Formularul 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica.
Declaratii fiscale cu termen iunie 2022
Contul 457 | Dividende de plată
Este un cont de pasiv prin care se ţine evidenţa dividendelor datorate acţionarilor/asociaţilor corespunzător aportului la capitalul social.
În creditul contului 457 „Dividende de plată” se înregistrează:
– dividendele datorate acţionarilor/asociaţilor din profitul realizat în exerciţiile precedente (117).– sumele achitate acţionarilor/asociaţilor, reprezentând dividende datorate acestora (512, 531);
– impozitul pe dividende (446);
– sumele lăsate temporar la dispoziţia entităţii, reprezentând dividende (455);
– sume reprezentând dividende datorate acţionarilor/ asociaţilor, prescrise potrivit legii (758).
Suntem credinciosi cu adevarat ? Sau suntem doar religiosi ?
Daca ar fi sa ne luam dupa numarul mare de oameni care vin la biserica in zilele de mare sarbatoare crestina,am spune ca suntem credinciosi. In realitate foarte multi,ca sa nu zic majoritatea,dintre acestia se duca la biserica,ori la sfintele moaste ca sa il imbuneze pe Dumnezeu atunci cand ii loveste un necaz ori o boala, sau cand sunt batrani si vor sa se apropie mai mult de credinta spre iertarea pacatelor,sau la nunti botezuri si inmormantari. In restul timpului nu prea mergem la biserca, duminica si nu ne prea intereseaza randuielile bisericesti. Dumezeu,Iisus, si Sfantul Duh raman ,in mintea noastra, ceva abstract,care se afla acolo sus ca sa ne vegheze si sa ne ajute la nevoie. Nu spun ca trebuie sa fii habotnic,sa stai numai in rugaciuni si in post. Pledez impotriva ipocriziei in credinta si pentru tratarea Domnului ca pe un prieten caruia ii mai treci din cand in cand pragul casei,si nu doar cand ii ceri ceva .Daca nu facem asta,suntem doar religiosi, la nevoie,nu suntem credinciosi.
Scoaterea din evidenta a mijloacelor fixe
- prin scoaterea din funcţiune;
- prin vanzare;
- prin donaţie;
- prin aport in natura la capitalul altor entitaţi economice;
- prin lipsa la inventar.
Contul 108 "Interese care nu controleaza"
Contul 108 "Interese care nu controlează" se utilizează numai în situaţiile financiare consolidate.Consolidarea conturilor vizează politicile contabile privind prelucrarea, întocmirea și prezentarea situațiilor financiare anuale la nivelul unui grup de societăți(societatea-mamă și filiale, societățile controlate în comun și cele asociate).
Contul 108 "Interese care nu controlează" este un cont bifuncţional ce se foloseşte pentru evidenţierea intereselor care nu controlează.
În cazul în care acțiunile sau părțile sociale în filialele incluse în consolidare sunt deținute de alte persoane decât filialele respective, suma atribuibilă acelor acțiuni sau părți sociale trebuie prezentată separat în bilanțul consolidat, la elementul „Interese care nu controlează”. Interesele care nu controlează trebuie prezentate în bilanțul consolidat în capitalurile proprii, separat de capitalurile proprii ale societății-mamă
În creditul contului 108 "Interese care nu controlează" se înregistrează partea din rezultatul favorabil al exerciţiului financiar şi celelalte capitaluri proprii ale filialei, atribuită unor interese care nu sunt deţinute de către societatea-mamă, direct sau indirect.
În debitul contului 108 "Interese care nu controlează" se înregistrează partea din rezultatul nefavorabil, atribuită unor interese care nu sunt deţinute de către societatea-mamă, direct sau indirect.
Precizari ANAF cu privire la Ordonanța de urgență privind unele măsuri fiscale, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală
Cu privire la Ordonanța de urgență privind unele măsuri fiscale, precum și pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, adoptată astăzi de Guvernul României, menționăm următoarele:
Prin actul normativ sunt aduse o serie de modificări și completări Legii nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală necesare pentru reglementarea obligației de raportare de către furnizorii de servicii poștale a informațiilor specifice referitoare la trimiterile poștale pentru care destinatarul achită expeditorului, prin intermediul rețelei poștale, contravaloarea bunului livrat.
