu papornite, de parca mergeau cu rata. In sinea mea, am gandit stanjenit ca asa se strica imaginea Romaniei in lume. Pe vremea aceea credeam ca imaginea e importanta, nu Romania.
Dupa ce am trecut Atlanticul si ne apropiam de destinatie, cu o ora inainte, ni s-a dat sa completam niste formulare, destul de agresive, care te anchetau in toate dimensiunile tale de calator. Am avut sentimentul ca tot avionul dadea teza la limba romana. In starea aceasta de examen, m-am pomenit cu vreo cinci babute langa mine, care mi-au spus cinstit: "Scrie-ne si noua, maica, aici, ca noi nu stim nimic!" Si astfel, eu le intrebam din chestionar si ele imi raspundeau din inima:
- Cand te-ai nascut, mama? - 1877.
- Cati copii ai? - 11.
"Acum cativa ani ma duceam in America si avionul s-a oprit pentru o escala in Timisoara. Iar de acolo s-a urcat in Boeing-ul modern un sat intreg de babe, imbracate in negru, ca dintr-un film de Kakoyanis, infofolite, legate, grase, cu papornite, de parca mergeau cu rata. In sinea mea, am gandit stanjenit ca asa se strica imaginea Romaniei in lume. Pe vremea aceea credeam ca imaginea e importanta, nu Romania.
Dupa ce am trecut Atlanticul si ne apropiam de destinatie, cu o ora inainte, ni s-a dat sa completam niste formulare, destul de agresive, care te anchetau in toate dimensiunile tale de calator. Am avut sentimentul ca tot avionul dadea teza la limba romana. In starea aceasta de examen, m-am pomenit cu vreo cinci babute langa mine, care mi-au spus cinstit: "Scrie-ne si noua, maica, aici, ca noi nu stim nimic!" Si astfel, eu le intrebam din chestionar si ele imi raspundeau din inima:
- Cand te-ai nascut, mama? - 1877.
- Cati copii ai? - 11.
Bacalaureat 2013
Proba de evaluare a competenţelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă - croată, maghiară, germană, sârbă, slovacă, turcă şi ucraineană - este programată între 12 şi 14 iunie 2013.
Următoarea probă din această sesiune vizează evaluarea competenţelor digitale şi se va desfăşura în perioada 17 - 21 iunie.
Bacalaureatul 2013 a început luni cu proba orală la limba română, iar ultima probă este programată în 5 iulie.
Anul acesta, la examen s-au înscris 187.898 de candidaţi, dintre care 147.830 din promoţia actuală, în scădere faţă de ultimii ani.
În 2011, când a început să se ia măsura supravegherii video la bacalaureat, promovabilitatea în prima sesiune a fost de 44,47 la sută la nivel naţional, înaintea soluţionării contestaţiilor, pentru ca în 2012 să scadă la 43,04 la sută, în aceleaşi condiţii de supraveghere contra fraudei.
Următoarea probă din această sesiune vizează evaluarea competenţelor digitale şi se va desfăşura în perioada 17 - 21 iunie.
Bacalaureatul 2013 a început luni cu proba orală la limba română, iar ultima probă este programată în 5 iulie.
Anul acesta, la examen s-au înscris 187.898 de candidaţi, dintre care 147.830 din promoţia actuală, în scădere faţă de ultimii ani.
În 2011, când a început să se ia măsura supravegherii video la bacalaureat, promovabilitatea în prima sesiune a fost de 44,47 la sută la nivel naţional, înaintea soluţionării contestaţiilor, pentru ca în 2012 să scadă la 43,04 la sută, în aceleaşi condiţii de supraveghere contra fraudei.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 326/5.06.2013, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 618/2013 pentru modificarea Anexei nr. 1 la Ordinul presedintelui ANAF nr. 1294/2007 privind impozitele, contributiile si alte sume reprezentand creante fiscale, care se platesc de contribuabili intr-un cont unic. Potrivit prevederilor ordinului, numarul curent 30 „Dividende de virat de catre societatile si companiile nationale si societatile cu capital majoritar de stat” din Anexa nr. 1 „Nomenclatorul obligatiilor...
Valoarea minima a mijlocului fix-modificata
Prin Hotărârea adoptată de Guvern in 21 mai urmeaza a se actualiza valoarea de intrare a mijloacelor fixe cu indicele total al preţurilor de consum aferent perioadei decembrie 2012-decembrie 2006. Astfel, valoarea de intrare a mijloacelor fixe va fi modificată, începând cu data de 01.07.2013 de la 1.800 lei la 2.500 lei, iar HG nr. 105/2007 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.103 din 12 februarie 2007 va fi abrogată.
De la 1 iulie se schimba modul de calcul al dobanzilor si penalitatilor pentru datoriile la stat
Noile reguli privind
penalitatile de intarziere sunt cuprinse in OUG nr. 50/2013, publicata in
Monitorul Oficial nr. 320 din 3 iunie 2013, si se vor aplica de la 1 iulie.
Potrivit actului
normativ, contribuabilii vor achita, incepand din iulie, o penalitate de 0,02%
pe fiecare zi de intarziere, ceea ce ar insemna o penalitate de 7,3%
anual.Penalitatile de intarziere vor avea caracter
sanctionatoriu si se calculeaza pentru fiecare zi de
intarziere, incepand cu ziua
imediat urmatoare termenului de scadenta si
pana la data stingerii sumei datorate inclusiv.
