Reglemetari privind plata obligaţiilor fiscale în contul unic.

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vâlcea informează că, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 114/17.02.2014, a fost publicat Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) nr. 223/2014 pentru modificarea Ordinului preşedintelui ANAF nr. 1.294/2007 privind impozitele, contribuţiile şi alte sume reprezentând creanţe fiscale, care se plătesc de contribuabili într-un cont unic, ale cărui principale prevederi le prezentăm, în sinteză, mai jos.
În Anexa nr. 1 „Nomenclatorul obligaţiilor fiscale datorate la bugetul de stat, care se plătesc în contul unic 20.A.47.01.00 Venituri ale bugetului de stat - Sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire”, nu se mai regăseşte obligaţia privind impozitul pe veniturile agricole şi au fost defalcate obligaţiile privind impozitul pe veniturile obţinute de nerezidenţi, în funcţie de categoria de venituri pentru care se datorează impozit.
În Anexa nr. 2 „Nomenclatorul obligaţiilor fiscale datorate bugetelor asigurărilor sociale şi fondurilor speciale, care se plătesc în contul unic 55.02 Disponibil al bugetelor asigurărilor sociale şi fondurilor speciale, în curs de distribuire”, nu se mai regăseşte „Contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate, datorată de persoanele care realizează venituri, în regim de reţinere la sursă a impozitului pe venit, din activităţi agricole prevăzute la art. 71 lit. d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi a fost introdusă „Contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele care realizează venituri din arendarea bunurilor agricole, în regim de reţinere la sursă a impozitului pe venit.
Prevederile actului normativ aprobat se aplică pentru impozitele, taxele, contribuţiile şi celelalte sume datorate bugetului stat, respectiv bugetelor asigurărilor sociale şi fondurilor speciale, începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie 2014.

www.finantevalcea.ro

S-a aprobat modelul formularului 650 “Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor”.

Ordinul nr. 117/2014 integral aici 
ART. 1
(1) Se aproba modelul si continutul formularului “Decizie de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor” (650), cod 14.13.02.15/cfb, precum si anexa “Situatie privind stabilirea contributiei lunare de asigurari sociale de sanatate”, prevazute in anexa nr. 1.
(2) Anexa “Situatie privind stabilirea contributiei lunare de asigurari sociale de sanatate” face parte integranta din formularul prevazut la alin. (1).
ART. 2
(1) Formularul prevazut la art. 1 se utilizeaza pentru stabilirea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor, incepand cu anul fiscal 2014.
(2) Prin exceptie de la alin. (1), pentru stabilirea platilor anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere la sfarsitul anului fiscal, precum si de persoanele fizice care realizeaza venituri din inchirierea camerelor, situate in locuinte proprietate personala, in scop turistic, se utilizeaza formularul prevazut la art. 1 alin. (1) lit. m) din Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

18 februarie 2014 SIMULAREA EVALUĂRII NAŢIONALE pentru elevii clasei a VIII-a.

Simularea evaluării naţionale pentru elevii clasei a VIII-a din anul şcolar 2013-2014 va începe marţi cu proba scrisă la Limba şi literatura română, urmată miercuri, 19 februarie, de simularea la Matematică, iar joi, 20 februarie, de cea la Limba şi literatura maternă pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale.

Potrivit calendarului simulărilor aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale, rezultatele vor fi afişate vineri, 7 martie.
Sursa :jurnalul.ro

Ananasul ajuta curei de slabire

Ananasul conţine bromelaină, o enzimă digestivă, care favorizează digestia şi împiedică balonarea. Bromelaina se regăseşte doar în ananasul proaspăt, care trebuie consumat, de preferinţă, după o masă copioasă.
Ananasul este un bun diuretic şi previne depunerea grăsimilor în organism, fiind aşadar un aliat de încredere pentru o dietă echilibrată.
Sursa : gandul.info

Pacienti vanduti pe internet....

        Pentru cedarea patrimoniului ce cuprinde o lista cu 2.100 de pacienți și un cabinet medical, un medic cere 20.000 de euro. Pentru un CNP se plateste asadar,aproximativ 10 euro   Doctorul este însă dispus să mai lase din preț și chiar să accepte vânzarea în rate. Aceasta este o practica frecventa  in judetul Olt .
       Sorina Oancea, director relaţii contractuale CAS Olt, a precizat că din punct de vedere al Casei de Asigurări de Sănătate, preluările sunt făcute conform legislaţiei în vigoare.

Sursa :stiritvr.ro

Pana unde ,merge incompetenta si pana cand mai suportam toate astea !

Cum e posibil sa-i trimiti la Soci fara sanie .Sa zicem mersi ca mai vor unii sa practice sporturi de iarna,sau sportul in general, in tara asta ! .Bai, chiar totul e pe duca ? Pai hai sa ne ducem si noi in alte tari, sa nu mai ducem in spate toti cretinii !

Declaratia 205 inlocuieste fisele fiscale ale salariatilor

UPDATE 2014 : Anul 2014 este ultimul in care angajatorii trebuie sa mai declare in formularele anuale 205,(pana in ultima zi a lunii februarie ) cele care au inlocuit fisele fiscale, impozitele retinute pentru fiecare beneficiar de venit. De anul viitor, aceste informatii vor fi raportate doar in declaratia unica, astfel ca angajatorii vor depune cu un formular mai putin la Fisc

               Ordinul ANAF nr. 1913/2012 privind modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 52/2012 pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare prevazute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal prevede modificari ale dedclaratiei 205 ,, Declaratie informativa privind impozitul pe venit, cu retinere la sursa, pe beneficiari de venit."
       