Scopul acestei modificări legislative este atât prevenirea și combaterea evaziunii fiscale din domeniul comerțului on-line, cât și protejarea intereselor cumpărătorilor.
Prin această măsură se urmărește identificarea beneficiarilor reali care eludează taxele și impozitele datorate, prin încasarea sub formă de rambursuri prin intermediul furnizorilor de servicii poștale, a veniturilor obținute din tranzacții efectuate în mediul on-line.
Prin stabilirea realității relației comerciale dintre cumpărătorul și vânzătorul implicați în comerțul online, ANAF poate avea acces la confirmarea cel puțin a beneficiarului, care are interesul direct să primească factură fiscală și să beneficieze astfel de garanția legală și indirect să determine plata taxelor și impozitelr aferente veniturilor încasate de vânzător din comercializarea produselor respective.
Subliniem faptul că datele colectate respectă normele constituționale privind viața intimă, familială și privată, precum și secretul corespondenței, fără a se referi la conținutul coletului. De altfel, în scopul exercitării atribuţiilor sale legale specifice de prevenire și combatere a evaziunii fiscale, ANAF prelucrează curent date cu caracter personal cu respectarea întocmai a prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.
Mai mult, potrivit art. 11 din Codul de procedură fiscală, personalul ANAF este obligat să păstreze secretul asupra informațiilor de care a luat cunoștință ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu, iar aceste informații se referă inclusiv la cele obținute din declarații ori documente prezentate de contribuabili/plătitori sau terți. Ordonanța de urgență intră în vigoare odată cu publicarea în Monitorul Oficial al României, iar transmiterea datelor se va realiza ulterior adoptării ordinului președintelui ANAF, în care va fi prevăzut modelul declarației.
sursa ANAF
Dobanda de referinta si ROBOR
Ratele de referinţă sunt calculate de un organism independent, cel mai adesea pentru a reflecta costul împrumuturilor pe diferite piețe. Mai pe înţeles ,dobânda de referinţă (calculată de BNR) reprezintă dobânda pe care o iau în considerare băncile atunci când acordă împrumuturi firmelor şi populaţiei sau când se împrumută ele de la alte bănci sau atrag fonduri de pe piaţa financiară etc .Pentru combaterea inflaţiei ,rata dobânzii de referinţă ar trebui să fie cel puţin egală cu rata inflaţiei .Pentru a scumpi împrumuturile şi a impidica punerea de bani suplimentari în circulaţie şi a scumpi creditele deja existente şi atragerea de bani suplimentari din circulaţie.
Marţi, 10 mai, BNR are o nouă şedinţă de politică monetară, unde piaţa se aşteaptă la o creştere a dobânzii de referinţă de la 3% direct la 4%, şi nu la 3,5%, având în vedere că pasul de creştere de până acum al Băncii Naţionale era de 0,5%.
Deja băncile au inclus această creştere a dobânzii pe piaţa interbancară, unde ROBOR la trei luni, cel mai urmărit indicator, a crescut vineri la 5,2%. În martie inflaţia a fost în România de 10,15%, iar pentru lunile următoare piaţa se aşteaptă la o inflaţie de 12-13%, dacă nu chiar 15% având în vedere creşterile de preţuri din economie. Oricum, dacă nu ar fi fost plafonarea preţurilor la energie şi gaze, inflaţia ar fi fost deja peste 15%, cel mai ridicat nivel din ultimii 20 de ani.
Atâta timp cât lumea îşi păstrează locul de muncă şi salariul întreg, explozia inflaţiei şi ratele mai mari la bancă pot fi plătite. Bineînţeles că băncile încearcă să tragă de timp cu creşterea dobânzilor pentru a nu pune şi mai mult paie pe foc, având în vedere scăderea economică.
Mă revoltă politica băncilor faţă de cetăţenii care îşi ţin banii în bancă ,fie sub forma de cont de economii ,fie sub forma de conturi curente ,pentru că dobânda laelei (care ,practic împrumută băncile ) este infimă sau inexistentă .Cu alte cuvinte ,aceia care economisesc pierd bani şi sunt expuşi riscului devalorizării acestora sub presiunea inflaţiei .
Despre inflaţie,pe larg ,într-o postare viitoare .