Noile reguli intra in vigoare la 1 iulie 2013,
fiind aplicabile obligatiilor de plata scadente
dupa data de 1 iulie 2013.
Bacalaureat 2013
Sursa : gandul.info
Accesul în sală la BACALAUREAT 2013 pe bază de act de identitate
Pentru probele scrise, accesul candidaţilor în sălile de examen se va face pe baza actului de identitate, cu cel puţin 30 de minute înainte de începerea probei. Elevii vor fi puşi câte unul în bancă.
Regulamentul de organizare al examenului prevede că elevii nu au voie să intre în sală cu niciun fel de lucrări, de la manuale până la dicţionare de care s-ar putea ajuta la examen.
BAC 2013 se va organiza, la fel ca şi în ceilalţi ani, în trei tipuri de centre de examen: licee – in care se organizează probele orale, centrele de examen unde se organizează probele scrise şi centrele zonale de evaluare unde se dă proba E, la alegere a profilului.
Accesul în sală la BACALAUREAT 2013 pe bază de act de identitate
Pentru probele scrise, accesul candidaţilor în sălile de examen se va face pe baza actului de identitate, cu cel puţin 30 de minute înainte de începerea probei. Elevii vor fi puşi câte unul în bancă.
Regulamentul de organizare al examenului prevede că elevii nu au voie să intre în sală cu niciun fel de lucrări, de la manuale până la dicţionare de care s-ar putea ajuta la examen.
BAC 2013 se va organiza, la fel ca şi în ceilalţi ani, în trei tipuri de centre de examen: licee – in care se organizează probele orale, centrele de examen unde se organizează probele scrise şi centrele zonale de evaluare unde se dă proba E, la alegere a profilului.
Declaratii fiscale cu termen in luna iunie
Pana in 7 iunie trebuie depusa:
Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, formular 092. Se depune de catre persoanele juridice si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in luna mai 2013 si sunt obligate sa-si modifice perioada fiscala devenind platitori de TVA lunar.
10 iunie
Declaratia de inregistrare fiscala/de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se depune de catre persoanele juridice, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire.
Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, formular 092. Se depune de catre persoanele juridice si persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere care au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in luna mai 2013 si sunt obligate sa-si modifice perioada fiscala devenind platitori de TVA lunar.
10 iunie
Declaratia de inregistrare fiscala/de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, formular 010. Se depune de catre persoanele juridice, care au obligatia sa se inregistreze ca platitori de TVA in urma depasirii plafonului legal de scutire.
Bancuri.....
*Control vamal:
- Ce aveţi în sac?
- Ceva mâncare pentru papagal, dom’ şef.
- Deschideţi sacul!
Deschide sacul, înăuntru zece kilograme de cafea.
- Aha, papagalului îi place cafeaua, spune ironic vameşul.
- Îi place, nu-i place, altceva nu primeşte.
*In dictatura, cineva te foloseste cum vrea. In democratie, ai dreptul sa-l alegi pe cel care o sa te foloseasca cum vrea el.
- Ce aveţi în sac?
- Ceva mâncare pentru papagal, dom’ şef.
- Deschideţi sacul!
Deschide sacul, înăuntru zece kilograme de cafea.
- Aha, papagalului îi place cafeaua, spune ironic vameşul.
- Îi place, nu-i place, altceva nu primeşte.
*In dictatura, cineva te foloseste cum vrea. In democratie, ai dreptul sa-l alegi pe cel care o sa te foloseasca cum vrea el.
*Doi copii la grădiniţă:
- Mama mea este mai bună decât a ta.
- Asta spune şi tati.
Despre concediul de odihna
Baza de calcul a concediului de
odihna
Codul muncii spune ,,Art. 150. - (1) Pentru perioada concediului de odihna salariatul beneficiaza de o indemnizatie de concediu, care nu poate fi mai mica decat salariul de baza, indemnizatiile si sporurile cu caracter permanent cuvenite pentru perioada respectiva, prevazute in contractul individual de munca.
(2) Indemnizatia de concediu de odihna reprezinta media zilnica a drepturilor salariale prevazute la alin. (1) din ultimele 3 luni anterioare celei in care este efectuat concediul, multiplicata cu numarul de zile de concediu.
(3) Indemnizatia de concediu de odihna se plateste de catre angajator cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de plecarea in concediu."
Valoarea indemnizatiei acordate va fi cea mai
favorabila dintre cele comparate.
Pentru salariatii incadrati cu fractiuni de norma,
indemnizatia de concediu de odihna se calculeaza avandu-se in vedere veniturile
cuvenite pentru fractiunea sau fractiunile de norma care se iau in calcul.
De maine se schimba tariful de risc pentru accidente si boli profesionale
Sursa :avocatnet.ro
HG nr. 225/2013 - modificarea si completarea Normelor metodologice de calcul al contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale
Hotararea Guvernului nr. 225/2013 pentru
modificarea si completarea Normelor metodologice de calcul al
contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 144/2008 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 275, din 16 mai 2013.
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. I. - Normele metodologice de calcul al contributiei
de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale,
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 144/2008, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 124 din 18 februarie 2008,
cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins: „e) perioada de referinta pentru stabilirea contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, datorata de angajator bugetului asigurarilor sociale de stat, este 2009-2011;”.
ANAF testeaza ,,posta electronica "
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) demarează în data de 1 iunie a.c.testarea unui nou serviciu oferit contribuabililor prin care aceştia vor primi “Înştiinţarea privind stingerea creanţelor fiscale” prin intermediul "Postei electronice securizate".
