GRUPA 22 - IMOBILlZĂRI CORPORALE în CURS DE APROVIZIONARE

Aceast grupa cuprinde CONTURI DE ACTIV  prin care se  tine evidenta imobilizarilor corporale cumparate, pentru care s-au transferat riscurile si beneficiile aferente, dar care, la finele perioadei de raportare, sunt in curs de aprovizionare.
Inregistrarea in contabilitate a intrarii stocurilor se efectueaza la data transferului riscurilor si beneficiilor. De fapt este vorba de cazurile in care exista decalaje in timp ,intre data la care are loc transferul controlului asupra proprietatii  si data livrarii si transferului acesteia , pentru :

· bunuri vandute in consignatie sau stocurile la dispozitia clientului;
· stocuri gajate livrate creditorului beneficiar al gajului, care raman in evidenta debitorului pana la vanzarea lor;
· bunuri receptionate pentru care nu s-a primit inca factura, care trebuie inregistrate in activele cumparatorului;
· bunuri livrate si nefacturate, care trebuie scoase din evidenta, transferul de proprietate avand loc;
 bunuri vandute si nelivrate inca, pentru care a avut loc transferul proprietatii. De exemplu, la vanzarile cu conditia de livrare "ex-work", bunurile vandute ies din stocul vanzatorului din momentul punerii lor la dispozitia cumparatorului etc.

De la 1 ianuarie 2016 devine obligatorie analiza riscurilor bunurilor detinuta de firme .

           De la 1 ianuarie 2016, toate firmele din Romania, care detin bunuri,sunt obligate sa efectueze o analiza a riscurilor ,pentru a nu fi amendate cu sume cuprinse intre 5000-10000 lei. Aceasta implica, de la data prevazuta , contactarea un evaluator care sa realizeze contra cost analiza de risc la securitate fizica. Este vorba despre auditarea punctelor de lucru si a sediilor de societati comerciale in vederea statutarii masurilor de securitate existente la fata locului si confruntate cu prevederile (grilele de masuri).
         Noua obligatie revine firmelor  care au in proprietate marfuri,:sedii,depozite,mijloace fixe, utilaje,linii de productie etc.
Cadrul legislativ complet clic aici

contabilitate pe intelesul tuturor

Bazele contabilităţii

1. Ce este contul contabil ?


Acesta este mijlocul principal de urmărire a mişcării elementelor patrimoniului unui operator economic . Structura patrimonială este compusă din activ şi pasiv .
Contul conţine :
a)denumire ,proprie fiecărui element de patrimoniu
b)funcţie ,poate fi : cont de activ sau de pasiv
c) sfera de cuprindere:
- sintetice grupează elementele patrimoniale după caracteristicile generale ale acestora
-analitice sunt folosite pentru a reflecta trăsăturile specifice ale elementelor patrimoniale ex: contul " FURNIZORI" se poate de dezvolta pe fiecare furnizor în parte.

Regulă SUMA SOLDURILOR CONTURILOR ANALITICE= SOLDUL CONTULUI SINTETIC

Mişcările(rulajele) care au loc se reflectă în debitul şi creditul contului
Soldul contului reprezintă diferenţa dintre rulajele totale debitoare şi rulajele totale creditoare
Debitul şi creditul contului: sunt cele două părţi ale contului prin care  se urmăresc modificările de sens contrar, soldul iniţial şi cel final. În cele două părţi ale contului se înscriu distinct sumele care reprezintă intrări sau majorări, de cele care reprezintă ieşiri sau reduceri. Convenţional debitul se notează cu D şi creditul cu C. Sumele înscrise în debit se numesc sume debitoare şi cele ce se înscriu în credit se numesc sume creditoare.A debita un cont înseamnă a înscrie o sumă în debitul său. A credita un cont înseamnă a înscrie o sumă în creditul  lui.. Pentru conturile de activ în debit se înregistrează intrările elementului patrimonial sau majorările iar în credit ieşirile sau reducerile. La conturile de pasiv situaţia se prezintă invers. Mişcările elementelor de patrimoniu (intrări,majorări,scăderi,ieşiri )  se numesc RULAJE  debitoare sau creditoare,in funcţie de elementul contului in care se produce modificarea .

Din 2016,sunt obligatorii casele de marcat cu jurnal electronic

Conform OUG 91/2014, va fi obligatorie utilizarea caselor de marcat cu jurnal electronic,dupa cum urmeaza:

- marii contribuabili vor utiliza noile aparate incepand cu data de 1 octombrie 2016
-contribuabilii mijlocii ,incepand din 1 ianuarie 2017
-contribuabilii mici ,vor folosii noile case de marcat din mai 2017
De asemenea ,ordonanta prevede conectarea noilor dispozitive la un sistem de supraveghere si monitorizare, pentru transmiterea datelor catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).cu scopul intocmirii ,de catre fisc,a unui registru national de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judete si in sectoarele municipiului Bucuresti.
Nerespectarea termenelor de mai sus se sanctioneaza cu amenda de 9000 lei