Întocmirea şi depunerea Situaţiilor financiare anuale încheiate la 31 decembrie 2013

             Ordinul viceprim-ministrului, ministrului Finanţelor Publice nr. 79/2014 privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice,aduce anumite precizari
        Au obligaţia să întocmească situaţii financiare anuale, inclusiv în situaţia fuziunii, dizolvării sau lichidării acestora, persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1)-(4) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, respectiv:
- societăţile comerciale, societăţile/companiile naţionale, regiile autonome, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, societăţile cooperatiste şi celelalte persoane juridice;
- instituţiile publice, asociaţiile şi celelalte persoane juridice cu şi fără scop patrimonial;
- subunităţile fără personalitate juridică, cu sediul în străinătate, care aparţin persoanelor menţionate mai sus, cu sediul în România, precum şi subunităţile fără personalitate juridică din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul în străinătate;
- organismele de plasament colectiv care nu sunt constituite prin act constitutiv, astfel cum sunt prevăzute în legislaţia pieţei de capital, fondurile de pensii facultative, fondurile de pensii administrate privat şi alte entităţi organizate pe baza Codului Civil.
Entităţile care aplică Reglementările contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene, parte componentă a Reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului Finanţelor Publice nr. 3.055/2009, cu modificările şi completările ulterioare şi care la data bilanţului depăşesc limitele a două dintre cele 3 criterii de mărime prevăzute la art. 3 alin. (1) din OMFP nr. 3.055/2009 şi anume:total active: 3.650.000 euro; cifra de afaceri netă: 7.300.000 euro; număr mediu salariaţi: 50, întocmesc situaţii financiare anuale care cuprind:
- bilanţ, cod 10;
- cont de profit şi pierdere, cod 20;
- situaţia modificărilor capitalului propriu;
- situaţia fluxurilor de numerar;
- note explicative la situaţiile financiare anuale.
Acestea vor fi însoţite de formularul „Date informative”, cod 30, şi formularul „Situaţia activelor imobilizate”, cod 40.
Entităţile care la data bilanţului nu depăşesc limitele a două dintre criteriile de mărime prevăzute mai sus întocmesc situaţii financiare anuale prescurtate care cuprind:
- bilanţ prescurtat, cod 10;
- cont de profit şi pierdere, cod 20;
- note explicative la situaţiile financiare anuale prescurtate. Opţional, ele pot întocmi situaţia modificărilor capitalului propriu şi/sau situaţia fluxurilor de numerar. Acestea vor fi însoţite de formularul „Date informative”, cod 30, şi formularul „Situaţia activelor imobilizate”, cod 40.
Entităţile care în exerciţiul financiar precedent au înregistrat o cifră de afaceri netă sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro şi totalul activelor sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro şi au optat pentru sistemul simplificat de contabilitate întocmesc situaţii financiare anuale simplificate la 31 decembrie potrivit Ordinului ministrului Finanţelor Publice nr. 2.239/2011 pentru aprobarea Sistemului simplificat de contabilitate care cuprind:
- bilanţ simplificat, cod 10;
- cont de profit şi pierdere simplificat, cod 20.
Acestea vor fi însoţite de formularul „Date informative”, cod 30, şi formularul „Situaţia activelor imobilizate”, cod 40.

Programul pentru generarea OP si FV de trezorerie a fost actualizat

Aplicaţia pentru prelucrarea asistată, validarea şi listarea ordinelor de plată/foi de vărsământ conform OMFP nr. 246/2005 cu modificările şi completările ulterioare şi OMEF nr. 1294/2007 are o noua versiune .

Fisiere IBAN-uri cheltuieli institutii publice si sectoare speciale


Puteti descarca aplicatia de aici 


Ordinul ANAF) nr. 59/2014 privind rambursarea deTVA la importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene.

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vâlcea informează contribuabilii că, în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 68/28.01.2014, a fost publicat Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) nr. 59/2014 pentru modificarea Ordinului preşedintelui ANAF nr. 3/2010 pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adăugată (TVA) achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene.
Potrivit dispoziţiilor art. 147^2 alin. (2) din Legea nr. 57172003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile pct. 49^1 din normele metodologice de aplicare a Titlului VI „Taxa pe valoarea adăugată” din acelaşi act normativ, persoana impozabilă stabilită în România, poate beneficia de rambursarea TVA aferentă importurilor achiziţiilor de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membru al Uniunii Europene.

Declaratia 392

Pentru întocmirea şi depunerea formularului 392A aplicatia.  Sunt obligate sa depuna formularele 392 A si 392 B doar persoanele impozabile care au realizat efectiv la finele anului calendaristic 2013 o cifra de afaceri inferioara sumei de 220.000 lei si nu se depune, daca persoanele impozabile nu au desfasurat livrari de bunuri si prestari de servicii in anul de referinta, in interiorul tarii.
Isectiunea III "Cifra de afaceri" se inscrie cifra de afaceri realizata in anul 2013, care trebuie sa fie mai mica de 220.000 de lei.

Declaratia 112 -actualizata din nou

        Noul formular electronic trebuie utilizat incepand cu 1 martie, pentru obligatiile fiscale aferente lunii februarie, care au tarnenul de raportare pana miercuri, 25 martie. 