Perioada de testare este de patru luni, urmand ca ulterior, folosind experienţa acumulată, ANAF să armonizeze cadrul legislativ în vederea transmiterii şi a altor documente prin intermediul acestui serviciu. Până la armonizarea cadrului legislativ, se va menţine şi actuala emitere a documentelor, în format tipărit.
Perioada de testare este de patru luni, urmand ca ulterior, folosind experienţa acumulată, ANAF să armonizeze cadrul legislativ în vederea transmiterii şi a altor documente prin intermediul acestui serviciu. Până la armonizarea cadrului legislativ, se va menţine şi actuala emitere a documentelor, în format tipărit.
Amenzi ptr nedepuinere bilant 2012
Pentru nedepunerea in termenul legal a situatiile financiare, amenda este cuprinsa intre 300 si 1000 de lei, daca perioada de intarziere este cuprinsa intre 1 si 15 zile lucratoare. Daca perioada de intarziere este cuprinsa intre 16 si 30 de zile lucratoare, amenda este variaza intre 1000 si 3000 de lei, in timp ce, daca perioada de intarziere depaseste 30 de zile lucratoare, poti plati pana la 4500 de lei, dar nu mai putin de 1500 de lei.
De asemenea, pentru neintocmirea si nesemnarea situatiilor financiare anuale, amenda este cuprinsa intre 2.000 si 3.000 lei.
De asemenea, pentru neintocmirea si nesemnarea situatiilor financiare anuale, amenda este cuprinsa intre 2.000 si 3.000 lei.
A.N.A.F.: În atenţia contribuabililor care au obligaţia de depunere a formularului 394
Prin Hotărârea Guvernului nr.84 din 6 martie 2013 au fost modificate şi completate Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004.
Potrivit pct.17 de la Cap. E. Titlul VI “Taxa pe valoarea adăugată” din hotărâre, pentru achiziţiile de bunuri şi servicii pe bază de bonuri fiscale emise în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia agenţilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, deducerea taxei poate fi justificatăcu bonurile fiscale care îndeplinesc condiţiile unei facturi simplificate în conformitate cu prevederile art.155 alin.(11), (12) şi (20) din Codul fiscal dacă furnizorul/prestatorul a menţionat pe bonul fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de înregistrare în scopuri de TVA al beneficiarului.
Pana pe 27 mai trebuie depusa declaratia 201
Declaratia 201 se depune pentru ca autoritatile fiscale sa poata impozita in Romania veniturile obtinute din strainatate de rezidenti romani, cu domiciliul in tara noastra.
Mai exact, formularul trebuie depus de persoanele fizice romane cu domiciliul in Romania care au obtinut in 2012 venituri din strainatate, impozabile in tara noastra, din:
- venituri din profesii libere;
- venituri din activitati comerciale;
- venituri din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuala;
- venituri din cedarea folosintei bunurilor;
- venituri din activitati agricole;
- venituri sub forma de dividende;
- venituri sub forma de dobanzi;
- venituri din premii;
- venituri din jocuri de noroc;
- venituri din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal;
- castiguri din transferul titlurilor de valoare;
- venituri sub forma castigurilor din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen.
De asemenea, formularul 201 se depune si de:
- persoanele fizice, care timp de trei ani consecutivi, au fie centrul intereselor vitale amplasat in Romania, fie sunt prezente in Romania peste 183 de zile pe an.
- persoanele fizice care desfasoara activitate salariala in strainatate si sunt platite pentru activitatea salariala desfasurata in strainatate de catre sau in numele unui angajator care este rezident in Romania sau de un sediu permanent in Romania (veniturile salariale reprezinta cheltuiala deductibila a unui sediu permanent in Romania), in cazul in care acelasi venit din salarii a fost supus impunerii atat in Romania, cat si in strainatate.
Citeste mai mult: avocatnet.ro
Bancurile zilei .Sa zambim .E week-end
Un tip întreabă o domnişoară:
- Domnişoară, sunteţi amatoare de plăceri sexuale?
- Amatoare-i mă-ta, eu sunt profesionistă!
Tatăl îi spune copilului său, în vârstă de 3 ani:
- uite la tine cum arăţi, te-ai murdărit ca un purceluş! Ştii ce-i un purceluş?
- Da, copilul porcului!
-Aş mai vrea să plec la Paris!
- Ai mai fost?
- Nu, dar am mai vrut!
Un preot, se duce amarat la seful de post din comuna.
-Ce-i parinte, ce s-a intamplat?
-Fiule, mi-au furat hotii bicicleta.
Politistul s-a gandit putin apoi i-a spus:
-Parinte, la slujba de duminica sa le vorbesti enoriasilor despre cele 10 porunci.Cand ajungi la "Sa nu furi"-te uiti atent la fetele enoriasilor.In mod sigur cel care este vinovat, se va rusina si va lasa privirea in pamant.
Pleca preotul, iar dupa o saptamana se intalni cu politistul.
-Ce faci parinte, mi-ai ascultat sfatul?
-Da, fiule, le-am vorbit enoriasilor despre cele 10 porunci si cand am ajuns la -"Sa nu preacurvesti"-mi-am adus aminte unde am lasat bicicleta!