OUG 91/2014 care modifica OUG 28/1999 privind casa de marcat

(1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmâneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.
(3) Aparatele de marcat electronice fiscale sunt livrate prin distribuitori autorizati. In sensul prezentei ordonante de urgenta, prin distribuitor autorizat se intelege operatorul economic pe numele caruia a fost eliberata autorizatia prevazuta la art. 5 alin. (2).
(4) In baza autorizatiei de distributie, distribuitorul are dreptul de a comercializa, direct sau prin intermediul operatorilor economici prevazuti in autorizatie, denumiti in continuare unitati acreditate pentru comercializare, aparatele de marcat electronice fiscale, inclusiv produsele complementare acestora, pentru care a obtinut autorizatia prevazuta de prezenta ordonanta de urgenta.
(5) Distribuitorul autorizat are obligatia sa asigure service-ul, direct sau prin intermediul operatorilor economici prevazuti in autorizatie, denumiti in continuare unitati acreditate pentru service, atât pentru aparatele comercializate in mod direct, cât si pentru cele comercializate prin intermediul unitatilor acreditate pentru comercializare.
(6) Distribuitor autorizat poate fi producatorul, importatorul sau persoana juridica româna care achizitioneaza din statele membre ale Uniunii Europene aparate de marcat electronice fiscale. In situatia defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale utilizatorii sunt obligati ca, in momentul constatarii defectiunii, sa anunte distribuitorul autorizat care a livrat aparatul sau, dupa caz, unitatea acreditata pentru service a acestui distribuitor autorizat.
(7) O unitate este acreditata daca se afla pe lista unitatilor propuse pentru acreditare pentru comercializarea si/sau service-ul unui aparat de marcat electronic fiscal, iar aceasta lista a fost acceptata de Comisie si a fost cuprinsa in autorizatie potrivit prezentei ordonante de urgenta.
(8) Pâna la repunerea in functiune a aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special, intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita chitante, in conditiile legii, pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului. Obligatia privind inregistrarea operatiunilor efectuate intr-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi.
(9) Se interzice operatorilor economici care, potrivit legii, au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale si de a emite bonuri fiscale cu acestea, sa inmâneze clientilor documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, altele decât bonurile fiscale, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (8).
(10) In cazul in care operatorii economici prevazuti la alin. (1) nu inmâneaza clientului bonul fiscal sau inmâneaza un alt document decât bonul fiscal, cu exceptia situatiei prevazute la alin. (8), clientul este obligat sa solicite operatorului economic inmânarea bonului fiscal.
(11) Operatorii economici prevazuti la alin. (1) sunt obligati sa afiseze la loc vizibil un anunt detaliat de atentionare a clientilor cu privire la obligatia respectarii dispozitiilor prevazute la alin. (9) si (10)."
2. Articolul 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"

De gustibus non est disputandum.

         De gustibus non est disputandum. spune un proverb latin.Iata la ce se uita romanii.Degeaba difuzezi capodopere la telecinemateca,la TVR (Vertigo) de Hitchcock,sau documentare interesante pe alte canale .Woowbiz e pe primul loc la audiente .Asa spune paginademedia.ro Asadar,iata ce vor telespectatorii sa vada . Avelo Bahtalo !

Veniturile neimpozabile conform codului fiscal in vigoare

Anumite articole ( art. 20,42,55,65,68,72 ,77 )    din codul fiscal se refera la veniturile din salarii, veniturile din dividende si investitii,veniturile din pensii,venituri din jocuri de noroc s.a.m.d. care nu se supun impozitului pe venit sau nu se iau in calcul la stabilirea impozitului pe profit. Iata prevederile acestora .

 Venituri neimpozabile
    ART. 20
    Urmatoarele venituri sunt neimpozabile la calculul profitului impozabil:
    a) dividendele primite de la o persoana juridica romana;
    b) diferentele favorabile de valoare a titlurilor de participare, inregistrate ca urmare a incorporarii rezervelor, beneficiilor sau primelor de emisiune la persoanele juridice la care se detin titluri de participare, precum si diferentele favorabile de valoare rezultate din evaluarea titlurilor de participare si a obligatiunilor emise pe termen lung, efectuata potrivit reglementarilor contabile. Acestea sunt impozabile la data transmiterii cu titlu gratuit, a cesionarii, a retragerii, a lichidarii investitiilor financiare, precum si la data retragerii capitalului social la persoana juridica la care se detin titlurile de participare;
 c) veniturile din anularea cheltuielilor pentru care nu s-a acordat deducere, veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere, veniturile din recuperarea cheltuielilor nedeductibile, precum si veniturile din restituirea sau anularea unor dobanzi si/sau penalitati de intarziere pentru care nu s-a acordat deducere;
   d) veniturile neimpozabile, prevazute expres in acorduri si memorandumuri aprobate prin acte normative.
    e) in perioada 1 ianuarie 2009-31 decembrie 2009 inclusiv, veniturile din tranzactionarea titlurilor de participare pe piata autorizata si supravegheata de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare. In aceeasi perioada, cheltuielile reprezentand valoarea de inregistrare a acestor titluri de participare, precum si cheltuielile inregistrate cu ocazia desfasurarii operatiunilor de tranzactionare reprezinta cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil.

Stampila nu mai este obligatorie !

Prin OG 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, incepand cu data de 23 iulie 2015 a fost eliminata obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice pentru persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica.
Astfel, incepand cu aceasta data aceste persoane nu au obligatia de a aplica stampila pe declaratii, cereri sau orice alte documente depuse la institutiile sau autoritatile publice. De asemenea, conform acestui act normativ persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica nu au obligatia de a aplica stampila pe documente sau orice alte inscrisuri emise in relatia dintre acestea.
La data intrarii in vigoare a ordonantei s-au abrogat toate prevederile legale referitoare la obligatia aplicarii stampilei de catre aceste persoane si entitati. Mentionam ca, anterior intrarii in vigiare a OG 17/2015, desi nu existau prevederi exprese care sa instituie obligatia pentru persoane fizice autorizate, liber profesionisti, persoane juridice sau alte entitati fara personalitate juridica de a utiliza stampila in relatia cu autoritatile sau institutiile publice sau in relatiile dintre acestea, exista totusi legislatie fiscala care impunea aplicarea stampilei pe documentele ce se depun la diverse autoritati publice.
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 700 din 17 septembrie 2015 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1113/2015 pentru completarea Normelor metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005.
Prin acest act normativ se elimina obligativitatea aplicarii stampilei pe documentul de plata prezentat la unitatile Trezoreriei Statului de catre persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum si entitatile fara personalitate juridica.