Puteti descarca de AICI softul actualizat publicat de ANAF.
       ]
Actul normativ de modificare este Ordinul comun al Ministerului de Finante, Ministerului Muncii si al Ministerului Sanatatii, nr. 1977/2757/1580/2013, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 57, din 23 ianuarie 2014
Potrivit acestui ordin  se modifică următoarele anexe:
-  1.1 Anexa angajator; 1.2 Anexa asigurat;
-  Anexa 2 Nomenclatorul - Creanţe fiscale;
-  Anexa 3 Nomenclatorul - Subvenţii/scutiri/reduceri;
-  Anexa 4 Nomenclatorul - Tip asigurat pentru alte entităţi asimilate angajatorului;
-  Anexa 5 Nomenclatorul - Tip asigurat.

În nomenclatorul de creanţe fiscale, s-au introdus două creanţe: rândul 38 - Contribuţia individuală de asigurări sociale de sănătate datorată de persoanele care realizează venituri din arendarea bunurilor agricole, în regim de reţinere la sursă a impozitului pe venit şi rândul 39 - Impozit pe veniturile din arendarea bunurilor agricole.

OMFP_1977_2013 este link-ul de unde puteti descarca anexele.

PS : in urma acestor modificari, se schimba ai formularul 100 .In acesta nu se mai declara impozitul pe veniturile din arenda.Acest impozit se calculeaza, prin retinere la sursa de catre platitorii de venit, arendasii, la momentul platii venitului, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net.( venitul care ramane dupa deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 25% asupra venitului brut)
In formularul 100 au fost introduse următoarelor obligaţii:
- impozitul pe construcţii prevăzut la art. 296^33 şi 296^36 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
- taxa de autorizare/taxa de licenţă din domeniul jocurilor de noroc.

Elemente obligatorii CIM 2014

Contractul individual de munca se incheie, conform Codului Muncii, in baza consimtamantului partilor, in limba romana, forma scrisa fiind obligatorie pentru incheierea valabila a contractului. Tot Codul muncii prevede ca obligatia de incheiere a contractului individual de munca revine angajatorului.

Inainte de inceperea activitatii, potentialul salariat are dreptul de a primi un exemplar al CIM, pentru a fi informat asupra urmatoarele elemente, care se vor regasi obligatoriu si in continutul contractului ce va fi semnat:
  • identitatea partilor; 
  • locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
  • sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
  •  functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
  •  criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
  •  riscurile specifice postului;
  • data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
  •  in cazul unui contract de munca pe durata determinate sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
  • durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
  • conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante ?i durata acestuia;
  • salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
  • durata normala a muncii, exprimata in ore/zi ?i ore/saptamana;
  • indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
  • durata perioadei de proba.
Pentru persoanele csre lucreaza in strainatate ,langa aceste informatii, salariatii care urmeaza sa isi desfasoare activitatea in strainatate trebuie sa fie informati, in timp util, cu privire la urmatoarele aspecte:
  • durata perioadei de munca ce urmeaza sa fie prestata in strainatate;
  • moneda in care vor fi platite drepturile salariale, precum si modalitatile de plata;
  • prestatiile in bani si/sau in natura aferente desfasurarii activitatii in strainatate;
  • conditiile de clima;
  • reglementarile principale din legislatia muncii din acea tara;
  • obiceiurile locului a caror nerespectare i-ar pune in pericol viata, libertatea sau siguranta personala;
  • conditiile de repatriere a lucratorului, dupa caz.

Citeste mai mult: 

Interesant de stiut

Fiecare pofta are o cauza
Unora le este pofta de ciocolata, altora de ceva sarat. 
Oricare ar fi pofta ta, uneori este atat de puternica incat te face sa iesi din casa in miez de noapte si sa te duci la magazin sa-ti cumperi mancarea dupa care salivezi. Pofta de un anumit aliment este modul corpului prin care iti spune ca duce lipsa de vreo substanta din acea mancare. Si de multe ori ca sa-ti satisfaci intr-adevar pofta, trebuie sa mananci altceva decat crezi ca ai nevoie.
  
Daca ti-e pofta de ciocolata.  
Ai nevoie de magneziu.Pe care il gasesti in nuci, seminte, legume, fructe.  
Daca ti-e pofta de ceva dulce..  
Ai nevoie de: 
- crom pe care il gasesti in brocoli, struguri, branza, fasole boabe, pui, ficat de vitel 
- carbon pe care il gasesti in fructe proaspete 
- fosfor pe care il gasesti in pui, vita, ficat, peste, oua, lactate, nuci, legume, fulgi 
- tryptophan pe care il gasesti in branza, carne de miel, ficat, spanac, cartofi, stafide 
 
Daca ti-e pofta de paine, paine prajita  
Ai nevoie de azot. 
Pe care il gasesti in mancaruri proteice: peste, carne, fasole boabe, nuci 
 
Daca ti-e pofta de grasimi (chipsuri), prajeli  
Ai nevoie de calciu. 
Pe care il gasesti in mustar, ceapa, brocoli, legume, susan, branza, nap 
  
Daca ti-e pofta de cafea sau ceai   
Ai nevoie de: - fosfor pe care il gasesti in pui, vita, ficat, peste, oua, lactate, nuci, legume, fulgi 
- sulf pe care il gasesti in galbenusul de ou, ardei rosii, usturoi, ceapa 
- sare fier pe care il gasesti in peste, carne de pasare, fructe de mare, verdeata, cirese negre 
 

Bancul zilei

Un batran, de peste 90 de ani, inainte sa moara, a fost intrebat: „Intreaga viata ai stat necasatorit. De ce? Care a fost motivul pentru care nu ai gasit o femeie cu care sa te casatoresti? Ai avut cumva un secret?”
Batranul deschide ochii si raspunde: „Da, am avut un secret. Nu este vorba ca am fost impotriva casatoriei, doar ca am cautat intreaga viata femeia perfecta.”
„Si din toate femeile din lume nu ai reusit sa gasesti una care sa iti fie pe plac?”
„Ba da, am gasit una.”
„Si? Ce s-a intamplat? De ce nu te-ai insurat cu ea?”
„Pentru ca si ea cauta barbatul perfect”...