Finch 2021
Am vazut recent filmul Finch care ne spune povestea a 4 personaje: doi roboti ,un om si un caine nevoiti sa traiasca intr-o lume distrusa de de un soare devenit brusc nociv pentru formele de viata. E o poveste despre umanitate, prietenie si solidaritate,valori pe care,putinii oameni ramasi ,le pierdusera,fiind manati acum doar de instincul de supravietuire . Pelerinajul celor patru personaje spre un loc in care mediul era inca bun ne arata ,pe alocuri si cu putin umor, procesul de umanizare a robotului Jeff care intelege pana la sfarsit care e rostul crearii lui de catre Finch si intelege ce inseamna viata si trairile ei .
Ordonanta de Urgenta nr. 153/2020 reduceri ale impozitului pe profit, pe veniturile microintreprinderilor si impozitului specific
Prin OUG 153/2020 s-au reglementat reduceri ale impozitului pe profit, pe veniturile microintreprinderilor şi impozitului specific.Acestea se aplică în perioada 2021- 2025.
I. Principalele prevederi referitoare la reduceri de impozite:
1. Contribuabilii plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare și plată prevăzut la art. 41 din din Codul fiscal, contribuabilii plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor potrivit titlului III din Codul fiscal, precum și contribuabilii care intră sub incidența prevederilor Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități, cu completările ulterioare, beneficiază de reduceri ale impozitului pe profit anual/impozitului pe veniturile microîntreprinderilor/impozitului specific unor activități, astfel:
a) 2%, în cazul în care capitalul propriu contabil, prezentat în situațiile financiare anuale, respectiv în raportările contabile anuale pentru sediile permanente ale persoanelor juridice rezidente în state aparținând SEE, în anul pentru care datorează impozitul, este pozitiv. Pentru contribuabilii care, potrivit prevederilor legale, au obligația constituirii capitalului social, capitalul propriu contabil trebuie să îndeplinească concomitent și condiția de a fi la nivelul unei valori cel puțin egale cu jumătate din capitalul social subscris.
Firmele inscrise in Registrul Comertului cu activitate suspendata nu vor mai avea obligatii declarative
Firmele inscrise in registrul comertului cu activitate suspendata nu au obligatia depunerii declaratiilor fiscale pentru perioada in care se afla in inactivitate temporara, incepand cu data de a lunii urmatoare inscrierii mentiunii privind inactivitatea temporara in registrul comertului. Insa vor ramane in vigoare obligatiile aferente activitatii desfasurate anterior inregistrarii inactivitatii temporare/suspendarii.
Atentie! Toate aceste prevederi expira la data reluarii activitatii sau la implinirea unui termen de 3 ani de la data inregistrarii, in registrul comertului, a mentiunii privind inactivitatea temporara sau a mentiunii privind suspendarea activitatii in registrul contribuabililor.
Legea trebuie sa fie publicata in Monitorul Oficial pentru a putea fi aplicata.
Divortul la notar in 2022: Acte necesare si procedura 2022
Se poate divorta rapid si la notar sau la oficiile de stare civila, conform reglementarile prevederilor Mici Reforme a Justitiei. "Daca sotii sunt de acord cu divortul si nu au copii minori, nascuti din casatorie sau adoptati, ofiterul de stare civila ori notarul public de la locul casatoriei sau al ultimei locuinte comune a sotilor poate constata desfacerea casatoriei prin acordul sotilor, eliberandu-le un certificat de divort", se specifica in lege. Simplu si eficient, in doar 30 de zile
Actele necesare pentru divort la notar in 2022 sunt:
- certificatele de nastere ale sotilor,
- documentele de identitate,
- certificatul de casatorie (original si copie legalizata)
- o declaratie notariala privind ultima locuinta comuna.
Cum sa repari Revisal dupa update de Windows.