Programul Rabla 2013
Dupa mai bine de 4 luni, timp in care a fost anuntat de nenumarate ori de Ministerul Mediului,ghidul de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 274, din 15 mai 2013, fiind aprobat prin Ordinul Ministerului Mediului nr. 1239/2013.
Potrivit actului normativ, programul se adreseaza, ca si pana acum, persoanelor fizice si juridice care detin autovehicule mai vechi de 10 ani, precum si si unitatilor administrativ-teritoriale, institutiilor publice sau institutelor de cercetare-dezvoltare infiintate ca institutii publice care detin autovehicule mai vechi de 5 ani.
In plus, documentul cuprinde si o serie de modificari substantiale, multe dintre ele fiind anuntate anterior de Rovana Plumb, ministrul Mediului. Conform sursei citate, scopul acestor schimbari consta in eliminarea problemelor intampinate in anii trecuti cand, prin cumulul de tichete, s-a creat o intreaga piata neagra a acestor tichete, iar multi cetateni au avut de suferit.
Important! Programul Rabla 2013 a inceput deja in 15 mai, data de la care colectorii si producatorii se pot inscrie in vederea validarii. Conform Administratiei Fondul pentru Mediu, institutia care deruleaza acest program, sesiunea de inscriere a colectorilor se desfasoara in perioada 15-23 mai 2013. Abia dupa aceasta perioada, tichetele vor fi distribuite efectiv catre persoanele fizice. Informatii suplimentare vor fi publicate la momentul respectiv de AFM.
Care sunt noutatile?
Astfel, ghidul de finantare publicat miercuri stabileste ca pentru cumpararea unui autovehicul nou se va utiliza un singur tichet valoric, fata de 3 tichete cate se foloseau in trecut. Totusi, tichetele vor fi transferabile, deoarece analizele au aratat ca, daca nu ar exista transferabilitatea tichetelor Rabla, ar rezulta un blocaj pe piata in ceea ce priveste innoirea parcului auto. "Exista judete cu potential mai mic de achizitie de masini noi, dar cu multe masini vechi, precum si judete cu potential de achizitie de masini noi mare si in crestere", se precizeaza in proiectul de act normativ.
Pe de alta parte, chiar daca se acorda un singur tichet, valoarea acestuia creste, de la 3.800 cat a fost pana in prezent, la 6.500 lei, adica 1.500 de euro. Mai mult decat atat, la cuantumul primei de casare se adauga un eco-bonus in valoare de 500 lei in urmatoarele cazuri:
- la achizitionarea unui autovehicul nou, incadrat in norma de poluare Euro 6;
- la achizitionarea unui autovehicul nou, al carui motor genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 100 g/km;
- la achizitionarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.
"La achizitionarea unui autovehicul de acest tip, se poate acorda, pe langa prima de casare, o reducere in cuantum de maximum 1.000 lei, rezultata prin cumulul a cel mult doua eco-bonusuri", se arata in documentul citat.
Un alt element de noutate se refera la perioada in care poate fi utilizat tichetul primit. Astfel, cei care doresc sa-si achizitioneze un autovehicul si detin un tichet valoric, il pot depune la dealer in termen de 45 de zile.
"Utilizarea tichetului se face in termen de cel mult 45 zile de la eliberarea sa de catre colectorul validat, fara a se depasi insa, data de 20 noiembrie a anului in care se desfasoara programul", se precizeaza in ghid. In cazul in care proprietarul nu utilizeaza tichetul in termenul si pana la data mentionate, acesta nu va mai avea dreptul de a beneficia de prima de casare.
In plus, pentru evitarea traficului cu tichete valorice, s-a decis ca termenul in care proprietarul unui autovehicul obtine certificatele de distrugere, de radiere si tichetul sa fie de maxim 10 zile
Citeste mai mult: pe avocatnet.ro
A crescut valoarea tichetului de masa
Ministrul muncii, Mariana Campeanu, a aprobat, in 14 mai, prin ordin, majorarea prin indexare a valorii nominale a tichetului de masa la 9,35 lei, fata de 9 lei cat este in prezent, precum si a valorii sumei lunare care poate fi acordata de angajatori sub forma tichetelor de cresa la 420 lei, fata de 400 lei in prezent
Proiect pentru majorerea ajutorului social
Proiectul de act normativ propune instituirea ajutorului suplimentar pentru energie
electrica si gaze naturale pentru beneficiarii ajutorului social si ai
alocatiei pentru sustinerea familiei, diferentiat in functie de
veniturile familiei/persoanei singure, respectiv 23 de lei pentru
beneficiarii ajutorului social si ai alocatiei pentru sustinerea familiei care
au venituri pe
membru de familie de pana la 200 lei si
18 lei pentru beneficiarii alocatiei pentru sustinerea
familiei care au
venituri pe membru de familie cuprinse intre 201 si 370 lei.
Se va majora alocatia
de sustinere a familiei , in medie, cu 30%.
Dela 1 iulie 2013, va fi majorat cu 13 %, venitul minim garantat,in doua transe :
8,5% începând cu drepturile aferente lunii iulie 2013 și cu 4,5% începând cu
drepturile aferente lunii ianuarie 2014.
Proiectul ordonantei poate fi consultat aici
IMM ar putea lua 200.000 de Euro daca angajeaza 7 persoane
Ajutoarele de minimis, totalizand 400 milioane lei (100 milioane euro), se vor acorda IMM-urilor pe o perioada de trei ani fiscali consecutivi, ca fonduri nerambursabile, in cuantum de 100% din valoarea totala a cheltuielilor eligibile aprobate pentru finantare. Ajutoarele trebuie sa se incadreze intr-un plafon maxim de 200.000 euro, echivalent in lei, respectiv 100.000 euro in cazul firmelor care au activitate in domeniul transportului rutier, potrivit unui proiect de hotarare de govern, citat de Mediafax.