Structura anului scolar 2015-2016

    Update 18 septembrie 2015 Cititi modificarile pe didactic.ro
    Anul scolar 2015-2016 va incepe in 14 septembrie. El are 36 de saptamani de cursuri, insumand 177 de zile lucratoare,exceptand clasele terminale din invatamantul liceal,  pentru care anul scolar are 37 de saptamani, din care durata cursurilor este de 33 de saptamani, 4 saptamani fiind dedicate desfasurarii examenului national de bacalaureat. Cursurile claselor terminale din invatamantul liceal se incheie in data de 27 mai 2016.
Iata structura anului scolar, stabilita de Ministerul Educatiei pentru 2015-2016:
Semestrul I
Cursuri – luni, 14 septembrie 2015 – vineri, 18 decembrie 2015
In perioada 31 octombrie - 8 noiembrie 2015, clasele din invatamantul primar si grupele din invatamantul prescolar sunt in vacanta.
Vacanta de iarna – sambata, 19 decembrie 2015 – duminica, 3 ianuarie 2016
Cursuri – luni, 4 ianuarie 2016 – vineri, 29 ianuarie 2016
Vacanta intersemestriala– sambata, 30 ianuarie 2016 – duminica, 7 februarie 2016
Semestrul al II-lea
Cursuri – luni, 8 februarie 2016 – vineri, 22 aprilie 2016
citeste tot articolul aici

Ubuntu .Foarte adevarat

Ubuntu - un cuvânt vechi african, concept-bază a culturii Xhosa, însemnând „omenie faţă de ceilalți (semenii noștri)”.                 
  Se poate traduce si prin „eu sunt ceea ce sunt datorită a ceea ce suntem noi toți”…

Microintreprinderile in noul cod fiscall 2016

Noul cod fiscal prevede modificari si in ce priveste microintreprinderile .

In sensul prezentului titlu, o microintreprindere este o persoana juridica romana care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent:
    a) realizeaza venituri, altele decat cele prevazute la art. 112^2 alin. (6);
    b) are de la 1 pana la 9 salariati inclusiv;
    c) a realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei al 100.000 euro;
    d) capitalul social al acesteia este detinut de persoane, altele decat statul si autoritatile locale.
Impunerea microintreprinderilor care realizeaza venituri mai mari de 100.000 euro
    ART. 112^6
    Prin exceptie de la prevederile art. 112^2 alin. (5) si ale art. 112^8 alin. (2) si (3), daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 100.000 euro, aceasta va plati impozit pe profit luand in calcul veniturile si cheltuielile realizate de la inceputul anului fiscal, fara posibilitatea de a mai beneficia pentru perioada urmatoare de prevederile prezentului titlu. Calculul si plata impozitului pe profit se efectueaza incepand cu trimestrul in care s-a depasit limita prevazuta in prezentul articol. Impozitul pe profit datorat reprezinta diferenta dintre impozitul pe profit calculat de la inceputul anului fiscal pana la sfarsitul perioadei de raportare si impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat in cursul anului respectiv..
Nu pot opta pentru sistemul de impunere reglementat de prezentul titlu persoanele juridice romane care:
    a) desfasoara activitati in domeniul bancar;
    b) desfasoara activitati in domeniile asigurarilor si reasigurarilor, al pietei de capital, cu exceptia persoanelor juridice care desfasoara activitati de intermediere in aceste domenii;
    c) desfasoara activitati in domeniile jocurilor de noroc, consultantei si managementului;
    d) au capitalul social detinut de un actionar sau asociat persoana juridica cu peste 250 de angajati.
Cota de impozitare a ramas 3%
Se calculeaza cota de 1% pentru primele 24 de luni de la data infiintarii, in cazul persoanelor juridice romane nou-infiintate, care indeplinesc urmatoarele conditii:

Europa Unita ,expresia ipocriziei ?

        Vad ca se spune in mass-media ,,Europa este divizata in problema refugiatilor " Am o nedumerire.Uniunea Europeana ,nu inseamna Europa unita ? . Daca nu  ,atunci sa fie unita in numele umanitatii.Altfel, Uniunea Europeana e doar expresia unei imense ipocrizii pe care noi am resimtit-o cand nu am fost admisi in Schengen.

Bancul zilei,trimis de un prieten

Intr-o zi, o directoare de succes de la resurse umane a fost calcata de un autobuz in timp ce se plimba si a murit. Sufletul ei a  fost intampinat la Portile Raiului de catre Sf. Petru in persoana.
 - Bine ai venit in Rai! Dar inainte sa te instalezi, se pare ca avem o problema. Vezi tu, n-am mai avut niciodata un  director de la resurse umane care sa ajunga pana aici si nu suntem prea siguri ce sa facem cu tine.
 - Nicio problema, doar lasati-ma inauntru.
 - As vrea eu, dar am ordine de sus. Vei petrece o zi in Iad si una in Rai si apoi vei alege in care din ele ai vrea  sa-ti petreci eternitatea.
 - De fapt eu m-am decis. Prefer sa raman in Rai.
 - Imi pare rau, regulile sunt reguli.

Noi reguli pentru acordarea indemnizatiei de crestere a copilului

        Persoanele care realizează concomitent venituri supuse impozitului din mai multe activități vor beneficia de concediu și de indemnizația pentru creșterea copilului pe baza documentelor care dovedesc suspendarea a cel puțin uneia dintre activități, potrivit unei hotărâri aprobate miercuri de Guvern. Actul normativ modifică și completează normele metodologice de aplicare a OUG nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor.
Citeste tot articolul aici

OUG 111/2010 aici
Norme aici
LEGE Nr. 126 din 23 septembrie 2014 dw modificare a OUG 111/2010 aici

Reprezentanţii diasporei cer dizolvarea Parlamentului, daca nu se adoptă votul prin corespondenta

           As vrea sa le trimit si eu lor,tot prin corespondenta ,un exemplar al Constitutiei Romaniei,sa citeasca articolul 89.Vad ca suntem un popor de scriitori. De preferinta in stilul epistolar. Mai rau stam cu cititul.Presedintele trebuie sa respecte,macar aparent,Constitutia,nu sa stea drepti in fata unora sau altora . 
in legatura cu votul in afara tarii,cititi  prevederile legale la Blastingnews
Cum sa votezi prin corespondenta,astfel incat  votul sa nu fie fraudat ? 