Eroare la validare : could not instantiate CacheProvider: NHibernate.Caches.SysCache.SysCacheProvider, NHibernate.Caches.SysCache, Version=3.1.0.4000, Culture=neutral, PublicKeyToken=6876f2ea66c9f443
Rezolvarea ei este urmatoarea:
- Intri in Control Panel
- Programs
- Program and Features
- Turn windows features on and off
- Apasat pe + la .Net Framework 4.8 Advanced Services
- Apasat pe + la WCF Services
- Bifat HTTP Activation
Legea 353: vanzatorul suporta cheltuielile pentru produsele returnate
Legea nr. 353/2018 a fost publicata in Monitorul Oficial, asadar returnarea unui produs cumparat nu se va mai face pe banii clientului, ci vanzatorul va suporta cheltuielile aferente. Totodata, regasim si modificari privind garantia.
cititi tot articolul la e-juridic.manager.ro
Ordinul de plata multiplu electronic a fost actualizat pe 8 decembrie 2021
Ordinul de plata multiplu electronic (OPME) poate fi utilizat din 21 aprilie 2020, pentru a efectua plati online din trezorerie. Pe site-ul Finantelor a fost publicata recent o noua versiune (V18) a F1129. Formularul se depune on-line prin Sistemul national de raportare FOREXEBUG de catre institutiile publice si, respectiv, prin portalul e-guvernare.ro de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice.
Salariul minim brut in 2022
- salariul de baza minim brut → stabilit la suma de 2.550 lei lunar, pentru un program normal de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand 15,239 lei/ora, potrivit H.G. nr. 1.071/2021.
Salariul minim diferentiat pentru studiile superioare - 2.350 de lei, nu mai este luat in calcul pentru anul urmator.
LEGE nr. 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie
Definirea ”clientului vulnerabil” este data de Legea 226/2021, care ia in calcul urmatoarele criterii: venit, varsta, sanatate si izolare.
Masurile de protectie sociala de tip financiar disponibile pentru clientul vulnerabil, asa cum este el definit in lege, sunt:
AJUTORUL PENTRU INCALZIRE PENTRU PERIOADA RECE
Ajutorul pentru incalzire se poate acorda, pentru perioada 1 noiembrie 2021 – 31 martie 2022, atat pentru energie electrica, cat si pentru gaze naturale, in functie de sistemul de incalzire utilizat.
Schema de ajutor clic aici
SUPLIMENT DE ENERGIE
Suplimentul pentru energie este o suma fixa, acordata tot timpul anului, in functie de sursele de furnizare a energiei utilizate.
Poti fi considerat a fi client vulnerabil daca te incadrezi doar in aceste patru categorii:
Motive de venit: familia/persoana singura al carui venit mediu lunar se incadreaza in limitele legii: 1.386 lei/persoana in familie si 2.053 lei – persoana singura).
Motive de varsta: persoanele singure care au implinit varsta standard de pensionare.
Motive de sanatate: persoanele care depind de aparate electrice pentru a ramane in viata/ restrictionare mobilitate/deplasare; persoane cu nevoi de comunicare si informare specific in conditiile legii 448/2006 republicata.
Motive de izolare: familii/persoane singure a caror locuinte se afla in zone izolate/ asezari informale conform Legii 350/2001.
Proiect de ordin care propune introducerea de noi conturi in planul de conturi .
Modificari propuse : introducere de noi conturi .
- 6051 „Cheltuieli privind consumul de energie”;- 6052 „Cheltuieli privind consumul de apa”;
Toti pensionarii Romaniei vor avea un venit de CEL PUTIN 2.200 de lei, din ianuarie 2022.Nou. salariu minim in 2022.
Ministrul Muncii, Marius Budai, vine cu o promisiune fara precedent pentru pensionarii Romaniei. Conform acestuia, niciun pensionar din tara nu va primi mai putin de 2.200 de lei in luna ianuarie. Aproximativ 2.500.000 de pensionari din Romania nu vor avea in luna ianuarie un venit mai mic de 2.200 de lei. Sprijinul va creste pentru cei cu pensie de 1.600 de lei, pana in valoarea de 1.000 de lei. Cei cu pensie de 1.000 de lei vor incasa 1.200 de lei, astfel incat cu pensia sa aiba 2.200 lei. Punctul de pensie va creste cu 10% de la 1 ianuarie 2022.Valoarea punctului de pensie va creste, incepand cu 1 ianuarie 2022, de la 1.442 de lei, cat este in acest moment, la 1.586 de lei, potrivit unui OUG publicat miercuri în Monitorul Oficial. Totodata, pensia minima va creste, de la începutul anului viitor, de la 800 de lei, cât este în prezent, la 1.000 de lei. Salariul minim brut pe economie va fi de 2.550 de lei pe lună si se aplica începand cu 1 ianuarie 2022, reiese din HG nr. 1.071 din 2021, publicata marti in Monitorul Oficial.Tot in acest act normativ se prevede renuntarea la salariul minim brut pe economie pentru angajatii cu studii superioare ,cu vechime de cel putin 1 an in domeniul studiilor .