Mai multe bancuri si imagini haioase gasiti pe www.bancuri365.ro

Codul Penal si cel de procedura penala

 De la 1 februarie, intra in vigoare un nou Cod Penal, potrivit Legii nr. 187/2012 pentru punerea in aplicare a Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, si un nou Cod de procedura penala, conform Legii nr. 255/2013 de punere in aplicare a noului Cod de procedura penala.
Puteti descarca prezinta Noul Cod de procedura penala actualizat
Atentie! Textul este actualizat de Ministerul Justitiei, fiind publicat pe pagina de internet a institutiei in luna septembrie a anului 2013.

Noul cod de procedura penala 

Codul Penal actualizat 2014
Citeste mai mult: pe avocatnet 

Normele de venit pentru 2014, publicate de Fisc

Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente datoreaza la bugetul de stat impozit pe venit de 16% si pot opta pentru doua modalitati de impozitare: in sistem real sau norma de venit. Practic, persoanele cu norma fixa de venit vor plati la stat un impozit de 16% (cota unica) dintr-o suma fixa, stabilita anual de Finantele locale, diferita in fiecare judet, indiferent de nivelul real al veniturilor realizate, in timp ce cei care opteaza pentru sistemul real de impozitare datoreaza cota de 16% la veniturile nete totale. Agentia Nationala de Administrare Fiscala ( ANAF) a publicat recent pe pagina sa de internet normele de venit pentru toate judetele tarii.
Normele de venit pentru anul 2014 pot fi consultate, in functie de judet, pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala sau direct accesand acest link.

Citeste continuarea

“POLIŢIA ROMÂNĂ”, maşinăria de făcut bani pentru hackeri

Unul dintre serverele folosite pentru a infecta utilizatorii cu virusul “Poliţia Română” a fost identificat în România, o sursă de venit care a adus hackerilor aproximativ 160.000 de dolari. 
Mecanismul de generare de venituri 

Serverul de comandă şi control (C&C) localizat în România face parte dintr-o reţea mai amplă de servere ce distribuie virusul ICEPOL şi care poate ajunge la câteva zeci de astfel de centre de C&C la nivel global. Cel din România comunica iniţial cu un server localizat în Olanda, închis în vara trecută de autorităţile olandeze. Ulterior locul acestuia a fost luat de un altul, aflat în Germania. 

Citeste tot articolul la  jurnalul.ro

PS :aceeasi sursa mentioneaza ca troianul icepol poate fi inlaturat accesand unealta pusa la dispozitie de bitdefender la: http://download.bitdefender.com/removal_tools/BDRemoval_Trojan_Ransom_IcePol.exe şi rularea uneltei în Safe Mode.

Pontarea evenimentelor familiale familiale deosebite ( (casatorie, nastere copil, deces samd).

De la ENEL Anunt

In aceste zile, conditiile meteo deosebite, corespunzatoare Codului rosu sau portocaliu, pot determina intreruperi ale alimentarii cu energie electrica. 

In cazul in care survine o pana de curent si observati ca si locuintele vecinilor sau alte cladiri de pe strada nu au lumina, inseamna ca avaria este mai extinsa si echipele noastre cunosc deja situatia si vor remedia deranjamentul in cel mai scurt timp posibil, asadar nu e nevoie sa mai sunati la call center. 

In cazul in care constatati ca avaria este individuala, deci doar locuinta dvs nu este alimentata, in timp ce vecinii au lumina, sunati la call center si echipele noastre vor remedia situatia in cel mai scurt timp posibil, in conditiile date. In conditiile Codului rosu sau portocaliu, cresterea brusca a numarului de apeluri poate bloca liniile telefonice. In cazul in care sunati la call center si liniile au fost blocate de numarul mare de apeluri, puteti gasi pe site-ul www.enel.ro informatii despre zonele cu avarii, ce vor fi actualizate periodic. 

Telefon call center Enel: 
- Muntenia Sud (Bucuresti, Ilfov, Giurgiu): 021 9291 
- Dobrogea (Constanta, Tulcea, Calarasi, Ialomita): prefixul judetului + 929 
- Banat (Timis, Arad, Hunedoara, Caras Severin): prefixul judetului + 929 

MFP vrea sa limiteze platile in numerar efectuate de firme

             Conform unui proiect de ordonanta privind operatiunile de incasari si plati in numerar lansat recent in dezbatere publica de Ministerul Finantelor, platile in numerar efectuate de firme urmeaza sa fie limitate si vor fi introduse plafoane pentru operatiunile cu numerar efectuate  de persoanele fizice, persoanele fizice autorizate, intreprinderile familiare, intreprinderile individuale. Mai mult, depasirea plafoanelor va fi sanctionata cu amenda..
                Platile in numerar pe care firmele le pot efectua catre alte companii sau persoane fizice ar putea fi redus la 5.000 lei, de la 10.000 lei pe zi