Cum arata proiectul si cati antreprenori pot beneficia ?
Schema pentru emiterea de acorduri pentru finantare va fi derulata din acest an pana la 30 iunie 2014, cu posibilitatea prelungirii, iar plata ajutorului de minimis se efectueaza in perioada 2014-2016, in limita bugetului anual alocat schemei. Autoritatile estimeaza ca vor beneficia de aceste fonduri aproximativ 1.000 de IMM-uri.
Firmele vor primi aceste ajutoare daca se angajeaza ca vor pastra angajatii existenti la data depunerii cererii de finantare si ca vor crea, pana la finalizarea investitiei, cinci locuri de munca, pentru ajutoarele de maxim 100.000 euro, respectiv sapte locuri pentru sumele cuprinse intre 100.000 si 200.000 euro. Dintre acestea, cel putin doua, respectiv trei locuri de munca trebuie sa fie acordate unor persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele trei luni. Firmele trebuie sa mentina aceste posturi inca trei ani de la finalizarea investitiei.
Bancurile zilei
Șeful pompierilor intră în clădire, încet, relaxat, cu mâinile în buzunare, fredonând uşor o melodie veselă:
- Băieţi, echipaţi-vă încet, încet, sistematic, spălaţi maşina cu foarte multa grijă, să arate ca nouă. Atenţie la toate detaliile! Să fiţi prezentabili şi îngrijiţi. Luaţi ceva apa, nu multă, făceţi-vă siesta şi apoi mergeţi la incendiu cu grijă, fără să aveţi viteză mare, fără să stârniţi praful, fiţi atenţi la stopuri, la trafic, la tot… Arde clădirea guvernului de ceva vreme şi ăia sunt blocaţi cu toţii înăuntru.
Se modifica din nou unele formulare fiscale
Ordinul ANAF nr. 476/2013 privind modificarea Ordinului presedintelui
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 52/2012 pentru aprobarea
modelului si continutului unor formulare prevazute la titlul III din Legea nr.
571/2003 privind Codul fiscal, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr.
244, din 29 aprilie 2013,modifica urmatoarele formulare fiscale
Formularul 221 "Declaratie
privind veniturile din activitati agricole impuse pe norme de venit",
prin:
- includerea unor informatii privind stabilirea normei de
venit referitoare la suprafata destinata produselor vegetale, numarul
total de capete animale/familii de albine detinute.
- introducerea unor informatii privind datele de
identificare ale asociatiei, privind cota de distribuire a venitului intre
asociati, in cazul in care activitatea agricola se desfasoara in asociere;
- modificarea instructiunilor privind completarea
formularului 221;
→ Formularul 230 “Cerere
privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual si
deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru
domeniul locativ”
→ Formularul 260 "Decizie
de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii
de asigurari sociale de sanatate, precum si privind obligatiile de plata cu
titlu de contributii de asigurari sociale", prin:
- introducerea unor informatii privind suspendarea
activitatii, in vederea recalcularii platilor anticipate
- actualizarea anexei 1 a formularului, astfel incat
aceasta sa evidentieze modul de calcul a normei de venit, in cazul in
care contribuabilii realizeaza in mod individual venituri din desfasurarea
a doua sau mai multe activitati agricole pentru care venitul se determina
pe baza de norma de venit.
Sursa: avocatnet.ro :
Update : Au obligaţia depunerii formularului 221 „Declaraţie privind veniturile din activităţi agricole impuse pe norme de venit” persoanele fizice care realizează, în mod individual, venituri din România, din activităţi agricole pentru care venitul net se determină pe bază de norme de venit, provenind din:
- cultivarea produselor agricole vegetale;
- exploatarea pepinierelor viticole, pomicole şi altele asemenea;
- creşterea şi exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animală, în stare naturală.
In D 221, modulul III „Date pentru stabilirea venitului impozabil” sunt prezentate categoriile de produse vegetale si animale care cuprind suprafetele de teren/numarul de capete de animale si familii de albine pana la care venitul este neimpozabil.
Grupele de produse animale pentru care venitul se stabileste pe baza normelor de venit sunt definite dupa cum urmeaza:
1. vaci si bivolite (vaci - femele din specia taurine care au fatat cel putin o data; bivolite - femele din specia bubaline care au fatat cel putin o data);
2. ovine si caprine: (oi - femele din specia ovine care au fatat cel putin o data; capre - femele din specia caprine care au fatat cel putin o data);
3. porci pentru ingrasat - porci peste 35 de kg, inclusiv scroafele de reproductie;
4. albine - familii de albine;
5. pasari de curte - totalitatea pasarilor din speciile gaini, rate, gaste, curci, bibilici, prepelite.
In cazul in care, activitatea agricola pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit se desfasoara in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica, obligatiile declarative revin asocierii si se indeplinesc de catre asociatul care raspunde pentru indeplinirea obligatiilor asociatiei fata de autoritatile publice.
Veniturile din activitati agricole pentru care nu au fost stabilite norme de venit se supun impunerii potrivit prevederilor Capitolul II «Venituri din activitati independente» de la Titlul III „Impozitul pe venit” din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Veniturile obtinute din valorificarea produselor provenind din activitati agricole in alta modalitate decat in stare naturala reprezinta venituri din activitati independente si se supun regulilor de impunere proprii categoriei respective.