Declaratia privind beneficiarul real 2021
Documentr necesare :
Cererea de depunere a declarației privind beneficiarii reali (original) (descarca de aici)
Declarație privind beneficiarul real al persoanei juridice (original) - (înscris sub semnătură privată);
(descarca de aici )
Actul de identitate a solicitantului (reprezentantul legal al persoanei juridice sau împuternicitul acesteia) - (copie);
Dacă este cazul, împuternicire specială (în formă autentică), avocațială sau delegație pentru persoanele desemnate să îndeplinească formalitățile legale (original).
Conform OUG 111/2020 (text aici
Art. I. - > Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și combaterea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 18 iulie 2019, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
923. La articolul 56, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(4) Declarația anuală se depune la oficiul registrului comerțului în care este înmatriculată persoana juridică în termen de 15 zile de la aprobarea situațiilor financiare anuale[/u], iar dacă intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declarația se depune în termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit."
Comunicatul ONRC aici
Update :27.05.2021 " noul termen de depunere este 1.octombrie 2021.
Update : 21.07.2021 :Declaratia de beneficiar se mai depune DOAR in 2021 intr-un format simplificat,de o pagina si jumatate si nu mai trebuie insotita de cererea pentru depunerea declaratiei de beneficiar real. Ea poate fi depusa fie in persoana, fie trimisa prin posta sau e-mail cu semnatura electronica pana pe 1 octombrie.
Companiile care au in actionariat entitati stabilite in tari cu risc de spalare a banilor vor mai depune in continuare declaratia anuala de beneficiar real. Potrivit documentului, ”persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului, care au in structura actionariatului entitati inmatriculate/inregistrate si/sau care au sediul fiscal in jurisdictii necooperante din punct de vedere fiscal si/sau in jurisdictii cu grad inalt de risc de spalare a banilor si/sau finantare a terorismului si/sau in jurisdictii aflate sub monitorizarea organismelor internationale relevante, pentru risc de spalare a banilor/finantare a terorismului”. Astfel, declaratia anuala privind beneficiarul real se va depune in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale.
In toate situatiile, atunci cand intervine o modificare privind datele de identificare ale beneficiarului real, declaratia se depune in termen de 15 zile de la data la care aceasta a intervenit.
Numarul EORI
Numarul EORI reprezinta numarul de inregistrare si identificare a operatorilor economici. Atribuirea numarului EORI de catre autoritatea vamala se realizeaza gratuit.
Scopul introducerii numarului EORI este atribuirea unui numar de inregistrare si identificare fiecarui operator economic si, cand este cazul, altor persoane, pentru a servi drept referinta comuna a acestora in relatiile acestora cu autoritatile vamale de pe intreg teritoriul Uniunii, precum si pentru schimbul de informatii intre autoritatile vamale si intre autoritatile vamale si alte autoritati.
Persoanele care sunt obligate sa solicite atribuirea unui numar EORI sunt:
• operatorii economici (persoanele care, in cadrul activitatilor lor profesionale, exercita activitati reglementate de legislatia vamala, cum ar fi operatiunile de import, export, tranzit, depozitare, reprezentare, precum si operatiuni prealabile sosirii/plecarii marfurilor care se introduc/scot de pe teritoriul Comunitatii);
• persoanele, altele decat operatorii economici, care introduc/scot marfuri in/din Uniunea Europeana.
Termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2021
Sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2021 a operatorilor economici va trece in acest an prin noi modificari, potrivit unui proiect de ordin publicat pe site-ul MFP.
Prin proiectul de ordin se propune ca sistemul de raportare contabila la 30 iunie 2021 sa se aplice operatorilor economici care in exercitiul financiar precedent au inregistrat o cifra de afaceri neta mai mare decat echivalentul in lei a 1.000.000 euro.
Raportarile contabile la 30 iunie 2021 urmeaza a fi depuse la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor pana cel mai tarziu la data de 16 august 2021.