    Precizari constitutionale privind dizolvarea Parlamentului .
Dupa demiterea Guvernului,in conditiile prevazute in atr.110 al Constitutiei si dupa consultarea presedintilor celor doua Camere si a liderilor grupurilor parlamentare, Presedintele Romaniei poate sa dizolve Parlamentul,daca acesta nu a acordat votul de incredere pentru formarea Guvernului in termen de 60 de zile de la prima solicitare si numai dupa respingerea a cel putin doua solicitari de investitura.
(2) In cursul unui an, Parlamentul poate fi dizolvat o singura data.

Contul 411 „Clienti“

Contul 411 „Clienti“ este un cont de activ.
In debitul contului se inregistreaza:
– valoarea la pret de vanzare a marfurilor, produselor, semifabricatelor etc. livrate si serviciilor prestate, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta (701 la 708, 4427);
– valoarea bunurilor livrate sau serviciilor prestate, evidentiate anterior in contul „Clienti – facturi de intocmit“ (418);
– venituri inregistrate in avans sau de realizat, aferente perioadelor sau exercitiilor financiare urmatoare (472);
– valoarea avansurilor facturate clientilor (419, 4427);
– valoarea creantelor reactivate (754);
– valoarea ambalajelor care circula in sistem de restituire, facturate clientilor (419);
– valoarea despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate de terti (758);
– diferentele favorabile de curs valutar, aferente creantelor in valuta, inregistrate la finele lunii, respectiv la inchiderea exercitiului financiar (765);
– diferentele favorabile aferente creantelor exprimate in lei, a caror decontare se face in functie de cursul unei valute, inregistrate la finele lunii, respectiv la inchiderea exercitiului financiar (768);
– rezultatul favorabil provenit din corectarea erorilor contabile aferente exercitiilor financiare anterioare (117).

Cont 169 ,, Prime privind rambursarea obligatiunilor şi a altor datorii”

        Acest cont de activ se refera la imprumuturile pe termen lung,purtatoare de dobanda , si se utilizeaza in situatia in care suma rambursata in contul unei datorii este mai mare decat suma primita.Diferenta dintre cele doua sume se inregistreaza in cont 169 si trebuie amortizata printr-o suma rezonabila in fiecare exercitiu financiar astefel incat amortizarea integrala sa se realizeze la data de rambursare a datoriei ,nu mai tarziu.
Amortizarea difereintei se inregistraza in cont  6868 "Cheltuieli financiare privind amortizarea primelor de rambursare a obligatiunilor si a altor datorii",cu articolul contabil : 6868=169
In functie de natura imprumutului, se vor utiliza conturile :
-1691 Prime privind rambursarea obligaiunilor
-1692 Prime privind rambursarea altor datorii
     

Firmele si PFA-urile nu mai sunt obligate sa isi stampileze documentele

OG nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 540 din 20 iulie 2015 si intra in vigoare in in 23 iulie 2015.Persoanele juridice de drept public vor fi obligate in continuare sa aplice stampila pe documentele pe care le emit.

Art. V. -
(1) Persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum şi entităţile fără personalitate juridică nu au obligaţia de a aplica ştampila pe declaraţii, cereri sau orice alte documente depuse la instituţiile sau autorităţile publice.
(2) Persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum şi entităţile fără personalitate juridică nu au obligaţia de a aplica ştampila pe documente sau orice alte înscrisuri emise în relaţia dintre acestea.
(3) La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe se abrogă toate prevederile legale referitoare la obligaţia aplicării ştampilei de către persoanele şi entităţile prevăzute la alin. (1) şi (2).

Contul 625 Cheltuieli cu deplasari, detasari si transferari

Face parte din GRUPA 62 "CHELTUIELI CU ALTE SERVICII EXECUTATE DE TERTI".Este un cont de activ folosit pentru tinerea evidentei  cheltuielilor cu deplasarile, detasarile si transferarile personalulu.

In debitul contului inregistram :
-– sumele datorate sau achitate reprezentand cheltuieli cu deplasari, detasari si transferari (inclusiv transportul) (401, 408, 471, 512, 531, 532, 542);
– sume in curs de clarificare (473).

Concret in acest cont se inregistraza diurna acordata personalului salariat ,la efectuarea unei deplasari In contul 625 se inregistreaza suma deductibila conform codului fiscal (17 lei x 2,5 = 42,5 lei/zi  stabilita prin  Ordinul  MFP nr. 60/2015, publicat in Monitorul Oficial nr. 68, ) .Daca se acorda o suma mai mare ,diferenta nedeductibila o inregistram in contul 658. Nivelul legal al indemnizaţiei de deplasare în România în perioada 2004-2015:

-10,520lei/zi – 16 ianuarie 2004 – 31 dec. 2006 cf. HG 543/1995 modificată prin OMFP nr. 1817/2004
-13 lei/zi – 1 ianuarie 2007-27 ianuarie 2015 cf. HG nr.1860/2006
-17 lei/zi – 27 ianuarie 2015 până în prezent cf. OMFP nr. 60/2015 modifică anexa la HG nr.1860/2006

Ce contributii plateste angajatorul la salariul de 1050 lei brut minim ?