Veniturile din activitati agricole determinate pe baza de norme de venit, realizate din exploatarea bunurilor (suprafete destinate productiei vegetale/cap de animal/familie de albine) detinute in comun sau in devalmasie de proprietari, uzufructuari sau de alti detinatori legali, inscrisi intr-un document oficial, se atribuie proportional cu cotele-parti pe care acestia le detin in acea proprietate sau contribuabilului care realizeaza venituri din activitati agricole, in situatia in care acestea nu se cunosc.
In cazul persoanelor fizice pentru care nu a fost finalizata procedura succesorala, veniturile corespunzatoare suprafetelor destinate productiei vegetale/cap de animal/familie de albine, se atribuie contribuabilului care realizeaza venituri din activitati agricole.
Nu au obligatia depunerii D 221:
- persoanele fizice/membrii asocierilor fara personalitate juridica ce detin cu orice titlu suprafete de teren destinate productiei agricole, pentru cele necultivate, pentru cele cultivate cu plante furajere graminee si leguminoase pentru productia de masa verde precum si pentru pasuni si fanete naturale, destinate furajarii animalelor detinute de contribuabilii respectivi, pentru care venitul se determina pe baza normelor de venit si a celor prevazute la art. 72 alin. (2) din Codul Fiscal;
- contribuabilii arendatori, care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor supuse impunerii potrivit prevederilor Cap. IV „Venituri din cedarea folosintei bunurilor” Titlul III „Impozitul pe venit” din Codul Fiscal;
- contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole si isi desfasoara activitatea in mod individual, in limitele neimpozabile prevazute la art. 72 alin. (2) din Codul Fiscal;
- contribuabilii care obtin venituri din exploatarea bunurilor (suprafete destinate productiei vegetale/cap de animal/familie de albine), detinute in comun sau in devalmasie si sunt atribuite de proprietari, uzufructuari sau de alti detinatori legali, inscrisi intr-un document oficial, proportional cu cotele-parti pe care acestia le detin in acea proprietate in limitele neimpozabile prevazute la art. 72 alin. (2) din Codul Fiscal;
- contribuabilii care realizeaza venituri din cultivarea produselor agricole vegetale; exploatarea pepinierelor viticole, pomicole si altele asemenea; cresterea si exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animala, in stare naturala si pentru care veniturile din activitati agricole sunt impuse pe baza de norma de venit dupa data de 25 mai a anului fiscal in care s-a produs evenimentul pentru veniturile realizate dupa 25 mai si pana la sfarsitul anului fiscal respectiv;
- persoanele fizice care desfasoara activitati agricole pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit, in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica.
Declaratia se depune la organul fiscal competent, la urmatoarele termene:
- pana la data de 25 mai inclusiv a anului fiscal, pentru anul in curs, privind suprafata cultivata/cap de animal/familie de albine detinuta/detinut la data declararii. In cazul contribuabililor/asocierilor fara personalitate juridica care depun cu intarziere declaratia pentru anul in curs, dupa data de 25 mai, informatiile cuprinse in declaratie vizeaza suprafetele cultivate/capetele de animale/familiile de albine detinute la data de 25 mai;
- ori de cate ori contribuabilul constata erori in declaratia depusa anterior, acesta completeaza si depune o declaratie rectificativa, situatie in care se va inscrie „X” in casuta prevazuta in acest scop.
In cazul in care intervin modificari privind structura suprafetelor destinate productiei agricole vegetale sau numarul de capete de animale/familii de albine, declaratia rectificativa se depune pana la data de 25 mai a anului fiscal de raportare, iar informatiile cuprinse in declaratie vizeaza suprafetele cultivate/capetele de animal/familiile de albine detinute la data depunerii declaratiei rectificative.
Modificarea structurii suprafetelor destinate productiei agricole vegetale sau numarului de capete de animale/familii de albine, intervenite dupa data de 25 mai nu conduce la ajustarea normelor de venit, respectiv a venitului anual impozabil.
In situatia in care activitatea se desfasoara in mod individual, declaratia se completeaza in doua exemplare:
- originalul se depune la:
a) organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul are adresa unde isi are domiciliul, potrivit legii sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania;
b) organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit, pentru ceilalti contribuabili persoane fizice.
- copia se pastreaza de catre contribuabil sau de imputernicitul/curatorul acestuia.
In cazul in care activitatea se desfasoara in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica, declaratia se completeaza in doua exemplare:
- originalul se depune la organul fiscal la care asocierea este luata in evidenta fiscala;
- copia se pastreaza la domiciliul fiscal al asocierii, impreuna cu celelalte documente privind activitatea acesteia.
Declaratia 221 este pusa la dispozitie gratuit:
- se completeaza de catre contribuabili sau de catre imputernicitii acestora, inscriindu-se cu majuscule, citet si corect, toate datele prevazute de formular.
- se depune in format hartie, direct la registratura organului fiscal sau la oficiul postal, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
Data depunerii declaratiei este data inregistrarii acesteia la organul fiscal sau data depunerii la posta, dupa caz.
Sursa: DGFP Valcea
O bautura care se prepara usor si ajuta la vindecarea cancerului
Miracle Drink este o băutură consumată de chinezi de foarte mult timp, pentru menţinerea unui stil de viaţă sănătos.