Asa cum sunt prevederile de mai jos
LEGE nr. 238 din 6 noiembrie 2020pentru modificarea art. 28 alin. (2) din Legea contabilității nr. 82/1991
EMITENT
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1041 din 6 noiembrie 2020
Parlamentul României adoptă prezenta lege.
Articolul I
La articolul 28 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 454 din 18 iunie 2008, cu modificările și completările ulterioare, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
(2) Ministerul Finanțelor Publice poate stabili întocmirea și depunerea la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice a situațiilor financiare sau a unor raportări contabile și la alte perioade decât anual, în cadrul exercițiului financiar, doar de către persoanele care au realizat o cifră de afaceri mai mare decât echivalentul în lei a 1.000.000 euro la sfârșitul exercițiului financiar precedent.
Articolul II
Legea contabilității nr. 82/1991, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 454 din 18 iunie 2008, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificarea adusă prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
p. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR,
FLORIN IORDACHE
p. PREȘEDINTELE SENATULUI,
ROBERT-MARIUS CAZANCIUC
București, 6 noiembrie 2020.
Nr. 238.
Lunar, ANAF va transmite catre firme mesaje despre eventualele disfunctionalitati ale caselor de marcat
ANAF informeaza ca va transmite in fiecare luna catre operatorii economici utilizatori de astfel de aparate, prin intermediul SPV, mesaje despre eventualele disfunctionalitati privind fisierele transmise de la casele de marcat electronice fiscale catre sistemul informatic.
Prin Ordinul nr. 435/2021 privind aprobarea Procedurii de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale, definite la art. 3 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF se prevad termenele de conectare la AMEF:
- pana la data de 30.06.2021, operatorii economici incadrati in categoria marilor contribuabili;
- pana la data de 30.11.2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici;
- operatorii economici care achitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.12.2021, la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal.
Declaratia pe proprie raspundere (pusa la dispozitie de ANAF) pentru agentii eeconomici care nu sunt in zone cu internet se depune la urmatoarele termene :
- pana la data de 30.06.2021, operatorii economici incadrati in categoria marilor contribuabili;
- pana la data de 30.11.2021, operatorii economici din categoria contribuabililor mijlocii si mici;
- in termen de doua zile lucratoare de la data instalarii aparatului de marcat electronic fiscal, operatorii economici care achitioneaza aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 01.12.2021
Detalii suplimentare se pot obtine prin Formularul Unic de Contact, telefonic, apeland Call Center-ul de asistenta al ANAF, la nr. 031.403.91.60 sau la structurile de asistenta pentru contribuabili din cadrul unitatilor fiscale teritoriale.
Atentie, aplicatia REVISAL a fost modificata !
Update decembrie 2020 REVISAL
Declaratii fiscale care trebuie depuse in luna decembrie 2020
Formularul 394 – Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national aferente perioadei de raportare precedente
Marţi 8 decembrie
Formularul 092 – Declaratia de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectueaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania
Joi 10 decembrie
Formularul 010 – Declaratia de inregistrare fiscala / Declaratia de mentiuni / Declaratia de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica
Formularul electronic 700 – Declaratia pentru inregistrarea/modificarea categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal
Formularul 020 – Declaratia de inregistrare fiscala / Declaratia de mentiuni pentru persoane fizice romane si straine care detin cod numeric personal
Formularul 070 – Declaratia de inregistrare fiscala / Declaratia de mentiuni / Declaratia de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere
Formularul 087 – Depunerea formularului Notificare privind aplicarea / incetarea aplicarii regimului special pentru agricultori
Democratie,ce mult te-am iubit,dar m-ai parasit.