Citeste mai mult:pe avocatnet


Notele de inchidere si balanta de verificare

De la contzilla >',,Notele contabile de inchidere sunt inregistrate la sfarsitul unei perioade si au ca si scop inregistrarea tuturor tranzactiilor aferente perioadei si soldarea conturilor care sunt utilizate temporar.
De regula, acestea presupun:
• finalizarea emiterii/inregistrarii tuturor facturilor catre clienti;
• inregistrarea de accrual-uri pentru veniturile pentru care din diverse motive nu s-au emis facturi;
• verificarea inregistrarii tuturor facturilor de la furnizori;
• inregistrarea de accrual-uri pentru achizitiile pentru care nu s-au primit facturi;
• inregistrarea de accrual-uri aferente salariilor;
• inregistrarea de provizioane acolo unde este cazul;
• inregistrarea extraselor de banca si reconcilierea soldurilor din contabilitate cu cele de pe extrase;
• inregistrarea amortizarii si a ajustarilor pentru depreciere daca este cazul;
• inregistrarea rezultatelor inventarierii;
• calcularea si inregistrarea taxelor datorate;
• inchiderea conturilor de venituri;
• inchiderea conturilor de cheltuieli;"

Certificarea ar putea deveni obligatorie pentru toate declaratiile rectificative cu diferente de peste 10.000 de lei

Finantele vor sa introduca, de la inceputul lunii iunie 2014, obligatoriu, certificarea declaratiilor fiscale rectificative, potrivit unui proiect de Ordonanta de Guvern prin care se modifica CPF, publicat recent pe site-ul ministerului (MFP).

Citeste mai multe amanunte aici:

Formular 030.Modificari

Baza legala: OMFP 35/2014; Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu completari si modificari  ulterioare.
Prin aparitia noilor prevederi legale aduse de OMFP 35/2014, se inlocuiesc declaratiile si  instructiunile de completare la formularul 030 “Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de  mentiuni pentru persoane fizice straine”.
Modificarile aduse la Codul fiscal prin OMFP 35/2014 genereaza schimbari privind:
  • declararea inainte de realizarea unor operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA cu drept de deducere:
- cifrei de afaceri estimata a se realiza, conform art. 152 alin.(2) Codul fiscal;
- inregistrarea in scopuri de TVA ca urmare a declararii faptului ca cifra de afaceri  urmeaza sa atinga sau sa depaseasca plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin.  (1) Codul fiscal, cu privire la regimul special de scutire pentru intreprinderi mici;
-inregistrarea prin optiune pentru aplicarea regimului normal de TVA, desi cifra  de afaceri estimata este inferioara plafonului de scutire;
- realizarea in exclusivitate de operatiuni care nu dau drept de deducere a TVA;
- inregistrarea in scopuri de TVA ca urmare a efectuarii de operatiuni rezultate din  activitati economice pentru care locul livrarii/prestarii se considera ca fiind in  strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost  realizate in Romania, conform art. 145 alin. (2) lit.b) si d) Codul fiscal;
- inregistrarea prin optiune pentru taxarea operatiunilor scutite, conform art. 141  alin. (3) Codul fiscal ;
  • declararea ulterior desfasurarii de operatiuni taxabile si/sau scutite de TVA, cu drept de deducere:
- inregistrarii in scopuri de TVA prin atingerea sau depasirea plafonului de scutire;
- inregistrarii prin optiune pentru aplicarea regimului normal de TVA, desi cifra de afaceri  estimata este inferioara plafonului de scutire;
- inregistrarii in scopuri de TVA ca urmare a efectuarii de operatiuni rezultate din  activitati economice pentru care locul livrarii sau prestarii se considera ca fiind in  strainatate, daca taxa ar fi deductibila, in cazul in care aceste operatiuni ar fi fost  realizate in Romania, conform art. 145 alin. (2) lit.b) si d) Codul fiscal;
-  inregistrarii prin optiune pentru taxarea operatiunilor scutite, conform art. 141 alin.  (3) Codul fiscal;
- cifrei de afaceri din anul precedent, obtinuta din operatiuni taxabile si/sau scutite de  TVA cu drept de deducere.
Sursa : contzilla.ro
PS : reamintesc ca formular 030 Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele fizice străine (OMFP 35/2014) Formular. Se completează de persoanele fizice străine, altele decât cele care desfăşoară în mod independent activităţi economice autorizate, sau exercită profesii libere. Se completează în două exemplare.

Tribunalul a decis: gazele nu sunt ale Statului, ci ale taranilor!

Artico preluat integral din capitalismpepaine.com
By Mihai Giurgea on 28 decembrie 2013 • 52 )
alt
Final de an fierbinte! Decizie istorica: redevente de miliarde de euro pleaca de la Guvern, la români!
Consiliul Local din comuna Suletea (Vaslui) a interzis, ca si la Pungesti, exploatarea gazelor de sist prin fractionare hidraulica.
Prefectura i-a dat in judecata. Cica:
  • “statul este singurul subiect de drept care poate avea în proprietate resursele subsolului și singurul care asigura și reglementeazaexploatarea acestora”
  • “bogatiile subsolului sunt de interes national”
Tribunalul a dat insa DREPTATE TARANILOR:
  • Cum gazele de șist nu se regăsesc în Legea petrolului și nici nu au fost declarate de interes național, Consiliul Local avea competența să se pronunțe cu privire la acestea
  • “în art.1 al 3. din Legea 238/2004, gazele de șist nu sunt prevăzute, pentru a se putea reține faptul că aparțin statului.