Lui Seto, un bolnav de cancer pulmonar, un celebru nutriţionist din China i-a recomandat să o consume timp de 3 luni, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Seto s-a vindecat de cancer! Este o băutură minune şi este atât de simplu de preparat!
Pentru a face acest suc, ai nevoie de o sfeclă roşie, un morcov şi un măr, toate crude. Se spală bine, se taie cubuleţe, se pun în blender (cu tot cu coajă) cu puţină apă plată şi sucul se bea imediat.
Comisioanele bancare, în creștere
BCR și Garanti Bank sunt două dintre băncile care urmează să-și modifice grila de comisioane, în timp ce CEC Bank a scumpit operațiunile încă de luna trecută.
Garanti Bank își va modifica de la 1 iunie grila de comisioane bancare, iar o serie de operațiuni realizate gratuit vor fi taxate începând cu această dată.
Emiterea unui al doilea extras de cont va fi taxată cu 8 lei/extras. În prezent, serviciul este gratuit.
De asemenea, și transferurile în lei către clienții Garanti Bank efectuate prin Internet Banking vor fi taxate cu 1 leu/tranzacție față de zero lei în prezent.
Taxa de administrare a contului curent va crește de la 1,5 lei la 2,5 lei pe lună.
Și retragerea de numerar în lei din cont la ghișeu va fi mai scumpă de la 1 iunie, comisionul urmând să fie majorat de la 0,3%, la 0,5%.
Corectarea informatiilor in Revisal
In conformitate cu dispozitiile art. 4 alin 3) din HG 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor (ReviSal): Orice corectie a erorilor survenite in completarea registrului se face la data la care angajatorul a luat cunostinta de acestea.
Pentru a corecta in Revisal informatia introdusa gresit, din meniul Contracte se utilizeaza functia corectie, se selecteaza apoi contractul asupra caruia urmeaza sa intervenim cu o corectie, se identifica informatia intordusa gresit, si se corecteaza.
In campul data producerii efectelor se va specifica data de la care corectia opereaza, mai exact data la care informatia trebuia introdusa corect. In cazul nostru data modificarii prin act additional a functiei de incadrare
Pentru a corecta in Revisal informatia introdusa gresit, din meniul Contracte se utilizeaza functia corectie, se selecteaza apoi contractul asupra caruia urmeaza sa intervenim cu o corectie, se identifica informatia intordusa gresit, si se corecteaza.
In campul data producerii efectelor se va specifica data de la care corectia opereaza, mai exact data la care informatia trebuia introdusa corect. In cazul nostru data modificarii prin act additional a functiei de incadrare
Cont 711-"Venituri aferente costurilor stocurilor de produse"
Conform OMEF 3055/2009, cu ajutorul contului 711 se tine evidenta costului de productie al produselor stocate, precum si variatia acestuia.
In creditul contului 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" se inregistreaza:
la sfarsitul perioadei, costul produselor in curs de executie (331);
- costul de productie sau pretul de inregistrare al semifabricatelor, produselor finite si produselor reziduale obtinute, la finele perioadei,constatate plus la inventar, precum si diferentele intre pretul prestabilit si costul de productie aferent (341, 345, 346, 348);
- costul de productie sau pretul de inregistrare al animalelor si pasarilor obtinute din productie proprie, diferentele de pret aferente, precum si sporurile de greutate si plusurile de inventar (361, 368).
In debitul contului 711 "Venituri aferente costurilor stocurilor de produse" se inregistreaza:
- reluarea produselor in curs de executie, la inceputul perioadei (331);
- costul de productie sau pretul de inregistrare al semifabricatelor, produselor finite, produselor reziduale, animalelor si pasarilor vandute,constatate lipsa la inventariere, precum si diferentele de pret aferente (341,345, 346, 348, 361, 368).
Noutati programul Rabla 2013
Programul de innoire a parcului auto national se va desfasura in 2013 intr-o forma modificata, conform anunturilor recente ale Rovanei Plumb, ministrul Mediului. Mai exact, incepand din acest an, programul va aduce o serie de noutati, printre care cresterea valorii unui tichet la 1.500 euro sau includerea in program a autoturismelor cu norma de poluare Euro 3 mai vechi de 10 ani. Un proiect de act normativ care sa cuprinda toate modificarile ar urma sa fie lansat astazi in dezbatere, insa Ministerul Mediului nu a publicat nimic pana la aceasta ora.
Citeste mai mult: la avocatnet.ro
Citeste mai mult: la avocatnet.ro
Modestie evreiască... Bancul anului!
Un catolic, un protestant, un musulman şi un evreu discutau la masa de prânz: Catolicul: Am o avere mare... voi cumpăra Citibank! Protestantul: Sunt foarte, foarte bogat aşa că voi cumpăra General Motors! Musulmanul: Sunt prinţ, sunt fabulos de bogat. intenţionez să cumpăr Microsoft! Evreul a mestecat calm în cana de cafea, a aşezat linguriţa pe masă, a sorbit liniştit din cafea, s-a uitat la ei şi le-a spus pe un ton indiferent: - Nu vând !
5125 -..Sume in curs de decontare”
Intervalul de timp scurs I,ntre
data efectuarii platii si data la care aceast apare in extrasul de cont al
creditorului sau furnizorului,face necesara
utilizarea contului 5125 -..Sume in curs de decontare”
Aceasta situatie este relevanta
la sfarsitul lunii (a exercitiului financiar) cand în ultima zi platile ies din
contul debitorului dar nu ajung în contul creditorului decat in luna urmatoare
(exercitiul financiar urmator).