Am văzut imagini la tv pe care nu le comentez. Cert e ,că într-o țară normală, nu vezi membrii unui partid scotocind prin sacii cu voturi,din camera de depozitare,în timpul numărării voturilor. Mai au rost alegerile generale ?. S-a compromis ideea de democrație....😡
Presa e cainele de pază al democratiei.Sau nu
Asta e paradigma sociala a mass-mediei ,in general .Ea nu mai e valabila in Romania ,dupa cum puteti vedea in acest articol, intitulat ,,Ce a discutat Nicușor Dan cu presedintele Klaus Iohannis", al Digi 24,in situatia in care acesta era candidat ca si ceilalti ,la alegeri . Celor de la Digi 24 si presei ,in general ,i s-a parut firesc desi e neconstitutional si nedemocratic si dincolo de rolul de mediator al Presedintiei ,prevazut de Constitutiei. Cainele de paza al democratiei ,nici macar n-a marait,fiind deprins,de mult, sa se gudure pe langa putere ,oricare ar fi ea (in ,,conferintele de presa" intrebarile incep cu ,,daca imi permiteti sa va intreb"...). Am dat exemplu articolul acesta pentru ca e cel mai recent .Dar sunt multe exemple .Precizez ca nu e vorba despre Nicusor Dan .Tot la fel de nepotrivit era si daca era Gabriela Firea in locul lui.
Comunicatul ulterior al Presedintiei ar fi indignat ziaristii din tarile civilizate, si societatile lor.La noi,se pare ca s-a suspendat,tacit,Constitutia.Si nu zice nimeni nimic.
Va rog sa considerati cele scrise de mine ca fiind opinia unui cetatean care vrea sa traiasca dupa regulile lumii civilizate ,asa cum am sperat acum 30 de ani .
#democratie #societate
Fonduri Nerambursabile Pentru Afacerea Ta
AVANTAJELE CREDITULUI GARANTAT IMM INVEST
- Statul poate garanta până la 90% din valoarea creditelor pe care le accesați la una din băncile partenere!
- Nu plătiți dobândă, comision de garantare sau alte costuri de acordare! Costurile finanțării sunt subvenționate în procent de 100% de la bugetul de stat, până la data de 31.12.2020, cu posibilități de prelungire.
- Nu plătiți comision de rambursare anticipată!
- Valoarea maximă a creditelor poate fi de până la 10.000.000 lei pentru investiții și până la 5.000.000 lei pentru capital de lucru!
Filmul ,,Mo" ( 2019) sau cand arta nu e arta ,ci o creatie de dragul sotiei
Despre pandemie,fara manie.
Asta așa ,ca o mică analiză.Nu e ciudat că toată lumea e surprinsă nepregătită de pandemie ?. Ca Primăria Capitalei de venirea iernii.....
#coronavirus #pandemie#covid19
O noua definitie a cuvantului ghinion
Din 2014 a mai capata un sens Ghinion -substantiv neutru care defineste succesul imobiliar al unor profesori,inspectori scolari si presedinti de state si justifica averea acestora .
Ce este SRL-D ?
Situația în anul 2019
Din păcate, de-a lungul timpului, toate beneficiile enumerate mai sus au fost eliminate sau au devenit prea puțin relevante, întrucât:
❌ Majoritatea taxelor de înmatriculare în Registrul Comerțului au fost eliminate, astfel că tot ce economisești acum la înființarea unui SRL D este suma de 122 Lei.
❌ Scutirea de la plata contribuțiilor sociale nu mai poate fi acordată, întrucât angajatul este acum cel care achită aceste contribuții, nu angajatorul.
❌ Alocația Financiară Nerambursabilă de 10.000 de euro nu se mai acordă, fiind înlocuită de programul Start Up Nation.
Practic, deși încă se mai poate înființa un SRL D, acesta nu mai are niciun beneficiu real. În schimb, restricțiile cu privire la numărul de asociați și de coduri CAEN, precum și obligația preschimbării formei juridice în SRL după trei ani, au rămas valabile. Ceea ce înseamnă că după trei ani, firma va trebui obligatoriu preschimbată din SRL D in SRL, iar asta presupune niște costuri mai mari decât cele de înființare. Astfel, cei 122 Lei “economisiți” inițial vor trebui oricum achitați trei ani mai târziu, la care se adaugă și alte taxe aferente procedurii de schimbare a formei juridice.