Certificarea declaratiilor fiscale: O cheltuiala in plus sau mai putine controale de la Fisc?

De la inceputul acestui an, potrivit Codului de procedura fiscala, toti contribuabilii persoane juridice sunt obligati sa-si certifice declaratiile de impozit pe profit, formularul 101.
 
Certificarea obligatorie a declaratiilor anuale de impozit pe profit a fost introdusa prin OG nr. 47/2007, care prevedea ca se aplica de la 1 ianuarie 2008, dar a fost suspendata, prin OG nr. 19/2008, pana la 1 ianuarie 2010. Ulterior, prin OUG nr. 35/2011, care a intrat in vigoare la 11 aprilie 2011, termenul de aplicare a fost prorogat pana la 1 ianuarie 2013, dar suspendat pana la1 ianuarie 2014, prin Legea nr. 162/2012.
 
In aceste conditii, intre 1 ianuarie 2010 si 11 aprilie 2011, contribuabilii persoane juridice au fost obligati sa-si certifice declaratiile de impozit pe profit pentru anul 2009 si o parte dintre cele pentru anul 2010.


Citeste mai mult:

Administratorii remunerati ai societatilor comerciale,membri CA etc trebuie sa achite contributiile sociale

        Conform OUG nr. 125/2011 care a modificat Codul fiscal ( Art. 296^4) si care a intrat in vigoare in 2012,din indemnizatia administratorilor cu contract de administrator se retine,indiferent daca administatorul mai obtine venitui din contract individual de munca sau pensii ,urmatoarele contributii bugetarec:
  • pentru pensii (CAS): 31,3%, din care 10,5% contributia individuala si 20,8% datorat de angajator;
  • pentru sanatate (CASS): 10,7%, din care 5,5% contributia individuala si 5,2% datorat de angajator;
  • pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate: 0,85%.
  •  impozit pe venit in procent de 16%   
  •         Aceste contributii se vireaza si se declara de societatea comerciala impreuna cu impozitul datorat, in formularul 112, la sectiunea C, sub denumirea de “alte categorii de persoane care realizeaza venituri asimilate salariilor - care nu au contract individual de munca sau raport de servicii (nu este salariat)”.
    Citeste mai mult la  avocatnet.ro 


    Programul PRIMA CASA 2014

     Programul PRIMA CASA  2014 a fost aprobat de catre Guvern. 
    Hotararea stabileste un plafon de 1,2 miliarde de lei pentru garantiile care vor fi acordate in 2014 pentru finantarile prin programul Prima Casa, prag similar cu cel din 2013. 


     Pentru mai multe detalii click aici!

    Noul calculator al taxei de timbru (taxa auto)

    Taxa de timbru(cunoscuta ca taxa auto) - cf. OUG 9/ 2013 se poate determina,pentru 2014,folosind calculatorul pus la dispozitie de ANAF (link aici) pe site-ul sau .Puteti ,de asemenea, descarca fisierul html de aici  (dati clic pe download)

    Contabilitate|servicii contabil|Consultanta afaceri|: Contabilul

    Contabilitate|servicii contabil|Consultanta afaceri|: Contabilul: Firma a fost suspendata. Cum corectam erorile?

    Formular 014.Notificare privind modificarea anului fiscal

    Descarca formular 014 de aici 

    Formularul este necesar in conditiile in care, de la 1 ianuarie, contribuabilii pot opta, la plata impozitului pe profit, pentru un an fiscal diferit de anul calendaristic,

    Legea contabilitatii permite pentru urmatoarele categorii de entitati sa opteze, in scopuri de raportare financiara, pentru un exercitiu financiar diferit de anul calendaristic:
    • sucursalele care apartin unei persoane juridice cu sediul in strainatate, daca exercitiul financiar pentru persoana juridica de care apartin difera de anul calendaristic;
    • filialele consolidate ale unei societati-mama cu sediul in strainatate, daca exercitiul financiar al societatii-mama difera de anul calendaristic.


    Contribuabilii care opteaza ca anul fiscal sa corespunda exercitiului financiar au obligatia sa depuna o declaratie anuala de impozit pe profit
    Potrivit OUG 102/2013, primul an fiscal modificat include si perioada anterioara din anul calendaristic cuprinsa intre 1 ianuarie si ziua anterioara primei zile a anului fiscal modificat, acesta reprezentand un singur an fiscal.

    Valoarea unui punct de pensie si a indemnizatiei de insotitor.

             Potrivit documentului publicat de Casa Nationala de Pensii Publice, pe pagina sa de internet, valoarea unui punct de pensie in 2014 este de 790,7 lei, comparativ cu 762,1 lei, cat a fost anul trecut.Cresterea este cu aproape 30 de lei de la inceputul acestui an.
            CNPP subliniaza ca, incepand cu data de 1 ianuarie 2014, cuantumul indemnizatiei pentru insotitor, in cazul pensionarilor de invaliditate incadrati in gradul I de invaliditate, este de 633 de lei.
    Aceasta indemnizatie se calculeaza ca 80% din valoarea unui punct de pensie.