Sume în curs de decontare sunt si
sumele de bani rezervate la banci în vederea participarii la
licitatie pentru achizitionarea de valuta.
Contul 5125 este un cont bifunctional
.
Cumul venituri din drepturi de autor si salariu. Obligatii declarative ale beneficiarului
Persoanele care realizeaza venituri din drepturi de
proprietate intelectuala datoreaza contributie la sistemul asigurarilor
sociale.
Conform 296 indice 23 alin. (4) din Codul fiscal,persoanele
care realizeaza venituri din salarii
sau asimilate salariilor si orice alte venituri din desfasurarea
unei activitati dependente, venituri
din pensii si venituri sub
forma indemnizatiilor de somaj, asigurate in sistemul public de pensii,
persoanele asigurate in sisteme proprii de asigurari sociale neintegrate in
sistemul public de pensii, care nu au obligatia asigurarii in sistemul public
de pensii, precum si persoanele care au calitatea de pensionari ai acestor
sisteme, nu datoreaza contributia de
asigurari sociale pentru veniturile obtinute ca urmare aincadrarii in una
sau mai multe dintre situatiile prevazute la art. 296 indice 21 alin. (1).
Facturi simplificate de la 14 martie 2013
Pentru achizitiile de bunuri si servicii pe baza de bonuri
fiscale emise in conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 28/1999 privind
obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice
fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, deducerea TVA
poate fi justificata cu bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei
facturi simplificate in conformitate cu prevederile art. 155 alin. (11), (12)
si (20) din Codul fiscal daca furnizorul / prestatorul a mentionat pe bonul
fiscal cu ajutorul aparatului de marcat electronic fiscal codul de inregistrare
in scopuri de
TVA al beneficiarului.
Facturile simplificate sunt acele facturi care se emit in
oricare dintre urmatoarele situatii:
a) atunci cand valoarea facturilor, inclusiv TVA, nu este
mai mare de 100 euro.
b) in cazul documentelor sau mesajelor tratate drept
factura.
Facturile emise in sistem simplificat in conditiile
prevazute la art. 155 alin. (11) si (12) din Codul fiscal trebuie sa contina
cel putin urmatoarele informatii:
a) data emiterii;
b) identificarea persoanei impozabile care a livrat bunurile
sau a prestat serviciile;
c) identificarea tipului de bunuri sau servicii furnizate;
d) suma taxei colectate sau informatiile necesare pentru
calcularea acesteia;
e) in cazul documentelor sau mesajelor tratate drept
factura, o referire specifica si clara la factura initiala si la detaliile
specifice care se modifica.
Proiect al MFP, de limitare a platilor in numerar intre firme
MFP va elabora un proiect de ordonanta care intenţioneaza sa limiteze platile cu numerar intre persoanele juridice de la 10.000 lei, cat sunt în prezent, la 2.000 lei.
Prin acelasi act normativ , vor fi limitate si platile firmelor catre persoane fizice (rambursari de imprumuturi, pentru plati de dividende sau cesiuni de drepturi de creante etc.)
“În proiectul de ordonanţă pe care îl avem în vedere sunt supuse acestei reglementări nu doar plăţile către persoane juridice, ci şi plăţile între persoane juridice şi persoane fizice autorizate, persoane care desfăşoară activităţi comerciale, în general", a precizat Manolescu, citat de agerpres.ro.
Prin acelasi act normativ , vor fi limitate si platile firmelor catre persoane fizice (rambursari de imprumuturi, pentru plati de dividende sau cesiuni de drepturi de creante etc.)
“În proiectul de ordonanţă pe care îl avem în vedere sunt supuse acestei reglementări nu doar plăţile către persoane juridice, ci şi plăţile între persoane juridice şi persoane fizice autorizate, persoane care desfăşoară activităţi comerciale, în general", a precizat Manolescu, citat de agerpres.ro.
Diminuare valoare din reevaluare
La
reevaluarea unei imobilizari corporale, amortizarea cumulata la data
reevaluarii este tratata in unul din urmatoarele moduri:
a) recalculata proportional cu schimbarea valorii contabile brute a activului, astfel incat valoarea contabila a activului, dupa reevaluare, sa fie egala cu valoarea sa reevaluata. Aceasta metoda este folosita, deseori, in cazul in care activul este reevaluat prin aplicarea unui indice; sau
b) eliminata din valoarea contabila bruta a activului si valoarea neta, determinata in urma corectarii cu ajustarile de valoare, este recalculata la valoarea reevaluata a activului. Aceasta metoda este folosita, deseori, pentru cladirile care sunt reevaluate la valoarea lor de piata.
a) recalculata proportional cu schimbarea valorii contabile brute a activului, astfel incat valoarea contabila a activului, dupa reevaluare, sa fie egala cu valoarea sa reevaluata. Aceasta metoda este folosita, deseori, in cazul in care activul este reevaluat prin aplicarea unui indice; sau
b) eliminata din valoarea contabila bruta a activului si valoarea neta, determinata in urma corectarii cu ajustarile de valoare, este recalculata la valoarea reevaluata a activului. Aceasta metoda este folosita, deseori, pentru cladirile care sunt reevaluate la valoarea lor de piata.
Abonați-vă la:
Postări (Atom)