Retineri contributii salariat  fara persoana in intretinere ,la 1050 lei brut 
1 contributii asigurari pensii    (10,5%) = 110 lei
2.contributii asigurari sanatate (5,5%)  = 58 lei
3.contributii fond somaj          ( 0,5 %) =   5 lei
4 deducere personala de baza               = 250 lei          
5 impozit salariu = 6627 lei x16%         =100 lei

Baza de calcul a impozitului pe salariu se obtine din scaderea contributiilor si a deducerii personale de baza ,din salariul brut          
6 Salariul net = salariul brut-total contributii -impozit salariu = 777 lei

Legea pensiilor actualizata 2015

 Propunerea Legislativa pentru modificarea si completarea art. 55 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a fost aprobata si Legea nr. 155 din 18 iunie 2015 a fost publicata in Monitorul oficial nr. 444 din 22 iunie 2015.
Cititi totul aici

Pilda zilei

        Sultanul a visat intr-o noapte ca-si pierduse toti dintii .Vrand sa priceapa acest vis ,a chemat un talmaci sa-l desluseasca.Acesta i-a spus : ,,stapane, fiecare dinte cazut inseamna un membru al familiei tale, ce va muri ".Maniat, sultanul a pus sa fie biciuit talmaciul si a chemat altul. Al doilea i-a sous:,,marite stapane acest vis inseamna ca vei trai mai mult decat toti membrii familiei tale " Sultanul s-a inseninat si l-a trimis la trezorier sa-si primeasca recompensa . Trezorierul ii spune talmaciului: ,,dar tu i-ai spus acelasi lucru ca si predecesorul tau " .,,Ai dreptate ,dar i-am spus-o altfel" .Iata ce important este felul in care comunici.

Legea 151/2015 privind procedura insolventei persoanelor fizice. Insolventa persoanelor fizice

Scopul legii Art. 1
Scopul prezentei legi este instituirea unei proceduri colective pentru redresarea situatiei financiare a debitorului persoana fizica, de buna-credinta, acoperirea intr-o masura cat mai mare a pasivului acestuia si descarcarea de datorii, in conditiile prezentei legi.
citeste tot

Completarea registrului-jurnal de incasari si plati in cazul PFA platitor de TVA

Potrivit Ordinului 170/17.02.2015, Sectiunea a-2 a Modelele si normele de intocmire si utilizare a registrelor contabile REGISTRUL-JURNAL DE INCASARI SI PLATI (cod 14-1-1b) se mentioneaza:

In Registrul-jurnal de incasari si plati se inregistreaza atat operatiunile in numerar, cat si cele efectuate prin contul curent de la banca, la valoarea prevazuta in documentele justificative, inclusiv taxa pe valoarea adaugata,fara deosebire intre contribuabili platitori de TVA sau nu,deoarece sumele din Registrul de incasari si plati servesc la evidenta tuturor sumelor incasate si respectiv platite.

Taxa pe valoarea adaugata colectata (din facturile sau bonurile de casa emise) precum si tva deductibila  (de pe facturile primite de la furnizori) sunt evidentiate separat, prin jurnalele de vanzari si de cumparari .
In cazul sistemului real ,la calcului inpozitului pe venit , se iau in calcul SUMELE FARA TVA  ale veniturilor impozabile si ale cheltuielilor deductibile

Legea pensiilor s-a modificat

      Propunerea Legislativa (cititi aici ) pentru modificarea si completarea art. 55 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a fost adoptata de Camera Deputatilor cu 314 de voturi pentru si unul contra,aceasta fiind camera decizionala 
        Noile prevederi,care vot intra in vigoare dupa  promulgare si publicarea in Monitorul Oficial, modifica legea pensiilor astfel :
1.Grupa I de munca se recunoaste ca activitate desfasurata in conditii speciale pentru TOTI pensionarii care au minim 2 ani lucrati in cadrul acesteia.Inainte,stagiul minim de cotizare era de 6 ani  in grupa I

2.Stagiu de cotizare realizat in grupa I de munca - reducerea varstei standard de pensionare cu:

2 ani in grupa I de munca - 1 an
3 ani in grupa I de munca - 1 an si 6 luni
4 ani in grupa I de munca - 2 ani
5 ani in grupa I de munca - 2 ani si 6 luni
6 ani in grupa I de munca - 3 ani
7 ani in grupa I de munca - 3 ani si 6 luni
8 ani in grupa I de munca - 4 ani
9 ani in grupa I de munca - 4 ani si 6 luni
10 ani in grupa I de munca - 5 ani
11 ani in grupa I de munca - 5 ani si 6 luni
12 ani in grupa I de munca - 6 ani
13 ani in grupa I de munca - 6 ani si 6 luni
14 ani in grupa I de munca - 7 ani
15 ani in grupa I de munca - 7 ani si 6 luni
16 ani in grupa I de munca - 8 ani
17 ani in grupa I de munca - 8 ani si 6 luni
18 ani in grupa I de munca - 9 ani
19 ani in grupa I de munca - 9 ani si 6 luni
20 ani in grupa I de munca - 10 ani
21 ani in grupa I de munca - 10 ani si 6 luni
22 ani in grupa I de munca - 11 ani
23 ani in grupa I de munca - 11 ani si 6 luni
24 ani in grupa I de munca - 12 ani
25 ani in grupa I de munca - 12 ani si 6 luni
26 de ani si peste - 13 ani

Declaratii cu termene in iunie 2015

Miercuri, 10 iunie
Depunerea Declaratiei de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul persoanelor impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care in cursul unui an calendaristic nu depasesc plafonul de scutire prevazut la art.152 din Codul fiscal Formular 096

Persoanele impozabile, inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din C.F., care nu au depasit plafonul de scutire si care doresc sa fie scoase din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA.
C.F. Art. 152 alin. (7) si OPANAF 1768/2012
Luni, 15 iunie
Depunerea Situatiei eliberarilor pentru consum de tigarete/tigari si tigari de foi in luna ... anul Formular (anexa 31^1)

Antrepozitarii autorizati, destinatarii inregistrati sau importatorii autorizati pentru produse din grupa tutunului prelucrat
C.F. art. 206^15 alin. (7) si HG 44/2004 pct. 77^1 alin. (1)