In afara obligatiilor stabilite prin actele normative in vigoare, aplicabile oricarui operator economic, microintreprinderea apartinand intreprinzatorului debutant are si urmatoarele obligatii specifice:
a) sa notifice in scris cu privire la infiintare oficiului teritorial pentru intreprinderi mici si mijlocii si cooperatie (O.T.I.M.M.C.) in a carui raza de competenta isi are sediul social, in termen de cel mult 30 de zile lucratoare de la inregistrare, in vederea luarii in evidenta;
b) sa angajeze cu contract de munca pe durata nedeterminata, cu norma intreaga, si sa mentina in activitate cel putin 2 salariati de la momentul obtinerii facilitatilor prevazute la art. 5 lit. a) si/sau b) pana la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant in afaceri;
c) sa reinvesteasca anual cel putin 50% din profitul realizat in anul fiscal precedent;
d) sa depuna la O.T.I.M.M.C. situatiile financiare semestriale si anuale, cu dovada inregistrarii acestora la autoritatile competente, precum si un raport semestrial de progres.
Facilitati care au disparut
Transmiterea electronica de fisiere pentru casa de marcat.
Mai multe detalii aici ›
Procedura de depunere o gasiti aici
MODIFICAREA OUG nr.111/2010. Indemnizatiile lunare pentru cresterea copilului vor fi MAJORATE in anumite situatii!
Camera Deputatilor a votat recent favorabil modificarea OUG 111/2010 prin care indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor, in cazul in care mamele nasc alt copil in 12 luni de la finalizarea concediului maternal, nu va putea sa fie mai mica decat indemnizatia primita pentru copilul nascut anterior.
Cea mai importanta modificare din OUG 111/2010:
...citeste mai departe
Registrul special al ONG la ANAF
Evident prevederea se refera la firmele (companiile)care vor sa acorde sponsorizari,bursa sau sa faca acte de mecenat .Acestea vor putea beneficia de deducere dim impozitul pe profit sau impozitul pe veniturile microintreprinderilor ,doar in cazul in care ONG-urile vur fi inscrise intr-un registrul special, gestionat de ANAF ce va contine informatii privind entitatea .
Companiile trebuie sa depuna ,in prealabil, declaratia 107Declaratie informativa privind beneficiarii sponsorizarilor/ mecenatului/ burselor private” pana la urmatoarele termene
-pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator, in cazul contribuabililor prevazuti la art. 41, alin. (5), lit. a) si b) din Legea nr. 227/2015, privind Codul fiscal (respectiv organizatii nonprofit, organizatii sindicale, organizatii patronale, precum si contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura);
-pana la data de 25 martie inclusiv a anului urmator, in cazul celorlalti contribuabili platitori de impozit pe profit.
Potrivit art. 56 alin (11) din Codul fiscal si a instructiunilor de completare a formularului 107 exista o mentiune speciala care limiteaza microintreprinderile in a acorda sponsorizare doar entitatilor non-profit si a unitatilor de cult care sunt furnizori de servicii sociale acreditati cu cel putin un serviciu social licentat. Mentiunea nu este prevazuta la celalalte tipuri de platitori (spre ex., platitorii de impozit pe profit).
Drept si lege .JUS si LEX
Simbolurile provin din Antichitate, de la iconografia zeitei Themis, o femeie legata la ochi, avand in maini o balanta si o sabie, care sugereaza independenta si impartialitatea judecatorului in infaptuirea justitiei, si, totodata, ideea de pedeapsa fata de cei care incalca legea. Prin tot ce vad ca fac magistratii,in ultimele saptamani sapa adanc in increderea in justitie. Despre simboluri si prestanta,ce sa mai vorbim.Unii protesteaza pe trepte,desi nu au voie s-o faca,altii publica scrisori de delimitare fata de actiunile de protest . Noi,nu mai intelegem nimic... Oare cine are dreptate ?!. Mai stiu oare magistratii care e menirea lor ?.
Protestul, practicat de profesionisti ?
E firesc sa nu existe ocupatia de protestar .Radacina acestui cuvant vine de la substantivul neutru protest sau de la verbul a protesta care inseamna ,conform DEX,, A manifesta o impotrivire energica si fatisa fata de ceva, a-si exprima dezaprobarea impotriva unui fapt, a unei hotarari, a unei masuri etc. considerate nejuste. ♦ A contesta." Daca acesta actiune devine o ocupatie permanenta si remunerata,isi pierde sensul si menirea .Protestatarul nu mai este omul nemultumit ci e omul care desfasoara actuinea de a protesta,in scopul primirii unor foloase. Actiunea sa nu mai este credibila,isi pastreaza forma,dar isi pierde fondul.