    DECLARATIi IANUARIE 2014

    Pana in 31.01.2014 se depune Declaratia de mentiuni (010 sau 070) in care se declara CIFRA DE AFACERI obtinuta (recalculata) in 2013 si se bifeaza schimbarea perioadei fiscale de la luna la TRIMESTRU

    (art. 156^1 Legea 571/2003 privind Codul fiscal, pct. 80 alin. (1) hg 44/2004 si art. 77 alin. (1) OG 92/2003 republicata privind Codul de procedura fiscala).

    In 2013:

    Perioada fiscala TRIMESTRUL si CIFRA DE AFACERI mai mare de 100.000 euro:

    In 2014:

    Perioada fiscala LUNA

    Pana in 31.01.2014 se depune Declaratia de mentiuni (010 sau 070) in care se declara CIFRA DE AFACERI obtinuta (recalculata_ in 2013 si se bifeaza schimbarea perioadei fiscale de la TRIMESTRU la LUNA

    (art. 156^1 Codul fiscal, pct. 80 alin. (1) HG 44/2004 si art. 77 alin. (1) OG 92/2003 republicata privind Codul de procedura fiscala)

    In 2013:

    Perioada fiscala TRIMESTRUL

    Cifra de afaceri mai mica de 100.000 euro si nu s-au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul 2013

    In 2014:

    Perioada fiscala TRIMESTRUL

    Pana in 27.01.2014 se depune Declaratia 094 in care se declara CIFRA DE AFACERI obtinuta (recalculata) in 2013 si se mentioneaza faptul ca nu s-au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul 2013.

    (art. 156^! alin. (6) Codul fiscal, pct. 80 alin. (1) HG 44/2004 si OPANAF 7/2010).

    OBSERVATIE:

    Persoanele impozabile care au avut in anul 2013 perioada fiscala LUNA pentru ca au efectuatachizitii intracomunitare de bunuri in anul 2013 vor avea ca perioada fiscala LUNA si in anul 2014 (art. 156^1 alin. (6^2) Cod fiscal).


    Sursa: DGFP Brasov

    Ati primit notificare ANAF privind dizolvarea societatii?

    In acest caz va trebui sa urmati indeaproape o procedura urmatoare :
    -daca se constata o pierdere a activului net contabil, capitalul social subscris va trebui reintregit sau redus inainte de a se putea face vreo repartizare sau distribuire din profit, conform Art. 69 din Legea 31/1990 privind societatile comerciale.Acest lucru este obligatoriu pentru toti agentii economici .


    Nu exista un termen limita pentru reintregirea capitalului social.

    Aceeasi lege reglementeaza la art.153^24, obligatiile societatiilor comerciale pe actiuni in sistem unitar/dualist, atunci cand activul net se diminueaza, precum si consecintele inregistrarii unui activ net negativ:

    " (1) Daca consiliul de administratie, respectiv directoratul, constata ca, in urma unor pierderi, stabilite prin situatiile financiare anuale aprobate conform legii, activul net al societatii, determinat ca diferenta intre totalul activelor si totalul datoriilor acesteia, s-a diminuat la mai putin de jumatate din valoarea capitalului social subscris, va convoca de indata adunarea generala extraordinara pentru a decide daca societatea trebuie sa fie dizolvata.

    (2) Prin actul constitutiv se poate stabili ca adunarea generala extraordinara sa fie convocata chiar si in cazul unei diminuari a activului net mai putin semnificativa decat cea prevazuta la alin. (1), stabilindu-se acest nivel minim al activului net prin raportare la capitalul social subscris.

    (3) Consiliul de administratie, respectiv directoratul, va prezenta adunarii generale extraordinare intrunite potrivit alin. (1) un raport cu privire la situatia patrimoniala a societatii, insotit de observatii ale cenzorilor sau, dupa caz, ale auditorilor interni. Acest raport trebuie depus la sediul societatii cu cel putin o saptamana inainte de data adunarii generale, pentru a putea fi consultat de orice actionar interesat. In cadrul adunarii generale extraordinare, consiliul de administratie, respectiv directoratul, ii va informa pe actionari cu privire la orice fapte relevante survenite dupa redactarea raportului scris.

    (4) Daca adunarea generala extraordinara nu hotaraste dizolvarea societatii, atunci societatea este obligata ca, cel tarziu pana la incheierea exercitiului financiar ulterior celui in care au fost constatate pierderile si sub rezerva dispozitiilor art. 10, sa procedeze la reducerea capitalului social cu un cuantum cel putin egal cu cel al pierderilor care nu au putut fi acoperite din rezerve, daca in acest interval activul net al societatii nu a fost reconstituit pana la nivelul unei valori cel putin egale cu jumatate din capitalul social.

    Zile libere in 2014

    • 1 si 2 ianuarie
    •     prima si a doua zi de Pasti (20 si 21 aprilie 2014)
    •     Ziua Muncii - 1 mai
    •     prima si a doua zi de Rusalii (8 si 9 iunie 20140
    •     Adormirea Maicii Domnului – 15 august
    •     Sfantul Andrei – 30 noiembrie
    •     Ziua Nationala a Romaniei – 1 decembrie
    •     prima si a doua zi de Craciun – 25 si 26 decembrie
    Angajatii romani ar putea beneficia de inca 3 zile libere pe an. Patru propuneri legislative se afla pe ordinea de zi a senatorilor. Dintre acestea, doua propuneri legislative au in vizor data de 10 mai, ca zi libera.