HG 367/2015 noi modificari ale Normelor de aplicare ale codului fiscal,venituri scutite pentru persoanele cu grad de handicap

a) Veniturile din activităţi independente, realizate în mod individual şi/sau într-o formă de asociere, de către persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat sunt scutite de impozit pe venit. Scutirea se aplică pentru veniturile realizate începând cu data încadrării contribuabilului în gradul de handicap grav sau accentuat, conform documentelor justificative.Pentru aplicarea scutirii, contribuabilii au obligaţia să depună  la organul fiscal competent documentele care atestă încadrarea în gradul de handicap grav sau accentuat. Documentele vor fi prezentate în original şi în copie, organul fiscal competent păstrând copia după ce verifică conformitatea cu originalul
        Venitul net ( venit brut – impozitul calculat) din activităţi independente desfăşurate de persoana fizică cu handicap grav sau accentuat se reduce proporţional cu numărul de zile calendaristice pentru care venitul este scutit de la plata impozitului.

b) Veniturile din salarii realizate de către persoanele fizice cu handicap grav sau accentuat sunt scutite de impozit pe venit.Scutirea se acorda doar în cazul în care persoana cu handicap depune la angajatorul/plătitorul de venituri, respectiv la organul fiscal competent, documentele care atestă încadrarea în gradul de handicap grav sau accentuat. Acestea vor fi prezentate în original şi în copie, angajatorul/plătitorul de venituri, respectiv organul fiscal competent păstrând copia după ce verifică conformitatea cu originalul.

15 mai 1838,ziua de nastere a lui Nicolae Grigorescu

  • 1838: Nicolae Grigorescu, pictor român (d. 1907)..Nicolae Grigorescu (n. 15 mai 1838Pitarujudețul Dâmbovița, d. 21 iulie 1907Câmpina) este primul dintre fondatorii picturii române moderne, urmat de Ion Andreescu și Ștefan Luchian. Nicolae Grigorescu a devenit un simbol pentru tinerele generații de artiști care, în primele decenii ale secolului al XX-lea, căutau să identifice și să aducă la lumină valorile spiritualității românești. Cititi mai mult aici
Alte personalitati ale zilei ::

Bacsisul,conform OUG 8/2015.Definitie si monografie,impozitare

      UPDATE :Ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a anuntat ca bacsisul nu va mai fi impozitat, prevederile intrate in vigoare in urma cu doar o saptamana urmand a fi eliminate din ordonanta de urgenta a Guvernului, pana cel tarziu la 1 iunie.

 Definitie :bacsis =  orice suma de bani oferita in mod voluntar de client, in plus fata de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de catre operatorii economici, precums si restul dat de vanzator clientului si nepreluat de acesta in mod voluntar.
        Acesta se justifica prin datele inscrise in documentele emise cu aparatele de marcat electronice fiscale si se evidentiaza pe un bon fiscal distinct.
        Firmele decid, prin Regulamentul de ordine interioara, daca bacsisul ramane la dispozitia lor sau constituie o sursa de alte venituri care se distribuie salariatilor. Daca bacsisul se distribuie salariatilor, acesta nu poate fi asimilat unei livrari de bunuri sau unei prestari de servicii.ROI  se pastreaza la locul de instalare al aparatului de marcat electronic fiscal in vederea prezentarii organelor de control.
       Sumele provenite din incasarea bacsisului se inregistreaza in contabilitate la alte venituri, iar sumele distribuite salariatilor se inregistreaza pe seama cheltuielilor, potrivit reglementarilor contabile.(art 2 alin. (6)  din OUG nr. 8 /2015)
 Pentru bacsis nu vor fi oprite TVA si contributii sociale,conform  declaratiilor de presa sustinute de Executiv saptamana trecuta.Ordonanta nu include si aceste prevederi in mod explicit .Dar nefiind vorba de o livrare sau o prestare de serviciu ,ci de o suma oferita in mod voluntar de client ,peste contravaloarea acestora,bacsisul nu intra sub incidenta TVA ,de exemplu .

ANAF a publicat modelul registrului de bani personali

Ministerul Finantelor Publice a publicat recent modelul de Registru de bani personali (bacsis), printr-un proiect de ordin aflat in dezbatere publica. Sunt incluse in proiect si regulile de completare a registrului.
In prima parte a proiectului se mentioneaza ca operatorul economic are obligatia constituirii registrului de bani personali prevazut la art. 4 alin.(12) lit.i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completa.
Odata cu noile prevederi, toti operatorii economici care folosesc case de marcat vor inregistra sumele detinute de angajati intr-un registru de bani personali, conform OUG 8/2015.
"Registrul de bani personali prevazut la art. 4 alin. (12) lit. i) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, se completeaza ...
Mai multe detalii aici ›

29 aprilie 1868 anul infiintarii Filarmonicii Romane,,,George Enescu "

  • 1868: S-a înființat Filarmonica Română, care poartă numele lui George EnescuFondată în anul 1868, „Societatea Filarmonică Română”, sub conducerea lui Eduard Wachmann, avea ca scop organizarea unei orchestre simfonice permanente, în vederea propagării culturii muzicale și popularizării capodoperelor muzicii clasice. Sub bagheta inițiatorului său, „Societatea Filarmonică Română” a organizat primul concert în luna decembrie a aceluiași an.
Odată cu inaugurarea palatului Ateneului Român, la 5 martie 1889, concertele au început să se desfășoare în acest loc, așa cum se întâmplă și în prezent, Ateneul Roman devenind emblemă a culturii românești și sediu al Filarmonicii. Lui Wachmann, care a condus prima orchestra simfonică permanentă până în 1907, i-a succedat Dimitrie Dinicu (1868-1936), iar acestuia, din 1920, George Georgescu (1887-1964), dirijor remarcabil, elev al lui Arthur Nikisch și Richard Strauss. În perioada directoratului lui George Georgescu, repertoriul s-a modernizat, iar Filarmonica a intrat în circuitul muzical internațional prin participarea la primele turnee peste hotare și invitarea unor mari personalități ale lumii muzicale interbelice precum: Jacques Thibaud, Pablo Casals, Igor Stravinski, Enrico Mainardi, Alfred Cortot, Maurice Ravel, Richard Strauss, Yehudi Menuhin sau Herbert von Karajan.