    Pana la 15 ianuarie trebuie depusa Declaratia 220

    Declaratia se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, provenind din:

    a. activitati independente;
    b. cedarea folosintei bunurilor, cu exceptia veniturilor din arenda;
    c. activitati agricole impuse in sistem real;
    d. silvicultura si piscicultura.

    Formulareul se utilizeaza pentru declararea veniturilor si cheltuielilor estimate a se realiza in anul de impunere, pentru exercitarea optiunii privind modificarea modului de determinare a venitului net, precum si pentru recalcularea platilor anticipate cu titlu de impozit, potrivit legii. Instructiunile complete pot fi accesate AICI.

    Contributii sociale 2014

    -Contributii la pensii 

    Legea nr. 340/2013, publicata in Monitorul Oficial nr. 776 din 12 decembrie.:
    • 31,3% pentru conditii normale de munca, datorate de angajator si angajati, din care 10,5% datorate de angajati si 20,8% datorate de angajatori;
    • 36,3% pentru conditii deosebite de munca, datorate de angajator si angajati, din care 10,5% datorate de angajati si 25,8 % datorate de angajatori;
    • 41,3% pentru conditii speciale de munca, datorate de angajator si angajati, din care 10,5% datorate de angajati si 30,8% datorate de angajatori.
    In cota de contributie individuala de asigurari sociale, este inclusa si cota de 4,5% aferenta fondurilor de pensii administrate privat, prevazuta de Legea nr.411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat. V

    -Somaj
    • 0,5% - contributia datorata de angajatori;
    • 0,5% - contributia individuala.
    De asemenea, angajatorii mai datoreaza o contributie de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, diferentiata in functie de clasa de risc, cuprinsa intre 0,15% - 0,85%, precum si o contributie de 0,25% pentru la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale.

    C
    astigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat. creste pana la 2.298 lei.
    In aceste conditii, si cuantumul ajutorului de deces se va majora tot pana la 2.298 lei, in cazul asiguratului sau pensionarului.
    In schimb, in cazul unui membru de familie al asiguratului sau al pensionarului, ajutorul de deces va fi in 2014 de 1.149 lei

    -Sanatate

  • 5,2% pentru cota datorata de angajatori, prevazuta la art.258 din Legea nr.95/2006;
  • 10,7% pentru cota datorata de persoanele prevazute la art.259 alin.(6) din Legea nr.95/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • 5,5% pentru celelalte categorii de persoane care au obligatia platii contributiei direct sau cu plata din alte surse.

  • De la 1 panuarie 2014, TVA la incasare este optiomal .

    Conform art. II din OUG nr. 111/2013, incepand din 1 ianuarie, contribuabilii care aplica in acest moment sistemul de TVA la incasare au la dispozitie doua variante:

    1. Cotinua aplicarea TVA la incasare, daca indeplinesc conditiile de eligibilitate

    In aceasta situatie ei nu trebuie sa depuna nicio notificare, Fiscul considerand ca au optat pentru continuarea aplicarii sistemului

    2. Solicita sa nu mai aplice sistemul TVA la incasare

    Contribuabilii pot opta pentru a nu mai aplica sistemul TVA la incasare oricand in cursul anului 2014 prin depunerea unei notificari la Fisc pentru a fi radiati din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare. In aceasta situatie, organele fiscal vor opera radierea din Registru incepand cu data de 1 a perioadei fiscale urmatoare celei in care a fost depusa notificarea. Evident, pana la operarea modificarilor si radierea propriu-zisa, contrbuabilii vor continua sa aplice sistemul de TVA la incasare.

    Atat in cazul contribuabililor care vor continua sa aplice sistemul TVA la incasare, cat si in ceea ce-i priveste pe cei care vor iesi din acest sistem, pentru operatiunile al caror fapt generator de taxa a intervenit pana la data de 31 decembrie 2013 inclusiv, precum şi pentru facturile emise înainte de aceasta data, în situaţia în care cea de-a 90-a zi calendaristica de la data emiterii facturii sau de la termenul-limita prevazut de lege pentru emiterea facturii este ulterioara datei de 31 decembrie 2013, exigibilitatea taxei intervine la data încasarii totale sau parţiale a contravalorii bunurilor livrate/serviciilor prestate.

    Citeste mai mult aici 




    Efectele consumilui de alcool ,regulat, in fiecare week-end.

    Numeroşi adulţi tineri îşi petrec sfârşiturile de săptămână în distracţii ce includ şi consumul câtorva pahare de băuturi alcoolice, iar aceste distracţii par ceva inofensiv. Totuşi, acest stil de viaţă are efecte semnificative asupra corpului uman: un asemenea nivel al consumului de alcool, spun specialiştii, poate deteriora ADN-ul celular.
    Oamanii de ştiinţă de la Universitatea Nayarit din Mexic au analizat stresul oxidativ (deteriorările produse în structura proteinelor, a membranelor celulare şi a materialului genetic) determinat de consumul de alcool.
    Cercetătorii au recrutat persoane cu vârste între 18 şi 23 de ani, împărţindu-le în două grupuri.
    Unui grup i s-a cerut să consume aproximativ 1,5 litri de băuturi alcolice în fiecare weekend, iar celălalt grup nu a băut alcool deloc
    Cercetătorii au analizat apoi nivelul stresului oxidativ cu ajutorul substanţelor reactive la acid thiobarbituric (TBARS), constatând că, la persoanele din grupul ce consumase alcool, nivelul stresului oxidativ era de două ori mai ridicat decât la persoanele care nu băuseră alcool.