Corectarea declaratiilor 394 si 300 in cazul omiterii inregistrarii unei facturi

Daca ati omis inregistrarea unei facturi ,indiferent de an,atunci iata cum trebuie sa procedati 
Exemplu : in luna martie 2014 se constata omiterea inregistrarii unei facturi in contabilitate,din luna martie 2013.
-Corectati decontul de tva (declaratia 300) pe luna martie 2013  la randul 30 regularizari de taxa dedusa,daca este o factura de furnizor sau la randul 16 regularizari de taxa colectata si sa solicitati la ANAF corectarea acestuia..
- Depuneti din nou declaratia 394,corecta, pe luna martie 2013 .Pentru 394 nu exista rectificativa 
Daca factura omisa este o factura de venituri sau de cheltuieli ,recalculati impozitul pe profit si depuneti o declaratie 710 cu impozitul corect si o declaratie 101 rectificativa .
Deoarece erorile apartin exercitiului financiar anterior ,corectiile trebuie inregistrate in contul 1174 ,,Rez.reportat prov.din corectarea erorilor contabile".Acesta se utilizează contul 1174 în aceleaşi condiţii în care s-ar utiliza conturile din clasa 600 şi 700. Dar nu are loc o închidere a  conturilor de venituri şi cheltuieli, similar operaţiunii efectuate prin creditul sau debitul contului 121. Pur şi simplu, contul 1174 rămâne cu un sold debitor sau cu un sold creditor care reprezintă rezultatul contabil al corectării erorilor de natură contabilă. Corectiile trebuie mentionate in notele explicative ale bilantului pe 2014 si in situatiile financiare .Pentru erorile din acelasi an (2014) nu mai utilizati cont 1174 .Corectati doar declaratiile .

21 aprilie ,ziua de nastere a Tatianei Stepa

  • 1963: Tatiana Stepa, compozitoare și interpretă română de muzică folk (d. 2009).A vazut lumina zilei in  Lupenijudețul Hunedoara. Se face cunoscuta publicului in septembrie 1982, cand a debutat în Cenaclul Flacăra cu un cântec numit "Și-am să-mi fac o doină(versuri Adrian Gavrila)", rămânând în componența acestuia până în anul 1985, după care, din anul 1992 până în anul 1996, a fost membră a Cenaclului "Totuși Iubirea", participând la peste 2.000 de spectacole, atingând un maxim de 50.000 de spectatori la un concert aniversar de la Galați
        După interdicția din 1985 a "Cenaclului Flacăra" și a ei ca artistă, a lucrat vreme de 11 ani la mina Lupeni, apoi, ca tehnoredactor de carte, la București. Sa lasam muzica sa ne incante .Sursa youtube 

OUG 6/2015 privind modificarea si completarea Codului fiscal

       Incepand cu data de 1 iunie 2015, extinderea aplicarii cotei reduse de TVA de 9% pentru livrarea urmatoarelor bunuri: alimente, inclusiv bauturi, cu exceptia bauturilor alcoolice,destinate consumului uman si animal, animale si pasari vii din specii domestice, seminte, plante si ingrediente utilizate in prepararea alimentelor,produse utilizate pentru a completa sau inlocui alimentele, precum si pentru serviciile de restaurant si de catering, cu exceptia bauturilor alcoolice. Ordonanta mai are si alte modificari ale codului fiscal ,privind :
-Venituri din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal
- Stabilirea plăţilor anticipate de impozit .Se introduce un nou alineat
Declaraţia privind venitul realizat -art 83 se modifica alineatul 3
Cititi actul normativ aici cu toate modificarile

Codul fiscal actualizat si cu aceasta ordonanta de aici

20 aprilie ,ziua de nastere a lui Carol I,primul rege al Romaniei

  • 1839Carol I, primul rege al României (d.1914)  , pe numele său complet Karl Eitel Friedrich Zephyrinus Ludwig von Hohenzollern-Sigmaringen,,a fost domnitorul, apoi regele României, care a condus Principatele Române și apoi România după abdicarea forțată de o lovitură de stata lui Alexandru Ioan Cuza.In cei 48 de ani de domnie(cea mai lungă domnie din istoria statelor românești), Carol I a obținut independența țării, datorită căreia i-a și crescut imens prestigiul, a redresat economia, a dotat România cu o serie de instituții specifice statului modern și a pus bazele unei dinastii. A construit în munții Carpați castelul Peleș, care a rămas și acum una dintre cele mai vizitate atracții turistice ale țării. După războiul ruso-turc (1877-1878), România a câștigat Dobrogea (dar a pierdut sudul Basarabiei), iar Carol a dispus ridicarea podului peste Dunăre, între Fetești și Cernavodă, care să lege noua provincie de restul țării..

Declaratii cu termen pana la sfarsitul lunii aprilie 2015

27 aprilie 2015


-   Plata impozitului reţinut la sursă în luna precedentă  face de către  plătitorii de următoarele venituri:
- din drepturi de prop. intelectuală;
- din contracte/ convenţii civile şi de agent;
- expertiză contabilă şi tehnică, judiciară şi extrajudiciară;
- obţ. de o pers. fizică dintr-o asociere cu o pers. juridică care nu generează o pers. jur.
- din premii şi jocuri de noroc
- obţ. de nerezidenţi
- din alte surse
C.F.art. 52 alin. (3)art. 52^1 alin. (1) şi (4)art. 77 alin. (6)art. 79 alin. (3)art. 116 alin. (4) şi (5)art. 116 alin.(5)

-Efectuarea plăţii anticipate privind impozitul pe profit,   aferentă trim. I 2015. Contribuabilii care aplică sistemul de declarare şi plată a impozitului pe profit anual, cu plăţi anticipate efectuate trimestrial C.F. art. 34 alin. (8)  si contribuabilii prevăzuţi la art. 13 lit. c) - e) C.F. art. 34 alin. (5) lit. c)

-Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat Formular 100  Contribuabilii prevăzuţi în OPANAF 3136/2013,  anexa 2, cap. I, subcap. 1, par. 1.1. OPANAF 3136/2013 
- Depunerea Declaraţiei privind distribuirea între asociaţi a veniturilor şi cheltuielilor aferente trimestrului precedent Formular 104   .Declaraţia cuprinde informaţii privind asociaţii persoane juridice străine şi/sau persoane fizice. Se foloseşte programul pus la dispoziţie gratuit de Ministerul Finanţelor Publice. Se depune la organul fiscal competent, în format PDF, cu fişier XML ataşat, pe suport CD, însoţit de formatul hârtie, semnat şi ştampilat conform legii .
-Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate Formular 112  

-Depunerea Declaraţiei privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obţinute de către persoanele fizice care desfşoară activitate în România şi de către persoanele fizice române  angajate ale misiunilor diplomatice şi posturilor consulare acreditate în România pentru luna precedentă  Formular 224

-Depunerea Decontului de taxă pe valoarea adăugată Formular 300

Prevederi privind deseurile

Firmele care vand echipamente electrice si electronice, obligate sa informeze clientii despre colectarea deseurilor. In caz contrar, risca amenzi de pana la 50.000 de lei

Intocmirea si depunerea situatiilor financiare si a Raportarilor anuale pentru anul 2014 la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice

Entitatile prevazute la art. 1 alin. (1) - (4) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de forma de organizare, forma de proprietate #i de reglementarile contabile aplicabile, inclusiv in situatia fuziunii, divizarii sau lichidarii acestora, in conditiile legii, au obligatia sa intocmeasca si sa depuna Situatii financiare anuale sau Raportari contabile anuale, dupa caz, incheiate la 31 decembrie 2014, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, la urmatoarele termene:

Situatii financiare anuale:

- societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, subunitati din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate, cu exceptia subunitatilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European, sediile permanente desemnate prevazute la art. 7 din OMFP nr. ......cititi mai departe aici

Cand concedierea este ilegala ?

Situatii in care nu ai voie sa concediezi salariatii:
a) pe durata incapacitatii temporare de munca, stabilita prin certificat medical conform legii;
b) pe durata suspendarii activitatii ca urmare a instituirii carantinei;
c) pe durata in care femeia salariata este gravida, in masura in care angajatorul a luat cunostinta de acest fapt anterior emiterii deciziei de concediere;
d) pe durata concediului de maternitate;
e) pe durata concediului pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani;
f) pe durata concediului pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pentru afectiuni intercurente, pana la implinirea varstei de 18 ani;
g) pe durata exercitarii unei functii eligibile intr-un organism sindical, cu exceptia situatiei in care concedierea este dispusa pentru o abatere disciplinara grava sau pentru abateri disciplinare repetate, savarsite de catre acel salariat;
h) pe durata efectuarii concediului de odihna.
Citeste mai mult clic aici

Modificari privind operatiunile de incasari si plati in numerar. Legea 70 din 09 aprilie 2015

Cititi legea aici
-operatiunile de incasari si plati efectuate de persoane juridice, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale, liber profesionisti, persoane fizice care desfasoara activitati in mod independent, asocieri si alte entitati cu sau fara personalitate juridica de la/catre oricare dintre aceste categorii de persoane se vor realiza numai prin instrumente de plata fara numerar.
- sunt interzise incasarile fragmentate in numerar de la beneficiari pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5.000 lei si, respectiv, de 10.000 lei, in cazul magazinelor de tipul cash and carry, precum si fragmentarea facturilor pentru o livrare de bunuri sau o prestare de servicii a caror valoare este mai mare de 5.000 lei, respectiv de 10.000 lei

- sunt interzise platile fragmentate in numerar catre furnizorii de bunuri si servicii pentru facturile a caror valoare este mai mare de 5.000 lei si, respectiv, de 10.000 lei, catre magazinele de tipul cash and carry. Facturile cu valori care depasesc plafonul de 5.000 lei, de la furnizorii de bunuri si servicii, respectiv de 10.000 lei, de la magazinele de tipul cash and carry, pot fi achitate astfel: 5.000 lei/10.000 lei in numerar, suma care depaseste acest plafon putand fi achitata numai prin instrumente de plata fara numerar.

-plati din avansuri spre decontare, in limita unui plafon zilnic de 5.000 lei, stabilit pentru fiecare persoana care a primit avansuri spre decontare. La data acordarii avansurilor spre decontare, sumele aferente intra in calculul plafonului zilnic prevazut

- operatiunile de incasari in numerar de la persoane fizice, reprezentand cesiuni de creante, primiri de imprumuturi sau alte finantari, precum si contravaloarea unor livrari de bunuri sau a unor prestari de servicii se efectueaza in limita unui plafon zilnic de 10.000 lei de la o persoana. Sunt interzise incasarile fragmentate de la o persoana, pentru aceste operatiuni de incasari in numerar cu o valoare mai mare de 10.000 lei, precum si fragmentarea tranzactiilor reprezentand cesiuni de creante, primiri de imprumuturi sau alte finantari, respectiv fragmentarea unei livrari de bunuri sau a unei prestari de servicii, cu valoare mai mare de 10.000 lei. Aceste prevederi nu se aplica in cazul livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii care se efectueaza cu plata in rate, in conditiile in care sunt incheiate cu persoanele fizice contracte de vanzare- cumparare cu plata in rate, conform legii.

Propunere legislativa -Asociatiile de administratori ar putea angaja persoane fizice ca administratori in baza unei conventii civile. Dispar contractele de munca?

Pentru reducerea birocratiei la Asociatiile de locatari si reducerea costurilor,se propune posibilitatea angajarii pe baza conventiilor civile .

Persoanele fizice ar putea sa lucreze ca administratori de bloc in baza unei conventii civila. In mod concret, persoanele fizice ar putea lucra ca administratori de bloc in baza conventiilor civile incheiate cu asociatiile de proprietari, nu in baza contractelor individuale de munca, conform unui proiect de act normativ care se afla pe ordinea de zi a sedintelor Camerei Deputatilor.
"Incheierea de contracte de munca la o asociatia de proprietari presupune  ... 

.....Cititi mai departe Detalii